Calvin Stengs (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 12 dec 2020, 09:49 Dus hij is geen topspeler want die staan er ook tegen de minder aansprekende clubs. Conclusie doorselecteren.
Of dit hoort bij de ontwikkeling om een topspeler te worden.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 12 dec 2020, 09:49 Dus hij is geen topspeler want die staan er ook tegen de minder aansprekende clubs. Conclusie doorselecteren.
Precies!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 12 dec 2020, 10:14 Of dit hoort bij de ontwikkeling om een topspeler te worden.
Het is leuk dat Stengs misschien over 5 jaar bij Borrussia Dortmund gaat schitteren, maar bij AZ levert het NU alleen maar puntenverlies op.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 12 dec 2020, 10:14 Of dit hoort bij de ontwikkeling om een topspeler te worden.
Over een paar dagen is Stengs 22 jaar oud. Stengs is geen topspeler-in-wording.

Haaland is 20. Mbappe is 21. De Ligt is 21.
Is toch wel een verschilletje hoe zij zich ontwikkelen hoor.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 12 dec 2020, 13:57 Over een paar dagen is Stengs 22 jaar oud. Stengs is geen topspeler-in-wording.

Haaland is 20. Mbappe is 21. De Ligt is 21.
Is toch wel een verschilletje hoe zij zich ontwikkelen hoor.
Het is maar wat je top noemt. Je komt hier met voorbeelden van spelers die tot de wereldtop gaan behoren of zelfs al behoren. Ik bedoel meer ergens in subtopclub grote competitie spelen. Een carrière zoals Weghorst en Dembele.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

kuifje schreef: 13 dec 2020, 10:20 Het is maar wat je top noemt. Je komt hier met voorbeelden van spelers die tot de wereldtop gaan behoren of zelfs al behoren. Ik bedoel meer ergens in subtopclub grote competitie spelen. Een carrière zoals Weghorst en Dembele.
Gaan we nu opeens beweren dat Stengs níét het toptalent van AZ is?
Hem eerst maanden lang met hand en tand verdedigen en nu middenmoot Duitsland?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 13 dec 2020, 10:20 Het is maar wat je top noemt. Je komt hier met voorbeelden van spelers die tot de wereldtop gaan behoren of zelfs al behoren. Ik bedoel meer ergens in subtopclub grote competitie spelen. Een carrière zoals Weghorst en Dembele.
Jij noemt het in de post hierboven een topspeler, Maar feit is dat hij met bijna 22 jaar veel te weinig bepalend is in de subtop van NL bij AZ.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Een topspeler is altijd top en niet alleen in de grotere wedstrijden. Vooral tegen de minder aansprekende namen valt ie door de mand.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

salmonyappi schreef: 13 dec 2020, 11:02 Gaan we nu opeens beweren dat Stengs níét het toptalent van AZ is?
Hem eerst maanden lang met hand en tand verdedigen en nu middenmoot Duitsland?
Ik heb het over subtoppers in Duitsland of Engeland. Ben je dan geen top? Ik heb toch nooit beweerd dat hij tot de wereldtop zou gaan behoren?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Heb zelf ook jaren gevoetbald, maar als een speler zo makkelijk balverlies leed als Stengs (dit seizoen) dan probeerde je 'm zo min mogelijk aan te spelen. Hopelijk wordt het de tweede seizoenshelft weer beter wanneer de toppers gespeeld worden. Ander kan hij niet meer als toptalent voor een topprijs verkocht worden in de zomer.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZA'dam schreef: 13 dec 2020, 21:23 Heb zelf ook jaren gevoetbald, maar als een speler zo makkelijk balverlies leed als Stengs (dit seizoen) dan probeerde je 'm zo min mogelijk aan te spelen. Hopelijk wordt het de tweede seizoenshelft weer beter wanneer de toppers gespeeld worden. Ander kan hij niet meer als toptalent voor een topprijs verkocht worden in de zomer.
Het was gisteren weer tweeledig. Aan de ene kant zet hij prima mensen weg waar ook goals uit ontstaan, aan de andere kant hadden we met wat meer nauwkeurigheid van zijn kant ook nog meer grote kansen kunnen hebben.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Kilkenny schreef: 14 dec 2020, 07:56 Het was gisteren weer tweeledig. Aan de ene kant zet hij prima mensen weg waar ook goals uit ontstaan, aan de andere kant hadden we met wat meer nauwkeurigheid van zijn kant ook nog meer grote kansen kunnen hebben.
Eens.

Toch had hij weer twee ouderwetse Boadu-ballen.

Ik houd hoop.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Het is ook wel weer zo dat de regelmatig bewierookte Berghuis op zijn 22e/23e verhuurd werd door Twente aan VVV. Had nauwelijks rendement op die leeftijd en kwam later pas tot wasdom.

Stengs moet het nu wel gaan laten zien en dan niet alleen in de grote wedstrijden. Simpeler spelen vooral, passen en doorbewegen in plaats van zelf de actie steeds willen maken.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Samen met Boadu verantwoordelijk voor de uitschakeling in de Europa League.

Lichtzinnigheid, hoogmoed en luiheid.

Zij hebben hun medespelers zwaar gedupeerd en AZ in de steek gelaten.

OH??
Glory Hunter
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

multatuli schreef: 12 dec 2020, 09:49 Dus hij is geen topspeler want die staan er ook tegen de minder aansprekende clubs. Conclusie doorselecteren.
Als we bij AZ op dit criterium moeten doorselecteren, dan blijven er weinig over. Beetje realisme is wel op zijn plaats. Stengs is voor AZ een goede speler maar heeft gewoon een flinke dip. Overigens gaat het met de week beter bij hem en krijgen we bij vlagen de oude Stengs weer te zien. Het is overigens altijd wel een speler geweest die zijn geniale momenten afwisselt met knullig balverlies.

Hij maakt nu ook wel een stuk meer meters dan een aantal maanden geleden. Dat zagen we bij Boadu dit weekend ook eens.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ fanatic 4-life schreef: 16 dec 2020, 08:38 Als we bij AZ op dit criterium moeten doorselecteren, dan blijven er weinig over. Beetje realisme is wel op zijn plaats. Stengs is voor AZ een goede speler maar heeft gewoon een flinke dip. Overigens gaat het met de week beter bij hem en krijgen we bij vlagen de oude Stengs weer te zien. Het is overigens altijd wel een speler geweest die zijn geniale momenten afwisselt met knullig balverlies.

Hij maakt nu ook wel een stuk meer meters dan een aantal maanden geleden. Dat zagen we bij Boadu dit weekend ook eens.
Realisme is het volgende:
Er zijn maar 2 spelers (die eigenlijk het team op sleeptouw zouden moeten nemen) die al een jaar lang een wanprestatie leveren. Slot heeft dit in de hand gewerkt ipv ze weer bij de les te roepen. Nu pas na een jaar zegt de nieuwe trainer tegen Boadu dat hij harder moet werken en dan doet hij dat. Dit had zijn omgeving hem toch ook al lang kunnen vertellen. Hij had het zelf toch ook al lang kunnen bedenken. Ongeveer hetzelfde geldt voor Stengs. Ook veel te lang naast zijn schoenen gelopen. En daarnaast is hij een momentenvoetballer. Geeft 2 mooie assists in een wedstrijd en het is weer geweldig. Dat hij daarnaast regelmatig het meeste balverlies lijdt van alle spelers, maakt de meesten dan niet uit. Daarnaast is zijn rendement ook zeer laag de laatste maanden.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

multatuli schreef: 16 dec 2020, 10:20 Realisme is het volgende:
Er zijn maar 2 spelers (die eigenlijk het team op sleeptouw zouden moeten nemen) die al een jaar lang een wanprestatie leveren. Slot heeft dit in de hand gewerkt ipv ze weer bij de les te roepen. Nu pas na een jaar zegt de nieuwe trainer tegen Boadu dat hij harder moet werken en dan doet hij dat. Dit had zijn omgeving hem toch ook al lang kunnen vertellen. Hij had het zelf toch ook al lang kunnen bedenken. Ongeveer hetzelfde geldt voor Stengs. Ook veel te lang naast zijn schoenen gelopen. En daarnaast is hij een momentenvoetballer. Geeft 2 mooie assists in een wedstrijd en het is weer geweldig. Dat hij daarnaast regelmatig het meeste balverlies lijdt van alle spelers, maakt de meesten dan niet uit. Daarnaast is zijn rendement ook zeer laag de laatste maanden.
Het ging mij voornamelijk even om het doorselecteren. Dat lijkt mij namelijk wat overdreven wanneer een speler uit vorm is maar wel degelijk heeft bewezen een meerwaarde te zijn voor AZ.

Dat hij uit vorm is en daardoor eerder gewisseld moet worden of niet in basis moet starten zijn we wel eens denk ik.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ fanatic 4-life schreef: 16 dec 2020, 12:49 Het ging mij voornamelijk even om het doorselecteren. Dat lijkt mij namelijk wat overdreven wanneer een speler uit vorm is maar wel degelijk heeft bewezen een meerwaarde te zijn voor AZ.

Dat hij uit vorm is en daardoor eerder gewisseld moet worden of niet in basis moet starten zijn we wel eens denk ik.
Ik ben ook serieus over het doorselecteren:
- presteert al een jaar matig
- effectiviteit 0
- levert wel wat knaken op
- slechte mentaliteit
- ruimte voor andere talenten

In vorm een fantastische voetballer, maar over een heel jaar gezien helaas zwaar onvoldoende.
Enige twijfel: wat heel misschien zou kunnen is dat alles aan Slot lag en hij nu onder Jansen de pannen van het dak gaat spelen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 16 dec 2020, 13:38 Ik ben ook serieus over het doorselecteren
Daar was ik al bang voor ja.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 16 dec 2020, 13:45 Daar was ik al bang voor ja.
Stilstand is achteruitgang :idea:
Gesloten