Calvin Stengs (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik vrees inderdaad ook dat AZ een groter bedrag kan vangen voor zijn potentieel(voor hoeverre daar nog sprake van is), dan dat je krijgt na 40 wedstrijden met 6 goals en 4 assists of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

multatuli schreef: 16 dec 2020, 13:38 Ik ben ook serieus over het doorselecteren:
- presteert al een jaar matig
- effectiviteit 0
- levert wel wat knaken op
- slechte mentaliteit
- ruimte voor andere talenten

In vorm een fantastische voetballer, maar over een heel jaar gezien helaas zwaar onvoldoende.
Enige twijfel: wat heel misschien zou kunnen is dat alles aan Slot lag en hij nu onder Jansen de pannen van het dak gaat spelen.
Voor spelers als Stengs kom ik naar het stadion. Gelukkig heeft de technische staf meer voetbal hart dan jij.
Er waren bij 020 mensen die Zijech uitfloten. Ik vergelijk je reactie hiermee. Wees blij dat we zulke geweldige spelers hebben!
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Lecompte schreef: 16 dec 2020, 16:23 Voor spelers als Stengs kom ik naar het stadion. Gelukkig heeft de technische staf meer voetbal hart dan jij.
Er waren bij 020 mensen die Zijech uitfloten. Ik vergelijk je reactie hiermee. Wees blij dat we zulke geweldige spelers hebben!
Geef toe: geweldige spelers zijn geweldig als ze geweldig spelen.
Dát ontbreekt er al een poosje aan.
Er is geen topclub die miljoenen gaat uitgeven aan een spits die 1 goal maakt in een half seizoen
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Lecompte schreef: 16 dec 2020, 16:23 Voor spelers als Stengs kom ik naar het stadion. Gelukkig heeft de technische staf meer voetbal hart dan jij.
Er waren bij 020 mensen die Zijech uitfloten. Ik vergelijk je reactie hiermee. Wees blij dat we zulke geweldige spelers hebben!
Moet je nagaan wat er met Stengs gebeurt bij een topclub. Die fluiten hun vingers stuk. Ziyech liep altijd rond de 1op1 qua doelpunten/assists en wedstrijden. Stengs heeft rond de 1 assist en 4 goals in zijn laatste 35 wedstrijden, nogal een verschilletje. Dramatisch rendement.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Lecompte schreef: 16 dec 2020, 16:23 Voor spelers als Stengs kom ik naar het stadion. Gelukkig heeft de technische staf meer voetbal hart dan jij.
Er waren bij 020 mensen die Zijech uitfloten. Ik vergelijk je reactie hiermee. Wees blij dat we zulke geweldige spelers hebben!
Ik heb nog nooit een speler uitgefloten en Ziyech vergelijken met een jaar lang wanpresteren van Stengs, is een belediging voor Ziyech. Wat Ziyech gepresteerd heeft mag Stengs op dit moment alleen van dromen. Het grootste verschil tussen die 2 is dat Ziyech wel een topmentaliteit heeft. Als Stengs de mentaliteit van Ziyech zou hebben, zou het nog wat kunnen worden.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

multatuli schreef: 16 dec 2020, 13:38 Ik ben ook serieus over het doorselecteren:
- presteert al een jaar matig
- effectiviteit 0
- levert wel wat knaken op
- slechte mentaliteit
- ruimte voor andere talenten

In vorm een fantastische voetballer, maar over een heel jaar gezien helaas zwaar onvoldoende.
Enige twijfel: wat heel misschien zou kunnen is dat alles aan Slot lag en hij nu onder Jansen de pannen van het dak gaat spelen.
Een gebrek aan realisme dus. Stengs is voor AZ begrippen een topper. Doorselecteren betekend dat je van mening bent dat hij niet goed genoeg voor AZ zou zijn. Dat is natuurlijk gewoon onzin. Daarnaast moet je wel een speler hebben die beter is of naar verwachting snel beter zal zijn dan Stengs. Die loopt er nu ook niet.

Dit seizoen is hij inderdaad nog niet in vorm. Maar het is zeker niet zo dat hij al een jaar lang matig speelt. Zijn effectiviteit wordt mede bepaald door zijn medespelers. Hij is namelijk de aangever en niet echt een afmaker. Dit jaar zijn door AZ al ontzettend veel kansen gemist. Je moet voor de grap eens kijken hoe vaak hij een medespeler goed wegzet voor de goal en die kans vervolgens verprutst wordt.

