Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Na het ontslag van, tijd voor een topic voor onze nieuwe (doorgeschoven) trainer Pascal Jansen!

https://www.nu.nl/voetbal/6094792/wie-i ... -slot.html
Wie is Pascal Jansen, de plotselinge trainer van AZ na het ontslag van Slot?
05 december 2020 13:15

In een cruciale periode is Pascal Jansen opeens de hoofdtrainer van AZ. De 47-jarige Flevolander volgt in elk geval voor de rest van dit seizoen de zaterdag ontslagen Arne Slot op. Wie is Jansen precies?

"Ik ben een goede trainer, dat heb ik in het verleden wel bewezen. Ik ga ervan uit dat ik met mijn persoonlijkheid, kennis en vaardigheden het team ga versterken en ervoor zorgen dat we hopelijk nog beter gaan spelen dan afgelopen seizoen. Met onderaan de streep hopelijk wat mooie prijzen. Ik denk dat ik qua manier van denken over voetballen goed bij de club pas."

Jansen stelt zich in juni 2018 voor de camera van AZ TV vol bravoure voor als de nieuwe assistent-trainer van AZ. Samen met hoofdcoach John van den Brom en diens assistent Arne Slot wil hij een aanval doen op de traditionele top drie (ajax, Feyenoord en PSV) in Nederland.

AZ laat in de twee seizoenen daarop zeer attractief voetbal zien. De Alkmaarders zijn in de voorbije jaargang onder leiding van Slot, de opvolger van Van den Brom, zelfs dicht bij de landstitel, ware het niet dat het seizoen in maart werd beëindigd vanwege de coronacrisis en de Alkmaarders op basis van het doelsaldo als tweede eindigden achter ajax.

Jansen moest al snel stoppen met voetballen
Jansen heeft zichzelf moeten opwerken in het trainersvak. Hij heeft als speler geen profcarrière gehad, omdat hij al op jonge leeftijd noodgedwongen moest stoppen vanwege een zware blessure. Na kortstondige avonturen in de jeugdopleiding van ajax, AZ, HFC Haarlem en Telstar zat het er al op zijn twintigste op.

Daarna richtte Jansen zich meteen op een trainerscarrière. Hij begon in 1993 als jeugdtrainer van HFC Haarlem. Vijf jaar later vertrok hij naar de Verenigde Arabische Emiraten om assistent te worden van Rinus Israël bij achtereenvolgens Al-Jazira Club en Al-Wahda FC. Met die laatste club pakte hij de nationale beker.

Jansen keerde in 2000 terug naar Nederland. Bij Vitesse en Sparta Rotterdam bekleedde hij in de jaren daarop verschillende functies (hoofd jeugdopleidingen, jeugdtrainer en assistent-trainer), waarna hij in 2013 bij PSV voor het eerst terechtkwam bij een topclub.

In Eindhoven was Jansen eerst trainer van de A1 en in 2015 promoveerde hij naar Jong PSV. Hij leidde de beloften naar de elfde en vierde plaats (inclusief een periodetitel) in de Eerste Divisie. In 2017 koos hij voor de luwte als hoofd jeugdopleiding, maar hij miste al snel het gras en maakte een jaar later de overstap naar AZ.

Nu zal Jansen voor het eerst echt de druk voelen om te presteren. Na het congé van Slot, die door de directie is weggestuurd omdat hij in het geheim zou hebben gesproken met Feyenoord, wacht hem een pittige vuurdoop. Donderdag moet overwintering in de Europa League worden bereikt en in de Eredivisie mag geen puntenverlies meer worden geleden.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Welkom Pascal Jansen als hoofdcoach. Ik hoop dat hij er een succesvolle periode van gaat maken!

Is er ook iemand die wat meer kan vertellen over Franssen, die zijn nieuwe assistent is?
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Binnen 24 uur aangetoond totaal ongeschikt te zijn als hoofdcoach, dat is een prestatie op zich.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

fcvictorie schreef: 06 dec 2020, 15:13 Binnen 24 uur aangetoond totaal ongeschikt te zijn als hoofdcoach, dat is een prestatie op zich.
En dan heb je Van Gaal op de tribune zitten....
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

multatuli schreef: 06 dec 2020, 15:16 En dan heb je Van Gaal op de tribune zitten....
Als die voor zijn lol in een leeg stadion bij vier graden een matige wedstrijd gaat kijken wil die vast nog wel het seizoen afmaken op de bank.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6402
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Lul
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Hij vond het niet top vanmiddag. No shit Sherlock!
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

MO7 schreef: 06 dec 2020, 15:49 Hij vond het niet top vanmiddag. No shit Sherlock!
:lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Het oogde wat sloom :lol: zegt ie voor de camera. Grijp dan in slappe zak, wissel 5 man als je voorstaat dan had je nooit in deze problemen gekomen.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Iedereen aub het interview bij Fox na de wedstrijd even proberen terug te kijken. Als hij de preparatie voor de wedstrijd met dezelfde intensiteit doet is het nog een wonder dat de spelers wakker zijn gebleven. Als hij eruit vliegt (en hij is al lekker onderweg) kan hij altijd nog apps voor yoga en slaaptherapie gaan inspreken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

MO7 schreef: 06 dec 2020, 16:02 Iedereen aub het interview bij Fox na de wedstrijd even proberen terug te kijken. Als hij de preparatie voor de wedstrijd met dezelfde intensiteit doet is het nog een wonder dat de spelers wakker zijn gebleven. Als hij eruit vliegt (en hij is al lekker onderweg) kan hij altijd nog apps voor yoga en slaaptherapie gaan inspreken.
Ik zal hem vanavond voor het slapen gaan, bekijken :mrgreen:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

MO7 schreef: 06 dec 2020, 16:02 Iedereen aub het interview bij Fox na de wedstrijd even proberen terug te kijken. Als hij de preparatie voor de wedstrijd met dezelfde intensiteit doet is het nog een wonder dat de spelers wakker zijn gebleven. Als hij eruit vliegt (en hij is al lekker onderweg) kan hij altijd nog apps voor yoga en slaaptherapie gaan inspreken.
Ik heb hem voor de wedstrijd gezien en gehoord. Ik dacht wat is die man kalm en rustig. Maar tijdens de wedstrijd bleek ie heel onzeker en al onrustiger te worden.

Nee gaat niks van uit. Misschien een loyale assistent, ook naar AZ. Maar deze man krijgt nooit grip op deze labiele groep!

Blunder Eenhoorn en Huiberts om hem gisteren tot eind van seizoen te benoemen. Had gezegd hij doet de eerste wedstrijden en wij beraden ons op de toekomst. Zo kun je niet verder dus is Jansen straks ook beschadigd. Mismanagement!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 06 dec 2020, 16:04 Ik zal hem vanavond voor het slapen gaan, bekijken :mrgreen:
:lol:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Sommige mensen zijn gewoon hele goede assistenten.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DiepeMast schreef: 06 dec 2020, 16:18 Sommige mensen zijn gewoon hele goede assistenten.
Zoals Martin Haar. Maar die kon ook nog als hoofdtrainer fungeren. Was ook niet bang om een speler op zijn flikker te geven of te wisselen. Wie van deze staf zou dat doen?
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

EXIT
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Zien die trainers Boadu soms schitteren op de training?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 06 dec 2020, 17:53 Zien die trainers Boadu soms schitteren op de training?
Het is onmogelijk om maandenlang op de training te schitteren en maandenlang zo slecht te presteren tijdens wedstrijden. De enige logische verklaring die ik kan bedenken is dat de greep van Raiola op de club groter is dan we dachten. Maar waarom dan wel Slot weg sturen die ook bij Raiola onder contract staat? Kortom ik kan geen logische verklaring meer bedenken.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 06 dec 2020, 18:04 Het is onmogelijk om maandenlang op de training te schitteren en maandenlang zo slecht te presteren tijdens wedstrijden. De enige logische verklaring die ik kan bedenken is dat de greep van Raiola op de club groter is dan we dachten. Maar waarom dan wel Slot weg sturen die ook bij Raiola onder contract staat? Kortom ik kan geen logische verklaring meer bedenken.
Jaren terug al geprobeerd niet meer de logica achter bepaalde dingen die bij AZ gebeuren te zoeken. Toch doe ik het nog weleens. Maar ook dan kom ik er weer achter dat ik het niet snap. Ik dacht dat AZ een voetbalbedrijf was, maar het lijkt meer op een politiek partijtje!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Totaal ongeschikt als je na een uur Aboukhkal brengt voor onze beste voetballer en Boadu laat staan. Maar die kent hij natuurlijk van Jong PSV, dat gelul gaan we nu krijgen. Heel snel een serieuze trainer aanstellen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gesloten