Mohamed Taabouni (2022)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Portret van Taabouni:
https://www.youtube.com/watch?v=Bj3jUG-RkZQ

Hij heeft een contract tot 2021. Ik hoop heel erg dat hij open staat voor een contractverlenging. In het filmpje rept hij over het blindelings kunnen vinden van Naci Ünüvar en we weten waar die voetbalt.

Angstscenario: ajax heeft niks aan Stengs komend jaar, dus die laten hem links liggen deze zomer (op zich niet erg uiteraard) maar halen Taabouni een jaar later gratis (aaarghh) op.

Goede hoop scenario: Taabouni heeft een verstandig en loyaal karakter en denkt er niet over om naar ajax te verkassen en wil tijdig hier voor zijn kans gaan in AZ 1. Daarom laat hij zijn contract verlengen deze winter. AZ heeft alleen eerst het WK onder 17 afgewacht, om deze jongen niet onder druk te zetten. Anders was dat deze zomer al gebeurd.

Droomscenario: Taabouni verlengt zijn contract en Naci Ünüvar ziet te weinig perspectief bij ajax en wordt overgenomen door AZ.

Edit: contract duurt tot 2022 na verlenging deze zomer, zie hieronder.
_________________
"I don't know that!"
Ted_AZ
Supporter
Berichten: 235
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:13

Heb hem al een paar keer zien voetballen, heeft ook meegedaan tegen die belgen in Dirkshorn. ( oefenwedstrijd)
Fantastische speler, niet alleen techniek maar ook inzicht.
Staan ook verschillende filmpjes van hem op youtube, ik ben ook bang dat ze aan hem gaan trekken.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Eerst niks vinden en dan in de middag tegen onderstaand bericht aanlopen....

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/contract-ta ... engebroken

Het contract duurt nu dus tot 2022. Ik kan mijn angstscenario dus in de kast gooien, voor het seizoen zit het nog wel goed. Gewoon van de zomer weer verlengen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Op dat vlak zijn Boadu en Stengs geweldige voorbeelden. Het bewijst dat je absoluut kans krijgt bij AZ en zelfs international kan worden. Waarom zou je die zekerheid willen inruilen voor een avontuur wat verderop waar het maar de vraag is hoeveel krediet je daar werkelijk hebt?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

29 maart 2020 gewoon zorgen dat er een contract voor 5 jaar klaarligt. Dat zal ook wel gebeuren.
bart van der velden
Supporter
Berichten: 228
Lid geworden op: 11 jan 2008, 10:42

Eigenlijk is het ongelooflijk knap wat AZ voor elkaar krijgt met het binden van al die toptalenten. Met zo'n boevenbende in Duivendrecht in de buurt. Ook de magistrale manier waarop Eenhoorn rustig blijft reageren bij Studio Voetbal, terwijl hij toch ook zijn bloed moet voelen koken. Getuigt van grote klasse.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Taabouni (hij doet me denken aan Gerald Vanenburg) kan net als Stengs een smaakmakertje worden (overzicht, dribbel, goed schot en een vlijmscherpe steekbal in de benen), als dan ook Evjen het waar kan maken blijft ook op de lange termijn het er voor AZ prachtig uit zien.
Ze zijn goed bezig bij AZ.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ik denk dat Taabouni gisteren beter in had kunnen vallen dan Aboukhlal.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZuid-Scharwoude schreef: 19 jan 2020, 08:58 Ik denk dat Taabouni gisteren beter in had kunnen vallen dan Aboukhlal.
Ja ik begrijp de keuzes van Slot ook niet altijd. Taabouni had vrijdagavond nog gespeeld en ik had hem uit voorzorg gespaard, omdat Stengs niet duidelijk was of die zou spelen.

Gisteravond had ie beter Druijf als eerste kunnen inbrengen. Een fysiek sterke spits die die twee grote cv´s een beetje weerstand zou geven. Boadu was onzichtbaar en maakte niks klaar in het centrum. Die dan op de plek van uitgevallen Idrissi.

Of je gaat met twee centrumspitsen spelen die vol druk zetten op hun CV´s om het tij te keren. Stengs daarachter. De Wit rechts, Midtsjo links en Teun centrum. Dus met een ruit op het middenveld achter onze twee spitsen.

Om terug te komen op Taabouni. Die vind Slot blijkbaar nog te licht. Hij gebruikt liever een blindganger als Aboukhlal.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Aboukhlal heeft waarschijnlijk geen eigen topic omdat iedereen weet dat hij kort zal blijven. Wie die vogel heeft gescout verdient een knieschot. 3 ballen die van zijn schoen springen, 2 ordinaire schwalbes, geen enkel duel gewonnen en een lamlendige uitstraling. Nooit meer opstellen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 19 jan 2020, 09:37 Aboukhlal heeft waarschijnlijk geen eigen topic omdat iedereen weet dat hij kort zal blijven. Wie die vogel heeft gescout verdient een knieschot. 3 ballen die van zijn schoen springen, 2 ordinaire schwalbes, geen enkel duel gewonnen en een lamlendige uitstraling. Nooit meer opstellen.
🧐
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 19 jan 2020, 10:41🧐
Tja Langedijk komt uit ierland en heeft een verleden bij de IRA. Wat Aboukhlal en een knieschot verder met Taabouni te maken heeft, weet ik ook niet :roll:

Ik denk wel dat Taabouni het gisteren beter had gedaan dan Aboukhlal, maar ook Taabouni komt nog te kort voor de eredivisie.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 19 jan 2020, 10:41🧐
Nekschot vond ik wat te ver gaan :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

multatuli schreef: 19 jan 2020, 11:24 Ik denk wel dat Taabouni het gisteren beter had gedaan dan Aboukhlal, maar ook Taabouni komt nog te kort voor de eredivisie.
Dat dacht men van Boadu ook. Daarbij zie ik 1.000 keer liever eigen jeugd falen dan een onbeholpen prutser uit Eindhoven. Die hier dus niet eens een eigen topic heeft...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Taabouni is helaas wel echt te licht en moet als een gek aan de bak in het krachthonk evenals Goudmijn. Geweldige spelers maar wegen nog amper 58kg.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ook mooi:
https://www.vi.nl/nieuws/talentvolle-ta ... tie-bij-AZ
Nu nog een bijpassende contractwijziging/verlenging. Maar we hoeven er niet aan te twijfelen dat AZ daar mee bezig is.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

leszz schreef: 19 jan 2020, 13:57 Taabouni is helaas wel echt te licht en moet als een gek aan de bak in het krachthonk evenals Goudmijn. Geweldige spelers maar wegen nog amper 58kg.
Neem aan dat hij het van zijn technische vaardigheden moet hebben, iedere jonge speler zal zich fysiek nog moeten ontwikkelen.
De vraag is of je wil dat hij bal kunstenaar wordt of wat anders.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

leszz schreef: 19 jan 2020, 13:57 Taabouni is helaas wel echt te licht en moet als een gek aan de bak in het krachthonk evenals Goudmijn. Geweldige spelers maar wegen nog amper 58kg.
In alles doet hij me aan Gerard Vanenburg denken en die was ook fysiek niet echt een zwaargewicht; deed veelal alles op techniek, perfecte pass en lekkere poeier in de benen.
Taabouni heeft dat ook, maar is net als Vanenburg wel meer een aanvallende middenvelder dan een buitenspeler.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

handelaar schreef: 12 jun 2020, 06:48 In alles doet hij me aan Gerard Vanenburg denken en die was ook fysiek niet echt een zwaargewicht; deed veelal alles op techniek, perfecte pass en lekkere poeier in de benen.
Taabouni heeft dat ook, maar is net als Vanenburg wel meer een aanvallende middenvelder dan een buitenspeler.
Het is net maar welk type buitenspeler je wilt. Hij is geen hardloper en zoekt niet de diepte. Hij wil een actie met de bal. En dribbel, steekpass of een schot op doel. Ik zie in hem een potentiële opvolger van Idrissi in ons systeem. Komend vanaf de linkerkant naar binnen om de opkomende back ruimte te geven en zelf met zijn rechter dat Idrissi ook meestal doet de actie of het schot.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

ForzAZ schreef: 12 jun 2020, 07:23 Het is net maar welk type buitenspeler je wilt. Hij is geen hardloper en zoekt niet de diepte. Hij wil een actie met de bal. En dribbel, steekpass of een schot op doel. Ik zie in hem een potentiële opvolger van Idrissi in ons systeem. Komend vanaf de linkerkant naar binnen om de opkomende back ruimte te geven en zelf met zijn rechter dat Idrissi ook meestal doet de actie of het schot.
Hoe dan ook, als aanvallende middenvelder of eventueel als buitenspeler, ik ben in mijn nopjes dat deze speler die van zijn generatie behoort tot de grootste talentent van Nederland nu al met zijn 18 jaar bij de A-selectie zit.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gesloten