Tijjani Reijnders (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Wederom een goede pot van hem. Is rustig aan de bal heeft overzicht. Dat is wel erg lekker in de opbouw. Volgens jaar een prima speler voor in de basis!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Kilkenny schreef: 24 dec 2020, 08:36 Hij kreeg het wel zwaar, nog wel goed te zien dat hij nog niet veel volledige wedstrijden gespeeld heeft. Maar goed, dat is een kwestie van spelen. Verder prima.
Ja, maar dat mag inderdaad. Hij gooide zich er ook een paar keer goed voor als er een schietkans voor Vitesse dreigde te ontstaan. Goede inzet deze wedstrijd.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Tijjani Reijnders draait prima mee bij AZ: ’Ze geven me de bal en weten dat ik er ’iets’ mee doe’
Iemand dit premium artikel van het Noordhollands Dagblad?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

capefear schreef: 23 dec 2020, 19:07 Zekers, dat schot was ook best wel zuiver maar Pasveer redt hier prima op.
Of dit nou echt een verslechtering is t.o.v. de Wit waag ik te betwijfelen, bevalt me zeer.
Hopelijk deze opstelling ook tegen FC Utrecht.
Eens.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

capefear schreef: 24 dec 2020, 13:35 Iemand dit premium artikel van het Noordhollands Dagblad?
Of dit van de televaag:
https://www.telegraaf.nl/sport/17060450 ... k-voor-AZ?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

NHD artikel
Ook in zijn tweede wedstrijd als basisspeler van AZ liet Tijjani Reijnders woensdag een prima indruk achter. Donderdagavond, kerstavond, in Purmerend wacht een interessant kerstdiner. „De gebroeders Reijnders zijn lekker bezig.”

Tot zijn grote vreugde stond Tijjani Reijnders (22) voor de tweede keer bij AZ in de basis in een eredivisiewedstrijd. Anderhalve week geleden, in het gewonnen uitduel met FC Twente, beleefde Reijnders als basisklant zijn primeur. Hij speelde een verdienstelijke wedstrijd, maar een week later, afgelopen zondag tegen Willem II, zat hij weer op de bank. Wel viel Reijnders nog even in. Drie dagen later mocht hij wel weer starten. Het voelde als een beloning: „Ik denk dat ik tegen Twente een goede indruk heb achtergelaten, dat ik heb laten zien dat ik er gewoon kan staan. En mooi dat we wéér hebben gewonnen.”

Vertrouwen
De middenvelder uit Zwolle voetbalt alsof hij al jaren in AZ 1 speelt. Frank en vrij. Hij verdeelt het spel met gedecideerde breedtepasses en dribbelt zonder angst de bal te verliezen. „Mijn ploeggenoten spelen mij gewoon de bal in en weten dat ik er ’iets’ mee doe. Dat geeft mij vertrouwen en maakt het voetballen makkelijker.”

Ook in zijn tweede wedstrijd als basisspeler was Reijnders, net als in Enschede, dichtbij een treffer. Na een slimme vrije trap, genomen door Teun Koopmeiners en met het hoofd teruggelegd door Timo Letschert, schoot Reijnders de bal met een knappe volley onhoudbaar achter Remko Pasveer. Het feest ging echter niet door omdat Letschert buitenspel had gestaan. „Het was een heel mooie goal, maar helaas. Ik ben wel op zoek naar een doelpunt.”

Broertje Eliano
Waarom hij al in zijn tweede duel als basisspeler zo op zoek is naar een goal? „Mijn broertje Eliano (speler van PEC Zwolle, red.) heeft er al twee in liggen. Daar loopt hij mij al een tijdje mee te dollen. Ik gun hem die goals, hoor.”

Saillant genoeg ontmoeten de twee broers elkaar in de eerste wedstrijd na de winterstop, als AZ in Zwolle op bezoek gaat bij PEC. „Het zou perfect zijn als we dan allebei in de basis mogen starten”, zegt Tijjani. „In de thuiswedstrijd waren we invallers, dat was wel bijzonder ja. Hij heeft onlangs zijn contract verlengd, doet lekker zijn ding en maakt net als ik stappen, dat is goed om te zien. De gebroeders Reijnders zijn lekker bezig.”
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Het positieve van Reijnders doet niets af aan de draai van De Wit, maar misschien past dit momenteel het elftal beter.
Het toont in ieder geval aan dat je sommige jongens gewoon echt moet in durven wisselen anders kom je nooit achter hun kracht.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Ik denk dat Tijjani zich moet richten op de positie net voor de verdediging, met dan als voornaamste taak het onder de druk uit spelen. Want als hij voor de goal komt is hij gewoon niet een afmaker en er moet heel veel gebeuren wil hij dat scorend wel krijgen.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

biefstukje schreef: 02 feb 2021, 08:50 Ik denk dat Tijjani zich moet richten op de positie net voor de verdediging, met dan als voornaamste taak het onder de druk uit spelen. Want als hij voor de goal komt is hij gewoon niet een afmaker en er moet heel veel gebeuren wil hij dat scorend wel krijgen.
Opvolger van Midtsjo dus ;)
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Wat een goede wedstrijd gisteren, echt puur van hem genoten. Deze jongen voetbalt zo makkelijk en verving Midtsjo moeiteloos wat enorm knap is voor zo een jonge knul. Mag wel wat meer waardering krijgen
Wermegrieder
Herry en/of Berry
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 mei 2017, 10:29

Wildcat schreef: 14 mar 2021, 14:43 Wat een goede wedstrijd gisteren, echt puur van hem genoten. Deze jongen voetbalt zo makkelijk en verving Midtsjo moeiteloos wat enorm knap is voor zo een jonge knul. Mag wel wat meer waardering krijgen
Helemaal eens. Speelt het gros van zijn wedstrijden een voldoende. Als hij fysiek nog iets sterker wordt en meer in de 16 komt dan is dit echt een goede speler.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Hij kan absoluut voetballen, maar heeft echt nog geen body en niet de handigheid om zich in duels zo stevig mogelijk te maken. Zodra het weer mag moeten ze hem maar eens een paar judolessen laten volgen. Op zijn positie is duels winnen namelijk ook een essentieel onderdeel.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Echt een meer dan prima speler voor op de bank, en ik maak mijzelf ook echt niet druk wanneer hij moet starten. Zou best eens een basisspeler kunnen zijn volgend seizoen, bij een eventueel vertrek van Midtsjo. Zou gewoon basis staan bij alles onder de top 4.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Heeft inmiddels genoeg laten zien om een kans te verdienen volgend seizoen.
Maar je zal dan wel het verlies aan fysiek moeten gaan compenseren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Volgend jaar een basisplaats bij vertrek van Teun of midtjso
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

MO7 schreef: 14 mar 2021, 15:39 Hij kan absoluut voetballen, maar heeft echt nog geen body en niet de handigheid om zich in duels zo stevig mogelijk te maken. Zodra het weer mag moeten ze hem maar eens een paar judolessen laten volgen. Op zijn positie is duels winnen namelijk ook een essentieel onderdeel.
Heeft fysiek een behoorlijke stap dit jaar gezet maar is er nog niet.
Won ongemerkt heel veel duels maar dat is ook zijn valkuil. Tegenstanders zijn nog absoluut niet bang van hem. Midsjo en Koopmeiners dwingen veel meer respect af bij tegenstanders.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Lecompte schreef: 02 mei 2021, 21:48 Heeft fysiek een behoorlijke stap dit jaar gezet maar is er nog niet.
Won ongemerkt heel veel duels maar dat is ook zijn valkuil. Tegenstanders zijn nog absoluut niet bang van hem. Midsjo en Koopmeiners dwingen veel meer respect af bij tegenstanders.
Mee eens, maar de enige manier om dat te doen is door goed te spelen. Oké, een stukje 'over-mijn-lijk'-uitstraling mag er wel bij. Het is nog wel een beetje een ideale schoonzoon met die Colgate-lach :lol:
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Ik denk ook zeker dat Reijnders volgend jaar basis kan spelen. Eigenlijk het hele seizoen van de voorbereiding tot nu maakt hij in de momenten die hij krijgt een goede indruk. Goede dribbel en goed in de combinatie. Zijn grootste probleem vind ik wel zijn afronding, dat is gewoon niet zo heel sterk, vaak een beetje slapjes en wat wild. Veel goals zal hij niet gaan maken denk ik.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

biefstukje schreef: 03 mei 2021, 09:30 Ik denk ook zeker dat Reijnders volgend jaar basis kan spelen. Eigenlijk het hele seizoen van de voorbereiding tot nu maakt hij in de momenten die hij krijgt een goede indruk. Goede dribbel en goed in de combinatie. Zijn grootste probleem vind ik wel zijn afronding, dat is gewoon niet zo heel sterk, vaak een beetje slapjes en wat wild. Veel goals zal hij niet gaan maken denk ik.
Dan vertrouw ik op AZ dat dat is waar ze (onder andere) aan werken bij Reijnders
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

timdadum schreef: 03 mei 2021, 09:53 Dan vertrouw ik op AZ dat dat is waar ze (onder andere) aan werken bij Reijnders
Ik denk het niet hoor. Ik verwacht niet dat AZ te veel spelers wil hebben die goals kunnen maken.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie