Zakaria Aboukhlal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Dat was matig. De aanleiding bij de penalty was ook lachwekkend.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Stengs op 10.
Karlsson op links
Boadu in de spits
Evjen op rechts.

Aboukhlal ook maar weer eens banken.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

"Er wordt ineens anders naar je gekeken, dat voel je wel", zegt Aboukhlal tegen het Noordhollands Dagblad. "Mensen verwachten meer. Ook bij AZ, ja. Dan is het balen als je geen basisplek hebt." Dat is dan ook zijn grote doel voor dit seizoen, maar daarvoor moet hij wel toptalenten Myron Boadu en Calvin Stengs en aankoop Jesper Karlsson uit het team spelen.

"De laatste tijd heb ik een paar kansen gekregen in de basis. Toen heb ik het ook wel laten zien dat ik in de basis hoor te staan", meent de buitenspeler, die vorig weekeinde tegen FC Twente (1-3 winst) aan de aftrap verscheen na een roerige week. "Trainer weg, meteen verliezen van FC Groningen, domper in Europa League en dan toch winnen van een goeie ploeg."

Die zege was ook noodzakelijk, meent Aboukhlal. "We moesten winnen om te blijven meedoen om het kampioenschap."


Kan iemand hem duidelijk maken dat ie er helemaal niks van kan? Wat een figuur...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Langedijk schreef: 18 dec 2020, 15:41 "Er wordt ineens anders naar je gekeken, dat voel je wel", zegt Aboukhlal tegen het Noordhollands Dagblad. "Mensen verwachten meer. Ook bij AZ, ja. Dan is het balen als je geen basisplek hebt." Dat is dan ook zijn grote doel voor dit seizoen, maar daarvoor moet hij wel toptalenten Myron Boadu en Calvin Stengs en aankoop Jesper Karlsson uit het team spelen.

"De laatste tijd heb ik een paar kansen gekregen in de basis. Toen heb ik het ook wel laten zien dat ik in de basis hoor te staan", meent de buitenspeler, die vorig weekeinde tegen FC Twente (1-3 winst) aan de aftrap verscheen na een roerige week. "Trainer weg, meteen verliezen van FC Groningen, domper in Europa League en dan toch winnen van een goeie ploeg."

Die zege was ook noodzakelijk, meent Aboukhlal. "We moesten winnen om te blijven meedoen om het kampioenschap."


Kan iemand hem duidelijk maken dat ie er helemaal niks van kan? Wat een figuur...
Hij gelooft wel erg in zich zelf, dat is zeker. Aan de ene kant moet je dat in topsport ook wel hebben.
Kijk, als zo'n Evjen nou met zijn talent een beetje van die mentaliteit had zou hij vast ook niet langs de zijlijn staan.
Toon Gerbrands heeft over dat aspect ook leuke boekjes geschreven.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik mag hopen dat dit uit de context is getrokken. Want anders gaat er iets goed mis in zijn belevingswereld. Zn krediet van die 2 goaltjes tegen Sparta is al een tijdje op. Hij had mazzel dat de scheids floot voor die vermeende fopduik bij de 3-1. Want zelf had hij die kans alweer verprutst. Ik kan me nauwelijks aanvallen of kansen heugen die hij heeft gecreëerd.
Overigens is er niets mis met zn inzet en ambities, maar daarvoor krijg je geen speeltijd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Weggg!!!
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Vreselijk. Neem aan dat Jansen de wedstrijd toch ook terug bekijkt.
Ik had eerlijk gezegd Reijnders op het midenveld verwacht en Stengs op zijn normale positie.
Maar als je dan toch aan Stengs op 10 vast houdt zet dan Evjen er maar neer. In die 10 minuten liet hij al meer zien dan dat gepruts van deze Aboukhlal.
Feitelijk speel je met hem erin met tien man, toont keer op keer aan het niveau gewoonweg niet aan te kunnen.
Hoe in godsnaam is het mogelijk dat AZ hier 2 miljoen voor heeft uitgetrokken!?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Je hebt de Zweedse en de Noorse voetballer van het jaar tot je beschikking en dat kom je met deze prutser op de proppen. Schwalbes, egoïsme, mislukte acties, slechte balbehandeling, niet doelgericht, zwakke traptechniek, enzovoorts. Hij moet iemand chanteren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Ik snap niet zo goed wat deze jongen bij AZ precies doet. Dan haal je voor veel geld een speler uit Noorwegen die amper kansen krijgt en deze jongen mag wedstrijd na wedstrijd maar wat doen. Bizar.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ik ken wel een reden noemen waarom Jansen hem er in zet. Hij maakt namelijk loopacties achter de laatste linie van de tegenstander. Het jammerlijke is alleen dat ie geen goede balbehandeling heeft en te weinig overzicht. In thuiswedstrijden als er in de kleine ruimte gespeeld moet worden heb je dus niet veel aan hem. Wel als ie loopacties maakt en iemand hem dan tijdig en op maat bediend. Maar het moet veel beter.

