Zakaria Aboukhlal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

ForzAZ schreef: 21 dec 2020, 13:30 Ik ben met je eens dat er teveel spelers in dit elftal rond lopen die onvoldoende kwaliteit inbrengen. Jansen stelt er nu minimaal één teveel op. Je teamtotaal gaat daarmee een stuk naar beneden. Tegen de mindere tegenstanders redden we ons nog, maar nu komen de zware wedstrijden er aan. Bovendien geven we met Stengs op tien invulling aan een ander systeem. Weg een aantal van de vastigheden. En met Stengs in de eigen 16 wordt het er zeker niet beter op. In twee wedstrijden sowieso al twee penaltys veroorzakend.

Stengs op tien kan gewoon niet. Aan de bal gaat het nog wel, maar zonder bal maak je daarmee je hele team kwetsbaar. Ik zou dus Reijnders er in zetten op die plek. Of met nog meer diepgang Oosting. Aboukhlal naar de bank en Stengs terug hangend op rechtsbuiten.

Aboukhlal gisteren ook te nadrukkelijk op zoek naar eigen succes. Maakte zich daarmee niet geliefd bij zijn andere frontstrijders.
Ik sluit me hierbij aan. Stengs heeft altijd al een min of meer vrije rol gehad dat hij zich kon laten zakken op het middenveld.
Nu hij er al staat, vind ik minder verrassend en ben je defensief kwetsbaarder. Staat allemaal wat solider met een balvastere speler als Reijnders op het middenvelder, die ook voor diepgang kan zorgen. Als Jansen het nog niet aandurft met jongens als Oosting en Evjen blijf ik hem de beste keuze vinden en met Aboukhlal voorin speel je met tien man. Dat kan echt niet, zeker omdat Boadu nog steeds hevig naar zijn vorm zoekt is deze Aboukhlal te veel van het goede omdat het dan nog uitsluitend van Karlsson moet komen .
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Bal aannemen, afspelen naar een medespeler of zuiver schieten op het doel. Drie redelijk essentiële onderdelen voor een aanvaller ,maar ik heb nog nooit gezien dat hij ze ook maar enigszins beheerst. Ondanks zijn leeftijd denk ik dat hij wel genoeg kansen heeft gehad.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

MO7 schreef: 21 dec 2020, 17:55. Ondanks zijn leeftijd denk ik dat hij wel genoeg kansen heeft gehad.
Ik heb de indruk dat je deze mening na zijn debuut al had :D
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Mwah, niemand staat er in één keer. Wel heb ik mij bij Jong AZ al regelmatig geërgerd aan zijn egoïsme op het moment dat er veel betere opties waren. Ik zie alleen ook bij AZ1 nauwelijks progressie.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Lecompte schreef: 21 dec 2020, 18:02 Ik heb de indruk dat je deze mening na zijn debuut al had :D
Anders ik wel hoor. Hij begon namelijk met 2 schwalbes binnen 5 minuten en 100% balverlies door slechte aannames.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Aboukhlal gaat zo gemakkelijk liggen dat ik laatst bij dat zogenaamde 'dubieuze' penaltymoment gelijk wist dat hij echt geraakt werd, toen viel die nog een soort van 2e keer namelijk toen ie eenmaal door had dat hij in het strafschopgebied lag.

Als hij ergens goed in is, dan is het wel op de grond gaan liggen en dat is ook een kwaliteit :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 21 dec 2020, 20:02 Aboukhlal gaat zo gemakkelijk liggen dat ik laatst bij dat zogenaamde 'dubieuze' penaltymoment gelijk wist dat hij echt geraakt werd, toen viel die nog een soort van 2e keer namelijk toen ie eenmaal door had dat hij in het strafschopgebied lag.

Als hij ergens goed in is, dan is het wel op de grond gaan liggen en dat is ook een kwaliteit :wink:
Bociek
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 21 dec 2020, 22:33Bociek
:?:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 22 dec 2020, 07:52:?:
Bociek was de spits van AZ in de jaren ‘90 die werkelijk bij elke actie en balaanname viel of zich liet vallen. Een schwalbekoning 1e klas 😃.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 22 dec 2020, 09:50 Bociek was de spits van AZ in de jaren ‘90 die werkelijk bij elke actie en balaanname viel of zich liet vallen. Een schwalbekoning 1e klas 😃.
Dat was dan ook nog de tijd dat AZ in het rechterrijtje van de 1e divisie spelen (zeg maar het Jong AZ van nu). Toen kon dat nog, nu kan dat echt niet meer bij AZ [-X
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 22 dec 2020, 09:50 Bociek was de spits van AZ in de jaren ‘90 die werkelijk bij elke actie en balaanname viel of zich liet vallen. Een schwalbekoning 1e klas 😃.
Bociek scoorde tegen ajax, dan ben je voor altijd een held. Als Aboukhkal in januari de winnende maakt wil ik mijn mening best heroverwegen...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 22 dec 2020, 11:49 Bociek scoorde tegen ajax, dan ben je voor altijd een held. Als Aboukhkal in januari de winnende maakt wil ik mijn mening best heroverwegen...
Klopt.
Maar het ging niet over of het een goede of slechte spits was/is maar om de duikelpartijen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 22 dec 2020, 11:49 Bociek scoorde tegen ajax, dan ben je voor altijd een held. Als Aboukhkal in januari de winnende maakt wil ik mijn mening best heroverwegen...
Ik moet gelijk aan Victor Elm denken. Winnende goal tegen ajax en de beker winnen en al het mindere mag vergeten worden. :D
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Volgens mij werd Victor Elm ook nog aanvoerder...
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Iemand bijgehouden hoeveel balverlies en kansen hij heeft verpest? Riskant balverlies is niet erg, dat kan gebeuren. Hij heeft echt meerdere keren grote kansen om zeep geholpen terwijl die niet eens een hele wedstrijd heeft gespeeld.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Maxhuijp schreef: 23 dec 2020, 17:23 Iemand bijgehouden hoeveel balverlies en kansen hij heeft verpest? Riskant balverlies is niet erg, dat kan gebeuren. Hij heeft echt meerdere keren grote kansen om zeep geholpen terwijl die niet eens een hele wedstrijd heeft gespeeld.
Edit minuut 94 nog een keer een 4 tegen 3 situatie verpesten
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Bah, egoïst.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Droef, droef, droef.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Deze jongen verdient het om verhuurd te worden. Hopelijk pakt hij dan zijn kans, leert hij overzicht te bewaren, misschien wordt het dan nog wat.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Dat hij elke keer geruime tijd krijgt om te klungelen is niets eens zijn fout maar van degene die hem opstelt. Hij doet namelijk wel zn best, maar kan op dit moment gewoon niet beter.
Maar dat eindeloze egoistische gepruts wordt ik zo ziek van. En het levert ook nooit een doelpunt op. Dat past voor mijn idee ook zó niet bij de filosofie van AZ, dat ik niet begrijp dat ze dat er nog steeds niet uit hebben gehaald.
Gesloten