Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9119
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Lecompte schreef: 02 nov 2020, 18:33 Het ontslag van Rainieri was zo ongeveer de meest walgelijke bestuursactie van de laatste 100 jaar. Als je vindt dat AZ zich daar aan moet spiegelen ben je in mijn ogen niet goed snik.
Dat zeg ik niet, ik bedoel meer dat er wel een hele wereld van verschil is tussen hoe de rest van de voetbalwereld reageert en hoe dat bij AZ gaat. Slot hoeft van mij echt niet ontslagen te worden. Maar zo'n vraag is niet vreemd.
AZ-073 schreef: 02 nov 2020, 17:42 Natuurlijk de trainer ontslaan ](*,) ](*,) met een paar uitzonderingen levert dat zelden een verbetering op.
En de vraag die je moet stellen in zo'n situatie is kan een andere trainer meer uit de groep halen dan ARNE en de trainer die dan aansluit op wat nodig is, is die beschikbaar en kan AZ die betalen (+ wil hij/zij naar AZ)?
enne
Gaat de TD niet over de trainer ipv Robert Eenhoorn?
Dat zei ik al helemaal niet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16210
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 02 nov 2020, 19:00 Dat zeg ik niet, ik bedoel meer dat er wel een hele wereld van verschil is tussen hoe de rest van de voetbalwereld reageert en hoe dat bij AZ gaat.
Maar is dat nu juist niet waarom AZ zo’n aparte club is? Onze aparte club! Verreweg de beste provincieclub van Nederland!?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

salmonyappi schreef: 02 nov 2020, 22:12 Maar is dat nu juist niet waarom AZ zo’n aparte club is? Onze aparte club! Verreweg de beste provincieclub van Nederland!?
Nee AZ laat zich niet lijden door de waan van de dag, wat de pers ervan vindt en ook niet door wat de grootste schreeuwers op social media vinden.
Stap voor stap doorwerken met een duidelijke lange termijn visie, die door de hele club is doorgevoerd en ook wordt uitgevoerd, En die visie bewaken, niet door "een bal op de lat/paal" wijzigen.

Prima beleid!
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 03 nov 2020, 07:48 Prima beleid!
Precies, maar in dit geval gaat het inderdaad toch over Technisch Beleid, ondanks de nauwe samenwerking tussen technisch en algemeen beleid bij AZ. Dus hoe om te gaan met bepaalde (wan-/top-)prestaties van een trainer hoort in eerste instantie wel in het TD topic thuis mijn inziens.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16210
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ-073 schreef: 03 nov 2020, 07:48 Nee AZ laat zich niet lijden door de waan van de dag, wat de pers ervan vindt en ook niet door wat de grootste schreeuwers op social media vinden.
Stap voor stap doorwerken met een duidelijke lange termijn visie, die door de hele club is doorgevoerd en ook wordt uitgevoerd, En die visie bewaken, niet door "een bal op de lat/paal" wijzigen.

Prima beleid!
Wat Nee? Ik zeg toch precies hetzelfde als jij?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=380238

Tja, wat zou dat eventueel kunnen betekenen?

Iemand enig idee hoe nu de samenwerkingen verlopen tussen de Red Bulls?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Uitgebreider artikel staat in de Liverpool Echo...

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... r-19226463
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16210
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Moeten we toch niet willen.....dan worden we een satellietclubje van Liverpool die hun net-niet talentjes bij ons stallen en onze toptalenten voor een prikkie kunnen ophalen. Kijk naar Vitesse en Chelsea; dat heeft Vitesse weinig goeds gebracht.

Laat AZ lekker zichzelf blijven!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 19 nov 2020, 09:39 Moeten we toch niet willen.....dan worden we een satellietclubje van Liverpool die hun net-niet talentjes bij ons stallen en onze toptalenten voor een prikkie kunnen ophalen. Kijk naar Vitesse en Chelsea; dat heeft Vitesse weinig goeds gebracht.

Laat AZ lekker zichzelf blijven!
Bekijk het niet gelijk zo negatief! Je kan het beleid van AZ wel vertrouwen. Je moet er gewoon vanuit gaan dat als AZ wel extern versterking moet halen, dat ze wat makkelijker een speler van Liverpool kunnen huren, met een opleidingsvergoeding.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

salmonyappi schreef: 19 nov 2020, 09:39 Moeten we toch niet willen.....dan worden we een satellietclubje van Liverpool die hun net-niet talentjes bij ons stallen en onze toptalenten voor een prikkie kunnen ophalen. Kijk naar Vitesse en Chelsea; dat heeft Vitesse weinig goeds gebracht.

Laat AZ lekker zichzelf blijven!
Ik lees nergens in dat stuk dat dat het plan is.Sowieso is dit hele stuk met betrekking tot AZ toch een schot hagel?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9119
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Zou mijn voorspelling dan toch werkelijkheid worden?

De lijntjes liggen er niet voor niets... Toulouse, AZ, Liverpool..?
Dario Hubner schreef: 19 nov 2020, 10:02 Ik lees nergens in dat stuk dat dat het plan is.Sowieso is dit hele stuk met betrekking tot AZ toch een schot hagel?
Dan veel eerder de Red Bull constructie en dat heeft Salzburg toch echt geen windeieren gelegd, zelfs nadat Leipzig in het spel kwam.
Salzburg had bijvoorbeeld de vrijheid om Haaland naar Dortmund te brengen in plaats van naar Leipzig, dus dat is toch vrijer dan mensen denken.

Of ik het wenselijk vind? dat is iets anders.
salmonyappi schreef: 19 nov 2020, 09:39 Moeten we toch niet willen.....dan worden we een satellietclubje van Liverpool die hun net-niet talentjes bij ons stallen en onze toptalenten voor een prikkie kunnen ophalen. Kijk naar Vitesse en Chelsea; dat heeft Vitesse weinig goeds gebracht.

Laat AZ lekker zichzelf blijven!
Vitesse stond .... 16e? ofzo voor dat Jordania instapte (en dat was al Chelsea invloed alleen dan onafhankelijk nog), sindsdien heeft die club stabiel meegedraaid in de subtop, zonder Jordania en Oyf was Vitesse ruimschoots failliet of had het in ieder geval gezellig met NEC in de eerste divisie gespeeld.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16210
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef: 19 nov 2020, 10:00 Bekijk het niet gelijk zo negatief! Je kan het beleid van AZ wel vertrouwen. Je moet er gewoon vanuit gaan dat als AZ wel extern versterking moet halen, dat ze wat makkelijker een speler van Liverpool kunnen huren, met een opleidingsvergoeding.
Ik ben gewoon bang dat als een huurspeler (of wat voor constructie dan ook) het goed bij AZ doet deze direct door de grotere club wordt terug gevorderd en dat AZ zijn eigen identiteit verliest.
Het mag dan zo zijn dat Vitesse er een “stabiele” subtopper door is geworden maar er zat geen hond op de tribune met al die leenspelers. Misschien ben ik inderdaad te negatief en kan ik de consequenties van dit soort constructies niet overzien, maar ik bang dat de grotere club er altijd meer aan heeft dan de kleinere........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9119
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 19 nov 2020, 11:05 Ik ben gewoon bang dat als een huurspeler (of wat voor constructie dan ook) het goed bij AZ doet deze direct door de grotere club wordt terug gevorderd en dat AZ zijn eigen identiteit verliest.
Het mag dan zo zijn dat Vitesse er een “stabiele” subtopper door is geworden maar er zat geen hond op de tribune met al die leenspelers. Misschien ben ik inderdaad te negatief en kan ik de consequenties van dit soort constructies niet overzien, maar ik bang dat de grotere club er altijd meer aan heeft dan de kleinere........
Het is voor de boekhouding van beide clubs beter om de Red Bull formule te gebruiken dan de Chelsea of de City formule.
Spelers staan gewoon onder contract bij Salzburg dat in principe Europa League kwaliteit inkoopt en waarvan de uitblinkers worden verkocht, maar niet per definitie aan Leipzig (Minamino naar Liverpool, Haaland naar Dortmund,Dabbur naar Sevilla, Pongracic naar Wolfsburg) en als Leipzig dan wel eenn speler koopt bij Salzburg dan is dat voor een schappelijke prijs. Wang en Wolf zijn transfers die vergelijkbaar zijn met die van Pongracic en Dabbur).

Het enige echte 'lelijke' aan de Red Bull formule is het Red Bull gedeelte, als het die richting op zou gaan dan is het misschien niet 100% waar je op zou hebben gehoopt, maar wel een stuk beter dan het had kunnen worden. Salzburg speelt overigens ook 'gewoon' Championsleague. Tenzij er een grote miljonair/miljardair om de een of andere reden in AZ zou willen stappen (met de juiste intenties) is dit de enige andere manier om nog grotere stappen te maken.

Het hoeft allemaal natuurlijk niet, maar het hoeft ook niet per definitie een drama te worden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 19 nov 2020, 11:05 Ik ben gewoon bang dat als een huurspeler (of wat voor constructie dan ook) het goed bij AZ doet deze direct door de grotere club wordt terug gevorderd en dat AZ zijn eigen identiteit verliest.
Het mag dan zo zijn dat Vitesse er een “stabiele” subtopper door is geworden maar er zat geen hond op de tribune met al die leenspelers. Misschien ben ik inderdaad te negatief en kan ik de consequenties van dit soort constructies niet overzien, maar ik bang dat de grotere club er altijd meer aan heeft dan de kleinere........
En ik zeg, heb wat meer vertrouwen in de directie/het beleid van AZ. Zelf opleiden zal altijd de hoofdmoot van onze identiteit blijven, niet huren. Dit biedt extra mogelijkheden, meer moet je er niet in zien. Met goede afspraken komt dat in orde.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/wa ... ~a7ead895/
Waarom PSV ruim vijf miljoen aan NOW-subsidie kreeg en ajax het bedrag heeft terugbetaald
De Nederlandse clubs uit het betaald voetbal ontvingen bij elkaar ongeveer 25 miljoen euro aan NOW-subsidie in de tweede aanvraagperiode. PSV kreeg het meeste geld, namelijk ruim 2,5 miljoen euro. ajax en SC Heerenveen betaalden hun ontvangen bedrag weer terug. Hoe zit dat?

Marijn Abbenhuijs 19-11-20, 20:32
Door Marijn Abbenhuijs

Aan het register van het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) kon gisteren worden afgelezen hoeveel geld de Nederlandse bedrijven van de overheid hebben ontvangen als voorschot aan loonsubsidie. Die NOW-subsidie kon worden aangevraagd als steunregeling voor organisaties die omzet mislopen door de coronacrisis. De betaald voetbalclubs in Nederland kwamen daarvoor in aanmerking. PSV, AZ en Vitesse ontvingen het grootste bedrag. ajax en SC Heerenveen hebben hun voorschot terugbetaald. Een uitleg aan de hand van drie vragen.

Wat is de NOW-subsidie precies en waarom hebben de meeste voetbalclubs het ontvangen?
De NOW-subsidie is een tegemoetkoming voor werkgevers die als gevolg van het coronavirus ten minste twintig procent aan omzet zijn verloren. Dat is bij de meeste voetbalclubs het geval, aangezien de competitie in maart werd stilgelegd en de inkomsten uit de wedstrijden daardoor wegvielen. In het nieuwe seizoen is er tot nu toe slechts een heel beperkt aantal toeschouwers bij de wedstrijden aanwezig geweest, waardoor de clubs veel inkomsten uit kaartverkoop zijn misgelopen.

De 25 miljoen euro waarvan gisteren bekend werd dat ze aan de profclubs als voorschot zijn uitbetaald, zijn de subsidies uit de tweede aanvraagperiode. In de eerste periode werden er ook al flinke bedragen aan de clubs uitgekeerd. Over de maanden maart, april en mei kreeg ajax de grootste compensatie, namelijk bijna vier miljoen euro. Het bedrag uit de tweede aanvraagperiode is een subsidie voor de verloren omzet in de maanden juni, juli, augustus en september. Over die periode ontving PSV het grootste bedrag, namelijk ruim 2,5 miljoen. In de twee aanvraagperiodes kregen de Eindhovenaren bij elkaar opgeteld ruim vijf miljoen euro aan subsidie als voorschot.

Waarom heeft PSV het grootste bedrag aan subsidie gekregen?
,,De reden dat PSV een hoger voorschot heeft ontvangen dan de andere clubs kan een aantal oorzaken hebben”, geeft Toon Gerbrands, algemeen directeur van de club uit Eindhoven, aan. ,,In eerste instantie is PSV een grote club met veel personeel in dienst, veel meer dan de gemiddelde eredivisieclub. In tweede instantie is PSV, als één van de weinige clubs in de eredivisie, eigenaar van het stadion. Aangezien de exploitatie van het stadion in de twee aanvraagperiode van de NOW zo goed als stil heeft gelegen, raakt dit PSV harder dan clubs zonder stadion. Onder meer het wegvallen van de concerten van Guus Meeuwis, het niet spelen van interlands en het wegvallen van een hoop andere evenementen zijn hiervoor de oorzaak.”

Waarom hebben ajax en SC Heerenveen hun voorschot terugbetaald?
De maanden juni, juli, augustus en september kwamen gedeeltelijk overeen met de afgelopen transferperiode. De inkomsten die de clubs uit transfers kregen, telden dus mee. Doordat ajax Sergiño Dest voor minimaal 21 miljoen euro aan FC Barcelona verkocht, bleef het omzetverlies voor de Amsterdammers beperkt tot minder dan twintig procent. Ook bij SC Heerenveen zorgde een transfer ervoor dat de club haar subsidievoorschot moest terugbetalen. Chidera Ejuke werd namelijk voor veel geld aan CSKA Moskou verkocht.

Voor PSV, dat eind september Sam Lammers voor een bedrag van minimaal negen miljoen euro aan het Italiaanse Atalanta verkocht, gold niet dat ze door de transferinkomsten minder dan twintig procent omzetverlies hadden. Zij mogen hun voorschot voorlopig dus houden.
AZ heeft het ook nog niet terug hoeven te betalen. Zal de transfer van Idrissi nog niet meegeteld zijn of geldt voor AZ ook niet dat we door de de transferinkomsten minder dan twintig procent omzetverlies hadden?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Las ergens dat ze 1,7 mio hebben ontvangen.

En daar kopen wij dan Karlsson van he. Dat is een goede investering maar als je heel eerlijk bent zou je dit bedrag bij een goede verkoop weer terug moeten geven aan de overheid.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 20 nov 2020, 09:33 Las ergens dat ze 1,7 mio hebben ontvangen.

En daar kopen wij dan Karlsson van he. Dat is een goede investering maar als je heel eerlijk bent zou je dit bedrag bij een goede verkoop weer terug moeten geven aan de overheid.
IK vind ook dat alle profclubs die genoeg eigen inkomsten en/of geld in kas hebben, dit zouden moeten terugbetalen. Geef het geld maar aan de kleine clubs die het echt moeilijk hebben.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli schreef: 20 nov 2020, 10:36 IK vind ook dat alle profclubs die genoeg eigen inkomsten en/of geld in kas hebben, dit zouden moeten terugbetalen. Geef het geld maar aan de kleine clubs die het echt moeilijk hebben.
M.a.w., geef het geld maar aan clubs die er al jaren een financiële puinhoop van gemaakt hebben. :?:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Forza AZ schreef: 20 nov 2020, 11:19 M.a.w., geef het geld maar aan clubs die er al jaren een financiële puinhoop van gemaakt hebben. :?:
Niet alle kleine clubs maken er een puinhoop van. Indien er clubs zijn die er aantoonbaar een puinhoop van maken en dat dat het gevolg is dat ze niet meer rond kunnen komen, zou je ook nog kunnen uitsluiten. Maar Ik ga ervan uit dat de meeste kleine clubs (zoals bijvoorbeeld een Telstar) er alles aan doen om goed financieel beleid te maken.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9119
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Forza AZ schreef: 20 nov 2020, 11:19 M.a.w., geef het geld maar aan clubs die er al jaren een financiële puinhoop van gemaakt hebben. :?:
Sinds wanneer maken alle kleine clubs er een puinhoop van?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie