De Basisopstelling

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 07 okt 2020, 10:23 Tja over kwaliteit op papier kun je nu niet klagen. last minute of niet.
Mee eens. Slot heeft niets te klagen, hij zal dit jaar moeten bewijzen een echt goede trainer te zijn. Het beschikbare materiaal heeft hij, hij moet alleen de juiste spelers op de juiste plek zetten en ze weten te motiveren. Hij heeft geluk dat hij een paar allround spelers erbij heeft zoals Karlsson die hij zowel op links als op rechts kan zetten, waardoor hij wat kan varieren in de basisopstelling. Achterin en het middenveld zal hij niet veel aan hoeven te sleutelen als iedereen (met uitzondering van Vlaar) fit is. Met Indi is er een goede ervaren vervanger voor Vlaar en met Letschert ernaast (alleen dan weer rechts ipv links) heb je een voor AZ begrippen zeer ervaren centrale verdediging. Als Bizot dan ook weer normaal gaat keepen (fingers crossed) dan zit het achterin weer goed. Het middenveld is tijden de kracht van AZ en met Koopmeiners weer terug op zijn eigen plek moet dat ook weer gaan lopen. Het is met name de voorhoede waar de uitdaging ligt met de huidige vorm van Boadu en Stengs. Slot heeft geluk dat Karlsson meteen fit is en in vorm is en dat zelfs Aboukhlal nu een goede wedstrijd / helft heeft gespeeld in het 1e. Wat dat betreft is er weer keuze genoeg voor Slot.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

multatuli schreef: 07 okt 2020, 08:40 Dit zal inderdaad wel de basisopstelling worden. Zelf zou ik op dit moment Stengs vervangen door Aboukhlal en Boadu door Druijf en De wit door Evjen/Reijnders. Zal uiteraard niet gebeuren onder Slot.
Ik zou De Wit nu maar laten staan. Iets met een fles ketchup en Van Nistelrooij.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

pAZcal schreef: 07 okt 2020, 11:02 Ik zou De Wit nu maar laten staan. Iets met een fles ketchup en Van Nistelrooij.
Dat verhaal ken ik maar gaat in het geval van De Wit niet helemaal op. Elke keer als hij bij Jong Oranje is scoort hij ook makkelijk de goals maar als hij weer bij AZ is lukte het weer niet. En eerlijk is eerlijk ik vind dat De Wit het naar zijn mogelijkheden prima doet. Het is zeker geen slechte speler en hij vult de "Til" rol goed in. Alleen met de huidige vorm van Stengs en Boadu is er eindelijk eens de mogelijkheid om op een andere manier te gaan spelen met 2 snelle buitenspelers die buitenom kunnen en binnendoor, die ballen kunnen voorgeven en zelf kunnen scoren en dan lijkt mij Evjen de aangewezen persoon om vanuit de 10 positie hun te gaan aanspelen.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

multatuli schreef: 07 okt 2020, 11:23 Dat verhaal ken ik maar gaat in het geval van De Wit niet helemaal op. Elke keer als hij bij Jong Oranje is scoort hij ook makkelijk de goals maar als hij weer bij AZ is lukte het weer niet. En eerlijk is eerlijk ik vind dat De Wit het naar zijn mogelijkheden prima doet. Het is zeker geen slechte speler en hij vult de "Til" rol goed in. Alleen met de huidige vorm van Stengs en Boadu is er eindelijk eens de mogelijkheid om op een andere manier te gaan spelen met 2 snelle buitenspelers die buitenom kunnen en binnendoor, die ballen kunnen voorgeven en zelf kunnen scoren en dan lijkt mij Evjen de aangewezen persoon om vanuit de 10 positie hun te gaan aanspelen.
U bent op de hoogte dat De Wit in 3 wedstrijden 3 keer heeft gescoord en 1 assist heeft gegeven dit eredivisieseizoen?
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

pAZcal schreef: 07 okt 2020, 11:36 U bent op de hoogte dat De Wit in 3 wedstrijden 3 keer heeft gescoord en 1 assist heeft gegeven dit eredivisieseizoen?
Precies, nu hij opeens zijn makkelijke kansen daadwerkelijk in de goal schiet is het zaak hem juist niet er uit te gaan halen. Als Boadu hetzelfde zou doen dan maak je er minimaal 4 per wedstrijd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

pAZcal schreef: 07 okt 2020, 11:36 U bent op de hoogte dat De Wit in 3 wedstrijden 3 keer heeft gescoord en 1 assist heeft gegeven dit eredivisieseizoen?
Uiteraard ben ik op de hoogte, maar dat komt niet nadat hij heeft gescoord in zijn periode bij Jong Oranje. Dat probeerde ik dus uit te leggen. Die theorie is dat als een speler eenmaal begint met scoren hij daarna regelmatig blijft scoren. Maar elke keer als de Wit bij Jong Oranje was, scoorde hij doelpunten en elke keer bij AZ droogde het weer op. Dus die theorie ging bij de Wit niet op. Nu heeft hij eindelijk een paar keer bij AZ gescoord maar nu gaat hij naar Jong Oranje. Blijft dus afwachten of hij daarna weer doorgaat met scoren als hij terug komt bij AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

excuses voor de offtopic:

