Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZA'dam schreef: 10 jun 2020, 20:17Maar mocht dat wel zo zijn dan kunnen we het simpelweg in de reglementen opzoeken.
In de reglementen staat dat voor zowel het opmaken van de tussenstand als van de eindstand bij een gelijk aantal punten het doelsaldo als eerste telt.
Er staat echter niets over wat er moet gebeuren als niet alle wedstrijden gespeeld kunnen worden, behalve dat de KNVB beslist in gevallen waarin niet voorzien was.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Forza AZ schreef: 10 jun 2020, 21:13 In de reglementen staat dat voor zowel het opmaken van de tussenstand als van de eindstand bij een gelijk aantal punten het doelsaldo als eerste telt.
Er staat echter niets over wat er moet gebeuren als niet alle wedstrijden gespeeld kunnen worden, behalve dat de KNVB beslist in gevallen waarin niet voorzien was.
Duidelijk. En dat laatste "dat de KNVB beslist in alle gevallen waarin niet voorzien was" is het ´m nou net.

Dan wordt heel belangrijk voor de KNVB om nou eens helder uit te leggen waarom ook in dit geval het doelsaldo boven het onderlinge resultaat prevaleert!?

Wat ik al eerder zei in andere landen doen ze het anders en vinden ze niet het doelsaldo bepalend voor de eindrangschikking. Spanje en Schotland al van oudsher. Frankrijk heeft nu in een plaatsing het onderlinge resultaat gekozen. Italië zou een met een wiskundige formule de rangschikking bepalen.

Des te meer landen het anders doen dan de KNVB des te meer een dossier op de hand van AZ bij een juridisch vervolg.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Dit is wat vd Sar er over zegt.

minuut 13:20 https://www.npostart.nl/nos-studio-spor ... rce=tvblik
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 11 jun 2020, 06:17 Duidelijk. En dat laatste "dat de KNVB beslist in alle gevallen waarin niet voorzien was" is het ´m nou net.

Dan wordt heel belangrijk voor de KNVB om nou eens helder uit te leggen waarom ook in dit geval het doelsaldo boven het onderlinge resultaat prevaleert!?

Wat ik al eerder zei in andere landen doen ze het anders en vinden ze niet het doelsaldo bepalend voor de eindrangschikking. Spanje en Schotland al van oudsher. Frankrijk heeft nu in een plaatsing het onderlinge resultaat gekozen. Italië zou een met een wiskundige formule de rangschikking bepalen.

Des te meer landen het anders doen dan de KNVB des te meer een dossier op de hand van AZ bij een juridisch vervolg.
Welnee, het is volstrekt kansloos. Juist door die ene zin. En het zijn maar een paar landen die afwijken van hun normale gang van zaken. Frankrijk is een uitzondering, daar kan je dus niks mee. Doelsaldo is altijd beslissend geweest, bij zowel een volledige competitie als bij het bepalen van de rangschikking gaandeweg het seizoen. Dus je kan de vraag net zo goed omdraaien, waarom zou de KNVB daar nu ineens van moeten afwijken? Alleen omdat het ons nu even beter uitkomt? Als het omgekeerd was geweest en de KNVB had ajax het beste CL ticket gegeven op basis van het onderlinge resultaat, dan was Alkmaar de klein geweest en werd er weer KNJB geroepen. Zo blijft het.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 11 jun 2020, 08:26 Welnee, het is volstrekt kansloos. Juist door die ene zin. En het zijn maar een paar landen die afwijken van hun normale gang van zaken. Frankrijk is een uitzondering, daar kan je dus niks mee. Doelsaldo is altijd beslissend geweest, bij zowel een volledige competitie als bij het bepalen van de rangschikking gaandeweg het seizoen. Dus je kan de vraag net zo goed omdraaien, waarom zou de KNVB daar nu ineens van moeten afwijken? Alleen omdat het ons nu even beter uitkomt? Als het omgekeerd was geweest en de KNVB had ajax het beste CL ticket gegeven op basis van het onderlinge resultaat, dan was Alkmaar de klein geweest en werd er weer KNJB geroepen. Zo blijft het.
Omdat dit een volledig nieuwe, unieke situatie is. Dat is al eerder betoogd. Maar dan vallen we weer in herhaling, wat mij betreft is alles wel zo ongeveer gezegd.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AZ 4 Life schreef: 11 jun 2020, 08:26 Welnee, het is volstrekt kansloos. Juist door die ene zin.
En dat zouden ze bij AZ niet hebben geweten?
Maar goed, ik kijk alvast verder en hoop wel dat er überhaupt voorrondes CL worden gespeeld gezien de kwalificatie voor de Champions en Europa League mogelijk op de schop gaan voor komend seizoen. Wat betekend dat enkel Feyenoord en mogelijk ajax (als ze rechtstreeks geplaatst worden) Europees spelen. Door de coronacrisis zou er voor een reguliere kwalificatie geen ruimte zijn en dan kan ik de gang zelfs naar het CAS wel begrijpen als ajax AZ dan niet financieel compenseert met het startgeld van de CL.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

AZ 4 Life schreef: 11 jun 2020, 08:26 Welnee, het is volstrekt kansloos. Juist door die ene zin. En het zijn maar een paar landen die afwijken van hun normale gang van zaken. Frankrijk is een uitzondering, daar kan je dus niks mee. Doelsaldo is altijd beslissend geweest, bij zowel een volledige competitie als bij het bepalen van de rangschikking gaandeweg het seizoen. Dus je kan de vraag net zo goed omdraaien, waarom zou de KNVB daar nu ineens van moeten afwijken? Alleen omdat het ons nu even beter uitkomt? Als het omgekeerd was geweest en de KNVB had ajax het beste CL ticket gegeven op basis van het onderlinge resultaat, dan was Alkmaar de klein geweest en werd er weer KNJB geroepen. Zo blijft het.
Daar ben ik het grotendeels mee eens. Ik had de reacties hier wel willen zien als het besluit van de KNVB net wél onze kant op viel.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

ForzAZ schreef: 11 jun 2020, 06:17 Duidelijk. En dat laatste "dat de KNVB beslist in alle gevallen waarin niet voorzien was" is het ´m nou net.
Maar kennelijk zijn er, los van die reglementen ook nog de aanwijzingen van de Uefa m.b.t. de overwegingen die van belang zouden moeten zijn om de definitieve eindklassering te bepalen, waardoor regels uit het nationale reglement overruled zouden kunnen worden. Van dat laatste ben ik niet zeker maar het feit dat AZ bij de Uefa protest aantekent duidt daar wel op. Verder gaat de Uefa natuurlijk over de CL.
Ik kan me ook nog voorstellen, ofschoon ik weinig van de reglementen af weet, dat er een soort compensatie maatregel uit de hoge hoed wordt getoverd van financiële aard. Bijvoorbeeld dat, ongeacht wie de nationale bond nou als eerste aanmerkt, gezien de buitengewone omstandigheden de CL-startpremies gedeeld worden zodat de aangewezen nummer 2 dan weliswaar sportief benadeeld wordt maar niet daarnaast ook nog eens het volledige financiële nadeel hoeft te dragen.
Laatst gewijzigd door AZA'dam op 11 jun 2020, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

handelaar schreef: 11 jun 2020, 09:02 En dat zouden ze bij AZ niet hebben geweten?
Maar goed, ik kijk alvast verder en hoop wel dat er überhaupt voorrondes CL worden gespeeld gezien de kwalificatie voor de Champions en Europa League mogelijk op de schop gaan voor komend seizoen. Wat betekend dat enkel Feyenoord en mogelijk ajax (als ze rechtstreeks geplaatst worden) Europees spelen. Door de coronacrisis zou er voor een reguliere kwalificatie geen ruimte zijn en dan kan ik de gang zelfs naar het CAS wel begrijpen als ajax AZ dan niet financieel compenseert met het startgeld van de CL.
De UEFA gaat echt niet de voorrondes helemaal overslaan. Ze gaan ze waarschijnlijk wel inkorten tot enkele wedstrijden in plaats van uit en thuis. En zelfs al zouden ze de voorronde niet spelen, dan kun je natuurlijk niet de nummer 3 (Feyenoord) wel laten deelnemen en de nummer 2 (AZ) niet.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

inderdaad, dat is niet te verkopen. Dan zou het nog logischer zijn dat AZ de plek van Feyenoord in de El inneemt. Zal uiteindelijk gewoon een verkorte versie worden playoffs vermoedelijk.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DiepeMast schreef: 11 jun 2020, 20:55 inderdaad, dat is niet te verkopen. Dan zou het nog logischer zijn dat AZ de plek van Feyenoord in de El inneemt. Zal uiteindelijk gewoon een verkorte versie worden playoffs vermoedelijk.
De geruchten zijn dat de voorrondes inderdaad verkort (steeds over 1 wedstrijd) gespeeld gaan worden tussen half augustus en begin oktober. De laatste voorronde eventueel wel gewoon over 2 wedstrijden. En de groepsfase zou dan rond 20 oktober beginnen op de datum waarop eigenlijk de 3e speeldag gespeeld zou worden. De knock-out fase zou gewoon vanaf half februari gespeeld moeten worden.

Op 17/18 juni wordt er op het congres van de UEFA duidelijkheid verwacht over de data van de Europacup van dit seizoen (1/8e finales en verder) en komend seizoen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

handelaar schreef: 11 jun 2020, 09:02 En dat zouden ze bij AZ niet hebben geweten?
Maar goed, ik kijk alvast verder en hoop wel dat er überhaupt voorrondes CL worden gespeeld gezien de kwalificatie voor de Champions en Europa League mogelijk op de schop gaan voor komend seizoen. Wat betekend dat enkel Feyenoord en mogelijk ajax (als ze rechtstreeks geplaatst worden) Europees spelen. Door de coronacrisis zou er voor een reguliere kwalificatie geen ruimte zijn en dan kan ik de gang zelfs naar het CAS wel begrijpen als ajax AZ dan niet financieel compenseert met het startgeld van de CL.
Het scenario dat wij zonder Europees voetbal zouden komen te zitten als de kwalificatie op de schop gaat lijkt me geen realistisch scenario. Dat zou raar zijn ook, dat de nummer twee geen Europees voetbal speelt en de nummer drie wel. Daar zal dus echt wel een mouw aan gepast gaan worden.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Er is een meningsverschil ontstaan tussen de KNVB en minister Martin van Rijn over de vervroegde stopzetting van het Nederlands betaald voetbal. Het verhaal dat naar buiten kwam, was dat de beslissing van de KNVB gegrond was op regelgeving van het kabinet en het RIVM, maar dat weerspreekt van Rhijn, uitgezonden bij Beau.

'Dat is echt een verantwoordelijkheid van de KVNB', zo spreekt de minister van Medische Zorg en Sport. 'De KNVB heeft redenen gehad om dat te doen. Dat zullen ze daar met elkaar moeten afwegen. De KNVB kijkt naar wat de consequenties zijn van het spelen met en zonder publiek. Zij hebben afgewogen dat het toch verstandiger is om de competitie te stoppen en na te denken over hoe het erna wel gaat. Dat zijn we nu aan het doen.'
Zit van Rijn hier nu helemaal langs of heeft de KNVB zelf dus de doorslag gegeven om te stoppen en waren er toch mogelijkheden geweest om niet tot dit besluit te hebben hoeven komen? Als dat laatste het geval is, druist ook dit tegen de UEFA regels in om op sportieve gronden te handelen.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Geval van `De vraag stellen is haar beantwoorden!`
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De overheid houdt nu nog steeds vol dat er tot 1 september niet gevoetbald mag worden. De KNVB heeft inderdaad op 24 april besloten om te stoppen met de Eredivisie, maar dat kon dus niet anders.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Forza AZ schreef: 13 jun 2020, 07:36 De overheid houdt nu nog steeds vol dat er tot 1 september niet gevoetbald mag worden. De KNVB heeft inderdaad op 24 april besloten om te stoppen met de Eredivisie, maar dat kon dus niet anders.
Je weet het niet, wellicht dat er toch ergens nog ruimte is geweest op versoepeling voor de eredivisie maar dat de KNVB dit niet heeft aangegrepen.
Anders vreemde uitspraak van minister van Rijn die dit toch in zijn pakket heeft en zeer goed weet wat wel of niet mogelijk is.
Zit er toch ergens een kern van waarheid in die tweet die je onlangs hier plaatste en speelden er ook andere belangen mee (geintje, maar toch :D )
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

handelaar schreef: 13 jun 2020, 07:46 Je weet het niet, wellicht dat er toch ergens nog ruimte is geweest op versoepeling voor de eredivisie maar dat de KNVB dit niet heeft aangegrepen.
Anders vreemde uitspraak van minister van Rijn die dit toch in zijn pakket heeft en zeer goed weet wat wel of niet mogelijk is.
Zit er toch ergens een kern van waarheid in die tweet die je onlangs hier plaatste en speelden er ook andere belangen mee (geintje, maar toch :D )
Er bestaat ook zoiets als voortschrijdend inzicht. In Engeland gaan ze komende week beginnen met de competitie. Als je over 1 maand start dan heb je nog steeds prima de tijd. Echt in alles is de KNVB tekort geschoten. Dit heeft niks met topsportmentaliteit te maken waar de KNVB altijd haar mond vol van heeft. Roep desnoods zowel ajax als AZ als kampioen uit. Dat is nog altijd minder erg dan dit.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kass schreef: 13 jun 2020, 17:34 Er bestaat ook zoiets als voortschrijdend inzicht. In Engeland gaan ze komende week beginnen met de competitie. Als je over 1 maand start dan heb je nog steeds prima de tijd.
Nee, dan heb je niet genoeg tijd meer, want bij de UEFA moet je de Europacup plekken aangeven voor 3 augustus. Met nog 10 speelrondes te gaan (inclusief inhaalwedstrijden en bekerfinale) zou je uiterlijk 1 juli moeten beginnen. En dat is dan nog zonder play-offs.
Dat is nu niet meer te realiseren, ook omdat de clubs al maanden geen echte training meer hebben gehad.

De KNVB heeft inderdaad wel verzaakt, net als de clubs. De clubs (met ajax voorop) riepen eind maart al dat de Eredivisie dood was. Dat gaf al een slecht teken af richting de overheid. Die ging daardoor natuurlijk niet zelf alsnog over een uitzondering voor de Eredivisie nadenken, want die hadden al genoeg aan hun hoofd.
De KNVB wilde wel verder spelen, maar kwam natuurlijk veel te laat met een plan. Die hadden vanaf maart al direct aan een plan moeten werken, en niet eerst afwachten wat de overheid ging beslissen.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Forza AZ schreef: 13 jun 2020, 21:17 De KNVB heeft inderdaad wel verzaakt, net als de clubs. De clubs (met ajax voorop) riepen eind maart al dat de Eredivisie dood was.
Ergens begrijp ik nog steeds niet dat AZ samen met ajax en psv hier een voortrekkersrol in heeft gespeeld.
Van ajax en psv kan ik buiten het moreelaspect, ook het zelfbelang begrijpen. Maar waar Feyenoord nog zijn bedenkingen had, ging AZ eensgestemd met die andere twee mee.
Ik heb ze daarna tot aan eind Mei ook nooit meer gehoord (totale stilte), mocht de situatie veranderen, om de competitie eventueel zonder publiek dan weer te hervatten en dat maakt de zaak wel vreemd.
Ze hadden een veel sterkere zaak bij de UEFA gehad als ze juist als mede koploper hiervoor hadden gepleit, alhoewel we niet alles weten gezien AZ met regelmaat nog contact met de KNVB heeft opgenomen maar het geen respons meer kreeg doordat mails niet werden beantwoord en de telefoon niet werd opgenomen.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

handelaar schreef: 14 jun 2020, 08:03 Ergens begrijp ik nog steeds niet dat AZ samen met ajax en psv hier een voortrekkersrol in heeft gespeeld.
Solidariteit, angst? Een emotioneel besluit van het moment?
Het besluit werd genomen op een moment dat het zwaard van Damocles boven de samenleving hing.
Het is heel moeilijk te bepalen hoe de gemoedstoestand is geweest die dit heeft veroorzaakt.
Nu met voortschreidend inzicht had het allemaal anders gekund, maar ik snap ook dat je nú de competitie niet meer opstart.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie