Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 10 jan 2021, 13:02 En nu zeg je dus toch weer Boadu houden en Druijf verkopen terwijl het eigenlijk andersom zou moeten zijn.
En dat is alles wat je uit zijn betoog haalt? :roll:
Zo kom je nooit verder.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Er wordt nu met name gewezen door de mindere prestaties op spelers als Boadu en Stengs, maar is dit wel geheel terecht?
Vorig seizoen incasseerde we de minste tegendoelpunten terwijl we nu, nog niet eens op de helft, er al meer geïncasseerd hebben.
Ook onze opkomende backs waren een belangrijk wapen met hun terugtrekkende voorzet en was de wisselwerking tussen back en buitenspelers velen malen beter verzorgd waardoor aanvallen via de as makkelijk verplaats konden worden naar de zijkanten en de druk op de tegenstander er continue op zat.
Je ziet nu veel van achteruit een hoop breed getik en tergend langzame opbouw, met middenvelders die dan de buitenspelers weer aanspelen in de hoop dat die dan hun man voorbij kunnen komen. Tegenstanders kunnen zich veel beter op het spel anticiperen dan het vorige seizoen, door de langzame en voorspelbare opbouw die er nu veelal plaats vind.
Boadu is altijd al een spits geweest die het niet van zijn fluwelen acties moet hebben maar puur als geslepen goaltjesdief opereert, en als het elftal niet goed functioneert of staat, zal dat met name op hem zijn weerslag leggen. Stengs en Boadu zijn spelers die tot grote hoogte kunnen komen in een goed draaiend elftal, dat hebben ze bewezen, maar de balans, de wisselwerking in het 'gehele elftal' is er dit seizoen nog niet. Het zijn niet de spelers die het elftal op sleeptouw kunnen nemen zoals het duo Weghorst/Jahanbakhsh dat deden.
Laatst gewijzigd door capefear op 11 jan 2021, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Lang verhaal kort: Er klopt momenteel tactisch gewoon helemaal geen k*t van. Dat er af en toe nog punten worden behaald komt met name door hier en daar een individueel aanwezige kwaliteit. Verder is het sloom, voorspelbaar en onzuiver.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

MO7 schreef: 11 jan 2021, 11:52 Lang verhaal kort: Er klopt momenteel tactisch gewoon helemaal geen k*t van. Dat er af en toe nog punten worden behaald komt met name door hier en daar een individueel aanwezige kwaliteit. Verder is het sloom, voorspelbaar en onzuiver.
Hey kom op, maar dat is wel de strekking van het verhaal :wink:
Toch is bij een eventuele overwinning a.s. woensdag (en we moeten positief blijven) het gat slechts 3 punten met PSV.
Alles zit nog in het vat en moeten we hopen bij dergelijke belangrijke overwinningen dat het elftal dan weer in een flow terecht komt.
Alleen al het feit dat het gat nog steeds maar zo minimaal kan zijn met al dat onnodige gemodder dit seizoen, zegt dat ook bij de rest bovenin het allemaal niet zo geweldig gaat.
Laatst gewijzigd door capefear op 11 jan 2021, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik heb daar ook in het wedstrijdtopic iets over gezegd, maar dit topic gaat over beleid en daar zou je met een gezonde bankrekening niet op het punt moeten komen dat je maar moet hopen dat alles een keer meezit. In alles wat in eigen hand was dit seizoen heeft AZ namelijk gefaald.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=382678

Bruggink legt hier ook uit hoe het salaris van Haller de rest beïnvloedt. Precies wat ik hier tijden terug ook al vertelde. Dat als je iemand boven je salarisplafond gaat betalen, de rest daar dan ook in mee gaat.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

MO7 schreef: 11 jan 2021, 12:05 Ik heb daar ook in het wedstrijdtopic iets over gezegd, maar dit topic gaat over beleid en daar zou je met een gezonde bankrekening niet op het punt moeten komen dat je maar moet hopen dat alles een keer meezit. In alles wat in eigen hand was dit seizoen heeft AZ namelijk gefaald.
Doelend op? Spelers halen, Slot niet ontslaan?
Systeem stond, selectie is nagenoeg intact gebleven die vorig seizoen wel met de druk om konden gaan, ondanks de grotere tegenslagen die het toen ondervond.
Idrissi is vervangen door Karlsson en Wuytens door Indi. Slot liet ook punten liggen.
Wijzen op een enkele speler individu hebben we hier boven al gelezen is het ook niet. Druijf of Gudmundsson gaat echt niet het verschil brengen. Een te groot aantal spelers (van keeper, verdediger, middenvelder tot aanvaller) presteert niet wat het vorig seizoen wel kon brengen.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Structurele zwakheden (niemand heeft duelkracht of kan koppen behalve De Wit) zijn niet opgelost, corners leveren nog steeds niks op, het verwerken van standaardsituaties is een drama, de vleugels zijn vleugellam... Allemaal dingen die je in een digitale analyse of videoanalyse ziet, maar waar dus kennelijk niets mee gedaan wordt. Daarom kan ik ook zo slecht tegen de claim zo innovatief en moneyball te zijn.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MO7 schreef: 11 jan 2021, 16:02 Structurele zwakheden (niemand heeft duelkracht of kan koppen behalve De Wit) zijn niet opgelost, corners leveren nog steeds niks op, het verwerken van standaardsituaties is een drama, de vleugels zijn vleugellam... Allemaal dingen die je in een digitale analyse of videoanalyse ziet, maar waar dus kennelijk niets mee gedaan wordt. Daarom kan ik ook zo slecht tegen de claim zo innovatief en moneyball te zijn.
Nog even los van hoe weinig creatief sommige aankopen zijn, niemand hier gaat beweren dat Martins Indi en Letschert Moneyball aanwinsten zijn hoop ik? Daar gaat het toch ook ten dele om? slim scouten.
Zoiets gaat behoorlijk anders bij zo'n Brentford of Midtjylland die dezelfde claims maken.

De structurele problemen mag inderdaad ook wat aan gebeuren, maar dat hangt samen of met wat ik hierboven zeg of met een totaal andere ontwikkeling op het gebied van training en begeleiding en ook dat is althans voor de buitenwacht niet zichtbaar gebeurd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Tacticus schreef: 10 jan 2021, 23:07 Daar verbaas ik mij dus al maanden over.
onder Slot die ik tactisch een zeer sterke trainer vind (volledig terecht ontslagen) met deze selectie zo ondermaats heeft gepresteerd op twee (Napoli en Sociedad thuis) na.

Als technische staf weet je hoe de clubs tegen je aankijken in Nederland en daardoor de welbekende handbal of trechter tactiek gaan hanteren, Je ziet snel genoeg of hoog druk zetten zin heeft.

Constateer je dat de tegenstanders dan lange ballen gaan hanteren op een aanspeelpunt of de 40 meter ruimte erachter zoeken deels lukt.

Schakel je simpel terug in je Europa modus 20
Meter achteruit als ploeg en daardoor creëer je rust en vooral ruimte als team waar uiteindelijk ook echt de kracht ligt van het normaal zo dynamische AZ.
Weer met je eens. Maar ik weet nog dat oud/trainer van AZ´67 Willem van Hanegem als een dooie in de dugout zat en je alleen wist dat ie er zat door een niet aflatende stroom van rook van hem als kettingroker, die verklaarde dat ie tijdens de wedstrijd niets meer aan het spel kon veranderen van zijn team. De ploeg moest zelf weten wat te doen. Hij zou dat niet meer kunnen beïnvloeden. Luie flikker.

Waarvoor heb je dan een coach op de bank zitten denk ik dan. Wat een kulreden om het falen van een ploeg slechts bij die ploeg neer te leggen.

De beste coaches zijn coaches die hun ploegen goed voorbereiden en scherp aan de aftrap brengen. Vol gas vanaf het begin. Eigenlijk zoals Co Adriaanse vaak met zijn aanpak en speelwijze de tegenstander bij het begin bij de nek greep en vooral dan zoveel pijn deed dat de wedstrijd daarna een gelopen koers was.

Er zijn ook sterke coaches die met ingrepen in taktiek of met een taktische wissel het wedstrijdverloop zodanig weten beïnvloeden dat die wedstrijd toch naar de goede ploeg getrokken kan worden. Bij AZ zie ik dat niet veel gebeuren. Stoicijns volharden wij te vaak in een bepaalde taktiek en opstelling zonder een verrassende aanpak. Heel voorspelbaar dus. Er wordt wel gezegd dat er op verschillende spelsystemen wordt gewerkt, maar wanneer zie ik dat dan in de wedstrijden?

Ook het wisselbeleid laat steevast hetzelfde patroon zien. Pakweg na een uur spelen tot een kwartier voor het eind de eerste wissel en bij de gratie gods mag er in de laatste 5 minuten nog een tweede invaller het veld in. Tegen PEC had je wellicht met drie extra wissels er nog twee minuten bij kunnen sprokkelen. Waarom Blom trouwens maar twee minuten extra gaf?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 12 jan 2021, 20:19 Misschien voert Huiberts een ander beleid dan de hoofdtrainer met zijn opstelling!?
Dat zou wel echt een misser van de bovenste plank zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Kunnen we niet proberen om Mees Bakker te stallen bij Fc Emmen, mocht het een succes zijn dan hebben we de vervanger voor Bizot al in huis. Doe je het in een package deal met Abouhkal, Leeuwin en Oosting.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Az564 schreef: 13 jan 2021, 10:29 Kunnen we niet proberen om Mees Bakker te stallen bij Fc Emmen, mocht het een succes zijn dan hebben we de vervanger voor Bizot al in huis. Doe je het in een package deal met Abouhkal, Leeuwin en Oosting.
Dat is inderdaad een heel goed idee. Win win voor Emmen (grotere kans op behoud in eredivisie), AZ en deze spelers. Ik zou zelfs zeggen doe Taabouni er ook bij. Leeuwin en Aboukhlal mogen ze dan houden bij Emmen. Taabouni en Oosting hebben aangetoond dat ze beter kunnen dan de 1e divisie, dus een stap in de eredivisie zou perfect zijn.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Kom op Max.
1 spits/vleugelaanvaller en n linksback zijn broodnodig.
Hoe hoger we dit jaar eindigen, hoe meer geld er kan worden gecasht deze zomer.
Iemand die kan scoren zou helpen om Stengs zn assist statistieken wat op te krikken

Ene Alireza J. misschien?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SimonPoulsen schreef: 13 jan 2021, 20:46 Kom op Max.
1 spits/vleugelaanvaller en n linksback zijn broodnodig.
Hoe hoger we dit jaar eindigen, hoe meer geld er kan worden gecasht deze zomer.
Iemand die kan scoren zou helpen om Stengs zn assist statistieken wat op te krikken

Ene Alireza J. misschien?
Ik zat ook net aan Alireza te denken voor de rechterkant. Brengt meteen diepte in het spel en swung aan die zijkant.

Ik heb gelezen dat AZ wel iemand wil halen nu Druijf is vertrokken. Wie?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: 13 jan 2021, 20:50 Ik heb gelezen dat AZ wel iemand wil halen nu Druijf is vertrokken. Wie?
Lijkt me inderdaad ook logisch dat er nog iemand komt anders zouden ze Druif niet hebben laten gaan.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 13 jan 2021, 20:50 Ik zat ook net aan Alireza te denken voor de rechterkant. Brengt meteen diepte in het spel en swung aan die zijkant.

Ik heb gelezen dat AZ wel iemand wil halen nu Druijf is vertrokken. Wie?
Ik zou Alireza fantastisch vinden, maar ik geloof nooit dat Max die gaat halen. Veel te duur.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 13 jan 2021, 23:24 Ik zou Alireza fantastisch vinden, maar ik geloof nooit dat Max die gaat halen. Veel te duur.
Dat hoeft niet echt het geval te zijn.
Jahanbakhsh is daar nooit zeker van een basisplaats en is nog maar een fractie van zijn aankoopbedrag waard. Als hij dit seizoen wederom daar niets presteerd zou het dramatisch worden voor zowel Brighton als de speler. Schijnbaar past hij daar niet in dat spelsysteem omdat het constant vechten is voor degradatie te ontlopen.
Wellicht wil Brighton hem hier wel tegen gunstige voorwaarden stallen gedurende dit halve seizoen. Hij heeft immers hier bewezen helemaal tot zijn recht te komen en zou zodoende weer wat van zijn waarde kunnen opkrikken.
Win/win situatie voor zowel Brighton als AZ. Dat Huiberts voor aanvang van dit seizoen nog de boot afhield (met de woorden: 'op dit moment niet') toen de Engelse club hem benaderde, was mogelijk omdat men Stengs als de vaste rechtsbuiten zag, dat is nu veranderd. Jansen heeft al aangegeven dat Stengs ook na een terugkeer van de Wit, in hem ogen de ideale 10 voor dit AZ te zien. Een goed scorende rechtsbuiten (die ook nog eens mee verdedigd) zou dus wel degelijk welkom zijn.
Ik zou zeggen: Max doe een belletje!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Misschien / Waarschijnlijk draaf ik op een historische dag als een beetje door, maar ...

Als we kijken naar de afgelopen 10 jaar en de achterban en mogelijkheden afzetten tegen de financiële en sportieve prestaties en het huidige kapitaal op het veld:

Heeft AZ - van alle profclubs - niet het best beleid ter wereld gevoerd?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 14 jan 2021, 10:37 Heeft AZ - van alle profclubs - niet het best beleid ter wereld gevoerd?
Je bent met je verkeerde account ingelogd Kuijfje :mrgreen:
Plaats reactie