Timo Letschert (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Zijn overwegingen voor AZ te kiezen spreken mij wel aan =D> . Speelde vandaag redelijk sterk en is dus nog niet fit. Hij kan zomaar de komende 6 jaar een stabiele factor worden in onze verdediging. Ik hoop nog steeds op een last minute van der Ven of een andere lcv.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Het is een goede kopper zowel aanvallend als verdedigend, wat ook fijn is.

Hij gaf zelf aan dat hij al twee dagen met AZ meetrainde, wel netjes dat er helemaal niks over gelekt is.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Kilkenny schreef: 03 sep 2020, 16:57 https://www.transfermarkt.nl/timo-letsc ... ler/231378
Hij kan zowel links als rechts centraal achterin uit de voeten. Niet de meer gewenste linkspoot, maar Slot heeft al eens opgemerkt anders ook met 2 rechtspoten in het centrum uit de voeten te kunnen. Hierbij dus. Ik meende me trouwens te herinneren dat hij bij Utrecht ook links centraal achterin stond.

Het is inderdaad typisch dat deze transfer bekend gemaakt is vlak nadat de verhuur van Ouwejan beklonken was. Zal het ook iets te maken hebben gehad met de grootte van de selectie? En daarbij het totaal aan salarisuitgaven? Slot heeft vorig jaar al duidelijk aangegeven niet met een te grote selectie te willen werken.
Waar maak je dat uit op in TM? Op TM staat bij elke CV dat deze zowel als LCV als RCV kan staan. Dat is dus redelijk nietszeggend. Bij Utrecht stond Letschert in 2014 trouwens nog als RCV... Naast Leeuwin die LCV speelde. Toch leuk dat we 6 jaar verder dus feitelijk de oude verdediging van FC Utrecht onder contract hebben staan :lol:.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Az564 schreef: 03 sep 2020, 19:13 Zijn overwegingen voor AZ te kiezen spreken mij wel aan =D> .
En wat was de overweging dan?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

dirkjan schreef: 04 sep 2020, 04:38 En wat was de overweging dan?
Hij heeft met zijn vriendin besproken en kwam tot de conclusie dat het voor het gezin goed zou zijn om terug te gaan naar Nederland. Hij komt oorspronkelijk uit Purmerend en zal zich daar dus vestigen. Kortom deze jongen blijft in Nederland en ziet in AZ een organisatie waar hij toch het maximale uit zichzelf kan halen.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Tegen Gent leed hij een paar keer balverlies. Op zich niet zo erg, maar de reactie van de speler valt mij vaak op. Veel spelers doen of er niks gebeurd is en spelen verder. Er is geen schuldige, en niemand wordt afgerekend. Feitelijk wordt gedaan alsof er geen fout gemaakt is. Maar het is belangrijk. Letschert valt nu nog in de categorie die doet alsof er niks aan de hand is terwijl het hele team ineens achter de bal aan moet. balverlies is killing. En als ik naar Letschert kijk, dan kijk ik of hij balverlies lijdt of veroorzaakt en zijn reactie daarop. AZ wil topniveau en geen subtop niveau.
Glory Hunter
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Jack schreef: 04 sep 2020, 06:09 Tegen Gent leed hij een paar keer balverlies. Op zich niet zo erg, maar de reactie van de speler valt mij vaak op. Veel spelers doen of er niks gebeurd is en spelen verder. Er is geen schuldige, en niemand wordt afgerekend. Feitelijk wordt gedaan alsof er geen fout gemaakt is. Maar het is belangrijk. Letschert valt nu nog in de categorie die doet alsof er niks aan de hand is terwijl het hele team ineens achter de bal aan moet. balverlies is killing. En als ik naar Letschert kijk, dan kijk ik of hij balverlies lijdt of veroorzaakt en zijn reactie daarop. AZ wil topniveau en geen subtop niveau.
Je laatste zin klopt niet. AZ wilt topniveau maar haalt subtop niveau.

Kleine correctie, maar je kent onze Max inmiddels wel, toch? Ik heb mij inmiddels wel neergelegd dat dit soort speler het beste is wat je qua aankopen krijgt voorgeschoteld.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 03 sep 2020, 20:16 Waar maak je dat uit op in TM? Op TM staat bij elke CV dat deze zowel als LCV als RCV kan staan. Dat is dus redelijk nietszeggend. Bij Utrecht stond Letschert in 2014 trouwens nog als RCV... Naast Leeuwin die LCV speelde. Toch leuk dat we 6 jaar verder dus feitelijk de oude verdediging van FC Utrecht onder contract hebben staan :lol:.
Nee hoor, daar worden wel degelijk verschillen in gemaakt. En als hij samen met Leeuwin centraal achterin stond zal hij ook veel op links zijn uitgekomen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Kilkenny schreef: 04 sep 2020, 06:49 Nee hoor, daar worden wel degelijk verschillen in gemaakt. En als hij samen met Leeuwin centraal achterin stond zal hij ook veel op links zijn uitgekomen.
Ja en weet je, dit is dus precies wat kut is aan zo een aankoop die eigenlijk rechts centraal speelt maar ook links kan.

Vlaar links / Letschert rechts
Koopmeiners links / Letschert rechts

Letschert links / Leeuwin rechts
Letscher links / Hatzidiakos rechts

We weten nog niet wie de twee basisspelers zullen zijn centraal, maar het zal voorlopig tussen Vlaar, Koopmeiners en Letschert gaan. Waarbij Vlaar dan met zijn rechterbeen op links gaat staan en hij in de opbouw nog minder mogelijkheden krijgt, dat zag je gisteren al. Waar hij normaal geen held is gaan nu alle ballen opzij naar de linksback of terug op de keeper.

Met Koopmeiners is eigenlijk ideaal. Twee jongens die lekker kunnen en willen opbouwen en dit beter doen dan de meeste centrale duo's. Maar het had ook lekker geweest om Koopmeiners weer als optie op het middenveld te hebben voor wat meer fysiek en controle.

En met Leeuwin en Hatzidiakos staat Letschert weer suboptimaal en komen zijn opbouwende kwaliteiten weer niet ten goede.

Van al deze opties zie ik hem dan het liefste met Koopmeiners, oogt beide lekker fris ook. Maar ergens heb ik het idee dat Vlaar nog steeds onomstreden is mits hij fit is. Wat jullie?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 03 sep 2020, 20:16 Waar maak je dat uit op in TM? Op TM staat bij elke CV dat deze zowel als LCV als RCV kan staan. Dat is dus redelijk nietszeggend. Bij Utrecht stond Letschert in 2014 trouwens nog als RCV... Naast Leeuwin die LCV speelde. Toch leuk dat we 6 jaar verder dus feitelijk de oude verdediging van FC Utrecht onder contract hebben staan :lol:.
Klopt. Gister stond hij ook rechts in het centrum. Vlaar stond met Panta ook altijd links in het centrum.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Slot zegt dat Letschert ook links centraal achterin uit de voeten kan. Het is in ieder geval mooi dat we weer het e.e.a aan opties hebben. En daar hoeft niet heel ingewikkeld over gedaan te worden wat mij betreft. :wink:
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 04 sep 2020, 19:58 Slot zegt dat Letschert ook links centraal achterin uit de voeten kan. Het is in ieder geval mooi dat we weer het e.e.a aan opties hebben. En daar hoeft niet heel ingewikkeld over gedaan te worden wat mij betreft. :wink:
Vergeleken met Leeuwin is hij in ieder geval wel een versterking en hij was transfervrij. Toch hoop ik nog steeds dat er nog een echte linker CV gehaald wordt van een hoger niveau.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 05 sep 2020, 09:08 Vergeleken met Leeuwin is hij in ieder geval wel een versterking en hij was transfervrij. Toch hoop ik nog steeds dat er nog een echte linker CV gehaald wordt van een hoger niveau.
Ja, maar dat is tegen beter weten in. Dat gaat niet gebeuren. Ik hoop het trouwens niet. Ik hoop dat Letschert gewoon weer goed wordt. En waarom ook niet. Stabiele club, leuk en ambitieus voetbal, stabiele thuissituatie en weer lekker terug in Noord-Holland, in de buurt van vrienden en familie.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 05 sep 2020, 10:48 Ja, maar dat is tegen beter weten in. Dat gaat niet gebeuren. Ik hoop het trouwens niet. Ik hoop dat Letschert gewoon weer goed wordt. En waarom ook niet. Stabiele club, leuk en ambitieus voetbal, stabiele thuissituatie en weer lekker terug in Noord-Holland, in de buurt van vrienden en familie.
Je kan toch wel Van de Ven erbij halen en terugverhuren voorlopig. In het geval dat Letschert zich goed ontwikkeld kan Letschert de rechter CV worden voor de komende jaren wanneer Vlaar daadwerkelijk afhaakt en heb je vervolgens Van de Ven op termijn voor links.

Als Panta Letschert dan overstijgt is dat alleen maar mooi meegenomen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

DeZuivelDuivel schreef: 05 sep 2020, 12:43 Je kan toch wel Van de Ven erbij halen en terugverhuren voorlopig. In het geval dat Letschert zich goed ontwikkeld kan Letschert de rechter CV worden voor de komende jaren wanneer Vlaar daadwerkelijk afhaakt en heb je vervolgens Van de Ven op termijn voor links.

Als Panta Letschert dan overstijgt is dat alleen maar mooi meegenomen.
Zo denk ik er ook over. Dat lijkt me toch wel ideaal gezien de huidige situatie achterin. Dan heb je voor aankomend seizoen Letschert en Koopmeiners als backup links, en het seizoen er op van der Ven met Letschert eventueel als backup.

Grote als is wel of Letschert zijn niveau weer gaat halen maar laten we er vanuitgaan dat dat in elk geval enigszins gaat lukken.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

timdadum schreef: 06 sep 2020, 07:53 Grote als is wel of Letschert zijn niveau weer gaat halen maar laten we er vanuitgaan dat dat in elk geval enigszins gaat lukken.
En waarom niet? Hij zal het niet verleerd zijn toch? We hebben gezien dat ie het kan. AZ is een club waar veel spelers een goed niveau (her)halen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 06 sep 2020, 15:46
AZ is een club waar veel spelers een goed niveau (her)halen.
Wie dan? Teruggekeerde oud -spelers waren allemaal minder dan voorheen: Poulsen, Maher, El Hamdaoui, Vlaar, Vejinovic. En andere terugkerende oud-internationals ook: Van Rhijn, Clasie. Letschert heeft het gewenste niveau daarnaast vrij kortstondig laten zien, volgens mij 1 jaartje Utrecht. Het blijft een (goedkope) gok.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 06 sep 2020, 17:06 Wie dan? Teruggekeerde oud -spelers waren allemaal minder dan voorheen: Poulsen, Maher, El Hamdaoui, Vlaar, Vejinovic. En andere terugkerende oud-internationals ook: Van Rhijn, Clasie. Letschert heeft het gewenste niveau daarnaast vrij kortstondig laten zien, volgens mij 1 jaartje Utrecht. Het blijft een (goedkope) gok.
Ok, dan laat ik dat “her” weg, hoewel Maher best weer lekker speelde de laatste maanden, (vonden we het niet jammer dat ie voor Utrecht koos?) en Vlaar ook veel goede potten heeft gespeeld.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Kilkenny schreef: 04 sep 2020, 06:49 Nee hoor, daar worden wel degelijk verschillen in gemaakt. En als hij samen met Leeuwin centraal achterin stond zal hij ook veel op links zijn uitgekomen.
Letschert, Senesi, Vlaar, Leeuwin, De Ligt, Ramos, Felipe, Van Dijk, Blind, Koopmeiners, Clasie, Wuytens, Boateng, Van de Ven, Ake, Pinas, Veltman: allemaal spelers die CV hebben gespeeld en volgens TM 'even goed zowel LCV als RCV' kunnen spelen, terwijl je van deze spelers grotendeels wel kunt benoemen of ze RCV of LCV zijn. Kortom: voor CV maakt TM geen onderscheid tussen deze posities. Kun jij een voorbeeld vinden die puur RCV of LCV is? Mocht het je lukken, is het de uitzondering op de regel.

Overigens zou het me met de komst van Letschert echt verbazen als er nog een specifieke LCV komt. Eigenlijk heb je vnl een backup nodig voor Wijndal. Daar heb je nu geen concurrentie voor.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Langedijk schreef: 06 sep 2020, 17:06 Wie dan? Teruggekeerde oud -spelers waren allemaal minder dan voorheen: Poulsen, Maher, El Hamdaoui, Vlaar, Vejinovic. En andere terugkerende oud-internationals ook: Van Rhijn, Clasie. Letschert heeft het gewenste niveau daarnaast vrij kortstondig laten zien, volgens mij 1 jaartje Utrecht. Het blijft een (goedkope) gok.
Ik vond Maher minstens even goed als toen hij wegging hoor. Veel volwassener in ieder geval. En ook Poulsen heeft het een tijdje goed gedaan terwijl hij destijds als flop terugkwam uit Italië, meen ik. Ook Clasie zat op een dood spoor en dat heeft goed uitgepakt. En Altidore, die is destijds ook als een gek gaan draaien hier terwijl hij hier binnenkwam als een hoopje onwaargemaakte potentie.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Plaats reactie