Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

Heeft een paar mindere wedstrijden gehad. Zijn begin was echt wel goed hoor, 5 goals, 6 assist in de eerste 14 wedstrijden is prima. Zeker als je ziet dat hij inderdaad altijd gewisseld wordt, en dan komt Aboukhlal er in... nou daar wordt je vrolijk van. Die heeft wel geteld 1 helft goed gespeeld tegen Sparta.

Gewoon lekker eens 90 min laten staan een paar keer. Aboukhlal heeft nou niet laten zien dat het beter wordt als hij er in komt.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Kilkenny schreef: 13 jan 2021, 22:47 Karlsson weet maar niet uit te blinken in topduels. Is vaak op na 75 minuten en prima dat hij dan gewisseld wordt. Wel irritant dat hij heel vaak kapt/de bal terug haalt en weer achteruit speelt. Het ging aan het begin prima, maar doet Idrissi, die een wedstrijd kon openbreken met zijn dribbels, nog niet vergeten. Wat overigens geen schande is!
Deze jongen staat er net. Kijk eens naar Idrissi in zijn eerste jaar, haha, geef hem tijd. Wat mij betreft altijd laten staan en nog veel meer direct op de goal schieten, dat kan hij als een van de twee AZ ers met een goed schot. Zeker niet constant aan wijndal geven.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Rjansen17 schreef: 15 jan 2021, 16:55 Deze jongen staat er net.
Wel eens hoor. Ik ben het niet altijd met je eens maar hoe sommigen hem al afschrijven slaat natuurlijk nergens op. Deze jongen heeft zeker het gogme om een wedstrijd op zijn kop te zetten. Laat hem nou eens 90 minuten staan. Tot nog toe is hij bijna elke wedstrijd gewisseld voor Aboukhlal. Lijkt me ook wel dat je daar redelijk gefrustreerd van raakt...
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Rjansen17 schreef: 15 jan 2021, 16:55 Deze jongen staat er net. Kijk eens naar Idrissi in zijn eerste jaar, haha, geef hem tijd. Wat mij betreft altijd laten staan en nog veel meer direct op de goal schieten, dat kan hij als een van de twee AZ ers met een goed schot. Zeker niet constant aan wijndal geven.
Dat zeg ik ook. Doet Idrissi NOG niet vergeten en dat is dus geen schande omdát hij er net staat. Maar hij draait een heel lang seizoen vanaf het begin van de Zweedse competitie en wordt daarom meestal gewisseld na 75 minuten omdat we hem het hele seizoen nog nodig hebben. Je ziet ook dat hij 90 minuten lang hetzelfde niveau in een wedstrijd aanhouden nog niet trekt.

Ik zeg dus echt nergens dat ik hem afschrijf.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 16 jan 2021, 09:25 Dat zeg ik ook. Doet Idrissi NOG niet vergeten en dat is dus geen schande omdát hij er net staat. Maar hij draait een heel lang seizoen vanaf het begin van de Zweedse competitie en wordt daarom meestal gewisseld na 75 minuten omdat we hem het hele seizoen nog nodig hebben. Je ziet ook dat hij 90 minuten lang hetzelfde niveau in een wedstrijd aanhouden nog niet trekt.

Ik zeg dus echt nergens dat ik hem afschrijf.
Buitenspelers die 90 minuten lang een hoog niveau halen zijn er bijna niet. Die spelen op een enkele uitzondering na, allemaal bij een topclub. Idrissi heeft fantastische wedstrijden gespeeld, maar speelde ook heel zelden 90 minuten top. Stengs speelt ook geen 90 minuten top, maar verdeelt het meestal anders. Waar Karlsson meestal eerder in de wedstrijd goede acties maakt, zie je dat bij Stengs meestal later in de wedstrijd. Ook alle buitenspelers die de jaren ervoor bij AZ speelden kan ik ook bijna niemand bedenken die 90 minuten lang top speelde. Alireza en daarvoor Martens zijn de enigen die ik kan bedenken die en een hoog niveau haalden en dat ook de hele wedstrijd konden volhouden. Verder kan ik mij alleen buitenspelers herinneren die vooral geen niveau haalden (Jenner, Hupperts, Dabney dos Santos, die jongen van Trinidad en Tobago etc). Oh ja uiteraard ook Berghuis nog, maar dat is ook een speler die wel een hoog niveau haalde, maar zelden een hele wedstrijd.
stuurlui aan wal
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2021, 09:20

Vind het een goede speler en een verstandige aankoop. Alleen wel een speler die ruimte nodig heeft in zijn acties en die steeds minder krijgt. Verder zou hij nog wat meer buitenom kunnen gaan ipv steeds naar het centrum. Met een betere spits en meer voorwaartse power op middenveld, zou hij nog veel gevaarlijker kunnen zijn. Hopelijk voor hem, komt de Wit weer snel terug.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

stuurlui aan wal schreef: 01 feb 2021, 15:15 Vind het een goede speler en een verstandige aankoop. Alleen wel een speler die ruimte nodig heeft in zijn acties en die steeds minder krijgt. Verder zou hij nog wat meer buitenom kunnen gaan ipv steeds naar het centrum. Met een betere spits en meer voorwaartse power op middenveld, zou hij nog veel gevaarlijker kunnen zijn. Hopelijk voor hem, komt de Wit weer snel terug.
Dat is nu de 3e speler (na Boadu en Stengs) waarvan je zegt dat ie ruimte nodig heeft. 😂

Zie hier ook meteen de reden dat het minder loopt momenteel. Iedere tegenstander weet dit inmiddels......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Daarom wordt Aboukhlal ook altijd gebracht na ruim een uur. Die is wel fantastisch in de kleine ruimte met onnavolgbare individuele acties.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 01 feb 2021, 23:45 Dat is nu de 3e speler (na Boadu en Stengs) waarvan je zegt dat ie ruimte nodig heeft. 😂

Zie hier ook meteen de reden dat het minder loopt momenteel. Iedere tegenstander weet dit inmiddels......
Of AZ speelt gewoon te hoog en schakelt te traag om.

In potentie zou onze voorhoede bliksemcombinaties moeten laten zien, maar in de praktijk staan ze telkens tegen 9-10 man te kijken omdat de omschakeling (mede door hun eigen toedoen) veel te traag gaat. Hoe vaak zie je wel niet een bal vanuit achteren naar Stengs gaan bijvoorbeeld om deze (als het al niet met balverlies is) binnen nog geen halve minuut alweer terug bij Martins Indi, Bizot of Hatzidiakos te krijgen. Het is typisch Nederlands om te denken dat anders voetballen onmogelijk is (het is namelijk jarenlang de tactiek van het Nederlands Elftal ook geweest).



Of moeten we nu concluderen dat Karlsson eigenlijk ook helemaal niet kan voetballen? dan gaat het lekker.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 02 feb 2021, 08:23 Daarom wordt Aboukhlal ook altijd gebracht na ruim een uur. Die is wel fantastisch in de kleine ruimte met onnavolgbare individuele acties.
Het is dat ik je al langer “ken” maar anders zo ik toch denken dat je een beetje cynisch bent 😉...
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Karlsson - Ibrahimovic mooi tandem voor het ek.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Jesper,
Ik heb weer van je genoten vandaag. Laat je niet van de wijs brengen doordat je door die rare trainer steeds gewisseld wordt.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

sister of mercy schreef: 13 mar 2021, 21:14 Jesper,
Ik heb weer van je genoten vandaag. Laat je niet van de wijs brengen doordat je door die rare trainer steeds gewisseld wordt.
Beetje jammer dat hij er inderdaad weer af gehaald werd. Was toch vrij beslissend met die 4-1. Jansen wil Aboukhlal te vriend houden denk ik.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Het blijft belachelijk dat Jesper nooit een wedstrijd mag uitspelen.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Aan de andere kant, zó belangrijk zijn de laatste 10 minuten bij een 4-1 stand toch niet? Ik snap dat je er nog de pleuris in hebt als je als voetballer in de 89e minuut gewisseld wordt, maar als je even buiten dat fanatisme stapt valt het allemaal wel mee.

Pas als Jansen Karlsson niet opstelt lig ik er wakker van.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

timdadum schreef: 14 mar 2021, 11:22 Aan de andere kant, zó belangrijk zijn de laatste 10 minuten bij een 4-1 stand toch niet? Ik snap dat je er nog de pleuris in hebt als je als voetballer in de 89e minuut gewisseld wordt, maar als je even buiten dat fanatisme stapt valt het allemaal wel mee.

Pas als Jansen Karlsson niet opstelt lig ik er wakker van.
Ja maar haal dan ook een keer Stengs of Boadu eraf bij zon stand.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

timdadum schreef: 14 mar 2021, 11:22 Aan de andere kant, zó belangrijk zijn de laatste 10 minuten bij een 4-1 stand toch niet? Ik snap dat je er nog de pleuris in hebt als je als voetballer in de 89e minuut gewisseld wordt, maar als je even buiten dat fanatisme stapt valt het allemaal wel mee.

Pas als Jansen Karlsson niet opstelt lig ik er wakker van.
Dat is wel behoorlijk eenzijdig bekeken. Waarom moet Aboukhlal gebracht worden, waarom mogen andere spelers altijd blijven staan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Dat is weer een ander punt, waar ik het niet per sé mee oneens ben. Ik had zowel Stengs als Boadu inderdaad ook véél vaker gewisseld. Die hebben zeker de helft van de wedstrijden dit seizoen geen reet voor elkaar gekregen. Ik snap ook wel dat Karlsson het wisselen niet begrijpt omdat Myron en Calvin wel blijven staan. Maar an sich is kansen geven aan anderen meer dan normaal (al heb ik niets met Zakaria), dat was eigenlijk mijn punt.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47


Karlsson 🤝 Zlatan
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dat zou hem zomaar wat extra assists kunnen opleveren als ze inderdaad samen komen te spelen.
Zlatan is toch de koning van onmogelijke ballen toch het doel in verwerkt krijgen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie