Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

FugAZi schreef: 08 dec 2020, 11:04 Die gok op de snelheid van Boadu en Aboukhlal vond ik juist de grootste misser. Het was duidelijk te zien dat krachten al aan het wegvloeien waren uit het team. Waarom ga je dan nog meer mensen voor bal positioneren? En dat met 10 man? Jesper speelde een half veld meer teruggetrokken dan Aboukhlal en deed uitstekend storend werk. Je zag na de wissel dat Groningen juist een stap naar voren durfde te maken omdat Boadu en Aboukhlal nul druk op de bal kregen en er te weinig kracht in het team zat om ze lanseren.
Waarom moet er bij AZ altijd gedacht worden in "we moeten er nog 1 maken" waarom niet verse storende spelers rond de middenlijn die er constant inbeuken en puur op verdedigen richten zoals bv Napoli uit? Je staat 1-0 voor, je staat met tien man, je hebt zware benen en dan ga je het veld juist langer willen maken? Ik snap er werkelijk niks van.
Je kan toch beide. Je hoeft het veld toch niet lang te maken en druk gaan zetten. Je kan toch nog steeds met tien man diep inzakken en dan bij balverovering hopen op een goede counter met daarmee gebruik makend van de snelheid van Boadu en Gudmundsson. Hoe je het draait of keert, als Gudmundsson vanop de middellijn moet vertrekken wordt ie twintig meter meter later al ingehaald; die anderen twee kunnen wel de zestien bereiken. En ja Boadu is niet in vorm en mist alles, maar vorige week scoorde ie ook en dwong ie ook een strafschop af. Dan liever daar op gokken dan te trage Gudmundsson (die veel andere kwaliteiten heeft) die zeker niet in scoringspositie zou komen wellicht.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ 4 Life schreef: 08 dec 2020, 10:07 Wat had Jansen dan precies moeten veranderen? Hij had een logische basis neergezet, waarbij je alleen een discussie kon voeren over Boadu of Gudmundsson. Verder heeft hij het logisch neergezet. Ook de wissels vond ik niet slecht. Na de rode kaart van Midtsjø gokte hij op de snelheid van Boadu en Aboukhlal, met Stengs die ze moest lanceren. Idee was prima, alleen de uitvoering niet. Al kwam dat ook door de tweede rode kaart. Verder vond ik hem ook prima teksten hebben na afloop. Of het een goede trainer is kan ik echter totaal niet inschatten.
Niet veel aan te vullen op reacties na mijn post. Als je start met Boadu en je ziet dat hij worstelt en niet boven komt drijven dan mag je met 5 fitte spelers, waaronder 2 centrumspitsen, misschien aan een wisseltje denken of niet?

Wanneer je met tien man komt te staan, het met elf spelers al moeilijk hebt en nog een dik half uur moet worden gespeeld dan kun je beter een paar hard werkende gasten er in zetten om de boel dicht te zetten in plaats van met mooi-weer-voetballers de oorlog proberen te winnen of niet?

Wanneer de krachten bij de 10 in het veld na de zware wedstrijd tegen Napoli wegvloeien en je gaat nog niet het elftal versterken met de maximale 5 wissels dan voel je niet mee met de strijdende en lijdende spelers in het veld of wel?

Kortom allemaal overwegingen om in te grijpen dat Jansen met zijn handjes hoog gestoken in de zakjes van jas stond te bekijken en na liet in te grijpen. Daadkracht ver te zoeken!

Jij zegt dat het er niet uit kwam door de tweede rode kaart. In de 74e minuut viel de 1-2. De tweede rode kaart voor AZ viel in de 85e minuut. Dus?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 08 dec 2020, 11:50 Niet veel aan te vullen op reacties na mijn post. Als je start met Boadu en je ziet dat hij worstelt en niet boven komt drijven dan mag je met 5 fitte spelers, waaronder 2 centrumspitsen, misschien aan een wisseltje denken of niet?

Wanneer je met tien man komt te staan, het met elf spelers al moeilijk hebt en nog een dik half uur moet worden gespeeld dan kun je beter een paar hard werkende gasten er in zetten om de boel dicht te zetten in plaats van met mooi-weer-voetballers de oorlog proberen te winnen of niet?

Wanneer de krachten bij de 10 in het veld na de zware wedstrijd tegen Napoli wegvloeien en je gaat nog niet het elftal versterken met de maximale 5 wissels dan voel je niet mee met de strijdende en lijdende spelers in het veld of wel?

Kortom allemaal overwegingen om in te grijpen dat Jansen met zijn handjes hoog gestoken in de zakjes van jas stond te bekijken en na liet in te grijpen. Daadkracht ver te zoeken!

Jij zegt dat het er niet uit kwam door de tweede rode kaart. In de 74e minuut viel de 1-2. De tweede rode kaart voor AZ viel in de 85e minuut. Dus?
Geen speld tussen te krijgen. Dit is toch gewoon voetballogica. Ik kan er alleen nog maar aan toevoegen dat maximaal aantal wissels logisch was geweest gelet op aanstaande cruciale wedstrijd tegen Rijeka die gelet op de vele miljoenen die er te winnen zijn, nog belangrijker is dan de wedstrijd tegen Groningen. Kortom een paar spelers extra rust geven, zodat ze donderdag fit aan de aftrap staan. Eigenlijk had Midtsjo al helemaal niet tegen Groningen moeten beginnen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 08 dec 2020, 11:56 Geen speld tussen te krijgen. Dit is toch gewoon voetballogica. Ik kan er alleen nog maar aan toevoegen dat maximaal aantal wissels logisch was geweest gelet op aanstaande cruciale wedstrijd tegen Rijeka die gelet op de vele miljoenen die er te winnen zijn, nog belangrijker is dan de wedstrijd tegen Groningen. Kortom een paar spelers extra rust geven, zodat ze donderdag fit aan de aftrap staan. Eigenlijk had Midtsjo al helemaal niet tegen Groningen moeten beginnen.
Klopt, een Reijnders, Druijf (eerder) en Evjen had je zeker kunnen brengen. Gudmundsson had ook nog kunnen komen ipv De Wit.

Anderzijds was Slot ook niet de filosofie aangehangen om dit te doen. Misschien vinden ze dat er dan te veel automatismen wegvallen. Hetzelfde als tijdens oefenwedstrijden in de voorbereiding. Dan wordt er ook veelvuldig gewisseld en wordt het vaak alleen maar stukken minder.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 08 dec 2020, 11:47 Je kan toch beide. Je hoeft het veld toch niet lang te maken en druk gaan zetten. Je kan toch nog steeds met tien man diep inzakken en dan bij balverovering hopen op een goede counter met daarmee gebruik makend van de snelheid van Boadu en Gudmundsson. Hoe je het draait of keert, als Gudmundsson vanop de middellijn moet vertrekken wordt ie twintig meter meter later al ingehaald; die anderen twee kunnen wel de zestien bereiken. En ja Boadu is niet in vorm en mist alles, maar vorige week scoorde ie ook en dwong ie ook een strafschop af. Dan liever daar op gokken dan te trage Gudmundsson (die veel andere kwaliteiten heeft) die zeker niet in scoringspositie zou komen wellicht.
Guðmundsson is zoiezo meer loopvermogen dan Boadu (niet zo zeer in snelheid maar meer in kilometers maken en dat hadden we juist nodig), Druijf voor Midtsjø (iedereen kon zien dat hij op laatste poten loopt) en de Wit een linie zakken. Met maar 1 speler voor de diepte (Boadu of Aboukhlal) want zoals je zegt wil wel de schijn naar de tegenstander houden dat je nog een bal achter de verdediging kan leggen (dit in mijn ogen puur als een verdedigende actie in plaats van daar echt de nadruk op willen leggen.)
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik ben toch benieuwd hoe jullie reactie zou zijn geweest als Jansen 5 verse gretige spelers had ingebracht en vervolgens AZ de 1-3 en 1-4 om de oren had gekregen.
Iets als “waarom in godsnaam 5 keer wisselen? Allemaal jongens die nog niet in het ritme van de wedstrijd zitten, en waarom Aboukhlal en de trage Gudmundsson” etc.

Het is altijd zo makkelijk oordelen achteraf. Jansen die plotsklaps voor de groep moet staan meteen volledig afbranden, de woorden “exit’ en “totaal ongeschikt” waren niet van de lucht.
Geef zo’n man toch een kans!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 08 dec 2020, 12:02 Klopt, een Reijnders, Druijf (eerder) en Evjen had je zeker kunnen brengen. Gudmundsson had ook nog kunnen komen ipv De Wit.

Anderzijds was Slot ook niet de filosofie aangehangen om dit te doen. Misschien vinden ze dat er dan te veel automatismen wegvallen. Hetzelfde als tijdens oefenwedstrijden in de voorbereiding. Dan wordt er ook veelvuldig gewisseld en wordt het vaak alleen maar stukken minder.
Maar in oefenwedstrijden probeer je het normale aanvallende spelletje te spelen. Tegen Groningen hadden ze het net zo "op slot" kunnen gooien als tegen Napoli. Dan maakt minder uit dat die automatismen verdwijnen, want die zijn er toch al niet met dat catanacio.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 08 dec 2020, 12:22 Ik ben toch benieuwd hoe jullie reactie zou zijn geweest als Jansen 5 verse gretige spelers had ingebracht en vervolgens AZ de 1-3 en 1-4 om de oren had gekregen.
Iets als “waarom in godsnaam 5 keer wisselen? Allemaal jongens die nog niet in het ritme van de wedstrijd zitten, en waarom Aboukhlal en de trage Gudmundsson” etc.

Het is altijd zo makkelijk oordelen achteraf. Jansen die plotsklaps voor de groep moet staan meteen volledig afbranden, de woorden “exit’ en “totaal ongeschikt” waren niet van de lucht.
Geef zo’n man toch een kans!
Als hij de juiste spelers eruit had gehaald (o.a. Midtsjo, want al gele kaart, niet fit uit vorige wedstrijd gekomen, rust nodig voor wedstrijd tegen Rijeka, en Boadu, want raakte geen bal goed) en de juiste spelers had ingebracht (o.a. Druijf, Reijnders, Gudmundsson), dan was er minder kritiek geweest dan nu. Wat er nu gebeurde was compleet onlogisch.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 08 dec 2020, 12:26 Als hij de juiste spelers eruit had gehaald (o.a. Midtsjo, want al gele kaart, niet fit uit vorige wedstrijd gekomen, rust nodig voor wedstrijd tegen Rijeka, en Boadu, want raakte geen bal goed) en de juiste spelers had ingebracht (o.a. Druijf, Reijnders, Gudmundsson), dan was er minder kritiek geweest dan nu. Wat er nu gebeurde was compleet onlogisch.
Mee eens, hij speelde met vuur om het in de tweede helft zo te laten staan en hier hebben we inderdaad de wedstrijd door verloren.
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

pAZcal schreef: 08 dec 2020, 11:07 Volledig mee eens.
Hoe langer Boadu (en Stengs) blijft staan hoe meer ik ga geloven in het gerucht dat Raiola speeltijd EIST! Het zou me amper verbazen, bij ajax en Barcelona wordt deze man al uitgekotst. Ook Manchester United is hem hartstikke zat. Het trieste is dat deze man ook belangen heeft bij Huyberts en alle talenten. Laat zulke mislukte advocaten maar lekker door de spelers betaald worden, maar zulke figuren moet je niet alleen buiten de deur houden, maar ook uit de straat
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MarkusHenriksen19 schreef: 08 dec 2020, 18:54 Hoe langer Boadu (en Stengs) blijft staan hoe meer ik ga geloven in het gerucht dat Raiola speeltijd EIST! Het zou me amper verbazen, bij ajax en Barcelona wordt deze man al uitgekotst. Ook Manchester United is hem hartstikke zat. Het trieste is dat deze man ook belangen heeft bij Huyberts en alle talenten. Laat zulke mislukte advocaten maar lekker door de spelers betaald worden, maar zulke figuren moet je niet alleen buiten de deur houden, maar ook uit de straat
Volgens Barry van Galen adviseert Huiberts juist jeugdspelers om met hem in zee te gaan.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Al met al had hij iig de balans op het middenveld moeten herstellen na rood van Midtsjo en was het laten staan van Boadu ronduit lachwekkend.
Weinig krediet voor deze meneer.
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Aangezien Pusic geen eigen topic heeft dan maar hier
Ik heb voetbal praat gekeken en daar hadden ze het er over dat Pusic ziek is en de komende weken zeker niet terug komt.
Dat kan ook verklaarbaar zijn dat hij niet is benoemd als opvolger van Slot maar nu vraag ik me af wat heeft hij?
Weet iemand dat?
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het wordt zeker interessant om te zien wat voor ontwikkeling er valt waar te nemen. Van absolute nobody tot.. ja... tot wat? Daar ligt een enorm interessant ontwikkeltraject dat is te volgen. Het zal met ups en downs gaan schat ik. Sommigen vinden dat er na 1 dag al een duidelijke down is.
Glory Hunter
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

schoorl schreef: 09 dec 2020, 04:27 Aangezien Pusic geen eigen topic heeft dan maar hier
Ik heb voetbal praat gekeken en daar hadden ze het er over dat Pusic ziek is en de komende weken zeker niet terug komt.
Dat kan ook verklaarbaar zijn dat hij niet is benoemd als opvolger van Slot maar nu vraag ik me af wat heeft hij?
Weet iemand dat?
Geen idee. Al op internet gezocht over hem, maar tot vandaag niks gevonden. Nog een tegenvaller dus. Volgens mij een belangrijk iemand voor het groepsproces.

Jansen, Fransen en Brandenburg nu op de bank. Rustige mensen voor zover ik dat bij AZ heb gezien. Maar geen persoonlijkheden waar de groep denk ik tegen op kijkt.

Waar is onze keeperstrainer Nick van Aert? Is die er nog wel?
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Er moet eens een harde leermeester voor de grope komen te staan, iemand die eist dat de jongens met hun tong op de grond van het veld lopen. Zo een Boadu loopt maar te sjokken over het veld en weet duidelijk niet wat werken is. Terwijl dat het enige is wat hij nog kan bijdragen momenteel want voetballen lukt hem niet. Denk dat een van Marwijk dit wel kan afdwingen
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

salmonyappi schreef: 08 dec 2020, 12:22 Ik ben toch benieuwd hoe jullie reactie zou zijn geweest als Jansen 5 verse gretige spelers had ingebracht en vervolgens AZ de 1-3 en 1-4 om de oren had gekregen.
Iets als “waarom in godsnaam 5 keer wisselen? Allemaal jongens die nog niet in het ritme van de wedstrijd zitten, en waarom Aboukhlal en de trage Gudmundsson” etc.

Het is altijd zo makkelijk oordelen achteraf. Jansen die plotsklaps voor de groep moet staan meteen volledig afbranden, de woorden “exit’ en “totaal ongeschikt” waren niet van de lucht.
Geef zo’n man toch een kans!
Hier heb je helemaal gelijk in. Allemaal zogenaamde voetbalkenners hier, ondertussen bij een slecht resultaat is had de trainer altijd het tegenovergestelde moeten doen, dat is makkelijk :wink:. Men zal na een verliespartij nooit zeggen; nou die trainer krijgt van mij een dikke 8, hij heeft qua wissels echt goed ingegrepen!

Jammer dat die jongens zelf niet door hebben dat dit zo is en doen alsof ze het zo ontzettend goed weten allemaal. Daarnaast zijn er in het voetbal meerdere manieren om tot een goed resultaat te komen en er niet één blueprint ligt voor dergelijke situatie.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

multatuli schreef: 08 dec 2020, 12:26 Als hij de juiste spelers eruit had gehaald (o.a. Midtsjo, want al gele kaart, niet fit uit vorige wedstrijd gekomen, rust nodig voor wedstrijd tegen Rijeka, en Boadu, want raakte geen bal goed) en de juiste spelers had ingebracht (o.a. Druijf, Reijnders, Gudmundsson), dan was er minder kritiek geweest dan nu. Wat er nu gebeurde was compleet onlogisch.
Het probleem is juist dat de tactiek zeer logisch was en dat dit de manier is van spelen waar AZ op traint tegen sterkere tegenstanders of situaties met ondertal. Stengs naar 10 halen en Boaud en Abouhklal lanceren. En met 10 man hadden we zelfs weer de overhand gekregen, alleen als er niet beter verdedigd wordt en zij die bal niet 2 keer in het uiterste hoekje prikken loop je gewoon met een goed resultaat van het veld waarin je met 10 man nlg gevaarlijk wordt. Ik ben het met je eens dat je Midtsjo moest wisselen om meerdere redenen maar de andere wissels die jij noemt zijn complete nonsens in dit scenario.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

leszz schreef: 09 dec 2020, 07:31 Het probleem is juist dat de tactiek zeer logisch was en dat dit de manier is van spelen waar AZ op traint tegen sterkere tegenstanders of situaties met ondertal. Stengs naar 10 halen en Boaud en Abouhklal lanceren.
Als ze daar serieus op trainen kan de hele staf wel weg. Boadu en Aboukhlal zijn nog nooit effectief 'gelanceerd' met een goede bal achter de verdediging. Boadu zet geen stap en Aboukhlal maakt geen doelpunten. Wie zegt er trouwens dat Aboukhlal sneller is dan Karlsson? Alsof ze die niet kunnen 'lanceren'. Nu stonden ze met 8 man en later met 7 omdat er voorin 2 verzaakten. En Groningen nam ook gewoon wat gas terug.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

leszz schreef: 09 dec 2020, 07:31 Het probleem is juist dat de tactiek zeer logisch was en dat dit de manier is van spelen waar AZ op traint tegen sterkere tegenstanders of situaties met ondertal. Stengs naar 10 halen en Boaud en Abouhklal lanceren. En met 10 man hadden we zelfs weer de overhand gekregen, alleen als er niet beter verdedigd wordt en zij die bal niet 2 keer in het uiterste hoekje prikken loop je gewoon met een goed resultaat van het veld waarin je met 10 man nlg gevaarlijk wordt. Ik ben het met je eens dat je Midtsjo moest wisselen om meerdere redenen maar de andere wissels die jij noemt zijn complete nonsens in dit scenario.
Dus jij vind de wissel Gudmundsson (die goed voetbalt en ook veel storend werk verricht) voor Boadu (die geen bal raakt en ook qua storend werk onder de maat is) een onzin wissel?
Gesloten