Kenzo Goudmijn (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/goudmijn-tekent-bij

Goudmijn tekent bij
Gepubliceerd op 11 juni 20, 10:28

ALKMAAR- Kenzo Goudmijn heeft zijn contract bij AZ met vier jaar verlengd. De achttienjarige controlerende middenvelder tekende in het AFAS Stadion bij tot medio 2024. "Voel me goed bij AZ."

Goudmijn kwam tien jaar geleden terecht in de AZ Voetbalschool in de Regio, het voortraject van de AZ Jeugdopleiding. De zoon van oud-prof en huidig AZ Jeugd-trainer Kenneth Goudmijn kwam vervolgens in AZ Onder 12 terecht. Hij kwam over van Reiger Boys uit zijn woonplaats Heerhugowaard.

Europees kampioen
Op 16 maart 2018 maakte Goudmijn zijn debuut in het betaald voetbal. Het talent kwam als invaller binnen de lijnen tijdens het competitieduel Jong AZ - Almere City FC (4-1 zege). Twee maanden later werd de jeugdinternational Europees kampioen met Oranje Onder 17.

Beste Talent
In totaal kwam Goudmijn al zestig keer in actie in Keuken Kampioen Divisie. Daarin maakte hij drie doelpunten en gaf hij zes assists. Met zijn eerste goal (in april 2018 tegen MVV) kroonde hij zich bovendien tot jongste doelpuntenmaker ooit in de Eerste Divisie. Vorig jaar werd Goudmijn verkozen tot Beste Talent van de vierde periode.

Eredivisie-debuut
Op 16 mei 2019 maakte Goudmijn – die onlangs hoorde dat hij zijn havodiploma heeft gehaald – zijn debuut in de Eredivisie. In Rotterdam viel hij in op de slotdag van de competitie, toen AZ op bezoek ging bij Excelsior (4-2). Dit seizoen speelde hij mee in de thuisduels met Groene Ster (3-0) en ADO Den Haag (4-0).

Goudmijn: 'Spreekt vertrouwen uit'
"Het is mooi om mijn contract te verlengen bij de club waarvoor ik al zo lang speel", zegt Goudmijn. "Ik ben blij dat daar nog vier jaar bij komen, want ik voel me goed bij AZ. Uit dit nieuwe contract spreekt ook vertrouwen van de club. Volgend seizoen hoop ik verdere stappen in AZ 1 te maken en zoveel mogelijk in de Eredivisie te spelen."

Huiberts: 'Dat zegt genoeg'
"Kenzo is een beweeglijke speler met een goede dribbel, die in de kleine ruimte het overzicht bewaart", weet Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. "Hij is pas achttien, maar heeft al zijn debuut in AZ 1 gemaakt en tientallen wedstrijden in de Keuken Kampioen Divisie gespeeld. Dat is niet voor iedereen van die leeftijd weggelegd en zegt genoeg over de stappen die hij al heeft gezet in zijn ontwikkeling. Wij zijn dus heel verheugd met de verlenging van dit contract."
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Hé dan ligt hij toch eindelijk vast, dat is weer eens een positief teken voor AZ betreffende het behouden van talent.
Benieuwd of hij zijn belofte zal inlossen!
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Zit effe luidop te denken, maar is ie vergelijkbaar met De Zeeuw?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

kuifje schreef: 11 jun 2020, 12:27 Zit effe luidop te denken, maar is ie vergelijkbaar met De Zeeuw?
Ik geloof dat de Zeeuw toch wel meer dynamiek en feller in zijn spel was.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

handelaar schreef: 11 jun 2020, 13:29 Ik geloof dat de Zeeuw toch wel meer dynamiek en feller in zijn spel was.
En dat baseer je op zijn spel bij AZ?

Die jongen kwam op zijn 22ste bij AZ, dat is wanneer nu Goudmijn zijn contract afloopt.
Ben het er mee eens dat dit inderdaad ontwikkelpunten zijn maar in de komende jaren kan hij wel naar dat fysieke niveau groeien.
Qua potentie moet hij het niveau van Midtsjo kunnen aantikken volgens mij. Die zal op zijn 18de ook wel een ander ventje zijn geweest dan nu.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 11 jun 2020, 12:27 Zit effe luidop te denken, maar is ie vergelijkbaar met De Zeeuw?
De Zeeuw iets fysieker en meer verdedigende middenvelder.

Goudmijn iets fragieler, maar jonger en meer spielerisch!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: 11 jun 2020, 16:27 De Zeeuw iets fysieker en meer verdedigende middenvelder.

Goudmijn iets fragieler, maar jonger en meer spielerisch!
Maar denk je niet dat er over vier jaar wat dat betreft een heel andere speler staat?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 11 jun 2020, 17:42 Maar denk je niet dat er over vier jaar wat dat betreft een heel andere speler staat?
Ja iets peziger en krachtiger dan nu, maar niet zo geblokt als De Zeeuw.

Maar dat geeft ook niks. Goudmijn heeft een stijl van spelen die lijkt op die van Frenkie de Jong. Die is ook niet geblokt, maar stelt zich strategisch ijzersterk op en weet zich altijd weer vrij te spelen. Die kant zie ik Goudmijn ook op gaan. Midtsjo heeft dat ook, maar die is weer wel iets geblokter en krachtiger. Wel een stuk ouder al als Goudmijn.

Goudmijn moet dus wat sterker en iets meer fysiek ontwikkelen om meer gewicht in de schaal te kunnen gooien in de duels als ie daarin beland. Beter is natuurlijk dat ie met zijn fysiek zo weinig mogelijk duels hoeft aan te gaan en vooral voetballend overeind blijft.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: 11 jun 2020, 18:42 Ja iets peziger en krachtiger dan nu, maar niet zo geblokt als De Zeeuw.

Maar dat geeft ook niks. Goudmijn heeft een stijl van spelen die lijkt op die van Frenkie de Jong. Die is ook niet geblokt, maar stelt zich strategisch ijzersterk op en weet zich altijd weer vrij te spelen. Die kant zie ik Goudmijn ook op gaan. Midtsjo heeft dat ook, maar die is weer wel iets geblokter en krachtiger. Wel een stuk ouder al als Goudmijn.

Goudmijn moet dus wat sterker en iets meer fysiek ontwikkelen om meer gewicht in de schaal te kunnen gooien in de duels als ie daarin beland. Beter is natuurlijk dat ie met zijn fysiek zo weinig mogelijk duels hoeft aan te gaan en vooral voetballend overeind blijft.
Gaat nog geen eens zo zeer om lichamelijke kracht maar eerder op conditioneel vlak. Midtsjo kan echt ongelooflijk veel energie in een wedstrijd leggen. Die blijft maar gaan. En altijd met veel venijn. Zo ver is Goudmijn nog lang niet maar dat is ook normaal op zijn leeftijd.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Fijn dat hij is vastgelegd. Gezien de termijn van het contract hebben ze er ook veel vertrouwen in. Benieuwd of hij dat waarmaakt. Let's go Kenzo!
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 11 jun 2020, 20:16 Gaat nog geen eens zo zeer om lichamelijke kracht maar eerder op conditioneel vlak. Midtsjo kan echt ongelooflijk veel energie in een wedstrijd leggen. Die blijft maar gaan. En altijd met veel venijn. Zo ver is Goudmijn nog lang niet maar dat is ook normaal op zijn leeftijd.
Met je eens. Belangrijkste voor een voetballer dat ie voetballen kan is wel verzekerd.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Ik moet bij hem om één of andere reden steeds denken aan Thomas Müller. Ook niet de meest gespierde speler, maar wel pezig en een goed idee waar hij moet staan en gaan. Zou mooi zijn als hij ook maar een beetje dezelfde ontwikkeling doormaakt 8)
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Guiseppe92
Steward
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 okt 2019, 15:13

Wanneer gaat Kenzo Goudmijn eindelijk een kans krijgen in het eerste? Speelt wekelijks de pannen van het dak in de KK-Divisie. Geweldige techniek, overzicht, loopvermogen.. Hij doet zijn naam echt eer aan 😇
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Zou wat mij betreft prima eens een halfuurtje kunnen spelen tegen de juiste tegenstander. Al dan niet op een iets andere plek. Helaas is het wisselbeleid nog niet zo geweldig dat meer spelers een kans krijgen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Guiseppe92 schreef: 18 feb 2021, 17:19 Wanneer gaat Kenzo Goudmijn eindelijk een kans krijgen in het eerste? Speelt wekelijks de pannen van het dak in de KK-Divisie. Geweldige techniek, overzicht, loopvermogen.. Hij doet zijn naam echt eer aan 😇
Op basis van de laatste wedstrijd heeft hij zeker wat minuten verdient. Net zoals Evjen, Tabouni en Duin dat ook hebben verdient. Maar zeker Goudmijn vondt ik erg zwak in de eerste wedstrijden van het seizoen. Heel vaak tegengoals ingeleidt met stom balverlies. Nu hij wat verder naar voren is gezet gaat het stukken beter.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 18 feb 2021, 18:23 Op basis van de laatste wedstrijd heeft hij zeker wat minuten verdient. Net zoals Evjen, Tabouni en Duin dat ook hebben verdient. Maar zeker Goudmijn vondt ik erg zwak in de eerste wedstrijden van het seizoen. Heel vaak tegengoals ingeleidt met stom balverlies. Nu hij wat verder naar voren is gezet gaat het stukken beter.
Ja helemaal mee eens. Goudmijn heeft een mindere periode gehad tot een wedstrijd of 3 a 4 geleden. Sindsdien speelt hij heel sterk bij Jong AZ en verdient hij zeker een invalbeurt bij het 1e (inderdaad net als Evjen, Taabouni en Duin).
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Normaal gesproken ga je Midtsjo of Koopmeiners niet snel eruit halen voor Goudmijn, tenzij de stand dat toelaat. En laten we nou net niet heel sterk zijn dit seizoen in het voortijdig beslissen van wedstrijden. Dus niet te hard van stapel lopen met alle talenten een kans geven. Je kan ze niet allemaal inzetten.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Kilkenny schreef: 18 feb 2021, 20:59 Normaal gesproken ga je Midtsjo of Koopmeiners niet snel eruit halen voor Goudmijn, tenzij de stand dat toelaat. En laten we nou net niet heel sterk zijn dit seizoen in het voortijdig beslissen van wedstrijden. Dus niet te hard van stapel lopen met alle talenten een kans geven. Je kan ze niet allemaal inzetten.
Je kan hem wel ook brengen voor Gudmundsson of Stengs.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 18 feb 2021, 20:59 Normaal gesproken ga je Midtsjo of Koopmeiners niet snel eruit halen voor Goudmijn, tenzij de stand dat toelaat. En laten we nou net niet heel sterk zijn dit seizoen in het voortijdig beslissen van wedstrijden. Dus niet te hard van stapel lopen met alle talenten een kans geven. Je kan ze niet allemaal inzetten.
Er zijn toch genoeg wedstrijden waarbij het wel kan. Als je 20 minuten voor tijd 2 - 0 voor of achter staat kun je best Goudmijn in laten vallen. Zeker in de vorm die hij nu heeft, moet hij prima mee kunnen doen. Daarnaast hoeft hij niet perse voor Koopmeiners of Midtsjo in te vallen. Je kunt hem ook op 10 laten spelen of je kunt Koopmeiners de laatste 20 minuten CV laten spelen. Er zijn meerdere mogelijkheden. Het is belangrijk om talenten die goed presteren bij Jong AZ te laten zien dat zij kansen krijgen door hun goede presteren. Anders krijgen spelers het gevoel dat ze op een dood spoor zitten en dat is:
1. niet bevorderlijk voor hun ontwikkeling
2. een reden om voortijdig te willen vertrekken bij AZ als ze zien dat talenten geen kans krijgen.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Kenzo is echt nog niet rijp voor het eerste hoor. Die moet fysiek nog wel een stap of twee maken. En het balverlies moet er uit. Ik zou eerder Peer een kans geven dan Kenzo, precies om hetgeen ik hierboven benoem.

Ja, bij een 4-0 voorsprong kan je Goudmijn er wel in zetten ja, maar dat is dan ook maar een beetje voor de vorm natuurlijk.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Plaats reactie