Tijjani Reijnders (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Reijnders bewees precies waar ik het al maanden over heb, sommige spelers kunnen gewoon echt al mee bij het eerste hoewel ze natuurlijk nog wat inhoud moeten krijgen. Dat het niet altijd even lekker gaat in Jong AZ ligt aan het gehele teamniveau. Bij RKC hadden ze hem graag nog een seizoen gehouden, maar wilde hij te technisch voetballen voor het gevecht dat RKC eigenlijk wenst te leveren. Bij AZ 1 kan hij met sterkere medespelers veel meer vanuit die positie.


De kanttekening blijft natuurlijk dat hij nog moet groeien, maar zonder speelminuten groeit niemand.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Prima pot gespeeld. Wat mij betreft mag hij ook dit weekend weer starten. Kan Midtsjo nog even rusten en is hij hopelijk weer fit voor de belangrijke wedstrijden in januari.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

ForzAZ schreef: 04 aug 2020, 14:31 Laat hem maar blijven. Zo stevig is onze selectie niet. De seizoenstop en lange onderbreking door corona kunnen wel eens meer blessures eisen in het nieuwe seizoen dan normaal bij AZ. Reijnders kan een stand-in zijn voor Midtsjö, die met zijn tomeloze inzet en strijdlust toch al kwetsbaar voor pijntjes is gebleken. Blijven dus en ontwikkelen op training bij AZ met zo nu en dan invalbeurten. Zeker als de stand in de wedstrijd daar rijp voor is.
Up!

Paar jaar terug in zijn eerste seizoen bij AZ in een wedstrijd van Jong AZ zat ik op de tribune naast zijn ouders. Gezegd dat zij hem elke dag spinazie te eten moesten geven. Wat een spillepoot was het toen. Nu fysiek veel sterker. Dynamisch was ie al. Daarom in onze selectie de ideale vervanger van Midtsjö en dat heeft ie gisteravond overtuigend laten zien vind ik. Uitstekend aan de bal in de kaats en in de passing. Veel meters makend. Jammer dat ie die kans net voor rust niet wat meer in de hoek mikte.

Ik blijf bij mijn eerdere mening zulke spelers moeten juist bij AZ blijven en meer ingezet worden. Concurrentie verhogen en andere spelers kunnen broodnodige rustmomenten krijgen. Je hebt dit seizoen zeker een sterke bank nodig. Daarom gisteravond beetje jammer dat met 2-0 voorsprong niet gewisseld werd om het team van verse impulsen te voorzien. Zeker op het eind hadden meerdere wisselspelers ingezet kunnen worden.

Wanneer Midtsjö zou vertrekken na dit seizoen dan hebben wij zijn opvolger al in huis. Mooie speler die goed rechtop loopt en daarmee goed over de bal kijkt. Meer als Midtsjö zelfs!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 14 dec 2020, 19:10 Up!

Paar jaar terug in zijn eerste seizoen bij AZ in een wedstrijd van Jong AZ zat ik op de tribune naast zijn ouders. Gezegd dat zij hem elke dag spinazie te eten moesten geven. Wat een spillepoot was het toen. Nu fysiek veel sterker. Dynamisch was ie al. Daarom in onze selectie de ideale vervanger van Midtsjö en dat heeft ie gisteravond overtuigend laten zien vind ik. Uitstekend aan de bal in de kaats en in de passing. Veel meters makend. Jammer dat ie die kans net voor rust niet wat meer in de hoek mikte.

Ik blijf bij mijn eerdere mening zulke spelers moeten juist bij AZ blijven en meer ingezet worden. Concurrentie verhogen en andere spelers kunnen broodnodige rustmomenten krijgen. Je hebt dit seizoen zeker een sterke bank nodig. Daarom gisteravond beetje jammer dat met 2-0 voorsprong niet gewisseld werd om het team van verse impulsen te voorzien. Zeker op het eind hadden meerdere wisselspelers ingezet kunnen worden.

Wanneer Midtsjö zou vertrekken na dit seizoen dan hebben wij zijn opvolger al in huis. Mooie speler die goed rechtop loopt en daarmee goed over de bal kijkt. Meer als Midtsjö zelfs!
Ik denk juist dat Reijnders heel veel aan zijn verhuur heeft gehad, maar als hij nu nog een half jaar ergens had kunnen ballen dan had hij nu wel nog beter er voor gestaan. Veel is hij niet gebruikt, om dan 1 of 2 wedstrijden voor de winterstop mee te wegen als 'dat was het waard' lijkt mij dan ook wat vreemd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 14 dec 2020, 20:04 Ik denk juist dat Reijnders heel veel aan zijn verhuur heeft gehad, maar als hij nu nog een half jaar ergens had kunnen ballen dan had hij nu wel nog beter er voor gestaan. Veel is hij niet gebruikt, om dan 1 of 2 wedstrijden voor de winterstop mee te wegen als 'dat was het waard' lijkt mij dan ook wat vreemd.
Hij had vaker gebruikt moeten worden. Maar als het plan is dat hij waarschijnlijk volgend jaar de plek van Midtsjo overneemt dan kan het heel goed zijn dat hij met veel ploeggenoten van volgend seizoen traint. Samen met regelmatig invallen kan je iemand goed klaarstomen voor de basis van volgend seizoen. Hopelijk houdt de huidige trainer die wel meer betrokken is bij de lange termijn van AZ daar beter rekening mee dan de vorige.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 14 dec 2020, 20:24 Hij had vaker gebruikt moeten worden. Maar als het plan is dat hij waarschijnlijk volgend jaar de plek van Midtsjo overneemt dan kan het heel goed zijn dat hij met veel ploeggenoten van volgend seizoen traint. Samen met regelmatig invallen kan je iemand goed klaarstomen voor de basis van volgend seizoen. Hopelijk houdt de huidige trainer die wel meer betrokken is bij de lange termijn van AZ daar beter rekening mee dan de vorige.
Helemaal mee eens hoor, maar nog een half jaar banken en dan weer 1 of 2 wedstrijden spelen die Midtsjo mist.... tja, van mij hoeft ie niet nog eens weg op huurbasis, maar er mag gewoon meer en sneller gewisseld worden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 14 dec 2020, 22:21 Helemaal mee eens hoor, maar nog een half jaar banken en dan weer 1 of 2 wedstrijden spelen die Midtsjo mist.... tja, van mij hoeft ie niet nog eens weg op huurbasis, maar er mag gewoon meer en sneller gewisseld worden.
Ja, dat zeg ik toch in de eerste regel van mijn post.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Reijnders wordt hier regelmatig genoemd als nr. 10. Maar hij is toch meer een controlerende middenvelder?
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 20 dec 2020, 20:34 Reijnders wordt hier regelmatig genoemd als nr. 10. Maar hij is toch meer een controlerende middenvelder?
Meer een centre mid, zoals Midtsjo.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 20 dec 2020, 21:52 Meer een centre mid, zoals Midtsjo.
Op de plek van Midtsjo, inderdaad. Dus geen nr. 10 zoals her en der gesuggereerd.
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef: 21 dec 2020, 10:34 Op de plek van Midtsjo, inderdaad. Dus geen nr. 10 zoals her en der gesuggereerd.
Hij is een veelzijdige middenvelder. Eerste vervanger van Midtsjö bij afwezigheid van Clasie. Maar hij kan ook op tien. Wel iets ander type dan Dani de Wit op tien. Reijnders is wat technischer en voetbalt makkelijker mee. Heeft ook diepgang en scorend vermogen. De It heeft echter wat meer duelkracht en kleunt er wat meer in met duels en hoge ballen.

Dus als Stengs op tien kan dan zeker ook Reijnders die in zijn spel veel meer neigt naar dat van De Wit.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

ForzAZ schreef: 21 dec 2020, 13:53 Hij is een veelzijdige middenvelder. Eerste vervanger van Midtsjö bij afwezigheid van Clasie. Maar hij kan ook op tien. Wel iets ander type dan Dani de Wit op tien. Reijnders is wat technischer en voetbalt makkelijker mee. Heeft ook diepgang en scorend vermogen. De It heeft echter wat meer duelkracht en kleunt er wat meer in met duels en hoge ballen.

Dus als Stengs op tien kan dan zeker ook Reijnders die in zijn spel veel meer neigt naar dat van De Wit.
Reijnders is technisch sterk, heeft een goed schot, overzicht en is balvast. Is niet zo defensief kwetsbaar mocht Jansen het nog niet aandurven met lichtvoetige spelers als Evjen, Taabouni of Oosting mocht hij bang zijn daar overlopen te worden.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

capefear schreef: 21 dec 2020, 14:07 Reijnders is technisch sterk, heeft een goed schot, overzicht en is balvast. Is niet zo defensief kwetsbaar mocht Jansen het nog niet aandurven met lichtvoetige spelers als Evjen, Taabouni of Oosting mocht hij bang zijn daar overlopen te worden.
Wij zijn het eens. Reijnders er in. Meer voetballend vermogen in de ploeg. Waarschijnlijk een aanspeelpunt meer in de ploeg en dus minder balverlies bij uitverdedigen.

De grote vraag is gaat Stengs terug naar rechtsbuiten om plaats te maken? Ik hoop dat Jansen zo wijs is.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 20 dec 2020, 20:34 Reijnders wordt hier regelmatig genoemd als nr. 10. Maar hij is toch meer een controlerende middenvelder?
Hij mis(te) nog inhoud voor die plek, Koopmeiners en Midtsjö leveren behoorlijk wat sleurwerk, nu hoef je natuurlijk niet 1-op-1 dezelfde speler te zijn en het lichtvoetige van Reijnders kwam er bij het moment dat hij Midtsjö verving ook gewoon goed uit.

Dus ja hij zal daar kunnen/moeten gaan spelen, maar er mag wat meer fysiek bij want dat ga je wel missen.
Wat dat betreft hebben Reijnders en Evjen bijvoorbeeld vergelijkbare profielen, het zijn hele technische voetballers voor die plek waardoor ze bij andere clubs eventueel op de flank of 10 zouden staan, maar bij AZ(en in Nederland in zijn geheel) spelen we nu eenmaal ietwat ander voetbal op het moment.

Zo'n Reijnders moet zich fysiek kunnen meten met de spelers die hij eventueel zal vervangen (Midtsjö en Koopmeiners), maar ook met bepaalde tegenstanders. Denk dan aan bijvoorbeeld spelers als Sangaré en Rosario bij PSV
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Speelt wederom een hele puike pot deze jongen! 💪🏼
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZuid-Scharwoude schreef: 23 dec 2020, 17:18 Speelt wederom een hele puike pot deze jongen! 💪🏼
Kunnen we er goed bij hebben. Zondag vermoed ik dat Letschert niet speelt en Teun Koopmeiners naast Panta staat. Reijnders mag er wat mij betreft weer in. Zal dan naast Midtsjö vooral controlerend moeten spelen.

Ik zou ook graag Oosting op 10 in de De Wit rol in de ploeg zien. Veel diepgang, loopvermogen en scorend vermogen. Stengs maar weer naar rechts. Boadu en Karlsson verder voorin.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

AZuid-Scharwoude schreef: 23 dec 2020, 17:18 Speelt wederom een hele puike pot deze jongen! 💪🏼
Zekers, dat schot was ook best wel zuiver maar Pasveer redt hier prima op.
Of dit nou echt een verslechtering is t.o.v. de Wit waag ik te betwijfelen, bevalt me zeer.
Hopelijk deze opstelling ook tegen FC Utrecht.
Laatst gewijzigd door capefear op 23 dec 2020, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

ForzAZ schreef: 23 dec 2020, 19:06 Zondag vermoed ik dat Letschert niet speelt
Is toch nog niets bekend
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

capefear schreef: 23 dec 2020, 19:08 Is toch nog niets bekend
Daarom zeg ik vermoed. Over aard van de blessures wordt i.v.m. privacy niks meer gezegd.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 23 dec 2020, 17:18 Speelt wederom een hele puike pot deze jongen! 💪🏼
Hij kreeg het wel zwaar, nog wel goed te zien dat hij nog niet veel volledige wedstrijden gespeeld heeft. Maar goed, dat is een kwestie van spelen. Verder prima.
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie