Arne Slot

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

eenjaarazalkmaar schreef: 29 okt 2020, 11:07 Momenteel doet de keeperstrainer bij AZ ook de standaardsituaties
Dat verklaard een hoop
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

dirkjan schreef: 29 okt 2020, 11:15 Dat verklaard een hoop
Die man gaat er waarschijnlijk van uit dat als AZ een corner neemt dat de keeper van de tegenstander de bal weg bokst, want dat horen keepers namelijk te doen... Elke keer weer schrikken als de bal wordt gevangen :lol:
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

FugAZi schreef: 28 okt 2020, 18:26 Met ongeloof de persconferentie gekeken, waar heel Nederland thuis werkt en vergaderd via Teams/Zoom/Meet/etc kan Slot de teambespreking niet online doen, je kan in Teams zelfs een whiteboard gebruiken en als je je videos via bijvoorbeeld powerpoint afspeel kan je live lijnen in video's tekenen. Wat een verschrikkelijk kul argument....
Precies dit. Geen journalist die dit dan ook counterde.

Er was ook maar 1 journalist die wat kritische vragen stelde over Slot zijn inbreng maar die liet zich vrij gemakkelijk het bos in sturen door Slot. Zonde.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Nog even onder voorbehoud natuurlijk, want het is nog vroeg in de westrijd, maar het lijkt nu al zijn vruchten af te werpen dat Slot geen teambesprekingen heeft kunnen doen deze week. :lol:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

2 debutanten =D>
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

FugAZi schreef: 30 okt 2020, 06:00 2 debutanten =D>
Dat is leuk, maar geen doel op zich natuurlijk.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 30 okt 2020, 06:29 Dat is leuk, maar geen doel op zich natuurlijk.
Voor een trainer wel lijkt me. Dan kun je later altijd zeggen dat je aan de wieg hebt gestaan van alle successen als een speler doorbreekt. Van den Brom had daar ook een handje van.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Nog geen reactie na de kansloze wedstrijd op Arne Slot tot mijn verbazing.

Gisteravond heb ik mij vanaf het moment van dat ik de opstelling zag geërgerd aan hem. Hoe taktisch dom om tegen de koploper van Spanje je halve elftal weer van positie te veranderen en minimaal één aanvaller teveel op te stellen. Nou is Slot niet de enige Nederlandse trainer bij wie ik realiteitszin mis. Te vaak overschatten zij hun ploeg en kansen tegen tegenstanders van formaat.

Waarom Boadu weer terug in de opstelling en in de spits om te beginnen als je ziet dat die gast niet fit is. Net terug van corona mag een excuus zijn, maar hij is dit hele seizoen al niet fit geweest in mijn ogen.

Dan krijgen we hierdoor voorin een complete verschuiving bij de start van de wedstrijd. Gudmundsson gaat links vooraan lopen na zijn laatste goede optredens in de spits bij afwezigheid van Boadu. Stengs mag weer eens vanaf de 10-positie. Hoe geloofwaardig ben je als trainer dat je zegt dat Gudmundsson daar met zijn stijl van spelen daar niet kan spelen, maar je zet wel in zo'n wedstrijd Stengs daar neer. Karlsson die het heel goed doet start op rechts en niet op links waar hij de laatste wedstrijden juist met Wijndal een goed duo begon te vormen.

Op het middenveld missen we Teun Koopmeiners die de plek van de afwezige BMI in het centrum van de verdediging moet innemen. Hierdoor zakt Dani de Wit vanaf de 10-positie naar de 6-positie en wordt hij controlerend in de rechter zone. Midtsjö neemt de linker zone voor zijn rekening. Resultaat ons uitgebalanceerde middenveld is niet meer en ook niet de ondersteuning van De Wit naast de spits in het afjagen, druk zetten en diepgaan!

Achterin is Teun Koopmeiners dus die LCV staat. Geen Letschert of Leeuwin die start, waardoor Teun op het middenveld had kunnen blijven staan en je dat centrale deel van de ploeg in zijn sterkste opstelling had kunnen handhaven.

Het resultaat van dit geschuif met spelers is dat er 7 spelers op een andere positie in het veld staan ten opzichte van de laatste paar wedstrijden. Geweldig dat Slot dit met zijn technische staf heeft bedacht! :roll:

Hoe simpel had het kunnen zijn om alleen voor BMI een andere verdediger in te zetten en de rest te handhaven op hun plek. Nee wij zijn AZ en kunnen van iedereen winnen en dat doen wij op onze geweldig bedachte idee zal Slot en zijn companen wel gedacht hebben. Grootheidswaanzin ten top!

Tegen het sterke Napoli had ie juist de ploeg een korset aangetrokken om dan maar met een taktisch verdedigende opstelling de boel dicht te houden en dat lukte met wat mazzel ook nog. Nu tegen het voetbaltechnisch nog betere Sociedad denkt ie met een zeer aanvallende ploeg een resultaat te halen. Je mag van geluk spreken dat het maar bij 1-0 is gebleven en niet een hele grote uitslag is geworden. Met al die doelpogingen en kansen van hen hadden zomaar de dubbele cijfers gehaald kunnen worden.

Zou Slot hiervan leren? [-o<
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 06 nov 2020, 10:36 Nog geen reactie na de kansloze wedstrijd op Arne Slot tot mijn verbazing.

Gisteravond heb ik mij vanaf het moment van dat ik de opstelling zag geërgerd aan hem. Hoe taktisch dom om tegen de koploper van Spanje je halve elftal weer van positie te veranderen en minimaal één aanvaller teveel op te stellen. Nou is Slot niet de enige Nederlandse trainer bij wie ik realiteitszin mis. Te vaak overschatten zij hun ploeg en kansen tegen tegenstanders van formaat.

Waarom Boadu weer terug in de opstelling en in de spits om te beginnen als je ziet dat die gast niet fit is. Net terug van corona mag een excuus zijn, maar hij is dit hele seizoen al niet fit geweest in mijn ogen.

Dan krijgen we hierdoor voorin een complete verschuiving bij de start van de wedstrijd. Gudmundsson gaat links vooraan lopen na zijn laatste goede optredens in de spits bij afwezigheid van Boadu. Stengs mag weer eens vanaf de 10-positie. Hoe geloofwaardig ben je als trainer dat je zegt dat Gudmundsson daar met zijn stijl van spelen daar niet kan spelen, maar je zet wel in zo'n wedstrijd Stengs daar neer. Karlsson die het heel goed doet start op rechts en niet op links waar hij de laatste wedstrijden juist met Wijndal een goed duo begon te vormen.

Op het middenveld missen we Teun Koopmeiners die de plek van de afwezige BMI in het centrum van de verdediging moet innemen. Hierdoor zakt Dani de Wit vanaf de 10-positie naar de 6-positie en wordt hij controlerend in de rechter zone. Midtsjö neemt de linker zone voor zijn rekening. Resultaat ons uitgebalanceerde middenveld is niet meer en ook niet de ondersteuning van De Wit naast de spits in het afjagen, druk zetten en diepgaan!

Achterin is Teun Koopmeiners dus die LCV staat. Geen Letschert of Leeuwin die start, waardoor Teun op het middenveld had kunnen blijven staan en je dat centrale deel van de ploeg in zijn sterkste opstelling had kunnen handhaven.

Het resultaat van dit geschuif met spelers is dat er 7 spelers op een andere positie in het veld staan ten opzichte van de laatste paar wedstrijden. Geweldig dat Slot dit met zijn technische staf heeft bedacht! :roll:

Hoe simpel had het kunnen zijn om alleen voor BMI een andere verdediger in te zetten en de rest te handhaven op hun plek. Nee wij zijn AZ en kunnen van iedereen winnen en dat doen wij op onze geweldig bedachte idee zal Slot en zijn companen wel gedacht hebben. Grootheidswaanzin ten top!

Tegen het sterke Napoli had ie juist de ploeg een korset aangetrokken om dan maar met een taktisch verdedigende opstelling de boel dicht te houden en dat lukte met wat mazzel ook nog. Nu tegen het voetbaltechnisch nog betere Sociedad denkt ie met een zeer aanvallende ploeg een resultaat te halen. Je mag van geluk spreken dat het maar bij 1-0 is gebleven en niet een hele grote uitslag is geworden. Met al die doelpogingen en kansen van hen hadden zomaar de dubbele cijfers gehaald kunnen worden.

Zou Slot hiervan leren? [-o<
Alles is voor Slot geoorloofd om een plek voor Boadu in het elftal te creëren. Als Slot inderdaad Letschert (desnoods niet 100% fit) als CV had opgesteld en Boadu op de bank had laten zitten, had je inderdaad het hele elftal normaal kunnen laten spelen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 06 nov 2020, 11:10 Alles is voor Slot geoorloofd om een plek voor Boadu in het elftal te creëren. Als Slot inderdaad Letschert (desnoods niet 100% fit) als CV had opgesteld en Boadu op de bank had laten zitten, had je inderdaad het hele elftal normaal kunnen laten spelen.
Dan had ie Leeuwin moeten opstellen. Denk dat Letschert er nog lang niet is.

Ik begrijp de kritiek op het geschuif in het elftal wel, al is volgens mij het meeste puur uit noodzaak dan uit tactische overweging.

Wij weten helemaal niets van de fitheid van de spelers. Dan wordt het erg moeilijk oordelen.
Karlsson kwam wedstrijdfit uit Zweden maar daar werd een paar weken terug ook over gesuggereerd door Slot dat hij nog geen 90 minuten aan kon.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik begrijp daar ook niets van. Letschert niet fit dus op de bank. Boadu niet fit, dus die moet in de basis? Boadu heeft niet één goede actie gehad. En dan Gudmundsson op de flank neerzetten waar je niks aan hem hebt. Stengs, Boadu, Karlsson en Gudmundsson hebben samen nauwelijks een stap teveel gezet om hun ook meer enigzins onder druk te zetten. Resulterend in een constante overtal voor hun in de aanval. Svensson moest elke keer die linksback opvangen omdat niemand meeliep.
Wel goed dat Slot enigzins op tijd gewoon 5x wisselt. Dat is wel eens anders geweest. Apart dat hij het hele seizoen Leeuwin brengt, en dan nu ineens een 18 jarige knul laat debuteren. Maar mij hoor je niet klagen, alles beter dan Leeuwin.

Overigens als Slot er 12 had opgesteld hadden we nog niet gewonnen, want die gasten waren gewoon beter. Maar het strijdplan wat nu werd uitgevoerd had bij voorbaat al geen kans van slagen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 06 nov 2020, 11:41 Ik begrijp daar ook niets van. Letschert niet fit dus op de bank. Boadu niet fit, dus die moet in de basis? Boadu heeft niet één goede actie gehad. En dan Gudmundsson op de flank neerzetten waar je niks aan hem hebt. Stengs, Boadu, Karlsson en Gudmundsson hebben samen nauwelijks een stap teveel gezet om hun ook meer enigzins onder druk te zetten. Resulterend in een constante overtal voor hun in de aanval. Svensson moest elke keer die linksback opvangen omdat niemand meeliep.
Wel goed dat Slot enigzins op tijd gewoon 5x wisselt. Dat is wel eens anders geweest. Apart dat hij het hele seizoen Leeuwin brengt, en dan nu ineens een 18 jarige knul laat debuteren. Maar mij hoor je niet klagen, alles beter dan Leeuwin.

Overigens als Slot er 12 had opgesteld hadden we nog niet gewonnen, want die gasten waren gewoon beter. Maar het strijdplan wat nu werd uitgevoerd had bij voorbaat al geen kans van slagen.
De ene niet fit zijn kan je niet vergelijken met de ander. En wellicht dat er voor achterin nog een alternatief mogelijk was en voorin niet?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SimonPoulsen schreef: 06 nov 2020, 11:41 Ik begrijp daar ook niets van. Letschert niet fit dus op de bank. Boadu niet fit, dus die moet in de basis? Boadu heeft niet één goede actie gehad. En dan Gudmundsson op de flank neerzetten waar je niks aan hem hebt. Stengs, Boadu, Karlsson en Gudmundsson hebben samen nauwelijks een stap teveel gezet om hun ook meer enigzins onder druk te zetten. Resulterend in een constante overtal voor hun in de aanval. Svensson moest elke keer die linksback opvangen omdat niemand meeliep.
Wel goed dat Slot enigzins op tijd gewoon 5x wisselt. Dat is wel eens anders geweest. Apart dat hij het hele seizoen Leeuwin brengt, en dan nu ineens een 18 jarige knul laat debuteren. Maar mij hoor je niet klagen, alles beter dan Leeuwin.

Overigens als Slot er 12 had opgesteld hadden we nog niet gewonnen, want die gasten waren gewoon beter. Maar het strijdplan wat nu werd uitgevoerd had bij voorbaat al geen kans van slagen.
Zo is dat. AZ heeft amper de bal gehad tijdens de wedstrijd. Maar iets rond de 30%. Dus wat heb je dan aan paradepaardjes als Stengs, Boadu, Karlsson en Gudmundsson? Daarnaast hussel je meer dan het halve elftal door elkaar. Als je dan Koopmeiners naar achteren haalt zet dan Reijnders er bij op het middenveld en laat De Wit op zijn eigen positie staan.

Met deze opstelling zette je onvoldoende druk op de tegenstander en werden wij in alle linies voor bij gelopen. Slot grijpt pas na 60 minuten in alsof dat vooraf de afspraak was met spelers door te gaan wisselen. Ik had Slot vooraf en vorig seizoen hoog zitten met zijn voetbalkijk. Wanneer AZ de baas is in het veld dan is het vaak een genot om te zien. Maar gisteren wist je dat de koploper van Spanje misschien wel twee/drie maatjes te groot zou zijn. Dan mag je wel iets anders gaan bedenken om je tegen te wapenen denk ik dan. Zeker niet half fitte spelers opstellen. Krijgers moet je dan hebben. Die wel in de duels komen en die aan gaan. Ik vind dat je het middenveld daarom had moeten laten staan met Koopmeiners, Midtsjö en De Wit. Sterker misschien nog een extra middenvelder in de persoon van Reijnders er bij. Voorin dan Karlsson en misschien Stengs of Gudmundsson. Maar het middenveld dicht zetten!

Toen ik de opstelling zag had ik een discussie met anderen. Er werd gezegd een verdedigende opstelling. Ik zeg wat een aanvallende opstelling. Ik telde met Panta één echte verdediger. Onze backs zijn meer doorschuivende middenvelders/aanvallers dan pure verdedigers. Oftewel de balans in de ploeg tegen zo'n sterke tegenstander was voorhand al volledig zoek.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Makkelijk praten hier allemaal, ik lees hier even snel al 3 verschillende manier wat jullie logischer vonden dan wat hij gisteravond heeft opgesteld. Zelfs Leeuwin in de basis had beter geweest las ik zojuist, als Leeuwin er dan in staat dan schreeuwen de zelfde mensen weer moord en brand. Als Slot jullie ideeen had opgevolgd en het team had er dan uiteraard alsnog niet goed uitgezien tegen deze tegenstander van formaat hadden dezelfde mensen weer wat anders geroepen.

AZ is lang in de wedstrijd gebleven qua resultaat en als Aboukhlal die grote kans wat normaler op zijn wreef nam liep je gewoon met 1-1 van het veld en had men volledig in euforie geweest over hoe knap de prestatie en het strijdplan was.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 06 nov 2020, 11:49 De ene niet fit zijn kan je niet vergelijken met de ander. En wellicht dat er voor achterin nog een alternatief mogelijk was en voorin niet?
Er was voorin geen alternatief mogelijk? En na 60 minuten konden er 3 aanvallend ingestelde spelers worden gewisseld? Iedereen die AZ regelmatig ziet spelen, ziet toch dat Boadu op dit moment helemaal niets bijdraagt in het team van AZ. Dan ga je toch niet je hele team omgooien om die speler toch maar weer in de basis te zetten? Gudmundsson, Druijf, Aboukhlal, zijn alle 3 betere alternatieven in de spits. Op dit moment zou ik ook nog eerder Barasi opstellen. Die is tenminste fit en neemt meer deel aan het spel.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

leszz schreef: 06 nov 2020, 12:24 Makkelijk praten hier allemaal, ik lees hier even snel al 3 verschillende manier wat jullie logischer vonden dan wat hij gisteravond heeft opgesteld. Zelfs Leeuwin in de basis had beter geweest las ik zojuist, als Leeuwin er dan in staat dan schreeuwen de zelfde mensen weer moord en brand. Als Slot jullie ideeen had opgevolgd en het team had er dan uiteraard alsnog niet goed uitgezien tegen deze tegenstander van formaat hadden dezelfde mensen weer wat anders geroepen.

AZ is lang in de wedstrijd gebleven qua resultaat en als Aboukhlal die grote kans wat normaler op zijn wreef nam liep je gewoon met 1-1 van het veld en had men volledig in euforie geweest over hoe knap de prestatie en het strijdplan was.
Gelet op dit hele seizoen, zou ik Boadu en Leeuwin beide niet opgesteld hebben en beide niet laten invallen. Als Letschert de laatste 30 min kan spelen, had hij ook vanaf het begin kunnen spelen, totdat het niet meer zou gaan. Dan had hij waarschijnlijk de 60 minuten wel volgemaakt. Op dat moment zou je afhankelijk van de stand en het spelverloop ervoor kunnen kiezen om Koopmeiners een linie naar achteren te schuiven of Velthuis te laten invallen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 06 nov 2020, 12:47 Er was voorin geen alternatief mogelijk? En na 60 minuten konden er 3 aanvallend ingestelde spelers worden gewisseld? Iedereen die AZ regelmatig ziet spelen, ziet toch dat Boadu op dit moment helemaal niets bijdraagt in het team van AZ. Dan ga je toch niet je hele team omgooien om die speler toch maar weer in de basis te zetten? Gudmundsson, Druijf, Aboukhlal, zijn alle 3 betere alternatieven in de spits. Op dit moment zou ik ook nog eerder Barasi opstellen. Die is tenminste fit en neemt meer deel aan het spel.
Barasi heeft lang de conditionele inhoud niet om op dit niveau mee te draaien. Hoe kom je erbij?

Ik denk dat Slot gokte op de snelheid van Boadu om een geslaagde counter te kunnen plaatsen. Natuurlijk kwamen er aanvallende wissels in. Slot heeft vooraf ook aangekondigd dat het maar bekijken is wie het 45 minuten of langer kan volhouden.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 06 nov 2020, 12:52 Gelet op dit hele seizoen, zou ik Boadu en Leeuwin beide niet opgesteld hebben en beide niet laten invallen. Als Letschert de laatste 30 min kan spelen, had hij ook vanaf het begin kunnen spelen, totdat het niet meer zou gaan. Dan had hij waarschijnlijk de 60 minuten wel volgemaakt. Op dat moment zou je afhankelijk van de stand en het spelverloop ervoor kunnen kiezen om Koopmeiners een linie naar achteren te schuiven of Velthuis te laten invallen.
Hoe kan je vanachter je scherm bepalen hoe fit Letschert is en voor hoeveel minuten hij in staat is om te spelen? Misschien was 30 minuten wel het maximale. Je weet helemaal niets over hoe de spelers er precies aan toe zijn maar gaat wel bepalen wie had moeten spelen. Alsof AZ op dit moment de luxe heeft om tactisch te denken. Momenteel is het meer de elf meest fitte spelers aan de aftrap te krijgen en te zien waar het schip strandt.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 06 nov 2020, 13:34 Barasi heeft lang de conditionele inhoud niet om op dit niveau mee te draaien. Hoe kom je erbij?

Ik denk dat Slot gokte op de snelheid van Boadu om een geslaagde counter te kunnen plaatsen. Natuurlijk kwamen er aanvallende wissels in. Slot heeft vooraf ook aangekondigd dat het maar bekijken is wie het 45 minuten of langer kan volhouden.
Dan wissel je na een tijd toch Barasi voor een andere speler? Op dit moment is Boadu zo dramatisch slecht dat Barasi meer bijdraagt aan het team. Met Barasi speel je misschien met 10,5 spelers en met Boadu met 10 spelers.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 06 nov 2020, 13:37 Hoe kan je vanachter je scherm bepalen hoe fit Letschert is en voor hoeveel minuten hij in staat is om te spelen? Misschien was 30 minuten wel het maximale. Je weet helemaal niets over hoe de spelers er precies aan toe zijn maar gaat wel bepalen wie had moeten spelen. Alsof AZ op dit moment de luxe heeft om tactisch te denken. Momenteel is het meer de elf meest fitte spelers aan de aftrap te krijgen en te zien waar het schip strandt.
Slot kan ook niet precies bepalen of Letschert 30 of 35 minuten of 60 minuten kan spelen. Ook in dat opzicht had Letschert beter vanaf de aftrap kunnen spelen, totdat hij niet meer verder kon.
Gesloten