Nogmaals; hij heeft te veel speeltijd gekregen in verhouding tot zijn prestaties. En daarmee hebben sommige spelers op de bank te weinig speeltijd gekregen in verhouding tot de prestaties van de spelers op het veld. Maar laten we nou niet gaan doen of Stengs ineens te kort komt.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ fanatic 4-life schreef: 17 dec 2020, 07:59 Een gebrek aan realisme dus. Stengs is voor AZ begrippen een topper. Doorselecteren betekend dat je van mening bent dat hij niet goed genoeg voor AZ zou zijn. Dat is natuurlijk gewoon onzin. Daarnaast moet je wel een speler hebben die beter is of naar verwachting snel beter zal zijn dan Stengs. Die loopt er nu ook niet.

Dit seizoen is hij inderdaad nog niet in vorm. Maar het is zeker niet zo dat hij al een jaar lang matig speelt. Zijn effectiviteit wordt mede bepaald door zijn medespelers. Hij is namelijk de aangever en niet echt een afmaker. Dit jaar zijn door AZ al ontzettend veel kansen gemist. Je moet voor de grap eens kijken hoe vaak hij een medespeler goed wegzet voor de goal en die kans vervolgens verprutst wordt.

Nogmaals; hij heeft te veel speeltijd gekregen in verhouding tot zijn prestaties. En daarmee hebben sommige spelers op de bank te weinig speeltijd gekregen in verhouding tot de prestaties van de spelers op het veld. Maar laten we nou niet gaan doen of Stengs ineens te kort komt.
Stengs zet circa 2 a 3 keer een medespeler voor de goal. Dit is niet uitzonderlijk er zijn veel meer spelers die dit kunnen. Stengs is niet te slecht voor AZ, maar hij presteert al wel circa een jaar (paar wedstrijden uitgezonderd) te slecht voor AZ. Zoals al vaker aangegeven geef ik vooral Slot hier de schuld van, maar ook Jansen zet weer vol in op Boadu en Stengs en laat beter presterende spelers zoals Gudmundsson daarom weer op de bank. Onder trainers zoals Slot en Jansen ben ik er voor om ze te verkopen zodat andere talenten ook eindelijk een eerlijke kans krijgen. Met Boadu en Stengs gaat dit nooit gebeuren.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 17 dec 2020, 08:25 Stengs zet circa 2 a 3 keer een medespeler voor de goal. Dit is niet uitzonderlijk er zijn veel meer spelers die dit kunnen. Stengs is niet te slecht voor AZ, maar hij presteert al wel circa een jaar (paar wedstrijden uitgezonderd) te slecht voor AZ. Zoals al vaker aangegeven geef ik vooral Slot hier de schuld van, maar ook Jansen zet weer vol in op Boadu en Stengs en laat beter presterende spelers zoals Gudmundsson daarom weer op de bank. Onder trainers zoals Slot en Jansen ben ik er voor om ze te verkopen zodat andere talenten ook eindelijk een eerlijke kans krijgen. Met Boadu en Stengs gaat dit nooit gebeuren.
Laatst vertelde iemand dat hij top drie was bij key passes Eredivisie. Dat die niet in doelpunten (lees asssits) worden omgezet, is niet zijn fout. Dat hij twee à drie keer een speler voor de goal zet is in die zin natuurlijk wel uitzonderlijk. Zoveel spelers lopen er niet in de Eredivisie die hetzelfde presteren. En zeker bij AZ is er niemand die hetzelfde kan (Karlsson misschien nog?). Iedereen is het erover eens dat Stengs een begenadigd talent is. Dan is het net de uitdaging om hem echt goed te krijgen en dan is wegsturen een gigantisch zwaktebod en falen van je eigen kunnen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 17 dec 2020, 08:30 Laatst vertelde iemand dat hij top drie was bij key passes Eredivisie. Dat die niet in doelpunten (lees asssits) worden omgezet, is niet zijn fout. Dat hij twee à drie keer een speler voor de goal zet is in die zin natuurlijk wel uitzonderlijk. Zoveel spelers lopen er niet in de Eredivisie die hetzelfde presteren. En zeker bij AZ is er niemand die hetzelfde kan (Karlsson misschien nog?). Iedereen is het erover eens dat Stengs een begenadigd talent is. Dan is het net de uitdaging om hem echt goed te krijgen en dan is wegsturen een gigantisch zwaktebod en falen van je eigen kunnen.
- ze kunnen alles zeggen, ik wil eerst wel bewijs zien. Ik geloof namelijk niet dat Stengs over een heel jaar zo hoog scoort.
- groot deel van de missers komt dus op naam van Boadu.
- Evjen kan die key passels ook geven, maar dan moet hij wel opgesteld worden.
- Slot/AZ hebben ook gefaald mbt Boadu en Stengs. Het wordt tijd dat men dat gaat toegeven.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 17 dec 2020, 08:52 - ze kunnen alles zeggen, ik wil eerst wel bewijs zien. Ik geloof namelijk niet dat Stengs over een heel jaar zo hoog scoort.
Stel het klopt wel, hoe sta je er dan in?
multatuli schreef: 17 dec 2020, 08:52 - groot deel van de missers komt dus op naam van Boadu.
Daar kan Stengs niet aan doen
multatuli schreef: 17 dec 2020, 08:52- Evjen kan die key passels ook geven, maar dan moet hij wel opgesteld worden.
Moeilijk oordelen als je niet alle ins en outs kent.
multatuli schreef: 17 dec 2020, 08:52- Slot/AZ hebben ook gefaald mbt Boadu en Stengs. Het wordt tijd dat men dat gaat toegeven.
Boadu heeft men laten spelen zonder 100% fit te zijn. Had beter als wissel opgebouwd. Stengs had de minuten nodig om in vorm te komen. Je ziet wel een stijgende lijn bij hem de laatste weken. Niet een rechte lijn want er zitten nog knikjes in de grafiek maar overall gaat ie wel omhoog. Tegen Spanje, Napoli en Sociedad was ie gewoon prima.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 17 dec 2020, 09:26 Stel het klopt wel, hoe sta je er dan in?

Daar kan Stengs niet aan doen

Moeilijk oordelen als je niet alle ins en outs kent.

Boadu heeft men laten spelen zonder 100% fit te zijn. Had beter als wissel opgebouwd. Stengs had de minuten nodig om in vorm te komen. Je ziet wel een stijgende lijn bij hem de laatste weken. Niet een rechte lijn want er zitten nog knikjes in de grafiek maar overall gaat ie wel omhoog. Tegen Spanje, Napoli en Sociedad was ie gewoon prima.
1. Weet niet want daarvoor moet ik eerst de cijfers zien en de context. Dus kom eerst maar met cijfers, want je beweert vaak heel veel, maar bewijst niets.

Onder key passes staat hij in ieder geval niet in de top 3
https://www.sofascore.com/tournament/fo ... divisie/37

2. Kan zijn dat hij er niets aan kan doen, maar aan zijn eigen spel kan hij wel heel veel doen.

3. Evjen was de beste speler in de Noorse competitie en heeft in zijn 1e periode bij AZ (in de luttele speeltijd die hij kreeg) al laten zien dat hij ook dat soort passes als Stengs kan geven.

4. Stengs heeft een paar redelijke/voldoende wedstrijden gespeeld, maar nog geen enkele wedstrijd waarin hij het niveau haalde van meer dan een jaar geleden. Een speler als Stengs met zijn kwaliteiten, moet regelmatig uitstekende wedstrijden spelen en moet regelmatig man of the match zijn. Dan pas zou je tevreden moeten zijn.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 17 dec 2020, 09:45 1. Weet niet want daarvoor moet ik eerst de cijfers zien en de context. Dus kom eerst maar met cijfers, want je beweert vaak heel veel, maar bewijst niets.

Onder key passes staat hij in ieder geval niet in de top 3
https://www.sofascore.com/tournament/fo ... divisie/37

2. Kan zijn dat hij er niets aan kan doen, maar aan zijn eigen spel kan hij wel heel veel doen.

3. Evjen was de beste speler in de Noorse competitie en heeft in zijn 1e periode bij AZ (in de luttele speeltijd die hij kreeg) al laten zien dat hij ook dat soort passes als Stengs kan geven.

4. Stengs heeft een paar redelijke/voldoende wedstrijden gespeeld, maar nog geen enkele wedstrijd waarin hij het niveau haalde van meer dan een jaar geleden. Een speler als Stengs met zijn kwaliteiten, moet regelmatig uitstekende wedstrijden spelen en moet regelmatig man of the match zijn. Dan pas zou je tevreden moeten zijn.
1. Ik zeg 'stel'. dan is het flauw 'ik weet het niet' te zeggen
2. dat zegt niets over jouw eerste opmerking
3. in een competitie die trager en minder intensief is. zijn niet spelen is alleen speculatief. Maar zijn geringe speeltijd verbaast mij ook.
4. dat willen wij allemaal. de vraag is hoe zorg je als club en trainersstaff ervoor dat je dat eruit krijgt. Ik vond die wedstrijden tegen Napoli etc. anders meer dan behoorlijk goed.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 17 dec 2020, 09:51 1. Ik zeg 'stel'. dan is het flauw 'ik weet het niet' te zeggen
2. dat zegt niets over jouw eerste opmerking
3. in een competitie die trager en minder intensief is. zijn niet spelen is alleen speculatief. Maar zijn geringe speeltijd verbaast mij ook.
4. dat willen wij allemaal. de vraag is hoe zorg je als club en trainersstaff ervoor dat je dat eruit krijgt. Ik vond die wedstrijden tegen Napoli etc. anders meer dan behoorlijk goed.
1. Je moet dingen in context zien. Stel hij scoort bij de beste 3 over "gemiste" assists, dan nog kan hij daarmee laag scoren in totaal over goals, assists, gemiste assists. En ik vind het flauw dat jij steeds dingen loopt te beweren maar nooit met bewijzen komt.
2. Topic gaat over Stengs, dus ik wilde niet verder over Boadu doorgaan.
3. Die discussie over de Noorse/Zweedse competities hebben we ook al gehad, jij schat die competities laag in, maar feit is dat Karlsson uit de Zweedse competitie moeiteloos meekomt bij AZ en dat Hauge uit de Noorse competitie moeiteloos meekomt bij AC Milan.
4. De club/trainersstaf heeft al aangetoond het er niet uit te krijgen, dan is het dus tijd om door te selecteren. Als het over Stengs en Boadu gaat ben jij altijd wel heel snel tevreden :)
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 17 dec 2020, 10:01 1. Je moet dingen in context zien. Stel hij scoort bij de beste 3 over "gemiste" assists, dan nog kan hij daarmee laag scoren in totaal over goals, assists, gemiste assists. En ik vind het flauw dat jij steeds dingen loopt te beweren maar nooit met bewijzen komt.
2. Topic gaat over Stengs, dus ik wilde niet verder over Boadu doorgaan.
3. Die discussie over de Noorse/Zweedse competities hebben we ook al gehad, jij schat die competities laag in, maar feit is dat Karlsson uit de Zweedse competitie moeiteloos meekomt bij AZ en dat Hauge uit de Noorse competitie moeiteloos meekomt bij AC Milan.
4. De club/trainersstaf heeft al aangetoond het er niet uit te krijgen, dan is het dus tijd om door te selecteren. Als het over Stengs en Boadu gaat ben jij altijd wel heel snel tevreden :)
1. ik beweerde dit niet, iemand anders op het forum vertelde dit. Er is een wezenlijk verschil tussen key passes en assists. Het tweede zegt me niets omdat je afhankelijk bent van anderen. Stel de score is hoge key passes en lage doelpunten; hoe schat je het dan in?
3. Ja, die is gewoon minderwaardig aan Nederland. Het verschil tussen Zweden en Nederland is minder groot dan tussen Noorwegen en Nederland. Over het algemeen is dat niveau rechterrijtje. Evjen is natuurlijk een groot talent dus ik hoop dat ze hem stilletjesaan in kunnen passen. Hij verdient zeker meer minuten en heeft vlieguren nodig om te kunnen groeien. Als Huiberts vertelt dat het de bedoeling was om Stengs op te volgen dan hadden ze hem minstens twintig/dertig minuten per wedstrijd moeten laten spelen en indien hij het daar liet zien, ook in de basis laten beginnen bij blessures/schorsingen. Hetzelfde gold/geldt voor Reijnders.
4. Zwaktebod. Beiden zijn qua talent zowat het beste wat hier de laatste vijf jaar heeft rondgelopen. Dan mogen we er alles aan doen om hen op de rit te krijgen. Al is het maar om die ene wedstrijd ajax belachelijk te maken.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik word echt enorm moe van die gigantische Evjen frustratie waar iemand hier mee rondloopt.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 17 dec 2020, 10:39 Ik word echt enorm moe van die gigantische Evjen frustratie waar iemand hier mee rondloopt.
Dat gaat dus helemaal niet alleen over Evjen. Toevallig komen Evjen en Stengs voor dezelfde positie in aanmerking, maar het gaat mij om ALLE jonge talentvolle spelers die structureel geen kansen krijgen.
Druijf,
Gudmundsson,
Reijnders,
Goudmijn,
Taabouni,
Oosting
en inderdaad ook Evjen.

De enige jonge (niet basis)speler die veel speeltijd heeft gekregen is Yuki. Ondanks dat ik blij ben dat hij wel kansen heeft gekregen, zat hier zeer waarschijnlijk een economisch motief achter (want Japan en dus interessant qua generen aandacht in Japan/Azie). Alle andere jonge talenten die niet al in de basis stonden, zijn (en worden nog steeds) structureel genegeerd totdat het echt niet anders kan ivm blessures/schorsingen. Als er een elftal staat dat alle wedstrijden wint en waarin iedereen uitzonderlijk goed presteert is dat nog te vergoeilijken, maar als 2 spelers die al zo lang uit vorm zijn wel altijd worden opgesteld, dan klopt dat niet. Dit heeft niets met topsport te maken en is schadelijk voor:
- die spelers
- de sfeer in de groep
- prestaties
- AZ op lange termijn (want geen de jeugd heeft geen zicht op doorstroming).

Hoe moeilijk is het om dit te begrijpen? JIj hebt een paar dagen geleden zelf ook nog gepost dat reserve spelers meer speeltijd moeten krijgen.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 17 dec 2020, 11:03 Dat gaat dus helemaal niet alleen over Evjen. Toevallig komen Evjen en Stengs voor dezelfde positie in aanmerking, maar het gaat mij om ALLE jonge talentvolle spelers die structureel geen kansen krijgen.
Druijf,
Gudmundsson,
Reijnders,
Goudmijn,
Taabouni,
Oosting
en inderdaad ook Evjen.
Is ook nog even aftasten hoe de nieuwe hoofdtrainer te werk gaat. AZ zit nu ook in een cruciale periode dat het bovenin moet zien aan te sluiten, dan ga je niet zomaar even een speler erin brengen die nog zelden of nooit in het eerste heeft gestaan (Oosting en Taabouni).
Goudmijn moet het nog maar in jong laten zien waar hij nog veel kan leren en is overduidelijk nog niet klaar voor het eerste.
Druijf zal nooit de eerste spits worden, wie er ook voor de groep staat of er moet een ander systeem gespeeld gaan worden, en zal hier dus altijd wel een rol als pinch-hitter krijgen toebedeeld. Gudmundsson is momenteel stuivertje wisselen samen met Boadu als diepe spits en krijgt toch behoorlijke speeltijd.
Reijnders zal nu zijn kans wel krijgen nu de Wit een behoorlijke tijd uit de running is, net zoals Yuki dat voor Svensson doet. Dus al bij al, verklaarbaar allemaal.
AZ is ook niet bij machte, zoals ajax dat vaak doet om een wedstrijd helemaal op slot te gooien door er in de eerste helft overeen te walsen waardoor er ruimte is om een talent in te brengen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

capefear schreef: 17 dec 2020, 13:14 Druijf zal nooit de eerste spits worden, wie er ook voor de groep staat
Als hij ooit hetzelfde kan brengen als Weghorst dan maakt het systeem niet uit en zal hij zeker wel spelen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ik moest even omhoog scrollen om te checken welk topic dit ook alweer was. Functioneren jeugdopleiding? Technisch beleid? Håkon Evjen? Ferdy Druijf?

Maar het ging dus over Stengs. Hij heeft zeker niet het sterkste jaar achter de rug, maar de potentie is er natuurlijk wel. Dit is echt geen tweede Dos Santos zoals soms wordt genoemd. Met een beetje meer Wout Weghorst of Cristiano Ronaldo mentaliteit kan hij nog grote stappen gaan zetten.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

In Nederland 54 spelers die dit seizoen bij meer goals betrokken zijn dan Stengs.
Gesloten