Peer Koopmeiners (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Had nog geen eigen topic, maar is al 20 en een bespreekbaar alternatief voor het middenveld of de verdediging dus hierbij.

Info van vorig jaar:
https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-legt-pee ... iners-vast

AZ legt Peer Koopmeiners vast
Gepubliceerd op 12 juli 19, 15:41
ALKMAAR- Peer Koopmeiners heeft vrijdag zijn handtekening onder een AZ-contract gezet. De 19-jarige middenvelder uit Castricum ligt nu tot medio 2022 vast in Alkmaar. Koopmeiners maakt komend seizoen zijn opwachting in Jong AZ.

Koopmeiners belandde via Vitesse ’22 in 2009 in de AZ Jeugdopleiding. Op 12 januari 2018 maakte hij zijn debuut in het Betaald voetbal dankzij een invalbeurt bij Jong AZ tijdens een uitduel tegen RKC Waalwijk. Tot dusver speelde hij twintig Eerste Divisie-wedstrijden, waarin hij twee assists gaf.

Koopmeiners: 'Pas het begin'
“Ik ben er super blij mee”, reageert Koopmeiners op zijn AZ-contract. “Maar dit is pas het begin. Ik voetbal hier al sinds de Onder 12. Dat ik nu een beloning krijg in de vorm van een contract, is heel mooi. Het komende seizoen wil ik zo veel mogelijk minuten maken bij Jong AZ en nog meer ervaring opdoen. Mijn officieuze debuut heb ik al gemaakt voor AZ, maar nu wil ik zo snel mogelijk mijn officiële debuut maken in het AFAS Stadion.”

Huiberts: ‘Kan het niveau aan’
AZ’s Directeur Voetbalzaken Max Huiberts: “We zijn blij dat we Peer hebben kunnen vastleggen. Hij heeft het afgelopen seizoen veel gespeeld in de Keuken Kampioen Divisie en in die wedstrijden heeft hij laten zien het niveau aan te kunnen. Peer is een intelligente speler met inzichtelijk vermogen. Vanuit zijn positie vlak voor de verdediging kan hij met zijn goede passing het spel verdelen. Het is nu aan hem om de volgende stap te maken.”
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

En van mij de vraag: Waar is Peer inzetbaar en voor wie is hij dus een mogelijke stand-in? Hij speelde gisteren even samen met Teun in de verdediging, is dat ook een serieuze optie? Ook bijvoorbeeld voor Linker CV?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Goed om te horen dat hij een leuke pass heeft, maar wat zijn zijn kwaliteiten mbt de rol van stofzuiger? Hoe zit het met blokken / bal afpakken / grond- & kopduels? 🤔
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 02 aug 2020, 07:04 En van mij de vraag: Waar is Peer inzetbaar en voor wie is hij dus een mogelijke stand-in? Hij speelde gisteren even samen met Teun in de verdediging, is dat ook een serieuze optie? Ook bijvoorbeeld voor Linker CV?
Zou wederom een middenvelder zijn die op het laatste moment voor de stap naar het eerste naar een verdediger wordt omgeturnd (net als bij Ouwejan toen).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Kilkenny schreef: 02 aug 2020, 07:04 En van mij de vraag: Waar is Peer inzetbaar en voor wie is hij dus een mogelijke stand-in? Hij speelde gisteren even samen met Teun in de verdediging, is dat ook een serieuze optie? Ook bijvoorbeeld voor Linker CV?
Dat zou wel heel erg zijn. Ten eerste is het een middenvelder en ten tweede is hij een rechtspoot, dus ook om die reden daar niks te zoeken
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Kilkenny schreef: 02 aug 2020, 07:04 En van mij de vraag: Waar is Peer inzetbaar en voor wie is hij dus een mogelijke stand-in? Hij speelde gisteren even samen met Teun in de verdediging, is dat ook een serieuze optie? Ook bijvoorbeeld voor Linker CV?
Antwoord is natuurlijk ja. Slot zet hem daar neer, omdat hij net als zijn broer een voetballende verdedigers is. Centraal achterin of verdedigend op het middenveld. Iedere voetballer heeft in zijn (jonge) leven op verschillende posities in het veld gestaan. De Koopmeinertjes kunnen prima, met de bal aan de voet, naar voren voetballen. Toch zijn ze zonder tegenstander in de rug, verdedigend, erg sterk door hun voetbalinzicht. Verdedigers, zoals AZ ze wil. Vind die maar eens buiten AZ. Ze moeten er zelf nog wat aan wennen, maar zoals ik al vaker heb geopperd is zeker Teun een betere CV dan controleur. En we hebben daar al twee goede rondlopen.
Praat geen Poep, doos.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Waarom zit Peer eigenlijk nooit bij de selectie. Toch wekenlijks een van de betere bij jong AZ, en prima om eens in te brengen voor Midtsjo of Grote broer. Hij en Clasie zijn eigenlijk de enige controlerende/verdedigende middevelders die we hebben. Goudmijn en Reijnders zijn naar mijn mening te flegmatiek / verdedigend niet goed genoeg voor die positie.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 25 feb 2021, 20:50 Waarom zit Peer eigenlijk nooit bij de selectie. Toch wekenlijks een van de betere bij jong AZ, en prima om eens in te brengen voor Midtsjo of Grote broer. Hij en Clasie zijn eigenlijk de enige controlerende/verdedigende middevelders die we hebben. Goudmijn en Reijnders zijn naar mijn mening te flegmatiek / verdedigend niet goed genoeg voor die positie.
En Peer heeft nog een goed afstandsschot en vrije trap ook. Wat mij betreft de opvolger voor zijn broer volgend seizoen. Hij zou inderdaad nu al speeltijd moeten krijgen om hem klaar te stomen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 25 feb 2021, 20:50 Waarom zit Peer eigenlijk nooit bij de selectie. Toch wekenlijks een van de betere bij jong AZ, en prima om eens in te brengen voor Midtsjo of Grote broer. Hij en Clasie zijn eigenlijk de enige controlerende/verdedigende middevelders die we hebben. Goudmijn en Reijnders zijn naar mijn mening te flegmatiek / verdedigend niet goed genoeg voor die positie.
Hij heeft nog niet echt een vaste positie zoals sommige andere spelers.. dat lijkt een struikelblok.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Peer wil logischerwijs een stap gaan maken. Wat is de beste stap voor hem?

Verhuren maar weer aan RKC?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Gewoon bij de selectie halen in de voorbereiding, lijkt mij.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Ik ben er voorstander van om Peer als vervanger van zijn broer op te stellen. Waarom? Ik denk dat Peer klaar is voor de stap in de Eredivisie - gebaseerd op de slechts enkele keren dat ik hem heb zien spelen, dat wel, en omdat hij qua spel heel erg lijkt op Teun, en waarschijnlijk precies weet wat er van hem verwacht wordt. En daarnaast, als je nu een vervanger voor Koopmeiners haalt dan zie ik Peer hier niet blijven.

Het is een gokje om hem de kans te geven, maar we hebben wel vaker gezien in Alkmaar dat dat heel goed uit kan pakken. Ik ben voor!
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Peer verlengt tot 2025! Goede zaak. Zie AZ.nl
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Benieuwd of men het lef heeft om Peer gewoon op de plek van Teun te zetten.
Dan is het aan hem om te bewijzen of dat wel of niet een goede keuze is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 28 jun 2021, 17:23 Benieuwd of men het lef heeft om Peer gewoon op de plek van Teun te zetten.
Dan is het aan hem om te bewijzen of dat wel of niet een goede keuze is.
Volgens mij is Peer rechtsbenig i.t.t. Teun. Midtsjö, Reijnders en Clasie zijn ook allen rechtsbenig. Dus is er geen linksbenige middenvelder. Niet ideaal.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

ForzAZ schreef: 28 jun 2021, 18:23 Volgens mij is Peer rechtsbenig i.t.t. Teun. Midtsjö, Reijnders en Clasie zijn ook allen rechtsbenig. Dus is er geen linksbenige middenvelder. Niet ideaal.
Clasie heeft een aardig linkerbeen zover ik weet.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Kan Peer als rechtsbenige verdedigende middenvelder ook de vervanger zijn/worden van Midtsjø?
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

AZuid-Scharwoude schreef: 29 jun 2021, 19:36 Kan Peer als rechtsbenige verdedigende middenvelder ook de vervanger zijn/worden van Midtsjø?
Ja, al heeft hij in Reijnders een sterke concurrent.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

AZuid-Scharwoude schreef: 29 jun 2021, 19:36 Kan Peer als rechtsbenige verdedigende middenvelder ook de vervanger zijn/worden van Midtsjø?
Totaal andere spelers. Niet doen.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

ForzAZ schreef: 28 jun 2021, 18:23 Volgens mij is Peer rechtsbenig i.t.t. Teun. Midtsjö, Reijnders en Clasie zijn ook allen rechtsbenig. Dus is er geen linksbenige middenvelder. Niet ideaal.
Ik heb nooit echt begrepen waarom dat zo'n probleem is. Zou je dat kunnen uitleggen?
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Plaats reactie