Maar goed hij is nog maar 20! Dat criterium gebruikt men op andere spelers dus bij hem ook.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

ForzAZ schreef: 20 dec 2020, 18:22 Hij maakt namelijk loopacties
Dat geldt voor de gemiddelde Marokkaan na een winkeldiefstal

Tegen Twente hebben we kunnen zien wat hij doet met die ruimte achter de verdediging. Twijfelen, over zijn poten struikelen en een enorme kans verprutsen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Probleem is dat hij de enige flankaanvaller met diepgang is. De rest komt allemaal in de bal. Door het maken van die loopacties ontstaat ergens anders wel de ruimte. Maar het vervolg is vaak erg ongelukkig.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 20 dec 2020, 19:32 Probleem is dat hij de enige flankaanvaller met diepgang is. De rest komt allemaal in de bal. Door het maken van die loopacties ontstaat ergens anders wel de ruimte. Maar het vervolg is vaak erg ongelukkig.
Klopt. Zelfs Boadu begint al vaker terug te zakken uit de spits. Lokt daarmee een CV mee en daar zou Aboukhlal met een loopactie van kunnen profiteren. Maar hij is nog steeds veel te onrustig aan de bal en onzuiver in de afwerking.

Boadu en Aboukhlal hebben een spitsentrainer nodig!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

ForzAZ schreef: 20 dec 2020, 18:22 Ik ken wel een reden noemen waarom Jansen hem er in zet. Hij maakt namelijk loopacties achter de laatste linie van de tegenstander. Het jammerlijke is alleen dat ie geen goede balbehandeling heeft en te weinig overzicht. In thuiswedstrijden als er in de kleine ruimte gespeeld moet worden heb je dus niet veel aan hem. Wel als ie loopacties maakt en iemand hem dan tijdig en op maat bediend. Maar het moet veel beter.

Maar goed hij is nog maar 20! Dat criterium gebruikt men op andere spelers dus bij hem ook.
😖 Gaan we die teksten nou voor ons gehele elftal gebruiken?
We lopen dus met zo’n zestal “grote talenten” die “nog maar” zo’n 20 jaar zijn, maar op dit moment allen compleet verzaken. En maar allerlei excuusjes geven waarom ze dan niet functioneren. Wat Boadu en Aboukhlal vandaag lieten zien was gewoon bedroevend slecht!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

ForzAZ schreef: 20 dec 2020, 19:44 Boadu en Aboukhlal hebben een spitsentrainer nodig!
Zo iemand als Van Nistelrooij bij psv. Dat zou voor meer aanvallers en aanvallende middenvelders heel welkom zijn.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZuid-Scharwoude schreef: 20 dec 2020, 21:44 Zo iemand als Van Nistelrooij bij psv. Dat zou voor meer aanvallers en aanvallende middenvelders heel welkom zijn.
Edwin Vork of Rini van Roon?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Langedijk schreef: 21 dec 2020, 08:08 Edwin Vork of Rini van Roon?
Zou Aboukhlal de tips van Piet Keur aannemen? John Mutsaers?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZuid-Scharwoude schreef: 21 dec 2020, 10:59 Zou Aboukhlal de tips van Piet Keur aannemen? John Mutsaers?
Ik denk dat je met Depay of Ziyech meer kans hebt dat deze generatie er iets van aanneemt.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Zullen we maar weer on topic?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

salmonyappi schreef: 20 dec 2020, 19:59 😖 Gaan we die teksten nou voor ons gehele elftal gebruiken?
We lopen dus met zo’n zestal “grote talenten” die “nog maar” zo’n 20 jaar zijn, maar op dit moment allen compleet verzaken. En maar allerlei excuusjes geven waarom ze dan niet functioneren. Wat Boadu en Aboukhlal vandaag lieten zien was gewoon bedroevend slecht!
Ik ben met je eens dat er teveel spelers in dit elftal rond lopen die onvoldoende kwaliteit inbrengen. Jansen stelt er nu minimaal één teveel op. Je teamtotaal gaat daarmee een stuk naar beneden. Tegen de mindere tegenstanders redden we ons nog, maar nu komen de zware wedstrijden er aan. Bovendien geven we met Stengs op tien invulling aan een ander systeem. Weg een aantal van de vastigheden. En met Stengs in de eigen 16 wordt het er zeker niet beter op. In twee wedstrijden sowieso al twee penaltys veroorzakend.

Stengs op tien kan gewoon niet. Aan de bal gaat het nog wel, maar zonder bal maak je daarmee je hele team kwetsbaar. Ik zou dus Reijnders er in zetten op die plek. Of met nog meer diepgang Oosting. Aboukhlal naar de bank en Stengs terug hangend op rechtsbuiten.

Aboukhlal gisteren ook te nadrukkelijk op zoek naar eigen succes. Maakte zich daarmee niet geliefd bij zijn andere frontstrijders.
Gesloten