Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 06 dec 2020, 18:04 De enige logische verklaring die ik kan bedenken is dat de greep van Raiola op de club groter is dan we dachten. Maar waarom dan wel Slot weg sturen die ook bij Raiola onder contract staat? Kortom ik kan geen logische verklaring meer bedenken.
Als hij a.s donderdag weer dezelfde fout maakt door een speler om te stellen die al maanden lang in zware vormcrisis zit, neem ik hem toch niet meer serieus.
De beste remedie is door zo'n speler op te stellen in wedstrijden waar de tegenstander helemaal opgerold is, waardoor je lekker mee kan lopen omdat de tegenstander geen weerstand meer geeft
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Langedijk schreef: 06 dec 2020, 18:26 Totaal ongeschikt als je na een uur Aboukhkal brengt voor onze beste voetballer en Boadu laat staan. Maar die kent hij natuurlijk van Jong PSV, dat gelul gaan we nu krijgen. Heel snel een serieuze trainer aanstellen.
Helemaal gelijk. Snel doorschakelen naar een meesterlijke trainer.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

sister of mercy schreef: 06 dec 2020, 18:51 Helemaal gelijk. Snel doorschakelen naar een meesterlijke trainer.
Toch zijn het handelingen (Boadu, het inbrengen van Aboukhkal) die Slot ook zou hebben gedaan.
Denk dan ook niet dat we een andere wedstrijd hadden gespeeld als Slot nog op de bank had gezeten.
Laatst gewijzigd door capefear op 06 dec 2020, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Slap interview op FOX. Geen scherpe vragen. Zachte antwoorden. Aardige man. Maar heeft deze spelersgroep een aardige man nodig om weer scherp te worden en tot prestaties te komen?

In welke soap zijn we nu weer beland?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik ben ervoor om Pascal Jansen volledig te steunen. Net als de directie.

Het beleid van AZ is prima. De beslissing m.b.t. Slot vind ik ook juist. En ook de beslissing om Pascal Jansen hoofdcoach te maken. Prima. Om Robert Franssen toe te voegen aan de staf vind ik ook goed. En ik zag Brandenburg op de bank bij het eerste. Dat vind ik misschien nog wel het beste.

AZ neemt snel een hele reeks goede beslissingen in mijn ogen.
Glory Hunter
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Knap dat sommige personen na 1 wedstrijd en een interview al zien dat de man ongeschikt is. De opstelling en wissels zijn niet anders dan bij Slot. Ook domme rode kaarten zijn we dit seizoen niet onbekend mee.

Geef die man eens een paar weken de kans.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ fanatic 4-life schreef: 07 dec 2020, 10:33 Knap dat sommige personen na 1 wedstrijd en een interview al zien dat de man ongeschikt is. De opstelling en wissels zijn niet anders dan bij Slot. Ook domme rode kaarten zijn we dit seizoen niet onbekend mee.

Geef die man eens een paar weken de kans.
Het idee is ook dat je mensen kunt laten groeien mits ze op de juiste wijze worden gestimuleerd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Tenzij Jansen ook bij Raiola zit kan hij nu gewoon eigen keuzes maken inzake Stengs en vooral Boadu. En die Aboukhkal wil ik niet meer zien.

De beslissing om Slot een schop te geven is prima maar had misschien een weekje later genomen moeten worden. Als ze het donderdag weten te verkloten ben ik wel klaar met dit seizoen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Langedijk schreef: 07 dec 2020, 10:47 Tenzij Jansen ook bij Raiola zit kan hij nu gewoon eigen keuzes maken inzake Stengs en vooral Boadu. En die Aboukhkal wil ik niet meer zien.

De beslissing om Slot een schop te geven is prima maar had misschien een weekje later genomen moeten worden. Als ze het donderdag weten te verkloten ben ik wel klaar met dit seizoen.
Ik hou er rekening mee dat dit seizoen verloren is. Zo is het dan maar. Zo snel mogelijk weer door ontwikkelen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ fanatic 4-life schreef: 07 dec 2020, 10:33 Knap dat sommige personen na 1 wedstrijd en een interview al zien dat de man ongeschikt is. De opstelling en wissels zijn niet anders dan bij Slot. Ook domme rode kaarten zijn we dit seizoen niet onbekend mee.

Geef die man eens een paar weken de kans.
Mee eens.

Door de bank genomen neemt de AZ-leiding best aardige besluiten. Hij zal ook niet voor niets bij PSV zijn weg gevist. AZ had dit - waarschijnlijk - vroeg of laat al voor ogen.

Wellicht staat hij er in sommige kringen al goed op.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

capefear schreef: 06 dec 2020, 18:48 Als hij a.s donderdag weer dezelfde fout maakt door een speler om te stellen die al maanden lang in zware vormcrisis zit, neem ik hem toch niet meer serieus.
De beste remedie is door zo'n speler op te stellen in wedstrijden waar de tegenstander helemaal opgerold is, waardoor je lekker mee kan lopen omdat de tegenstander geen weerstand meer geeft
Ik ben ervoor om alleen in het geval de tegenstander geen weerstand meer geeft nog spelers op te stellen...........
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Gaf mij in het interview op AZ tv geen sterke indruk. Beetje dood vogeltje. Ik hoop dat het rouwproces snel over is en hij wat overtuigender voor de dag komt. Ik zie nu geen man die blij is met deze kans en er vol voor gaat. Niet dat ik zit te wachten op stoere on-liners of andere ckichés.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Antti Opdam schreef: 07 dec 2020, 11:32 Mee eens.

Door de bank genomen neemt de AZ-leiding best aardige besluiten.
Alles staat er al en een spelconcept is er al ingeslepen, dus veranderingen hoeven we ook niet echt te verwachten door Jansen.
Zoals gezegd in een ander topic staat Gundmundsson a.s donderdag gewoon weer in de punt en zal mogelijk Boadu voor hem mogen invallen met verder op het laatst, mocht dat noodzakelijk zijn bij pompen of verzuipen, een beroep op Druijf.
Wat ik wel interessant vind is wat Jansen gaat doen op de 10, mocht de Wit er wellicht een tijd uit liggen met een blessure: kiest hij voor Stengs en Aboukhlal op rechts.
Of geeft hij bijv. een Reijnders al de kans, waardoor de rest kan blijven staan.
Laatst gewijzigd door capefear op 07 dec 2020, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 07 dec 2020, 12:39 Wat ik wel interessant vind is wat Jansen gaat doen op de 10, mocht de Wit er wellicht een tijd uit liggen met een blessure.
Als je hetzelfde spelconcept wil houden dan Oosting, want die kan op dezelfde manier spelen als De Wit. Reijnders is ook nog een optie. Ik denk dat ze een manier gebruiken die al eerder gebruikt is namelijk Gudmundsson op 10 en Boadu in de spits. Andere optie is Stengs op 10 en Aboukhlal er in.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 07 dec 2020, 12:44 Als je hetzelfde spelconcept wil houden dan Oosting, want die kan op dezelfde manier spelen als De Wit. Reijnders is ook nog een optie. Ik denk dat ze een manier gebruiken die al eerder gebruikt is namelijk Gudmundsson op 10 en Boadu in de spits. Andere optie is Stengs op 10 en Aboukhlal er in.
Met Oosting (goede indruk bij Jong AZ) zou ik wel lef vinden van Jansen maar dat geloof ik niet dat hij dat aandurft in zo'n beslissende wedstrijd.
Boadu moet je echt niet opstellen (alles springt van zijn voeten af momenteel). Ik denk persoonlijk dat Slot Stengs op 10 zou zetten en Aboukhlal op rechts ( nu Yuki al als back erin staat), dus daar zal Jansen ook wel voor kiezen. Meest verstandige zou ik vinden Reijnders op 10 en verder alles bij het oude laten.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

kuifje schreef: 07 dec 2020, 12:20 Gaf mij in het interview op AZ tv geen sterke indruk. Beetje dood vogeltje. Ik hoop dat het rouwproces snel over is en hij wat overtuigender voor de dag komt. Ik zie nu geen man die blij is met deze kans en er vol voor gaat. Niet dat ik zit te wachten op stoere on-liners of andere ckichés.
Allemaal wel mee eens.

Maar sta je in je eerste interview te springen en tof te doen, dan geeft dat ook een hele gekke indruk. Zeker omdat je ook een paar jaar met iemand hebt gewerkt.

Slot was verder toch ook niet van de geweldige teksten en het eindeloze charisma. Die is er ook min of meer ingerold.

Ik beoordeel een trainer liever op spel, motivatie en resultaten.

En dat is vooralsnog niet best.

Maar we zijn pas één wedstrijd onderweg natuurlijk ...
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 07 dec 2020, 12:50 Met Oosting (goede indruk bij Jong AZ) zou ik wel lef vinden van Jansen maar dat geloof ik niet dat hij dat aandurft in zo'n beslissende wedstrijd.
Boadu moet je echt niet opstellen (alles springt van zijn voeten af momenteel). Ik denk persoonlijk dat Slot Stengs op 10 zou zetten en Aboukhlal op rechts ( nu Yuki al als back erin staat), dus daar zal Jansen ook wel voor kiezen. Meest verstandige zou ik vinden Reijnders op 10 en verder alles bij het oude laten.
Ik denk ook dat hij voor iets kiest wat Slot ook al eerder gedaan heeft. Vandaar dat ik denk dat hij Gudmundsson op 10 doest en Boadu in de spits. Zelf zou ik er ook niet voor kiezen. Zijn alternatief zal zijn om Stengs op 10 te zetten.

De andere 2 opties die ik noemde (oosting of Reijnders) zie ik hem ook niet doen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 07 dec 2020, 13:22 Allemaal wel mee eens.

Maar sta je in je eerste interview te springen en tof te doen, dan geeft dat ook een hele gekke indruk. Zeker omdat je ook een paar jaar met iemand hebt gewerkt.

Slot was verder toch ook niet van de geweldige teksten en het eindeloze charisma. Die is er ook min of meer ingerold.

Ik beoordeel een trainer liever op spel, motivatie en resultaten.

En dat is vooralsnog niet best.

Maar we zijn pas één wedstrijd onderweg natuurlijk ...
Mee eens dat je net na het ontslag van een collega waar je 3 jaar mee samengewerkt hebt, heel blij voor de camera gaat staan doen. Dat zou inderdaad heel raar overkomen.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Antti Opdam schreef: 07 dec 2020, 13:22 Slot was verder toch ook niet van de geweldige teksten en het eindeloze charisma. Die is er ook min of meer ingerold.
Ik vond Slot altijd erg leuk als hij samen met de persvoorlichtster op kwam. Leek soms een verliefd stelletje als ze samen kwamen aanlopen.
Overigens ze mag van mij ook wel een topic hebben, is toch een onderdeel van dit AZ? Gisteren ook weer een luisterend oor naar Koopmeiners op het bankje.
Laatst gewijzigd door capefear op 07 dec 2020, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 07 dec 2020, 14:10 Mee eens dat je net na het ontslag van een collega waar je 3 jaar mee samengewerkt hebt, heel blij voor de camera gaat staan doen. Dat zou inderdaad heel raar overkomen.
Nee natuurlijk niet. Je hoeft niet heel blij te doen, maar ook niet zo treurig als hij nu leek. Wat ik eerder al zei hij leek zo rustig, bijna op het verlamde af! :wink:

Ik miste een natuurlijke uitstraling langs de lijn en voor tv. Charisma. Belangrijk om te hebben in deze fase als je nu in deze crisissituatie voor de groep komt te staan.

Onze pamperboys hebben behoefte aan duidelijkheid en overwicht van een coach. Dat krijg je met een sterke leider voor de groep en een goed spelsysteem met de poppetjes op de juiste plek. Daarnaast ben je ook nog eens afhankelijk van de vorm van de poppetjes en de mentale gesteldheid. Ofwel van een coach die het nu mag overnemen wordt heel wat gevraagd. Van een successtory zit je zo in een zwartgallige dramasoap en zie het als assistent en nu hoofdcoach allemaal maar te dealen!

Slot had ondanks zijn jaar ervaring als hoofdcoach en werkend met een bekend spelsysteem na de verplichte coronastop al alle moeite om de meeste van de poppetjes weer 90 minuten aan de praat te krijgen. Sommigen zijn dat nog steeds niet. Gisteren gingen een aantal ook al in de fout of over de schreef. Ik ben heel benieuwd hoe Jansen de wedstrijd van donderdag gaat aanpakken om onze poppetjes weer in het gareel te krijgen. Met verlies is het klaar in Europa. De druk zal hoog zijn. De media begint zich nu al te roeren over de beslissing om Slot weg te sturen en Jansen er voor te zetten. De positieve stemming in de groep en over AZ kan met enkele negatieve resultaten heel snel omslaan. Hoe gaat de directie daar dan mee om? Toch een tussenpaus benoemen? Dan heb je Slot af geserveerd en Jansen daarna voor de leeuwen gegooid. Blijft weinig over dan van onze succesvolle technische staf.

Jansen mag je nu niks kwalijk nemen. In feite moet je hem een voorbereiding laten doen en dan een rits wedstrijden om te zien hoe hij met het dan beschikbare materiaal wel of niet resultaat kan behalen. Hij staat voor een zware taak in de schoenen geschoven door de directie!
Gesloten