Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Hahahaha.

Ik besef heel goed dat je met deze middelen ook op niveau NEC had kunnen hangen ...
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 14 jan 2021, 10:42 Je bent met je verkeerde account ingelogd Kuijfje :mrgreen:
=D> :lol: :lol: :lol:
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Antti Opdam schreef: 14 jan 2021, 10:37 Misschien / Waarschijnlijk draaf ik op een historische dag als een beetje door, maar ...

Als we kijken naar de afgelopen 10 jaar en de achterban en mogelijkheden afzetten tegen de financiële en sportieve prestaties en het huidige kapitaal op het veld:

Heeft AZ - van alle profclubs - niet het best beleid ter wereld gevoerd?
Yes, helemaal eens! Heb je dat statistiekje van VI gezien over transferopbrengsten?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

eenjaarazalkmaar schreef: 14 jan 2021, 12:48 Yes, helemaal eens! Heb je dat statistiekje van VI gezien over transferopbrengsten?
Nee.

Of is dat wat ook voetbalprimeur stond?

De inkomsten van de afgelopen 5 en 10 jaar?
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

AZ 2e plek na ajax met 100M+ resultaat (precieze cijfer weet ik niet uit mijn hoofd).

Zal inderdaad wel door VP zijn overgenomen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47


Als dit waar zou zijn, blijkt daar uit dat AZ totaal geen top 3 ambities heeft. AZ is altijd terughoudend geweest met het uitspreken van transferambities om de prijs niet op te drijven. Dus we wachten nog even af.

Maar als er echt niemand wordt gehaald:
-Heb je geen back up linksback.
-Svensson en de Wit nog weken eruit.
-Geen plan B als er gescoord moet worden
-Schorsingen gaan sowieso komen met de gele kaarten last.
-Raakt Karlsson Stengs of Gudmundsson geblesseerd zit je vast aan Aboukhlal.
-Niet ingespeeld op grote leegloop volgend seizoen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 15 jan 2021, 13:06
Als dit waar zou zijn, blijkt daar uit dat AZ totaal geen top 3 ambities heeft. AZ is altijd terughoudend geweest met het uitspreken van transferambities om de prijs niet op te drijven. Dus we wachten nog even af.

Maar als er echt niemand wordt gehaald:
-Heb je geen back up linksback.
-Svensson en de Wit nog weken eruit.
-Geen plan B als er gescoord moet worden
-Schorsingen gaan sowieso komen met de gele kaarten last.
-Raakt Karlsson Stengs of Gudmundsson geblesseerd zit je vast aan Aboukhlal.
-Niet ingespeeld op grote leegloop volgend seizoen.
Zouden we wel een vervangende spits halen zijn die overige punten niet meer aan de orde? Je reageert nl. met een lijstje vol ellende op het feit dat we geen spits halen.

Bovendien: elke transferperiode lopen wij met z’n allen te mopperen en wéér doen we (gewoon) mee om de bovenste plaatsen. AZ is nu eenmaal niet van de megatransfers. Ze lossen het liever intern op. En dat heeft ons geen windeieren gelegd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

SimonPoulsen schreef: 15 jan 2021, 13:06
Als dit waar zou zijn, blijkt daar uit dat AZ totaal geen top 3 ambities heeft. AZ is altijd terughoudend geweest met het uitspreken van transferambities om de prijs niet op te drijven. Dus we wachten nog even af.

Maar als er echt niemand wordt gehaald:
-Heb je geen back up linksback.
-Svensson en de Wit nog weken eruit.
-Geen plan B als er gescoord moet worden
-Schorsingen gaan sowieso komen met de gele kaarten last.
-Raakt Karlsson Stengs of Gudmundsson geblesseerd zit je vast aan Aboukhlal.
-Niet ingespeeld op grote leegloop volgend seizoen.
Heeft AZ de recente jaren dan wel zoiets gedaan? Ik denk niet dat AZ zomaar van dit beleid af stapt, zeker gezien de financiele situatie van de clubs allemaal op dit moment. AZ heeft ook nog een dak om af te bouwen. Vooral er eens goed in de spelersgroep geinvesteerd zal worden zullen ze toch eens een keer de CL moeten halen, of ver moeten komen in de EL. Ondanks dit alles, zijn ze toch netjes een keer 2e, 3e en 4e geeindigd in de laatste 3 seizoenen.

Ik kijk er al niet meer van op. Als je ziet dat Feyenoord een 30+ 'er moet kopen van 2,5 miloen om de goals te maken... niemand kan dit in Nederland, alleen ajax, helaas.

Ik ben ook geen fan van Aboukhlal, maar misschien wordt het dan eens tijd om eens bij Jong AZ te gaan kijken.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 15 jan 2021, 13:06
Als dit waar zou zijn, blijkt daar uit dat AZ totaal geen top 3 ambities heeft.
Je kan met deze selectie toch prima top 3 spelen? Heb je Druijf niet - per se - voor nodig.

Het is een 'nice to have' en geen 'need to have'.

Bleek vorig jaar ook wel.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

ik begrijp dat AZ niet in de positie is om met transfers te smijten.

Misschien moet ik inderdaad maar vertrouwen op het beleid van AZ. Toch blijft het een dun lijntje waar AZ op balanceert. Nog een paar blessures erbij en je levert wel heel veel kwaliteit in. Vorig jaar ging dit gelukkig goed, en konden we blijven meedoen.

Ik acht de resultaten van AZ dit komende half jaar gewoon extra belangrijk met het oog op de uitgaande transfers en mogelijke ek(021) selecties.
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 15 jan 2021, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 15 jan 2021, 14:04 ik begrijp dat AZ niet in de positie is om met transfers te smijten.

Misschien moet ik inderdaad maar vertrouwen op het beleid van AZ. Toch blijft het een dun lijntje waar AZ op balanceert. Nog een paar blessures erbij en je levert wel heel veel kwaliteit in. Vorig jaar ging dit gelukkig goed, en konden we blijven meedoen.

Ik acht de resultaten van AZ dit komende half jaar gewoon extra belangrijk met het oog op de uitgaande tranfers en mogelijke ek(021) selecties.
AZ is simpelweg niet de club en heeft niet de budgettaire mogelijkheden om een brede kwaliteitsvolle selectie te hebben waarbij elke positie dubbel bezet is. Dat zou ook deels de doorstroom vanuit de opleiding beletten.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 15 jan 2021, 13:06
Als dit waar zou zijn, blijkt daar uit dat AZ totaal geen top 3 ambities heeft. AZ is altijd terughoudend geweest met het uitspreken van transferambities om de prijs niet op te drijven. Dus we wachten nog even af.

Maar als er echt niemand wordt gehaald:
-Heb je geen back up linksback.
-Svensson en de Wit nog weken eruit.
-Geen plan B als er gescoord moet worden
-Schorsingen gaan sowieso komen met de gele kaarten last.
-Raakt Karlsson Stengs of Gudmundsson geblesseerd zit je vast aan Aboukhlal.
-Niet ingespeeld op grote leegloop volgend seizoen.
- Gullit is doorgeschoven naar selectie van het 1e als backup voor Wijndal. Naar mijn mening daar absoluut niet klaar voor, maar ok..
- ja feit
- Aboukhlal ? :mrgreen:
- ja die gaan er zeker komen
- correct, met op de bank dan nog Evjen, Reijnders (geen echte buitenspeler), Taabouni (ook geen echte buitenspeler)
- correct, hoeft geen probleem te zijn, als Max komende maanden zijn inventarisatie op orde heeft en in de zomer snel actie onderneemt.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 15 jan 2021, 14:33 AZ is simpelweg niet de club en heeft niet de budgettaire mogelijkheden om een brede kwaliteitsvolle selectie te hebben waarbij elke positie dubbel bezet is. Dat zou ook deels de doorstroom vanuit de opleiding beletten.
AZ kocht met minder budget ten tijde van Stewart altijd voortijdig in, wat is je grote punt precies?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Martens1986 schreef: 15 jan 2021, 13:19 misschien wordt het dan eens tijd om eens bij Jong AZ te gaan kijken.
Is dat een extra reden geweest om Jelle Duin terug te halen van MVV?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 15 jan 2021, 15:52 AZ kocht met minder budget ten tijde van Stewart altijd voortijdig in, wat is je grote punt precies?
Het ging me om nù. Dat de selectie niet breed genoeg is en er eigenlijk versterking bij moet; spits, linksachter en diepgaande flankaanvaller. Wil je daar echte spelers voor halen die als ze van de bank komen ook daadwerkelijk een meerwaarde hebben (en dus beter moeten zijn dan hetgeen je nu hebt) dan kom je gemiddeld uit op een transferbedrag van 2,5 mio. Dat is totaal 7,5 mio. Plus dat het in de winter sowieso moeilijker is spelers te halen.

AZ had in principe ook voortijdig al ingekocht met Gudmondsson, Aboukhlal, Clasie, Suguwara, De Boer en Evjen. Die zijn allemaal gehaald in de hoop en verwachting dat ze het stokje zouden kunnen gaan overnemen. Dus de intentie is er wel maar de uitvoering vooralsnog niet tenzij de komende maanden iemand toch nadrukkelijk op de deur gaat kloppen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 15 jan 2021, 16:16 Het ging me om nù. Dat de selectie niet breed genoeg is en er eigenlijk versterking bij moet; spits, linksachter en diepgaande flankaanvaller. Wil je daar echte spelers voor halen die als ze van de bank komen ook daadwerkelijk een meerwaarde hebben (en dus beter moeten zijn dan hetgeen je nu hebt) dan kom je gemiddeld uit op een transferbedrag van 2,5 mio. Dat is totaal 7,5 mio. Plus dat het in de winter sowieso moeilijker is spelers te halen.

AZ had in principe ook voortijdig al ingekocht met Gudmondsson, Aboukhlal, Clasie, Suguwara, De Boer en Evjen. Die zijn allemaal gehaald in de hoop en verwachting dat ze het stokje zouden kunnen gaan overnemen. Dus de intentie is er wel maar de uitvoering vooralsnog niet tenzij de komende maanden iemand toch nadrukkelijk op de deur gaat kloppen.
Gudmundsson hoeft niet meer te kloppen, want hij heeft de deur al compleet open geschopt, alleen door je gekleurde bril zie jij dat niet. Er is eigenlijk wel wat versterking nodig, maar het ziet ernaar uit dat AZ het voor komende maanden met eigen jeugd oplost. Omdat het kampioenschap en Europees voetbal toch al weg gegooid is, maakt het ook niet zoveel meer uit. Zolang Europees voetbal voor volgend seizoen maar wordt veilig gesteld.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 15 jan 2021, 16:32 Gudmundsson hoeft niet meer te kloppen, want hij heeft de deur al compleet open geschopt, alleen door je gekleurde bril zie jij dat niet. Er is eigenlijk wel wat versterking nodig, maar het ziet ernaar uit dat AZ het voor komende maanden met eigen jeugd oplost. Omdat het kampioenschap en Europees voetbal toch al weg gegooid is, maakt het ook niet zoveel meer uit. Zolang Europees voetbal voor volgend seizoen maar wordt veilig gesteld.
Gudmundsson heeft opflakkeringetjes gehad maar vind ik nog niet van het niveau dat we hiermee even Europees voetbal gaan afdwingen. Hetzelfde begint nu ook wat voor Karlsson te gelden die zich ook weer eens mag tonen. Wellicht dat Gudmundsson nu wel een lange tijd gaat mogen spelen en dat ie nu gaat doorpakken en dus ook eens beslissend gaat zijn in de topwedstrijden.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ-073 schreef: 15 jan 2021, 16:04 Is dat een extra reden geweest om Jelle Duin terug te halen van MVV?
Nee. Duin en MVV was geen gelukkig huwelijk. Het verdedigende speltype paste niet bij Duin en Duin zat er niet lekker in zijn vel.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 15 jan 2021, 17:23 Gudmundsson heeft opflakkeringetjes gehad maar vind ik nog niet van het niveau dat we hiermee even Europees voetbal gaan afdwingen. Hetzelfde begint nu ook wat voor Karlsson te gelden die zich ook weer eens mag tonen. Wellicht dat Gudmundsson nu wel een lange tijd gaat mogen spelen en dat ie nu gaat doorpakken en dus ook eens beslissend gaat zijn in de topwedstrijden.
Kijk maar welke wedstrijden AZ goed speelde en wie er toen speelde Gudmundsson of Boadu. De wedstrijden dat Gudmundsson voor Boadu speelde, speelde AZ goed tot extreem goed (Sociedad & Napoli = Europese (sub)top). De meeste gelijkspelen werden behaald met Boadu in de spits.
Maar goed door jouw gekleurde bril vind jij alles wat Boadu doet goed en alles wat Gudmundsson doet niet goed.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 15 jan 2021, 18:01 Maar goed door jouw gekleurde bril vind jij alles wat Boadu doet goed en alles wat Gudmundsson doet niet goed.
Zo zwart-wit stel jij het alleen. Ik ben over beiden genuanceerd maar dat past niet in het oeuvre van de meeste voetbalfans.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie