Overige sporten en aanverwante zaken

Formule 1, Tennis, Fierljeppen, in dit subforum kan erover gepraat worden
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Beef Johnston heeft zijn bijnaam niet aan blaadjes sla te danken en er zijn voorbeelden zat van rokende PGA-golfers met een gewicht boven de 100 kilo en een BMI zwaar boven par. Daarom valt het bij mij in de categorie biljart, darts, schaken, etcetera. Je moet er wat meer bij wandelen, maar topsport in fysieke zin is het niet. Ik vind dat ook boogschieten en dat soort onzin niet op de Olympische spelen thuishoren.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 16 apr 2019, 09:48 Beef Johnston
Ik had het over topgolfers. Anders kunnen we Jeroen Verhoeven ook wel als equivalent voor de voetbalsport gaat noemen.

Maar op basis van jouw criteria zijn skiën, surfen en motorcross dus ook geen serieuze sporten. Snelwandelen?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Skiën en schaatsen wel. Gemotoriseerde sporten vind ik een twijfelgeval. Zonder conditie win je niet, maar conditie is niet bepalend voor de winst. Roeien weer wel, bij zeilen kom je alweer in een schemergebied. Allemaal dingen die knap zijn als je ze goed kunt doen, maar ik ben geen voorstander van het uitbreiden met disciplines die niet direct aan spierkracht of -snelheid gerelateerd zijn.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

http://listafterlist.com/fattest-golfer ... e-pga-tour

En dan staat John Daly nog niet eens op dat lijstje.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 16 apr 2019, 13:50 http://listafterlist.com/fattest-golfer ... e-pga-tour

En dan staat John Daly nog niet eens op dat lijstje.
John Daly staat wel op dat lijstje hoor, op nummertje 4. Maar zelfs hij blijft met 220 lbs ‘netjes’ onder de 100 kilo want die toucheer je pas vanaf 221 lbs. Er zijn dus 3 mensen boven de 100 kilo en dat zijn geen hoogvliegers.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 16 apr 2019, 13:46 Skiën
Skiërs hoeven ook niet te rennen en hoe zwaarder hoe sneller toch? 😉
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 16 apr 2019, 15:40 John Daly staat wel op dat lijstje hoor, op nummertje 4. Maar zelfs hij blijft met 220 lbs ‘netjes’ onder de 100 kilo want die toucheer je pas vanaf 221 lbs. Er zijn dus 3 mensen boven de 100 kilo en dat zijn geen hoogvliegers.
Ik ken ook geen dikke dammers, maar het ging om het feit of dat soort activiteiten sport genoemd moeten worden. Ik ben meer van het klassieke Citius, Altius, Fortius.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

De formule 1 wordt nu Ferrari ook niet serieus meespeelt en eigenlijk alleen Max nog een klein beetje in het spoor van Mercedes kan blijven, nog meer een lachertje. Sportief faillissement lonkt.

https://www.ad.nl/dossier-formule-1/ver ... ~a7a93b7a/
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef: 02 aug 2020, 07:13 De formule 1 wordt nu Ferrari ook niet serieus meespeelt en eigenlijk alleen Max nog een klein beetje in het spoor van Mercedes kan blijven, nog meer een lachertje. Sportief faillissement lonkt.

https://www.ad.nl/dossier-formule-1/ver ... ~a7a93b7a/
Ik dacht net zoiets. Los van het feit dat het me weinig tot niets interesseert (wie het beste materiaal heeft wint; hoezo sport als in “wie is de beste”) kijk ik wel even naar de uitslagen. Meestal is het Mercedes-Mercedes-Max. Geef Max een Mercedes en hij wint met een ronde voorsprong.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

F1 heeft helemaal niets met sport te maken. Het is een wedstrijdje achter de tekentafels tussen technici en programmeurs. Net alsof je Froome met een racefiets naar de Tour de France stuurt en Dumoulin met een bakfiets.

Fans kijken halsreikend uit naar een eerlijk duel tussen Hamilton en Verstappen. Maar dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren want die imbeciel van een Hamilton gelooft het straks wel met 7 titels op zak.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 03 aug 2020, 07:48 F1 heeft helemaal niets met sport te maken. Het is een wedstrijdje achter de tekentafels tussen technici en programmeurs. Net alsof je Froome met een racefiets naar de Tour de France stuurt en Dumoulin met een bakfiets.

Fans kijken halsreikend uit naar een eerlijk duel tussen Hamilton en Verstappen. Maar dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren want die imbeciel van een Hamilton gelooft het straks wel met 7 titels op zak.
Het wordt pas interessant als ze allemaal in exact dezelfde auto gaan rijden. Tot die tijd is het totale onzin.
Ted_AZ
Supporter
Berichten: 235
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:13

Forza AZ schreef: 03 aug 2020, 09:36 Het wordt pas interessant als ze allemaal in exact dezelfde auto gaan rijden. Tot die tijd is het totale onzin.
Zelfde met voetbal. Alle clubs zelfde budget tot die tijd is het totale onzin :mrgreen:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 03 aug 2020, 09:36 Het wordt pas interessant als ze allemaal in exact dezelfde auto gaan rijden. Tot die tijd is het totale onzin.
Precies!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ted_AZ schreef: 03 aug 2020, 12:34 Zelfde met voetbal. Alle clubs zelfde budget tot die tijd is het totale onzin :mrgreen:
Onzin.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ted_AZ schreef: 03 aug 2020, 12:34 Zelfde met voetbal. Alle clubs zelfde budget tot die tijd is het totale onzin :mrgreen:
Geen goede vergelijking. Een betere vergelijking (de andere kant op) zou zijn dat de ene voetbalclub voetbalschoenen draagt, een andere draagt gewone schoenen en weer een ander doet het op zwemvliezen. Daar zou de competitie niet spannender op worden.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

salmonyappi schreef: 02 aug 2020, 17:17 Ik dacht net zoiets. Los van het feit dat het me weinig tot niets interesseert (wie het beste materiaal heeft wint; hoezo sport als in “wie is de beste”) kijk ik wel even naar de uitslagen. Meestal is het Mercedes-Mercedes-Max. Geef Max een Mercedes en hij wint met een ronde voorsprong.
Helaas laat Hamilton ook in de regen zien dat hij gewoon de beste is.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Lecompte schreef: 03 aug 2020, 18:10 Helaas laat Hamilton ook in de regen zien dat hij gewoon de beste is.
Nee, hij laat óók in de regen zien dat hij het beste materiaal heeft...
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Lecompte schreef: 03 aug 2020, 18:10 Helaas laat Hamilton ook in de regen zien dat hij gewoon de beste is.
Als auto A per ronde 1,5 seconde sneller is dan auto B dan heeft auto A al bijna anderhalve minuut voorsprong bij de start. En als auto A dan ook nog vooraan mag starten kan er weinig mis gaan met een fatsoenlijke bestuurder. Het is toch gewoon een geldverslindende poppenkast. Of zoals het ooit fraai in een krant werd omschreven: een slaapverwekkende optocht van op auto's lijkende reclamezuilen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef: 04 aug 2020, 08:58 Als auto A per ronde 1,5 seconde sneller is dan auto B dan heeft auto A al bijna anderhalve minuut voorsprong bij de start. En als auto A dan ook nog vooraan mag starten kan er weinig mis gaan met een fatsoenlijke bestuurder. Het is toch gewoon een geldverslindende poppenkast. Of zoals het ooit fraai in een krant werd omschreven: een slaapverwekkende optocht van op auto's lijkende reclamezuilen.
Inderdaad. Op een stoel langs de A9 zitten is spannender dan een wedstrijd in de Formule 1.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 04 aug 2020, 08:58 Als auto A per ronde 1,5 seconde sneller is dan auto B dan heeft auto A al bijna anderhalve minuut voorsprong bij de start. En als auto A dan ook nog vooraan mag starten kan er weinig mis gaan met een fatsoenlijke bestuurder. Het is toch gewoon een geldverslindende poppenkast. Of zoals het ooit fraai in een krant werd omschreven: een slaapverwekkende optocht van op auto's lijkende reclamezuilen.
Ik kan niet anders dan het volledig met je eens zijn.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie