Pantelis Hatzidiakos (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Panta for president! 😘

Het probleem voor hem is dat hij nonchalant overkomt. Dat hij op de CV positie staat. Daar ligt een vergrootglas op. Net als op de positie van spits en doelman. Op die posities kun je het (negatieve) verschil maken. En dat valt ALTIJD het meest op. Het zal nooit over een linkshalf ofzo gaan die helemaal de grond in geboord wordt. Want als die balverlies lijdt, of een pass geeft aan iemand die de assist geeft, dan valt nauwelijks iemand dat op.

Per Schuurs heeft bijvoorbeeld bij de laatste wedstrijden tegen PSV, Willem 2 en ADO talloze fouten gemaakt. 2x verkeerd opgesteld, 1x directe tegenstander laten scoren, 1x zich laten uitspelen en 1x dramatisch balverlies ingeleid. Hij speelt bij de nummer 1 van Nederland. En ook bij hem valt iedereen over hem heen.

Het is een vorm van bias.

En het is compleet zinloos om te speculeren of zo'n speler bij een andere club wel of niet op de bank zal zitten. Clubs gebruiken data die wij niet hebben en maken andere overwegingen dan supporters.

Liefs,
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

eenjaarazalkmaar schreef: 21 jan 2021, 14:21 Panta for president! 😘

Het probleem voor hem is dat hij nonchalant overkomt. Dat hij op de CV positie staat. Daar ligt een vergrootglas op.
Ja. Ja. Nu ligt het weer aan zijn positie.

Hij stond gisteren rechtsback en kreeg van het Parool (waar ze wellicht wat objectiever kijken dan ik) een 4.

Het laagste cijfer.

Toen spelers als Moisander, Moreno, Jaliens en Mathijsen in het centrum stonden, stond - praktisch - nooit het vergrootglas op deze positie. Hoogstens in de zin dat je dacht "wat hebben we toch goede verdedigers."
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Antti Opdam schreef: 21 jan 2021, 14:37 Ja. Ja. Nu ligt het weer aan zijn positie.

Hij stond gisteren rechtsback en kreeg van het Parool (waar ze wellicht wat objectiever kijken dan ik) een 4.

Het laagste cijfer.

Toen spelers als Moisander, Moreno, Jaliens en Mathijsen in het centrum stonden, stond - praktisch - nooit het vergrootglas op deze positie. Hoogstens in de zin dat je dacht "wat hebben we toch goede verdedigers."
We zijn het er over eens dat hij gisteren slecht speelde. Hij stond ook niet op zijn eigen positie.

Welk cijfer een krant geeft, daar kan ik weinig mee. Een andere krant geeft weer een ander cijfer en het zijn allemaal individuen die minstens 11 of misschien zelfs wel 22 spelers moeten beoordelen. In hoeverre kunnen die journalisten beoordelen of de speler zijn taak goed uitvoert? Zij hebben geen idee wat een trainer hem meegeeft. Misschien heeft hij precies gedaan wat er van hem verwacht werd.

De spelers die je allemaal noemt zijn voor de tijd dat ik AZ volgde. Vreemd genoeg lees ik hier op het forum dat het juist al jaren gezeik is met de CV positie. Dus ik kan dat niet helemaal plaatsen.

Ik blijf erbij dat de beoordeling van Hatzidiakos constant door bias wordt gekleurd. Alle CVs maken fouten. Schuurs was in de voorbeelden die ik noem bij 5 doelpunten direct betrokken. En hij speelt bij een topclub. Hij doet het slechter dan Hatzidiakos.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

eenjaarazalkmaar schreef: 21 jan 2021, 15:07 De spelers die je allemaal noemt zijn voor de tijd dat ik AZ volgde. Vreemd genoeg lees ik hier op het forum dat het juist al jaren gezeik is met de CV positie. Dus ik kan dat niet helemaal plaatsen.
Neem dan maar van mij aan dat er nog nooit zoveel online is gezeurd over een basis-centrumverdediger van AZ als Hatzdiakos. Hetgeen mijns inziens aantoont dat het niet om de positie op zichzelf gaat.

De positie 'centrumverdediger' is inderdaad al een jaar of tien een zorgenkindje. Waar binnen dit zorgkindje een enorm zorgkind leeft: Hatzdiakos.

Een soort van omgekeerde matruschka.

Als je begrijpt wat ik bedoel.
Tacticus
Dagjesmens
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 jul 2017, 14:50

Hatzidiakos heeft gisteren duidelijk laten zien dat het geen basisspeler kan zijn voor AZ, op de rechtsback positie kwam nog duidelijker in beeld hoe zijn voetballend vermogen, timing, snelheid en bal behandeling is en het was schrikbarend slecht.

De moeilijke opbouw van AZ loopt al maanden slecht en de waarom vraag is nogmaals bevestigd.

Ter vergelijking met Wuytens die door zijn spelinzicht, positie kiezen een van de hoogste percentages in passing had van de eredivisie, waren zijn matige verdedigende kwaliteiten te camoufleren. Hatzidiakos blinkt op passie na verder nergens in uit.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tacticus schreef: 21 jan 2021, 15:31 Hatzidiakos heeft gisteren duidelijk laten zien dat het geen basisspeler kan zijn voor AZ, op de rechtsback positie kwam nog duidelijker in beeld hoe zijn voetballend vermogen, timing, snelheid en bal behandeling is en het was schrikbarend slecht.

De moeilijke opbouw van AZ loopt al maanden slecht en de waarom vraag is nogmaals bevestigd.

Ter vergelijking met Wuytens die door zijn spelinzicht, positie kiezen een van de hoogste percentages in passing had van de eredivisie, waren zijn matige verdedigende kwaliteiten te camoufleren. Hatzidiakos blinkt op passie na verder nergens in uit.
Die balbehandeling doet mij afvragen wat ze eigenlijk precies geleerd krijgen in de jeugd, dat wordt inmiddels net zoiets als ballen vangen voor AZ keepers.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

eenjaarazalkmaar schreef: 21 jan 2021, 15:07

De spelers die je allemaal noemt zijn voor de tijd dat ik AZ volgde. Vreemd genoeg lees ik hier op het forum dat het juist al jaren gezeik is met de CV positie. Dus ik kan dat niet helemaal plaatsen.
Even de jaartallen nakijken :wink: na die genoemde namen kwamen namen als Jop van de Linden, Jan (niet Stijn) Wuytens), Ramon Leeuwin, Etienne Reijnen etc.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Antti Opdam schreef: 21 jan 2021, 15:15 Neem dan maar van mij aan dat er nog nooit zoveel online is gezeurd over een basis-centrumverdediger van AZ als Hatzdiakos.
Dat neem ik zeker van je aan, dat is overduidelijk :-) Datacentra kunnen de stroom berichten over Panta niet aan, hahaha.

Misschien is hij dan wel de slechtste van al die verdedigers. En dan?

Ik vind dat de supportersverwachtingen soms extreem hoog liggen en een groot verschil zijn met wat de club kan, denkt en vooral ziet. Ik vind ook dat meningen te gekleurd zijn (door invloed van media, geschiedenis (hij schijnt een slechte start te hebben gehad), "positie-bias"). Als je een idee hebt over een speler dan zie je daarna altijd bewijzen die je gedachte ondersteunen. Ik mis de nuance.
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

eenjaarazalkmaar schreef: 21 jan 2021, 15:36 Dat neem ik zeker van je aan, dat is overduidelijk :-) Datacentra kunnen de stroom berichten over Panta niet aan, hahaha.

Misschien is hij dan wel de slechtste van al die verdedigers. En dan?

Ik vind dat de supportersverwachtingen soms extreem hoog liggen en een groot verschil zijn met wat de club kan, denkt en vooral ziet. Ik vind ook dat meningen te gekleurd zijn (door invloed van media, geschiedenis (hij schijnt een slechte start te hebben gehad), "positie-bias"). Als je een idee hebt over een speler dan zie je daarna altijd bewijzen die je gedachte ondersteunen. Ik mis de nuance.
Geef die nuance maar. Jij volgt AZ ook, dus laat maar weten waarom jij vindt dat vrijwel iedereen het verkeerd ziet. Welke zaken spreken volgens jou in zijn voordeel?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Tacticus schreef: 21 jan 2021, 15:31 Hatzidiakos blinkt op passie na verder nergens in uit.
En zó gepassioneerd vind ik hem nu ook weer niet.

:wink:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 21 jan 2021, 15:35 Even de jaartallen nakijken :wink: na die genoemde namen kwamen namen als Jop van de Linden, Jan (niet Stijn) Wuytens), Ramon Leeuwin, Etienne Reijnen etc.
Een groot verschil met al deze vogels is dat ze binnen een wedstrijd of 20/40 wel weer verkocht waren. Of dat je af en toe nog iets van kwaliteit kon ontdekken.

Van der Linden had bijvoorbeeld nog best een aardige trap.

Bij een verkoop stopt het gezeur doorgaans wat sneller .....

Maar ik wacht nog altijd op de specifieke kwaliteiten van Hatzdiakos. Of een belangrijke wedstrijd dat hij beslissend was of geniaal speelde.

Maar goed. Misschien ben ik inmiddels ook volledig gekleurd aan het kijken. Mijn irritatie schurkt dan ook tegen het onbehoorlijke aan.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Gatalin schreef: 21 jan 2021, 15:56 Geef die nuance maar. Jij volgt AZ ook, dus laat maar weten waarom jij vindt dat vrijwel iedereen het verkeerd ziet. Welke zaken spreken volgens jou in zijn voordeel?
Na de wedstrijd tegen Utrecht uit heb ik toegelicht waarom ik tevreden ben. Zie pagina 36 binnen dit onderwerp.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Antti Opdam schreef: 21 jan 2021, 16:05 Maar ik wacht nog altijd op de specifieke kwaliteiten van Hatzdiakos. Of een belangrijke wedstrijd dat hij beslissend was of geniaal speelde.
Zie pagina 36. Je zal er toch aan moeten geloven ;-)

Vorig seizoen scoorde hij de 1-0 tegen FC Twente met een streep. Zelfde soort schot tegen Astana uit waar hij de 0-4 maakte.
Een CV is overigens in aanvallend opzicht niet vaak beslissend. Verdedigend heeft hij aardig wat passes of schoten geblokt.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

eenjaarazalkmaar schreef: 21 jan 2021, 16:29 Zie pagina 36. Je zal er toch aan moeten geloven ;-)

Vorig seizoen scoorde hij de 1-0 tegen FC Twente met een streep. Zelfde soort schot tegen Astana uit waar hij de 0-4 maakte.
Een CV is overigens in aanvallend opzicht niet vaak beslissend. Verdedigend heeft hij aardig wat passes of schoten geblokt.
Als verdediger die meegaat in standaardsituaties mag je in honderd wedstrijd wel een keer of twee tegen een bal aanlopen. Als de 4-0 tegen Astana nu wordt aangehaald weet ik genoeg.

Een beetje talentvolle verdediger (wat mij betreft een Geertruida, Senesi of Doekhi) doet dat drie tot vijf keer per seizoen.

En hij zal verdedigend ook wel eens tegen een aanvaller zijn opgelopen. Maar dat moet hij consequent en goed doen. Zolang hij grote blunders blijft maken en op sleutelmomenten niet thuis geeft heb ik niets aan die paar 'goede' momenten.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Antti Opdam schreef: 21 jan 2021, 16:40 Als verdediger die meegaat in standaardsituaties mag je in honderd wedstrijd wel een keer of twee tegen een bal aanlopen. Als de 4-0 tegen Astana nu wordt aangehaald weet ik genoeg.

Een beetje talentvolle verdediger (wat mij betreft een Geertruida, Senesi of Doekhi) doet dat drie tot vijf keer per seizoen.

En hij zal verdedigend ook wel eens tegen een aanvaller zijn opgelopen. Maar dat moet hij consequent en goed doen. Zolang hij grote blunders blijft maken en op sleutelmomenten niet thuis geeft heb ik niets aan die paar 'goede' momenten.
Prima, ik vermoed dat je hem niet zo'n goede voetballer vindt. :lol:

Wel vreemd dat je de 1-0 tegen Twente negeert. En de redenen die ik eerder heb genoemd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

eenjaarazalkmaar schreef: 21 jan 2021, 16:43 Wel vreemd dat je de 1-0 tegen Twente negeert.
Vooruit. Dan kom ik je tegemoet:

Ik vind het een waardeloze verdediger. Al heeft hij wel eens per seizoen een aanvallende opleving. Zo scoorde hij een keer in een seizoen in de 3-0 overwinning tegen de nummer 9 - Twente - een doelpunt.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Antti Opdam schreef: 21 jan 2021, 16:49 Vooruit. Dan kom ik je tegemoet:

Ik vind het een waardeloze verdediger. Al heeft hij wel eens per seizoen een aanvallende opleving. Zo scoorde hij een keer in een seizoen in de 3-0 overwinning tegen de nummer 9 - Twente - een doelpunt.
Fraai!
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Kort samengevat: aardige gozer, komt tekort voor basis van AZ.

Ben ik het mee eens.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wie is überhaupt de laatste verdediger die een corner of vrije trap binnen heeft gekopt? Dat zie ik verdedigers van andere clubs bijna wekelijks doen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

eenjaarazalkmaar schreef: 21 jan 2021, 16:21 Na de wedstrijd tegen Utrecht uit heb ik toegelicht waarom ik tevreden ben. Zie pagina 36 binnen dit onderwerp.
Gedaan en (wederom) gelachen.

Je noemt zaken die iedere verdediger moet doen als verdediger. Het is alsof je Bizot een wereldkeeper vindt, omdat hij de meeste schoten tegenhoudt, terwijl dat zijn belangrijkste taak is. Je stelt dat omdat jij zijn fouten niet ziet, ze er ook niet zijn, daarmee enorm overtuigd van je eigen gelijk. Voor mij betekent het vooral dat je weinig kaas hebt gegeten van verdedigen. Dat een fout niet direct tot een doelpunt leidt, betekent niet dat de fout niet meegenomen hoeft te worden in je beoordeling van de speler. Maar goed, blijkbaar is iedereen gek, behalve jij.
Gesloten