Maar wil mensen die dit lezen erop attent maken dat AZ nu oefenwedstrijd speelt tegen ajax.
Bij AZ voornamelijk spelers uit Jong AZ in de basis met een paar reservespelers van het 1e.

Nu live te zien bij:
https://www.youtube.com/watch?v=g7XaV79 ... el=AFCAjax
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 07 okt 2020, 12:00 Uiteraard ben ik op de hoogte, maar dat komt niet nadat hij heeft gescoord in zijn periode bij Jong Oranje. Dat probeerde ik dus uit te leggen. Die theorie is dat als een speler eenmaal begint met scoren hij daarna regelmatig blijft scoren. Maar elke keer als de Wit bij Jong Oranje was, scoorde hij doelpunten en elke keer bij AZ droogde het weer op. Dus die theorie ging bij de Wit niet op. Nu heeft hij eindelijk een paar keer bij AZ gescoord maar nu gaat hij naar Jong Oranje. Blijft dus afwachten of hij daarna weer doorgaat met scoren als hij terug komt bij AZ.
Wat hij bij Jong Oranje doet zal me een zorg zijn. Ik ben tevreden met wat hij bij AZ laat zien. Hij presteert uitstekend. Is in de manier van spelen ontzettend belangrijk voor AZ, dat was hij vorig jaar al en nu koppelt hij dat ook nog aan rendement. Om hem er dan op dat moment af te halen is echt totaal onlogisch. Gewoon laten staan. De aanval liep afgelopen weekend ook uitstekend de eerste helft, dat kan alleen maar beter.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

multatuli schreef: 07 okt 2020, 12:44 excuses voor de offtopic:

Maar wil mensen die dit lezen erop attent maken dat AZ nu oefenwedstrijd speelt tegen ajax.
Bij AZ voornamelijk spelers uit Jong AZ in de basis met een paar reservespelers van het 1e.

Nu live te zien bij:
https://www.youtube.com/watch?v=g7XaV79 ... el=AFCAjax
Na 70 minuten nog 1-1. Wel duidelijk dat die uitshirts AFSCHUWELIJK zijn. #-o
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

DiepeMast schreef: 07 okt 2020, 13:32 Na 70 minuten nog 1-1. Wel duidelijk dat die uitshirts AFSCHUWELIJK zijn. #-o
Maar praktisch gezien zijn deze shirts echt briljant. Vaak hoor je als klacht dat iemand naar de verkeerde kleur speelt. De kans hierop is wel ultiem klein met deze shirts. ;)
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 07 okt 2020, 13:02 Wat hij bij Jong Oranje doet zal me een zorg zijn. Ik ben tevreden met wat hij bij AZ laat zien. Hij presteert uitstekend. Is in de manier van spelen ontzettend belangrijk voor AZ, dat was hij vorig jaar al en nu koppelt hij dat ook nog aan rendement. Om hem er dan op dat moment af te halen is echt totaal onlogisch. Gewoon laten staan. De aanval liep afgelopen weekend ook uitstekend de eerste helft, dat kan alleen maar beter.
Mij maakt het wel uit wat een speler bij Jong Oranje doet. In de periode dat hij bij AZ nog niet helemaal top was, speelde hij in Jong Oranje juist heel goed. Daar kon je dus al zien dat het een goede en nuttige voetballer is.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

