Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

sister of mercy schreef: 27 dec 2020, 15:53 Tijd om echte trainer aan te stellen. Man man...... Als je zo te team laat voetballen, wil je gewoon niet winnen.
Ik vind het klinkklare onzin. Opstelling was goed, ligt het niet een beetje aan de spelers?
Menigeen zit hier te zeuren om Evjen, staat er nu in en maakt het vervolgens niet waar. Maar dat zal natuurlijk aan Jansen gelegen hebben!
Verder zet hij er Druijf nog in om meer oorlog te kunnen maken. Tis nou niet dat een trainer een paar joysticks in de handen heeft, uiteindlijk moeten de spelers het doen.
Je zou op voorhand verwacht hebben dat je meer creativiteit en schotkracht op het middenveld hebt met Reijnders en Stengs, met verder snelle jongens als karlsson en Evjen op de vleugels. Maar jij gaat de trainer hiervoor ophangen, maar wel een heel seizoen roepen dat onder Slot het wisselbeleid beter moet en meer gebruik moet maken van de overige talenten!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

capefear schreef: 27 dec 2020, 15:59 Maar jij gaat de trainer hiervoor ophangen.
Hij doet 80 minuten weinig fout maar verkloot dat in een kwartier. Eerst Aboukhlal bij een 1-1 stand tegen een muur, hoezo? En vervolgens een verdediger voor een aanvaller zodat ze nog verder achteruit lopen. Dat heeft zijn voorganger 4 keer achter elkaar geflikt en deze minkukel pakt de draad weer op. Totaal ongeschikt ben je dan.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Langedijk schreef: 27 dec 2020, 16:06 Hij doet 80 minuten weinig fout maar verkloot dat in een kwartier. Eerst Aboukhlal bij een 1-1 stand tegen een muur, hoezo? En vervolgens een verdediger voor een aanvaller zodat ze nog verder achteruit lopen. Dat heeft zijn voorganger 4 keer achter elkaar geflikt en deze minkukel pakt de draad weer op. Totaal ongeschikt ben je dan.
Zou er Karlsson niet doorheen gezeten hebben, wie heb je dan nog als vleugelaanvaller?
Allemaal veel te gemakkelijk om alles op Jansen te gooien terwijl die doet wat de meeste hier al tijden om roepen: Evjen, Reijnders meer gebruik van maken. Druijf niet 5 minuten laten invallen maar ruim speeltijd geven. en oog hebben voor de andere talenten. Jansen zal echt niet geroepen hebben dat ze de laatste 6 minuten moeten blijven hangen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

capefear schreef: 27 dec 2020, 16:07 Zou er Karlsson niet doorheen gezeten hebben, wie heb je dan nog als vleugelaanvaller?
Gudmundsson, Taabouni of Oosting. En geen prutser die nog nooit iets gepresteerd heeft.

Tel daarbij het bizarre debuut van Castillo en hij zorgt eigenhandig voor het puntverlies.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Langedijk schreef: 27 dec 2020, 16:15 Gudmundsson, Taabouni of Oosting. En geen prutser die nog nooit iets gepresteerd heeft.

Tel daarbij het bizarre debuut van Castillo en hij zorgt eigenhandig voor het puntverlies.
Tuurlijk ligt allemaal aan Jansen. Zou het niet een beetje aan deze groep liggen dat bij een schrale voorsprong ze keer op keer (ook onder Slot) ze in de verdrukking komen met hoge ballen.
Dat krijg je in die drukte wel eens zo'n frommel goal. Als een Taabouni of Oosting wellicht makkelijk balverlies hadden gelegen had je weer gehad dat deze spelers vooralsnog tekort komen.
Nee, op zich heb ik nog niet echt klachten over Jansen. Straks krijgen we weer dat hij aan dezelfde namen moet vast houden, ook als ze onderpresteren.
Nee, deze trainer gewoon dit seizoen het vertrouwen geven. Had Evjen het goed gedaan dan was dit onze vleugelspeler geweest na de winterstop gezien Jansen bij Foxsport al had aangegeven dat Stengs samen met de Wit voor de 10 positie zal strijden omdat hij vind dat er al heel lang te weinig creativiteit op het middenveld is. En ook al was Stengs wederom niet al te best maakt hij wel weer bijna op zijn typerende wijze het verschil met een goal, dat zie ik de Wit niet doen eerlijk gezegd.
Jansen durft het dus anders neer te zetten maar als dan weer spelers door de mand vallen, in dit geval Evjen, tja dan doe je niet veel als trainer.
Laatst gewijzigd door capefear op 27 dec 2020, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

capefear schreef: 27 dec 2020, 16:26 Tuurlijk ligt allemaal aan Jansen. Zou het niet een beetje aan deze groep liggen dat bij een schrale voorsprong ze keer op keer (ook onder Slot) ze in de verdrukking komen met hoge ballen.
Die groep wordt in deze positie gebracht door het idiote wisselbeleid van die 2 onbenullen. Je hebt voorin snelheid nodig om te counteren als je in de verdrukking komt en dan ga je geen kleine debutant brengen als je nog 6 minuten hoge ballen kunt verwachten. Met Leeuwin gebeurde hetzelfde en daar was Jansen ook 4 keer getuige van. Maar die ezels leren niet van hun fouten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Langedijk schreef: 27 dec 2020, 16:34 Die groep wordt in deze positie gebracht door het idiote wisselbeleid van die 2 onbenullen. Je hebt voorin snelheid nodig om te counteren als je in de verdrukking komt en dan ga je geen kleine debutant brengen als je nog 6 minuten hoge ballen kunt verwachten. Met Leeuwin gebeurde hetzelfde en daar was Jansen ook 4 keer getuige van. Maar die ezels leren niet van hun fouten.
Vandaar dus dat hij voor Aboukhlal koos toen Karlsson tegen het eind zowat op was.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Hij had gewoon de druk erop moeten houden.
Verdedigend wisselen kan dit AZ gewoon nauwelijks, het is roeien met de krakkemikkige riemen die je soms hebt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

DeZuivelDuivel schreef: 27 dec 2020, 16:42 Hij had gewoon de druk erop moeten houden.
Verdedigend wisselen kan dit AZ gewoon nauwelijks, het is roeien met de krakkemikkige riemen die je soms hebt.
Op dit moment weinig keus hé, moet al onze fysieke verdedigers in de lappenmand of pas terug zijn gekomen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

capefear schreef: 27 dec 2020, 16:41 Vandaar dus dat hij voor Aboukhlal koos toen Karlsson tegen het eind zowat op was.
Er is geen enkele reden om voor Aboukhlal te kiezen na al die wanprestaties. Zeker niet bij 1-1. Gudmundsson kon daar ook prima spelen.

Zijn wissels waren gewoon achterlijk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 27 dec 2020, 16:59 Er is geen enkele reden om voor Aboukhlal te kiezen na al die wanprestaties. Zeker niet bij 1-1. Gudmundsson kon daar ook prima spelen.

Zijn wissels waren gewoon achterlijk.
Met je eens dat het geen goede wissel is, maar ik blijf het zeggen: het ligt niet aan de wissels, het is om het even wie je er in zet (Oosting, Taabouni, Gudmundsson? zijn toch ook aanvallers die de druk er op kunnen houden?) maar aan de spelopvatting (lees angst) op het einde.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

capefear schreef: 27 dec 2020, 16:45 Op dit moment weinig keus hé, moet al onze fysieke verdedigers in de lappenmand of pas terug zijn gekomen.
Dat zeg ik, dan wissel je niet verdedigend. keuze zat om gewoon met frisse aanvallers vol de druk erop te houden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

DeZuivelDuivel schreef: 27 dec 2020, 17:07 Dat zeg ik, dan wissel je niet verdedigend. keuze zat om gewoon met frisse aanvallers vol de druk erop te houden.
Die worden ook beslist naar achter getrokken en loopt het ook helemaal mis. Bij de 2-2 begon AZ ineens weer aan te vallen. Deze groep heeft het gewoon moeilijk als ze een minimale voorsprong hebben op het eind en de tegenstander begint te pompen. Dat was al onder Brom,Slot en nu ook bij Jansen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

capefear schreef: 27 dec 2020, 17:14 Die worden ook beslist naar achter getrokken en loopt het ook helemaal mis.
Je kunt de trainer wel blijven verdedigen maar leg de gedachte achter die wissel van Castillo dan even uit. Dan begrijpen wij leken het ook.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Langedijk schreef: 27 dec 2020, 18:28 Je kunt de trainer wel blijven verdedigen maar leg de gedachte achter die wissel van Castillo dan even uit. Dan begrijpen wij leken het ook.
Zo is dat!
Plus het feit dat hij zijn spelers de opdracht kan geven om meer pressie te gaan spelen en Utrecht zo ver mogelijk van het AZ doel te houden. De laatste tien minuten was het net een schiettent.
Dan weet al als supporter hoe laat het wordt.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

capefear schreef: 27 dec 2020, 17:14 Die worden ook beslist naar achter getrokken en loopt het ook helemaal mis. Bij de 2-2 begon AZ ineens weer aan te vallen. Deze groep heeft het gewoon moeilijk als ze een minimale voorsprong hebben op het eind en de tegenstander begint te pompen. Dat was al onder Brom,Slot en nu ook bij Jansen.
Vreemde conclusie.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Verdedigen zit niet in het DNA van de club mag je wel stellen. Onder deze trainer, onder de vorige trainer, en onder veel vorige trainers zie je gewoon dat AZ niet weet hoe te handelen om een voorsprong over de streep te trekken.

Spelers gaan uit positie lopen en zijn niet meer aanspeelbaar. Ballen worden lukraak uitverdedigd. Druk naar voren ontbreekt veelal. En we hebben te weinig spelers die de fysieke kracht en lengte hebben om hoge ballen goed te verdedigen. Tel daarbij op een onzekere keeper op de lijn. Dus vreemd is het niet dat dit gewoonlijk niet goed afloopt. Gisteren is er misschien maar 5 minuten druk gezet door Utrecht in de eindfase en dat leverde minimaal drie hachelijke momenten op. Toch knap van Utrecht of komt het door de zwakte van AZ?

Jansen moet hier eens een training aan gaan wijden in plaats van al die positiespelletjes. Dat laatste kunnen ze wel. Huiberts zou toch eens meer moeten kijken naar aspecten als fysieke kracht, lengte en mentaliteit in de selectie. Met 11 ideale schoonzonen win je geen oorlog.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Om eerlijk te zijn vond ik toen Castillo erin kwam het een best wel logische wissel. Boadu is niet gewend te verdedigen tegen opkomende backs en Castillo is een linkeraanvaller/verdediger. Je zou dus denken dat hij beter kan verdedigen dan Boadu daar en dat hij er meer voorzetten uithaalt.
Ik bedoel de tegenstander gaat gewoon heel opportunistisch spelen en zette Hoogma erbij voorin. Dan moet je zorgen dat de voorzetten eruit gehaald worden. Waarom dat Castillo hier dan compleet in faalde weet ik ook niet, want de paar keer dat ik hem bij jong zag kwam hij een stuk beter over.

Maar echt geen totaal onlogische wissel vind ik. Ik vond het best goed gevonden.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

biefstukje schreef: 28 dec 2020, 09:50 Om eerlijk te zijn vond ik toen Castillo erin kwam het een best wel logische wissel. Boadu is niet gewend te verdedigen tegen opkomende backs en Castillo is een linkeraanvaller/verdediger. Je zou dus denken dat hij beter kan verdedigen dan Boadu daar en dat hij er meer voorzetten uithaalt.
Ik bedoel de tegenstander gaat gewoon heel opportunistisch spelen en zette Hoogma erbij voorin. Dan moet je zorgen dat de voorzetten eruit gehaald worden. Waarom dat Castillo hier dan compleet in faalde weet ik ook niet, want de paar keer dat ik hem bij jong zag kwam hij een stuk beter over.

Maar echt geen totaal onlogische wissel vind ik. Ik vond het best goed gevonden.
Goed verwoord.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Heb ik iets gemist? Zijn we gedegradeerd?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gesloten