Myron Boadu (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

kuifje schreef: 17 jan 2021, 19:08 Ik zou niet weten waarom een nog jonge jongen zijn vorm niet meer weet terug te vinden.
Dat geef ik toch aan? : omdat de vormcrisis, want zo mogen we het wel noemen, al zolang duurt. Op een gegeven moment moet het weer komen en ik heb nog niets gezien waardoor ik denk “hij is er weer”. En kom nou niet aan met die ene bal op de lat of die ene leuke pass. Talenten moeten dat vaker kunnen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wanneer was hij voor het laatst wel in vorm? Voetballend bedoel ik dan, met individuele acties, goede kaatsing en een fijne traptechniek. We herinneren ons alleen die makkelijke goals in de topwedstrijden maar die hebben toen ook al veel verbloemd hoor. Eigenlijk heeft Koeman hem verpest met die veel te vroege selectie voor Oranje.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

salmonyappi schreef: 17 jan 2021, 21:34 Dat geef ik toch aan? : omdat de vormcrisis, want zo mogen we het wel noemen, al zolang duurt. Op een gegeven moment moet het weer komen en ik heb nog niets gezien waardoor ik denk “hij is er weer”. En kom nou niet aan met die ene bal op de lat of die ene leuke pass. Talenten moeten dat vaker kunnen.
Dus jij denkt echt dat iemand van 20 niet meer terug kan keren? Daar gaat definitief een streep door?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

kuifje schreef: 17 jan 2021, 22:09 Dus jij denkt echt dat iemand van 20 niet meer terug kan keren? Daar gaat definitief een streep door?
Nee, dat kan natuurlijk wel, en ik hoop het ook, maar laat dan op een gegeven moment iets zien waardoor je aantoont op de weg terug te zijn. De volgende vraag is dan: hoelang blijft AZ zijn slechte vorm pikken; het is toch geen therapeutisch elftal om jongens met vormproblemen er doorheen te helpen?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 17 jan 2021, 19:08 Ik zou niet weten waarom een nog jonge jongen zijn vorm niet meer weet terug te vinden.
Fred Friday, Dabney Dos Santos.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 17 jan 2021, 22:57 Fred Friday, Dabney Dos Santos.
Die zijn feitelijk nooit in vorm geweest en hebben nimmer een niveau gehaald dat ze een perfecte wedstrijd speelden in het Nederlands elftal.

Dan vind ik Adam Maher een logischere naam.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 18 jan 2021, 08:06 Die zijn feitelijk nooit in vorm geweest en hebben nimmer een niveau gehaald dat ze een perfecte wedstrijd speelden in het Nederlands elftal.

Dan vind ik Adam Maher een logischere naam.
Beetje lastig voor een Nigeriaan (of ander Afrikaans land) in het Nerderlands elftal te spelen. En uit de videobeelden kun je zien dat Fred een heel stuk veelzijdiger (lees op veel voetbalaspecten beter) was dan Boadu.

Maher heeft in vergelijking met Boadu wel bijna alleen goede wedstrijden bij AZ gespeeld.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 18 jan 2021, 08:35 Beetje lastig voor een Nigeriaan (of ander Afrikaans land) in het Nerderlands elftal te spelen. En uit de videobeelden kun je zien dat Fred een heel stuk veelzijdiger (lees op veel voetbalaspecten beter) was dan Boadu.

Maher heeft in vergelijking met Boadu wel bijna alleen goede wedstrijden bij AZ gespeeld.
Precies, bij AZ, nadien was het ook een stuk minder. Toen ie terugkwam was het ook maar redelijk tot goed, niet uitstekend of zo.

Is wel een speler die bij PSV lang op een zijspoor heeft gezeten wat blijkbaar nefast is.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

salmonyappi schreef: 17 jan 2021, 22:33 Nee, dat kan natuurlijk wel, en ik hoop het ook, maar laat dan op een gegeven moment iets zien waardoor je aantoont op de weg terug te zijn. De volgende vraag is dan: hoelang blijft AZ zijn slechte vorm pikken; het is toch geen therapeutisch elftal om jongens met vormproblemen er doorheen te helpen?
Die kans in de tweede helft op de paal was na een goede actie (aanname) en pech dat hij op de paal ging.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

kuifje schreef: 18 jan 2021, 09:18 Precies, bij AZ, nadien was het ook een stuk minder. Toen ie terugkwam was het ook maar redelijk tot goed, niet uitstekend of zo.

Is wel een speler die bij PSV lang op een zijspoor heeft gezeten wat blijkbaar nefast is.
Mooi woord.

Nefast.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

kuifje schreef: 18 jan 2021, 09:23 Die kans in de tweede helft op de paal was na een goede actie (aanname) en pech dat hij op de paal ging.
En ik had nog zó verzocht dat voorbeeld niet opnieuw te geven........
Dus jij bent blij als een speler in een hele wedstrijd één keer op de paal schiet, of ziet daar zelfs een vooruitgang in?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

salmonyappi schreef: 18 jan 2021, 10:26 En ik had nog zó verzocht dat voorbeeld niet opnieuw te geven........
Dus jij bent blij als een speler in een hele wedstrijd één keer op de paal schiet, of ziet daar zelfs een vooruitgang in?
Nee, dat niet, het is ook veel te weinig. Hij is nog veel te weinig 'finisher'. Dat is ook iets wat met de jaren komt.
Als ik bv. kijk naar de ontwikkeling die Lukaku heeft doorgemaakt tussen zijn 19de en 27ste is dat gigantisch (niet dat ik hem met Lukaku wil vergelijken); het gaat er meer om welke progressie een speler nog kan boeken. Het is toch ook iets mentaals volgens mij bij hem. Te graag willen scoren, te veel nadenken; tja hoe krijg je dat juiste gevoel weer terug?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 18 jan 2021, 11:37 Nee, dat niet, het is ook veel te weinig. Hij is nog veel te weinig 'finisher'. Dat is ook iets wat met de jaren komt.
Als ik bv. kijk naar de ontwikkeling die Lukaku heeft doorgemaakt tussen zijn 19de en 27ste is dat gigantisch (niet dat ik hem met Lukaku wil vergelijken); het gaat er meer om welke progressie een speler nog kan boeken.
Oh we hadden Fred Friday en Dabney Dos Santos ook helemaal niet weg moeten doen. Die hadden ook nog flink progressie kunnen maken :lol:
Even serieus de enige progressie die Boadu afgelopen jaar heeft gemaakt is achteruit.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 18 jan 2021, 11:39 Oh we hadden Fred Friday en Dabney Dos Santos ook helemaal niet weg moeten doen. Die hadden ook nog flink progressie kunnen maken :lol:
Even serieus de enige progressie die Boadu afgelopen jaar heeft gemaakt is achteruit.
Nee, dat zeg ik niet. Maar die hadden wel een heel andere werkhouding en hebben het nooit echt laten zien. Dat is een heel verschil.
Wellicht dat zelfs Friday en Dabney redelijke carrières zouden hebben, moesten ze echt als prof hebben geleefd.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 18 jan 2021, 11:52 Nee, dat zeg ik niet. Maar die hadden wel een heel andere werkhouding en hebben het nooit echt laten zien. Dat is een heel verschil.
Wellicht dat zelfs Friday en Dabney redelijke carrières zouden hebben, moesten ze echt als prof hebben geleefd.
Als je afgelopen maanden Boadu over het veld zag sloffen, was die werkhouding ook niet zo goed. Pas nadat hij een paar weken geleden van Jansen op zijn flikker kreeg gaat het iets beter.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

kuifje schreef: 18 jan 2021, 11:37 Nee, dat niet, het is ook veel te weinig. Hij is nog veel te weinig 'finisher'. Dat is ook iets wat met de jaren komt.
Als ik bv. kijk naar de ontwikkeling die Lukaku heeft doorgemaakt tussen zijn 19de en 27ste is dat gigantisch (niet dat ik hem met Lukaku wil vergelijken); het gaat er meer om welke progressie een speler nog kan boeken. Het is toch ook iets mentaals volgens mij bij hem. Te graag willen scoren, te veel nadenken; tja hoe krijg je dat juiste gevoel weer terug?
Maar nogmaals de vraag: waarom moet Boadu progressie proberen te maken in een team dat voor de prijzen speelt? Uit vorm is uit vorm en laten meedraaien op topniveau kan goed zijn voor hem, maar nu even niet voor het team. En dat snap ik dus niet.....laat hem zijn uurtjes bij Jong maken, daar zijn gevoel en zelfvertrouwen terug krijgen, maar niet ten koste van het resultaat van AZ 1.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 18 jan 2021, 13:00 Maar nogmaals de vraag: waarom moet Boadu progressie proberen te maken in een team dat voor de prijzen speelt? Uit vorm is uit vorm en laten meedraaien op topniveau kan goed zijn voor hem, maar nu even niet voor het team. En dat snap ik dus niet.....laat hem zijn uurtjes bij Jong maken, daar zijn gevoel en zelfvertrouwen terug krijgen, maar niet ten koste van het resultaat van AZ 1.
Of een half jaartje in Belgie :wink:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Qua instelling in het veld vind ik de vergelijking tussen Boadu en Friday nog wel terecht ook momenteel.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 18 jan 2021, 13:38 Qua instelling in het veld vind ik de vergelijking tussen Boadu en Friday nog wel terecht ook momenteel.
Vind dat wel meevallen. Hij maakt vooral technische fouten, ook vorig jaar toonde hij wel inzet in de wedstrijden waarin hij minder was.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

salmonyappi schreef: 18 jan 2021, 13:00 Maar nogmaals de vraag: waarom moet Boadu progressie proberen te maken in een team dat voor de prijzen speelt? Uit vorm is uit vorm en laten meedraaien op topniveau kan goed zijn voor hem, maar nu even niet voor het team. En dat snap ik dus niet.....laat hem zijn uurtjes bij Jong maken, daar zijn gevoel en zelfvertrouwen terug krijgen, maar niet ten koste van het resultaat van AZ 1.
Ik denk niet dat een speler vertrouwen en gevoel gaat terug krijgen door mee te doen met Jong. Dat voelt als een straf en een degradatie. Psychologisch werkt dat volgens mij niet zo. Denk wel dat er een inschattingsfout is gemaakt betreffende zijn fysieke gesteldheid. Eerst toen hij na zijn blessure meteen in de basis werd gedropt begin september en nadien toen hij terugkwam uit corona. Hij was toen gewoon niet fit genoeg om te starten. Je ziet hem nu in ieder geval weer sterker worden en meer inzet tonen. Op dat moment had je wel kunnen zeggen, doe effe een paar keer mee met Jong om conditie op te doen. Daar is het nu te laat voor.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gesloten