Jonas Svensson (2021)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Tsja, het blijft een Belg natuurlijk. 😉
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

kuifje schreef: 17 dec 2020, 14:27 Alsof het Svensson ook maar iets zal interesseren wat er gedacht wordt moest hij overstappen naar Feyenoord. Tuurlijk is buitenland de meest logische optie. Maar sowieso is het al belachelijk dat hij AZ geen transfersom gunt. Dat niet bijtekenen kost ons gewoon een paar miljoen.
Had AZ hem maar eerder moeten verkopen of een paar jaar terug al moeten verlengen. Het is belachelijk dat jij een speler, die al jaren zijn stinkende best doet voor jouw club, zo neerzet als een of andere egoïst.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZ fanatic 4-life schreef: 18 dec 2020, 07:54 Had AZ hem maar eerder moeten verkopen of een paar jaar terug al moeten verlengen. Het is belachelijk dat jij een speler, die al jaren zijn stinkende best doet voor jouw club, zo neerzet als een of andere egoïst.
AZ heeft hem natuurlijk al proberen te verlengen maar dat wil hij niet, wetende dat hij gaat cashen. Er zijn in het verleden ook spelers die met opzet een jaar verlengen zodat de club nog een transfersom kan innen. En dat stinkende best doen lijkt me niet meer dan normaal. Moeten we daar dan ook nog extra blij om zijn? Die gasten verdienen bruto een half miljoen of zo, mogen we dan inderdaad een beetje motivatie verwachten?

Uiteindelijk is gekozen om niet te verkopen. Mede wellicht er ook geen super aanbiedingen waren en ook wetende dat met een extra jaartje wennen voor Sugawara AZ met hem al de opvolger in huis heeft. Dat is op zich geen onlogische keuze geweest.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

salmonyappi schreef: 17 dec 2020, 18:50 Dat waren andere tijden? Man, hoe oud ben je? Lees nog eens wat terug over de Wastora-broers, daar draaide werkelijk alles om geld! Niks andere tijden. AZ was nooit kampioen geworden zonder al dat geld.
En ja, toen gingen onze toppers niet weg omdat ze bij AZ een topsalaris verdienden, AZ was toen zo'n "hoogste bieder". Waarom denk je dat Willem (van H.) bij ons kwam en Cruijff op een haar na, en waarom Van Marwijk voor AZ i.p.v. Feyenoord koos! Na het grote succes zijn ook al onze toppers verkocht om nog iets terug te krijgen van alles wat Kees en Klaas er in hadden gestopt.
Je hebt gelijk, het geld regeerde toen ook. Alleen de omstandigheden waren wel anders, vandaar dat het andere tijden zijn. Je had nog geen Bosman-arrest, er mochten maar drie buitenlanders spelen, je had niet de invloed van de tv-gelden en door Wastora stond AZ bovenaan de voedselketen. Dan was het stukken makkelijker om spelers aan je te binden en ook om ze langdurig te doen blijven. Dan heb je een soort van verdekte clubliefde. Maar had jij toen nooit het idee, ze spelen voor mijn club omdat wij het meeste betalen en niet omdat ze AZ zo leuk vinden?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

kuifje schreef: 18 dec 2020, 08:52 Maar had jij toen nooit het idee, ze spelen voor mijn club omdat wij het meeste betalen en niet omdat ze AZ zo leuk vinden?
Je had toen veel meer echte clubliefde dan nu. Maar uiteraard mede ingegeven door het feit dat AZ goed betaalde. Maar dat zei ik al in mijn vorige post.
Maar naast zijn goede salaris was bijv. Nygaard wel degelijk een clubman met liefde voor AZ, de omgeving en vrienden. Dat zie je tegenwoordig niet meer.........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

salmonyappi schreef: 18 dec 2020, 09:11 Je had toen veel meer echte clubliefde dan nu. Maar uiteraard mede ingegeven door het feit dat AZ goed betaalde. Maar dat zei ik al in mijn vorige post.
Maar naast zijn goede salaris was bijv. Nygaard wel degelijk een clubman met liefde voor AZ, de omgeving en vrienden. Dat zie je tegenwoordig niet meer.........
Toch denk ik met name de eigen opgeleide spelers die destijds al met die busjes werden opgehaald en hier een groot deel van hun jeugd zijn opgegroeid zoals Koopmeiners, Wijndal, Stengs, Til, etc. wel echte clubliefde hebben. Die zie ik AZ niet zomaar naaien en niet puur alles in eigen belang doen zonder de club een mooie transfer te gunnen. Die zie ik ook wel altijd AZ nog volgen waar ze ook (met alle succes) in de wereld terecht komen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

capefear schreef: 18 dec 2020, 10:39 Toch denk ik met name de eigen opgeleide spelers die destijds al met die busjes werden opgehaald en hier een groot deel van hun jeugd zijn opgegroeid zoals Koopmeiners, Wijndal, Stengs, Til, etc. wel echte clubliefde hebben. Die zie ik AZ niet zomaar naaien en niet puur alles in eigen belang doen zonder de club een mooie transfer te gunnen. Die zie ik ook wel altijd AZ nog volgen waar ze ook (met alle succes) in de wereld terecht komen.
Ik hoop het maar Vlaar heeft ons indertijd ook een kutstreek geleverd toen ie zich liet opgeilen door Gullit. En Hoedt wist ook niet hoe snel hij weg moest zijn.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Terug on topic graag.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 17 dec 2020, 15:30 Er is maar één belang en dat is het belang van AZ. Het enige dat ik wil is dat een speler goed presteert en nadien voor een fikse meerwaarde vertrekt. Nadien is het uit het oog, uit het hart.
Hier ga jij al de mist in. Er is niet 1 belang, er zijn altijd meerdere belangen, de club, supporters (vaak hetzelfde belang, maar niet altijd), spelers, zaakwaarnemers, clubs die een speler willen overnemen.

Dat jij alleen maar 1 belang ziet en verder blind bent voor de rest dat is jouw probleem.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Svensson is toch alweer drie weken uit de running. Zal hij nog wel voor de winterstop inzetbaar zijn, en dan denk ik met name aan de wedstrijden tegen Vitesse en FC utrecht?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 18 dec 2020, 08:44 AZ heeft hem natuurlijk al proberen te verlengen maar dat wil hij niet, wetende dat hij gaat cashen. Er zijn in het verleden ook spelers die met opzet een jaar verlengen zodat de club nog een transfersom kan innen. En dat stinkende best doen lijkt me niet meer dan normaal. Moeten we daar dan ook nog extra blij om zijn? Die gasten verdienen bruto een half miljoen of zo, mogen we dan inderdaad een beetje motivatie verwachten?

Uiteindelijk is gekozen om niet te verkopen. Mede wellicht er ook geen super aanbiedingen waren en ook wetende dat met een extra jaartje wennen voor Sugawara AZ met hem al de opvolger in huis heeft. Dat is op zich geen onlogische keuze geweest.
Svensson heeft zich altijd 100 procent ingezet voor AZ. Dat kunnen maar weinig andere spelers zeggen en zeker jouw 2 lievelingetjes niet.
Als een speler niet wil verlengen (wat zijn goed recht is) dan moet de club een keus maken of ze hem verkopen (desnoods voor een langere transfersom) of dat ze nog een jaar langer van hem profiteren en hem daarna gratis laten vertrekken. De AZ directie heeft bewust voor het laatste gekozen (wat ik een prima keuze vind in het geval van Svensson). HIj verdient het door de voordeur te vertrekken met een mooi afscheid.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 18 dec 2020, 11:09 Hier ga jij al de mist in. Er is niet 1 belang, er zijn altijd meerdere belangen, de club, supporters (vaak hetzelfde belang, maar niet altijd), spelers, zaakwaarnemers, clubs die een speler willen overnemen.

Dat jij alleen maar 1 belang ziet en verder blind bent voor de rest dat is jouw probleem.
Tuurlijk zijn er meer belangen. Maar ik bedoel er is maar één belang dat voor mij telt en dat is het belang van AZ.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 18 dec 2020, 09:11 Je had toen veel meer echte clubliefde dan nu. Maar uiteraard mede ingegeven door het feit dat AZ goed betaalde. Maar dat zei ik al in mijn vorige post.
Maar naast zijn goede salaris was bijv. Nygaard wel degelijk een clubman met liefde voor AZ, de omgeving en vrienden. Dat zie je tegenwoordig niet meer.........
Niet alleen Nygaard trouwens. Ik kan mij nog herinneren dat er toen een paar spelers verkocht zijn omdat AZ het geld nodig had, terwijl die spelers helemaal niet wilden vertrekken.

Zo zal Svensson ook vast nog wel clubliefde voelen voor de club waar hij zijn voetbalopleiding heeft doorlopen. Grote kans dat hij ook wel clubliefde voor AZ voelt, maar dat wil niet betekenen dat hij zijn eigen transfer in de weg wil zitten door bij te tekenen.
Laatst gewijzigd door multatuli op 18 dec 2020, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 18 dec 2020, 10:39 Toch denk ik met name de eigen opgeleide spelers die destijds al met die busjes werden opgehaald en hier een groot deel van hun jeugd zijn opgegroeid zoals Koopmeiners, Wijndal, Stengs, Til, etc. wel echte clubliefde hebben. Die zie ik AZ niet zomaar naaien en niet puur alles in eigen belang doen zonder de club een mooie transfer te gunnen. Die zie ik ook wel altijd AZ nog volgen waar ze ook (met alle succes) in de wereld terecht komen.
Maar dat is toch ook logisch als je 10 a 14 jaar bij een club gespeeld heeft en die je helemaal gevormd heeft?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 18 dec 2020, 11:12 Svensson heeft zich altijd 100 procent ingezet voor AZ. Dat kunnen maar weinig andere spelers zeggen en zeker jouw 2 lievelingetjes niet.
Als een speler niet wil verlengen (wat zijn goed recht is) dan moet de club een keus maken of ze hem verkopen (desnoods voor een langere transfersom) of dat ze nog een jaar langer van hem profiteren en hem daarna gratis laten vertrekken. De AZ directie heeft bewust voor het laatste gekozen (wat ik een prima keuze vind in het geval van Svensson). HIj verdient het door de voordeur te vertrekken met een mooi afscheid.
Ik wil altijd het onderste uit de kan. Én goed presteren, én zo veel mogelijk cashen. De mens achter de speler interesseert me niet zoveel. We zien hem toch niet meer terug.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 18 dec 2020, 11:17 Ik wil altijd het onderste uit de kan. Én goed presteren, én zo veel mogelijk cashen. De mens achter de speler interesseert me niet zoveel. We zien hem toch niet meer terug.
Dat is erg egoïstisch gedacht en ik ben blij dat het AZ bestuur niet zo denkt. Op de lange termijn gaat dat zelfs tegen je werken. Door Svensson nu op een eerlijke manier te blijven behandelen (dus gewoon speeltijd geven) kweek je ook goodwill bij andere spelers in je selectie, je jeugd en potentiele toekomstige spelers.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 18 dec 2020, 11:20 Dat is erg egoïstisch gedacht en ik ben blij dat het AZ bestuur niet zo denkt. Op de lange termijn gaat dat zelfs tegen je werken. Door Svensson nu op een eerlijke manier te blijven behandelen (dus gewoon speeltijd geven) kweek je ook goodwill bij andere spelers in je selectie, je jeugd en potentiele toekomstige spelers.
Ik zeg toch niet dat hij nu op de bank moet komen te zitten of met pek en veren de club uitgejaagd moet worden. Ik vind het alleen jammer dat hij niet een paar mio opbrengt. Daarmee kunnen we een nieuwe Evjen of Midtsjo kopen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 18 dec 2020, 11:31 Ik zeg toch niet dat hij nu op de bank moet komen te zitten of met pek en veren de club uitgejaagd moet worden. Ik vind het alleen jammer dat hij niet een paar mio opbrengt. Daarmee kunnen we een nieuwe Evjen of Midtsjo kopen.
Dat zei je inderdaad niet. Maar de toonzetting leek anders dan wat je nu zegt. Uiteraard vind iedereen het jammer dat hij niet wat geld opbrengt. Aan de andere kant, dat kan een keer gebeuren en zo veel zullen wij er niet van merken. Het moet natuurlijk geen gewoonte worden dat basisspelers transfervrij de deur uitlopen. Maar daar is geen sprake van. Dit lijkt een uitzondering.
_________________
"I don't know that!"
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Kilkenny schreef: 18 dec 2020, 12:23 Het moet natuurlijk geen gewoonte worden dat basisspelers transfervrij de deur uitlopen. Maar daar is geen sprake van. Dit lijkt een uitzondering.
dat lijkt me ook niet, zijn maatje Midstjo verlengde toch ook met een extra jaartje enkel om er voor AZ nog een transfervergoeding uit te slepen en er zelf in zijn mogelijk laatste seizoen financieel ook niet slechter van te worden.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

kuifje schreef: 18 dec 2020, 08:44 AZ heeft hem natuurlijk al proberen te verlengen maar dat wil hij niet, wetende dat hij gaat cashen. Er zijn in het verleden ook spelers die met opzet een jaar verlengen zodat de club nog een transfersom kan innen. En dat stinkende best doen lijkt me niet meer dan normaal. Moeten we daar dan ook nog extra blij om zijn? Die gasten verdienen bruto een half miljoen of zo, mogen we dan inderdaad een beetje motivatie verwachten?

Uiteindelijk is gekozen om niet te verkopen. Mede wellicht er ook geen super aanbiedingen waren en ook wetende dat met een extra jaartje wennen voor Sugawara AZ met hem al de opvolger in huis heeft. Dat is op zich geen onlogische keuze geweest.
AZ en Svensson zijn een contract aangegaan en dat loopt af. Hij heeft geen enkele verplichting om deze te verlengen. Natuurlijk mag je van een speler verwachten dat hij zijn best doet. Net zo als je van een supporter met een beetje normen en waarden mag verwachten dat die een speler het beste gunt nadat hij 4 jaar lang heeft geknokt voor je club.

Geen onlogische keuze inderdaad. Maar je kiest er als club dan dus ook voor om de laatste mogelijkheid van een eventuele transferopbrengst voor lief te nemen. Prima.
Gesloten