pAZcal schreef: 07 okt 2020, 15:37 Maar praktisch gezien zijn deze shirts echt briljant. Vaak hoor je als klacht dat iemand naar de verkeerde kleur speelt. De kans hierop is wel ultiem klein met deze shirts. ;)
Met deze shirts aan speel je per definitie altijd naar de verkeerde kleur als je naar een teamgenoot speelt :wink:
Het zijn wat mij betreft inderdaad de meest lelijke AZ shirts die ik mij kan herinneren.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 07 okt 2020, 15:41 Mij maakt het wel uit wat een speler bij Jong Oranje doet. In de periode dat hij bij AZ nog niet helemaal top was, speelde hij in Jong Oranje juist heel goed. Daar kon je dus al zien dat het een goede en nuttige voetballer is.
Het is mooi dat hij het bij Jong Oranje goed doet, dat geeft inderdaad zijn potentie aan. Dat heb ik eerder ook wel eens aangegeven, dat hij daar wel toonde te kunnen scoren. Maar primair wordt hij gewoon beoordeeld op zijn prestaties bij AZ. Als hij de komende twee wedstrijden bij Jong Oranje geen pepernoot raakt dan zegt mij dat geen ruk. In die zin dat het geen enkele gevolgen zou moeten hebben op een eventuele basisplek bij AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 08 okt 2020, 08:43 Het is mooi dat hij het bij Jong Oranje goed doet, dat geeft inderdaad zijn potentie aan. Dat heb ik eerder ook wel eens aangegeven, dat hij daar wel toonde te kunnen scoren. Maar primair wordt hij gewoon beoordeeld op zijn prestaties bij AZ. Als hij de komende twee wedstrijden bij Jong Oranje geen pepernoot raakt dan zegt mij dat geen ruk. In die zin dat het geen enkele gevolgen zou moeten hebben op een eventuele basisplek bij AZ.
Dat laatste ben ik zeker met je eens.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Als je een basisopstelling zou willen maken met spelers die de hoogste marktwaardes vertegenwoordigen (op dit moment o.b.v. TM), dan zou de opstelling bestaan uit de volgende spelers:
.
AZ_Marktwaardes_Nov2020.png
AZ_Marktwaardes_Nov2020.png (147.72 KiB) 3428 keer bekeken
.
De diamantjes in de top zijn niet zo gek qua verwachting, maar de spelers in 'het rechterrijtje' zijn wel interessant. Zo zie je Evjen en Taabouni daar al genoemd en blijkt Karlsson vooralsnog buiten de eerst elf. Karlsson staat nu nog op een marktwaarde van 2M€, maar het lijkt voor de hand te liggen dat deze snel zal gaan stijgen.

Voor een opstelling van deze namen, kom je vermoedelijk uit op een soort aanvallend ingesteld 3-2-4-1:

-------------------------------------------------------Bizot-------------------------------------------------------------------------

----Svensson--------------------------Bruno Martins Indi-----------------------------------------Wijndal--------

-----------------------------Midtsjo------------------------------------------Koopmeiners------------------------------

--------Stengs--------------------------Evjen------------------------------De Wit----------------------Taabouni---

----------------------------------------------------------Boadu--------------------------------------------------------------------

Het is wel erg aanvallend allemaal, maar wellicht dat we een dergelijke opstelling nog een keer gaan meemaken mochten Karlsson/Gudmundsson geschorst zijn èn er nog wat geforceerd moeten worden in de slotfase. Overigens zie ik dit zelfs dan niet zo snel gebeuren, maar als je je waardevolste spelers op het veld wilt zetten dan lijkt dit de meest voor de hand liggende optie. Als zowel Koopmeiners en De Wit een beetje uitzakken, kom je ineens op een 4-2-3-1 opstelling, wat mss al een stuk realistischer is.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DiepeMast schreef: 12 nov 2020, 09:31 Als je een basisopstelling zou willen maken met spelers die de hoogste marktwaardes vertegenwoordigen (op dit moment o.b.v. TM), dan zou de opstelling bestaan uit de volgende spelers:
.
AZ_Marktwaardes_Nov2020.png
.
De diamantjes in de top zijn niet zo gek qua verwachting, maar de spelers in 'het rechterrijtje' zijn wel interessant. Zo zie je Evjen en Taabouni daar al genoemd en blijkt Karlsson vooralsnog buiten de eerst elf. Karlsson staat nu nog op een marktwaarde van 2M€, maar het lijkt voor de hand te liggen dat deze snel zal gaan stijgen.

Voor een opstelling van deze namen, kom je vermoedelijk uit op een soort aanvallend ingesteld 3-2-4-1:

-------------------------------------------------------Bizot-------------------------------------------------------------------------

----Svensson--------------------------Bruno Martins Indi-----------------------------------------Wijndal--------

-----------------------------Midtsjo------------------------------------------Koopmeiners------------------------------

--------Stengs--------------------------Evjen------------------------------De Wit----------------------Taabouni---

----------------------------------------------------------Boadu--------------------------------------------------------------------

Het is wel erg aanvallend allemaal, maar wellicht dat we een dergelijke opstelling nog een keer gaan meemaken mochten Karlsson/Gudmundsson geschorst zijn èn er nog wat geforceerd moeten worden in de slotfase. Overigens zie ik dit zelfs dan niet zo snel gebeuren, maar als je je waardevolste spelers op het veld wilt zetten dan lijkt dit de meest voor de hand liggende optie. Als zowel Koopmeiners en De Wit een beetje uitzakken, kom je ineens op een 4-2-3-1 opstelling, wat mss al een stuk realistischer is.
BMI is gehuurd, dus is AZ in dat opzicht geen waardevolle speler (wel qua voetbal natuurlijk).
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 12 nov 2020, 09:31 Als je een basisopstelling zou willen maken met spelers die de hoogste marktwaardes vertegenwoordigen (op dit moment o.b.v. TM), dan zou de opstelling bestaan uit de volgende spelers:
.
AZ_Marktwaardes_Nov2020.png
.
De diamantjes in de top zijn niet zo gek qua verwachting, maar de spelers in 'het rechterrijtje' zijn wel interessant. Zo zie je Evjen en Taabouni daar al genoemd en blijkt Karlsson vooralsnog buiten de eerst elf. Karlsson staat nu nog op een marktwaarde van 2M€, maar het lijkt voor de hand te liggen dat deze snel zal gaan stijgen.

Voor een opstelling van deze namen, kom je vermoedelijk uit op een soort aanvallend ingesteld 3-2-4-1:

-------------------------------------------------------Bizot-------------------------------------------------------------------------

----Svensson--------------------------Bruno Martins Indi-----------------------------------------Wijndal--------

-----------------------------Midtsjo------------------------------------------Koopmeiners------------------------------

--------Stengs--------------------------Evjen------------------------------De Wit----------------------Taabouni---

----------------------------------------------------------Boadu--------------------------------------------------------------------

Het is wel erg aanvallend allemaal, maar wellicht dat we een dergelijke opstelling nog een keer gaan meemaken mochten Karlsson/Gudmundsson geschorst zijn èn er nog wat geforceerd moeten worden in de slotfase. Overigens zie ik dit zelfs dan niet zo snel gebeuren, maar als je je waardevolste spelers op het veld wilt zetten dan lijkt dit de meest voor de hand liggende optie. Als zowel Koopmeiners en De Wit een beetje uitzakken, kom je ineens op een 4-2-3-1 opstelling, wat mss al een stuk realistischer is.
Dat Taabouni daar tussen staat komt door een discussie op de forums daar waarin de 'niet ajax' mensen gewonnen hebben. talenten van de subtop worden daar mits het 'grote' talenten zijn vroeger opgewaardeerd dan eerder. (er is nog altijd een wezenlijk verschil Gravenberch van ajax was op zijn 16e al 5 miljoen waard volgens Transfermarkt en op zijn 17e al 12 miljoen).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

multatuli schreef: 12 nov 2020, 09:53 BMI is gehuurd, dus is AZ in dat opzicht geen waardevolle speler (wel qua voetbal natuurlijk).
Het ging puur even om de de waarde die spelers geacht te hebben. BMI is inderdaad gehuurd, maar staat wel als een speler te boek met een 'hoge' marktwaarde.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DeZuivelDuivel schreef: 12 nov 2020, 10:41 Dat Taabouni daar tussen staat komt door een discussie op de forums daar waarin de 'niet ajax' mensen gewonnen hebben. talenten van de subtop worden daar mits het 'grote' talenten zijn vroeger opgewaardeerd dan eerder. (er is nog altijd een wezenlijk verschil Gravenberch van ajax was op zijn 16e al 5 miljoen waard volgens Transfermarkt en op zijn 17e al 12 miljoen).
Snap ik. Wat AZ betreft is het nu natuurlijk meer de vraag of hij dit seizoen kan gaan doorbreken bij AZ1. In bovenstaand geval was ik echter meer benieuwd naar een mogelijke opstelling als je je 'duurste/waardevolste' spelers op het veld zou willen zetten. Qua verdedigers had ik eigenlijk verwacht dat Hatzidiakos nog wel iets meer marktwaarde zou vertegenwoordigen, aangezien hij ook Grieks international is. Bij hem zal ongetwijfeld meespelen dat hij er natuurlijk lang heeft uitgelegen. Als hij gewoon weer elke week speelt, ga ik er dan ook vanuit dat zijn transferwaarde weer omhoog zal gaan. Hij is nog maar 23, dus daar zit echt nog wel wat rek in.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

leszz schreef: 17 nov 2020, 10:09 Ze kunnen prima mee komen als ze invallen naast 2 van de 3 basisspelers, maar als ze er met zijn 3en staan dan wordt het een stuk lastiger. En zeker Taabouni, Oosting en Goudmijn gan het middenveld niet even domineren tegen een Eredivisie-ploeg.
Denk dat ze het juist bij het eerst beter zouden kunnen doen omdat er een stevigere achterhoede achter staat. Dan moet je wel flink op de aanval spelen met de jongens die je in het veld hebt staan om optimaal gebruik te maken van die creativiteit.

Het zou sowieso goed zijn om een plan-B opstelling te hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie