Corona

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Vaccineren, mondkapjes en Geert

Vaccineren.
25
29%
Niet vaccineren.
5
6%
Vaccineren, ik weet het nog niet.
2
2%
Mondkapje ja.
17
20%
Mondkapje nee.
9
11%
Geert is een drol.
19
22%
Geert for president.
8
9%
 
Totaal aantal stemmen: 85
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 27 nov 2020, 14:35 Het probleem is dat het ook kan doorslaan naar andere sectoren/activiteiten. Ticket master in USA kwam al met dat er geen tickets verkocht gaan worden aan mensen die niet gevaccineerd zijn. Krijgen we straks een soort van Jodenster waarbij we aantonen gevaccineerd te zijn anders mogen we de supermarkt, bouwmarkt, restaurant, stadion, concertzaal etc. niet in. Of je kan geen nieuwe baan krijgen en je huidige werkgever pest je de deur uit omdat je 'dwars ligt'.
Toch is het raar. Niet gevaccineerde mensen vormen immers geen gevaar voor gevaccineerde mensen en zijn alleen een risico voor andere niet gevaccineerde mensen. Dus kan je op basis van eigen risico niet gevaccineerde mensen gewoon toestaan.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Kilkenny schreef: 27 nov 2020, 14:51 Toch is het raar. Niet gevaccineerde mensen vormen immers geen gevaar voor gevaccineerde mensen en zijn alleen een risico voor andere niet gevaccineerde mensen. Dus kan je op basis van eigen risico niet gevaccineerde mensen gewoon toestaan.
Dat is het probleem niet. Als je 100 mensen met een vaccin en 100 mensen zonder vaccin in een vliegtuig zet dan kunnen de niet gevaccineerden in principe alleen elkaar besmetten. Maar als dat gebeurt breng je wel 100 besmettingen naar een ander land. En bij een concert werkt dat ook zo. Die 100 besmette mensen verspreiden zich weer door het land en we krijgen weer beperkingen omdat er geen capaciteit is in de zorg. Bovendien is dat vaccin niet 100% effectief dus helemaal save ben je nooit.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 27 nov 2020, 17:00 Dat is het probleem niet. Als je 100 mensen met een vaccin en 100 mensen zonder vaccin in een vliegtuig zet dan kunnen de niet gevaccineerden in principe alleen elkaar besmetten. Maar als dat gebeurt breng je wel 100 besmettingen naar een ander land. En bij een concert werkt dat ook zo. Die 100 besmette mensen verspreiden zich weer door het land en we krijgen weer beperkingen omdat er geen capaciteit is in de zorg. Bovendien is dat vaccin niet 100% effectief dus helemaal save ben je nooit.
Maar moeten we dan zo ver gaan dat vaccineren dan wel niet verplicht kan worden maar zodanig een praktische belemmering kan worden dat het onrechtstreeks wel een verplichting is?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

kuifje schreef: 27 nov 2020, 18:42 Maar moeten we dan zo ver gaan dat vaccineren dan wel niet verplicht kan worden maar zodanig een praktische belemmering kan worden dat het onrechtstreeks wel een verplichting is?
Het alternatief is dat de huidige beperkingen blijven gelden voor iedereen, omdat niet genoeg mensen gevaccineerd zijn om het virus onder controle te houden.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 27 nov 2020, 18:42 Maar moeten we dan zo ver gaan dat vaccineren dan wel niet verplicht kan worden maar zodanig een praktische belemmering kan worden dat het onrechtstreeks wel een verplichting is?
Van mij hoeft dat niet. Ik ga ook rustig in een vliegtuig zitten naast iemand zonder vaccin maar ik denk de maatschappij daar vroeg of laat een probleem mee gaat krijgen. Het hangt straks ook van de verhouding af denk ik. Als 80% wordt gevaccineerd ben je zonder vaccin wel zwaar in de minderheid. Bij 50-50 ligt dat alweer anders.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Forza AZ schreef: 27 nov 2020, 18:51 Het alternatief is dat de huidige beperkingen blijven gelden voor iedereen, omdat niet genoeg mensen gevaccineerd zijn om het virus onder controle te houden.
Op zich hoeft dat niet toch. Als de kwetsbaren zich laten inenten dan zullen er bij de overigen nog steeds echt zieken zijn (en doden) maar dat is slechts een fractie van wat er nu is omdat het virus in 99% van de gevallen niet dodelijk is voor de niet-kwetsbare groep. De belasting voor de zorg is dan ook nog te overzien en te behappen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 27 nov 2020, 17:00 Dat is het probleem niet. Als je 100 mensen met een vaccin en 100 mensen zonder vaccin in een vliegtuig zet dan kunnen de niet gevaccineerden in principe alleen elkaar besmetten. Maar als dat gebeurt breng je wel 100 besmettingen naar een ander land. En bij een concert werkt dat ook zo. Die 100 besmette mensen verspreiden zich weer door het land en we krijgen weer beperkingen omdat er geen capaciteit is in de zorg. Bovendien is dat vaccin niet 100% effectief dus helemaal save ben je nooit.
Voorwaarde is wel dat er wel een zeer groot deel van de bevolking wel gevaccineerd is en er dus maar weinig mensen bezwaar maken tegen vaccinatie. Dan zou het niet zo veel meer uit maken.

Dat gezegd hebbende, mensen die zich niet willen laten vaccineren zijn geschift wat mij betreft, helemaal degene uit religieuze overtuigingen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef: 27 nov 2020, 19:24
Dat gezegd hebbende, mensen die zich niet willen laten vaccineren zijn geschift wat mij betreft, helemaal degene uit religieuze overtuigingen.
En dat gaat lekker ongevaccineerd bij elkaar zitten in een gebedshuis zonder beperkingen. Deur op slot en laat ze maar flink bidden..........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Voltreffer Vick schreef: 25 nov 2020, 13:41 Wordt nu al moet van dat gezeur over mogelijke bijwerkingen en weet ik wat meer.
99% kans dat de bijwerkingen minder heftig zijn dan drie weken geintubeerd op de IC...
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Tijd voor een polletje over wel of geen vaccin? Aangezien dit forum natuurlijk een afspiegeling is van de maatschappij 8)
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 03 dec 2020, 11:08 Tijd voor een polletje over wel of geen vaccin? Aangezien dit forum natuurlijk een afspiegeling is van de maatschappij 8)
Je weet dat je maar 1 keer mag stemmen toch?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3150
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Langedijk schreef: 03 dec 2020, 11:08 Tijd voor een polletje over wel of geen vaccin? Aangezien dit forum natuurlijk een afspiegeling is van de maatschappij 8)
En wel een mondkapje of niet? Ik begin er niet aan, en bestel letterlijk alles zodat het bezorgd wordt.
En werk thuis, dat moge duidelijk zijn.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 03 dec 2020, 12:39 Je weet dat je maar 1 keer mag stemmen toch?
Dat is geen probleem. Ik neem tenminste aan dat je moeten kiezen uit ‘Ja’, ‘Nee’ of ‘Geert for President’.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Polletje. Er kunnen 3 opties ingevuld worden, dus eigenlijk 3 polls ineen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

We kunnen al voorzichtig concluderen dat Geert premier wordt als hij een mondkapje draagt en zich laat vaccineren :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

We voetballen nog steeds!
Eigenlijk best wel bijzonder. Aanvankelijk waren er flink wat corona gevallen in de voetballerij, maar dat valt nu reuze mee.
Toch een compliment aan iedereen, dat ze zich buiten het voetbal ook aan de maatregelen houden.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

bk wcm schreef: 10 dec 2020, 07:46 Toch een compliment aan iedereen, dat ze zich buiten het voetbal ook aan de maatregelen houden.
Dat is 85%. En die andere 15% betreft de onderkant van de maatschappij die zwanger wordt op hun 15e en vooraan staat bij Black Friday. Die mensen mensen moet je geen keuze laten: winkels dicht en verplicht vaccineren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Langedijk schreef: 10 dec 2020, 17:51 Dat is 85%. En die andere 15% betreft de onderkant van de maatschappij die zwanger wordt op hun 15e en vooraan staat bij Black Friday. Die mensen mensen moet je geen keuze laten: winkels dicht en verplicht vaccineren.
Dan sla je volgens de complotwappies gelijk twee vliegen in één klap. Bijwerking is volgens hen dat vrouwen gelijk gesteriliseerd worden.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 10 dec 2020, 17:51 Dat is 85%. En die andere 15% betreft de onderkant van de maatschappij die zwanger wordt op hun 15e en vooraan staat bij Black Friday. Die mensen mensen moet je geen keuze laten: winkels dicht en verplicht vaccineren.
Het zijn juist géén mensen mensen maar pure egoïsten 😉.

Ik ben trouwens wel benieuwd: wat doe jij met de Kerst?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 11 dec 2020, 23:33 Het zijn juist géén mensen mensen maar pure egoïsten 😉.

Ik ben trouwens wel benieuwd: wat doe jij met de Kerst?
Ik zit bij mijn schoonfamilie in jouw woonplaats met 6 volwassenen en 2 kinderen. Dus 1 in overtreding. En bij mijn familie weet ik het aantal nog niet maar als iedereen komt zijn we ook daar in overtreding.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie