Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Ik lees her en der "exit Jansen" maar het is veel te vroeg om hem af te schrijven. Het gemiddeld aantal behaalde punten in de Eredivisie (1,88 Slot vs 1,83 Jansen) is nagenoeg gelijk aan Slot, maar Jansen deed dat wel tegen veel sterkere tegenstanders (13e positie vs 8,8e positie). Wat je Jansen ook mag nageven is dat het onbesuisde eraf is: na de dramatische wedstrijd tegen FC Groningen zijn er vervolgens 0 kaarten gepakt! En we moeten niet vergeten dat er een aantal sterkhouders missen na de eerste wedstrijd van Jansen tegen FC Groningen. Al met al is het veel minder "slecht" dan ik hier lees.

Het wisselbeleid is een ander verhaal, maar daar was bij Slot ook veel kritiek over. Daar spelen vermoedelijk andere krachten, zoals Multatuli hier al suggereerde.

Over het geheel gezien is de huidige 6e plaats wel teleurstellend met deze groep. Maar dat is niet de schuld van 1 persoon.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

En toch zie ik liever een winnaar als trainer dan deze tantra cursusleider. Je kan alles zeggen over van Bommel of Cocu, maar als zij tegen Boadu en Stengs zeggen dat ze beter hun best moeten doen komt dat beter binnen dan die zalvende woorden van Jansen. De hiërarchie in de kleedkamer is eens te meer verstoord, kijk maar naar het druk zetten.
Overigens vind ik Jansen wel een goede assistent.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Ik denk dat Jansen echt een hele goede assistent is, alleen als je die interviews met hem ziet dan vind ik dat hij te weinig uitstraling heeft om hoofdtrainer te zijn. Er zit gewoon minder felheid in dan bij Slot bijvoorbeeld. Hij heeft inderdaad er voor gezorgd dat er geen kaarten meer worden gepakt. Maar soms moet je juist een kaart pakken. Als je soms ziet hoe Stengs een duel aangaat dan doet dat echt pijn aan je ogen. Dat moet gewoon veel harder, maar dat zie ik Jansen er niet in krijgen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

eenjaarazalkmaar schreef: 10 jan 2021, 09:45 Ik lees her en der "exit Jansen" maar het is veel te vroeg om hem af te schrijven. Het gemiddeld aantal behaalde punten in de Eredivisie (1,88 Slot vs 1,83 Jansen) is nagenoeg gelijk aan Slot, maar Jansen deed dat wel tegen veel sterkere tegenstanders (13e positie vs 8,8e positie). Wat je Jansen ook mag nageven is dat het onbesuisde eraf is: na de dramatische wedstrijd tegen FC Groningen zijn er vervolgens 0 kaarten gepakt! En we moeten niet vergeten dat er een aantal sterkhouders missen na de eerste wedstrijd van Jansen tegen FC Groningen. Al met al is het veel minder "slecht" dan ik hier lees.

Het wisselbeleid is een ander verhaal, maar daar was bij Slot ook veel kritiek over. Daar spelen vermoedelijk andere krachten, zoals Multatuli hier al suggereerde.

Over het geheel gezien is de huidige 6e plaats wel teleurstellend met deze groep. Maar dat is niet de schuld van 1 persoon.
Helemaal mee eens.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6407
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

eenjaarazalkmaar schreef: 10 jan 2021, 09:45 Ik lees her en der "exit Jansen" maar het is veel te vroeg om hem af te schrijven. Het gemiddeld aantal behaalde punten in de Eredivisie (1,88 Slot vs 1,83 Jansen) is nagenoeg gelijk aan Slot, maar Jansen deed dat wel tegen veel sterkere tegenstanders (13e positie vs 8,8e positie). Wat je Jansen ook mag nageven is dat het onbesuisde eraf is: na de dramatische wedstrijd tegen FC Groningen zijn er vervolgens 0 kaarten gepakt! En we moeten niet vergeten dat er een aantal sterkhouders missen na de eerste wedstrijd van Jansen tegen FC Groningen. Al met al is het veel minder "slecht" dan ik hier lees.

Het wisselbeleid is een ander verhaal, maar daar was bij Slot ook veel kritiek over. Daar spelen vermoedelijk andere krachten, zoals Multatuli hier al suggereerde.

Over het geheel gezien is de huidige 6e plaats wel teleurstellend met deze groep. Maar dat is niet de schuld van 1 persoon.
Voorlopig zie ik nog niet veel pluspunten van die man.

-Tenenkrommende interviews. (Wat denk je over Druijf en Gudmundsson? Dat moet je aan Max vragen. Nee maar wat vindt je daar zelf nou van Pascal? Ik hou van goeie spelers.)

Das hetzelfde niveau als:
Wat gaan jullie eten morgen Pascal?
Dat moet je echt aan de kok vragen.
Maar wat vind jij van het eten bij het ontbijt?
Ik hou van lekker eten.

-Wisselbeleid is waanzinnig.
Mensen die een goede indruk maken laat hij zo min mogelijk spelen. De slechtste op het veld krijgen oneindig speeltijd

- Alle wedstrijden onder hem slecht voetbal. Met geluk van Twente en Vitesse gewonnen, die waren minsten gelijkwaardig. Teun redde AZ tegen Willem 2. De andere wedstrijden terecht punten verspeeld.

-Uitstraling van een gebakken ei.

-Tactisch onbenul, blijft maar volharden met spelers en tactieken die niet werken. Durft ook niet in te grijpen als het niet goed gaat.

-geen ervaring

-Enige positieve is dat hij Reijnders ipv Aboukhlal opstelt. En inderdaad minder kaarten. Maar we hebben geen rode kaart meer nodig om gelijk te spelen tegen bram van polen en co.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 10 jan 2021, 11:22 Voorlopig zie ik nog niet veel pluspunten van die man.

-Tenenkrommende interviews. (Wat denk je over Druijf en Gudmundsson? Dat moet je aan Max vragen. Nee maar wat vindt je daar zelf nou van Pascal? Ik hou van goeie spelers.)

Das hetzelfde niveau als:
Wat gaan jullie eten morgen Pascal?
Dat moet je echt aan de kok vragen.
Maar wat vind jij van het eten bij het ontbijt?
Ik hou van lekker eten.

-Wisselbeleid is waanzinnig.
Mensen die een goede indruk maken laat hij zo min mogelijk spelen. De slechtste op het veld krijgen oneindig speeltijd

- Alle wedstrijden onder hem slecht voetbal. Met geluk van Twente en Vitesse gewonnen, die waren minsten gelijkwaardig. Teun redde AZ tegen Willem 2. De andere wedstrijden terecht punten verspeeld.

-Uitstraling van een gebakken ei.

-Tactisch onbenul, blijft maar volharden met spelers en tactieken die niet werken. Durft ook niet in te grijpen als het niet goed gaat.

-geen ervaring

-Enige positieve is dat hij Reijnders ipv Aboukhlal opstelt. En inderdaad minder kaarten. Maar we hebben geen rode kaart meer nodig om gelijk te spelen tegen bram van polen en co.
Helemaal mee eens. Jansen is net een dood vogeltje met zijn handen in zijn zakken. Ik vind niet echt een uithangbord voor onze club..
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Het hele probleem is dat momenteel het gewenste profiel (Jonk) niet beschikbaar is. En voor een rol als tussenpaus halen figuren als Van Bommel of Cocu hun neus op. Denk dat AZ liever wacht tot volgend seizoen en nu maar het beste ervan hoopt. Is ook typisch AZ om naar de lange termijn te kijken en daarvoor de korte termijn ondergeschikt maakt.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Toch maar Van Gaal benaderen dan.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 10 jan 2021, 11:56 Het hele probleem is dat momenteel het gewenste profiel (Jonk) niet beschikbaar is. En voor een rol als tussenpaus halen figuren als Van Bommel of Cocu hun neus op. Denk dat AZ liever wacht tot volgend seizoen en nu maar het beste ervan hoopt. Is ook typisch AZ om naar de lange termijn te kijken en daarvoor de korte termijn ondergeschikt maakt.
Dom van Huiberts om bij het wegzenden van Slot en de aanstelling van Jansen dan te zeggen dat Jansen na dit seizoen ook de hoofdtrainer zal kunnen zijn!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: 10 jan 2021, 12:09 Dom van Huiberts om bij het wegzenden van Slot en de aanstelling van Jansen dan te zeggen dat Jansen na dit seizoen ook de hoofdtrainer zal kunnen zijn!
Dat was logisch. Het idee is om Jonk volgend seizoen aan te stellen. Maar wat als AZ het zodanig goed zou doen dat ze kampioen worden, dan kan je moeilijk Janssen terug assistent maken van Jonk of hem ontslaan. Als AZ straks zesde wordt is het voor Janssen te billijken om weer een stapje terug te doen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 10 jan 2021, 11:22
Enige positieve is dat hij Reijnders ipv Aboukhlal opstelt. En inderdaad minder kaarten. Maar we hebben geen rode kaart meer nodig om gelijk te spelen tegen bram van polen en co.
Om Aboukhlal vervolgens alsnog te brengen in plaats van Gudmundsson of Druijf. Het is een tactisch onbenul van de bovenste plank.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 10 jan 2021, 12:12
Als AZ straks zesde wordt is het voor Janssen te billijken om weer een stapje terug te doen.
Moeten we dan hopen dat AZ naast Europa grijpt zodat Jansen gerechtvaardigd weg kan? Zonder EL is AZ een stuk minder interessant en de meeste spelers zijn dan geen stuiver meer waard.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6407
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 10 jan 2021, 12:21 Moeten we dan hopen dat AZ naast Europa grijpt zodat Jansen gerechtvaardigd weg kan? Zonder EL is AZ een stuk minder interessant en de meeste spelers zijn dan geen stuiver meer waard.
Europa league is al lang van de baan. Conference league tegen fc oostblok en een nauwelijks noemenswaardige prijzenpot is het hoogst haalbare tegenwoordig.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Of je kan er niets van, of personen, buiten de macht van de trainer bepalen wie er speelt en wie gewisseld mag/kan worden. Max? Raiola? Ik vrees het steeds meer omdat het gewoon gênant is.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 10 jan 2021, 12:12 Dat was logisch. Het idee is om Jonk volgend seizoen aan te stellen. Maar wat als AZ het zodanig goed zou doen dat ze kampioen worden, dan kan je moeilijk Janssen terug assistent maken van Jonk of hem ontslaan. Als AZ straks zesde wordt is het voor Janssen te billijken om weer een stapje terug te doen.
Helemaal niet logisch. Zeker niet als het idee al is om Jonk volgend seizoen voor de groep te zetten.

Huiberts had gewoon moeten zeggen Jansen (1 s) maakt het seizoen af. Verder dan dit seizoen kijken we nog niet, want de focus moet op dit seizoen liggen.

In het achterhoofd denkt Huiberts tegelijk dat er volgend seizoen een andere hoofdtrainer moet staan die past bij de ambities en uitstraling van AZ. Dus bijvoorbeeld Jonk en niet Jansen.

Wordt Jansen kampioen dan heeft ie het geweldig gedaan en dan kun je zonder gezichtsverlies naar wie dan ook zeggen dat Jansen de hoofdtrainer blijft. Je kunt ook als Huiberts toch Jansen bedanken en op de lange termijn denkend Jonk als hoofdtrainer benoemen. Opties zat.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16059
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

kuifje schreef: 10 jan 2021, 12:12 Dat was logisch. Het idee is om Jonk volgend seizoen aan te stellen. Maar wat als AZ het zodanig goed zou doen dat ze kampioen worden, dan kan je moeilijk Janssen terug assistent maken van Jonk of hem ontslaan. Als AZ straks zesde wordt is het voor Janssen te billijken om weer een stapje terug te doen.
Is dat zo? Iedereen zegt dat maar, van Jonk, maar heeft Huiberts dat al eens uitgesproken? Of is het de wens van de fanpage?
Je vraagt: wat als AZ kampioen wordt?, nou ik kan je iets verklappen: dat gaat 100% zeker niet gebeuren.

Het is best raar dat een club die voor het kampioenschap gaat een spits opstelt die niet scoort en een trainer aanstelt (ik weet het: het was overmacht...) die nog niets heeft gepresteerd op niveau. Dat stapje terug gaat gebeuren.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

salmonyappi schreef: 10 jan 2021, 15:25 Is dat zo? Iedereen zegt dat maar, van Jonk, maar heeft Huiberts dat al eens uitgesproken? Of is het de wens van de fanpage?
Je vraagt: wat als AZ kampioen wordt?, nou ik kan je iets verklappen: dat gaat 100% zeker niet gebeuren.

Het is best raar dat een club die voor het kampioenschap gaat een spits opstelt die niet scoort en een trainer aanstelt (ik weet het: het was overmacht...) die nog niets heeft gepresteerd op niveau. Dat stapje terug gaat gebeuren.
Er werd geopperd dat het onnodig van Huiberts was om Janssen eventueel een wortel voor te houden om langer hoofdcoach te blijven. Ik vind dat logisch om dat je hem bij goed presteren niet meer kan degraderen tot assistent of hem eruit zetten. Natuurlijk weet ik dat AZ geen kampioen gaat spelen, dat was ook puur hypothetisch.

Jonk is al genoemd in de wandelgangen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: 10 jan 2021, 13:42 Helemaal niet logisch. Zeker niet als het idee al is om Jonk volgend seizoen voor de groep te zetten.

Huiberts had gewoon moeten zeggen Jansen (1 s) maakt het seizoen af. Verder dan dit seizoen kijken we nog niet, want de focus moet op dit seizoen liggen.

In het achterhoofd denkt Huiberts tegelijk dat er volgend seizoen een andere hoofdtrainer moet staan die past bij de ambities en uitstraling van AZ. Dus bijvoorbeeld Jonk en niet Jansen.

Wordt Jansen kampioen dan heeft ie het geweldig gedaan en dan kun je zonder gezichtsverlies naar wie dan ook zeggen dat Jansen de hoofdtrainer blijft. Je kunt ook als Huiberts toch Jansen bedanken en op de lange termijn denkend Jonk als hoofdtrainer benoemen. Opties zat.
Of je het dan wel of niet zegt maakt dan toch niet uit. Feit is dat je bij goed presteren van Janssen nog moeilijk om hem heen kunt.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Over 10 dagen is het seizoen normaal gesproken over en kan Jansen zich storten op zijn zangcarrière.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Blijf het gek vinden dat het wisselbeleid zo slecht is. Er mag dit jaar meer gewisseld worden wat een wedstrijd kan sturen en meer spelers kansen kan geven. Er wordt echt amper gebruik van gemaakt. Of te laat.. Als het niet loopt heb ik AZ ook nooit in de rust zien wisselen. De topsport mentaliteit lijkt er ook niet echt te zijn, slecht spelen betekent banken. Goed spelen, basis. In mijn opzicht dan.
Gesloten