Prestaties / Tactiek

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 14 feb 2020, 09:11 Ik heb het over posities van spelers. Dat staat los van de taktiek waar je de tegenstander op het veld bij de strop wilt grijpen. Als het voor iedereen maar duidelijk is welke positie je staat en waar je als team gegroepeerd begint met de verdediging.

Dat laatste zie ik namelijk niet meer goed uit de verf komen. De jaagt wel diep, terwijl er geen aansluiting van achteruit is. Gevolg teveel ruimte tussen de linies en dat betekent kansen voor de tegenstander.

Daarom vraag ik mij ook af wat er de laatste paar maanden aan de hand is met wijzigingen in posities en het team wat uit elkaar valt. Slot? Huiberts? Spelers? Makelaars? Wie is of wie zijn de oorzaak dat het niet meer klopt?
Hier ben ik het mee eens. Posities, taken en afspraken moeten duidelijk zijn en worden nagekomen. Een paar wedstrijden geleden verloren we doordat Wijndal zijn taak 1 keer (verdedigen) verzaakte waardoor we verloren. En tegen NAC was het Ouwejan die zijn taak (verdedigen) keer op keer op keer verzaakte en we verloren daardoor. Ik dacht serieus dat hij het bewust deed. Hij wilde alleen maar aanvallen en Schouten en die andere van NAC kregen ALLE ruimte op de plek waar Ouwejan hoorde te staan.

Daarom is Svensson zo goed, die verzaakt zijn taak om te verdedigen nooit. Al gaat hij 100x naar voren, hij rent altijd weer terug om te verdedigen.

Dat we Vlaar misten helpt ook niet, die had Ouwejan weer eerder op zijn plek gezet. En dan had je een extra slot op de deur gehad. Clasie is gewoon geen verdediger.

En Stengs speelt ook echt dramatisch of hij op rechts staat of op 10, hij raakt bijna geen bal goed en hij blinkt ook niet uit in vechtlust. Slot moet leren wanneer hij moet ingrijpen bij spelers. Om op jouw vraag antwoord te geven. De schuld ligt bij Slot. Hij moet zorgen dat de spelers presteren en zo niet, moet hij ingrijpen. Dat doet hij niet.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

multatuli schreef: 14 feb 2020, 08:50 Met de laatste zin ben ik het helemaal eens. Maar een club die professioneel voetbal speelt, moet toch wel 2 verschillende systemen goed kunnen spelen?

Het speltype van het hoog druk zetten, snel ballen veroveren werkt prima tegen veel tegenstanders. Maar het is ook slim om wat meer terug getrokken te kunnen spelen, bal wat meer achterin veroveren en dan snel counteren. Dit speltype is perfect met het type spits wat Boadu is, namelijk razendsnel. Hij krijgt dan meer ruimte om te scoren. Ook Idrissi en Stengs passen in die speelwijze.

Van Gaal hanteerde in het meest dramatische seizoen ongeveer dezelfde speelwijze als Slot. Gevolg dat we bijna geen punten pakten. Pas op het moment dat hij AZ meer terug getrokken liet spelen, werd AZ kampioen. Een team dat beide speelwijzes goed beheerst, heeft veel meer mogelijkheden.
Slot heeft juist aangegeven in een interview op het YouTube kanaal van AZ dat ze dit tijdens de winterstop heel erg geoefend hebben.
Hoe meer tijd je bestaat aan 2 systemen, hoe minder je de ene kan perfectioneren in mijn ogen.
Ik zie tenminste een duidelijke correlatie tussen het trainen op het counteren en nu het mindere spel.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Gister was natuurlijk dramatisch, maar we moeten onszelf ook geen complex aanpraten. We hebben Feyenoord met praktisch dezelfde spelers als dat ze nu hebben verslagen in de Kuip en PSV zonder Bergwijn en met de falende Ihattaren is ook geen wonderploeg. Willem II doet ook alweer normaal.

Het probleem wat we onder v/d Brom ook al hadden is nu onder Slot ook weer actueel: we zijn namelijk zeer eenkennig in onze tactiek. Bij iedere andere tactiek dan de klassieke 4-3-3 raakte het hele elftal volledig in de war. Advocaat heeft bij Feyenoord binnen 2 maanden voor elkaar gekregen wat bij ons al jaren niet lukt; inzakken als dat zo uitkomt en bij een achterstand alsnog het initiatief nemen. Wat de wereld daar van vindt interesseert me niet, ik wil tweede worden. Van Gaal is ook kampioen geworden door een zakelijkere tactiek.

Die 3-5-2 van de tweede helft tegen Twente was een aardig fiasco en maakte ons alleen maar zwakker. De Wit, Stengs, Boadu en Druijf lopen elkaar allemal in de weg in de as. Svensson als rechtsbuiten kan niet. We moeten gewoon terug naar de vaste tactiek van voor de winterstop, maar wel met wat andere namen. Evjen gaat dan op de plek van de Wit en Druijf gaat gewoon de punt van de spits in om oorlog te maken. Boadu en Stengs mogen strijden om het overgebleven plekje op rechtsbuiten, totdat ze beide weer laten zien dat ze het weer verdienen om basis te spelen. Het zou overigens best kunnen dat Evjen en Druijf niet de verlossers zullen zijn, maar het is alsnog wel heel belangrijk voor de selectie: de gepasseerden voelen dat het menens is en dat invallers gaan er 100% voor omdat ze eindelijk een eerlijke kans krijgen. Slot lijkt nu te koppig om gewoon te erkennen dat Stengs en Boadu een terugval hebben, en lijkt wel te bang voor een daling van hun hype, terwijl de waarde na een paar potjes banken, terug op aarde, en daarna weer goed spelen net zo snel weer boven de 20 miljoen zit. Als dit zo door blijft gaan word je 3e of 4e en daalt de waarde van die jongens toch al automatisch naar lagere bedragen.

Als Slot nu durft in te grijpen en tegen Lask en Zwolle met wat andere namen begint dan win je hopelijk thuis van Zwolle en ga je er hoogstwaarschijnlijk uit tegen Lask. Zo kan je tegen Feyenoord thuis met hopelijk precies dezelfde 11 als voor de winterstop spelen, laat je de spelers op zaterdag Feyenoord en PSV-uit helemaal live terugkijken en vreten ze vol vertrouwen Feyenoord op zodat we op 7 punten staan van Feyenoord, PSV en Willem II. Het is nog zeker niet verloren dit seizoen maar dan moet Slot twee dingen doen:

1. De hiërarchie in de selectie open gooien.
2. Vanuit de vaste 4-3-3 een behoudendere versie inslijten.

Hoe leuk ik de reisjes overigens ook vind in Europa, zou ik de wedsrriid volle bak gaan tegen Lask, maar mochten we bv. 1-2 verliezen (wat niet ondenkbaar is tegen een team dat van RBZ wint) dan moet je uit geen risico nemen want die zondag daarna spelen we in de Arena, tegen een ajax dat tegen Getafe een hele vervelende wedstrijd heeft gespeeld. Ik sluit ook helemaal niet uit dat ajax er uit wordt gekegeld door die Spanjaarden. Dus dan zou je tegen een ajax spelen dat net een tik heeft gehad en moe is terwijl wij wat spelers hebben gespaard. Dan zeg ik niet dat we makkelijk winnen in de Arena maar hebben we er wel alles aan gedaan. Vervolgens is Feyenoord de grote favoriet voor de pot in Alkmaar, maar laten we tot grote verassing hun het spel maken en slaan we zelf op de counter toe (met Idrissi, Boadu, Stengs en Evjen).

Nou, en dan wordt je dus 2e en hebben we het beste seizoens sinds lange tijd met een mogelijkheid op Champions League en spelers die hopelijk blijven. Nu nog even uitvoeren ;)
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Het is ook niet alsof we niet meer smaken hebben.
Er lopen bij Jong AZ ook een paar andere jongens rond die redelijk in vorm zijn (en wedstrijdritme hebben).

We hadden misschien tegen Twente of NAC gewoon al Taabouni/Kunst(ik geloof niet in hem, maar hij doet het wel goed, dus een kleine kans verdient ie wel), Of Correia testen met Evjen als aanvoerder van dat lijstje als speler die net een topseizoen heeft gedraaid en dus echt nog wel zou moeten kunnen aansluiten.

Rouleren doet AZ nauwelijks, ook dat is een kunst die het verschil maakt tussen een topploeg en een klein team.
We hebben nu op bepaalde posities die mogelijkheid. Ik wijs niet graag naar ajax als een voorbeeld maar: dat Schuurs, Eiting, Lang(voor zijn verhuur) en anderen minuten maken. komt gewoon doordat Ten Hag durft te rouleren tegen mindere tegenstanders.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 16 feb 2020, 18:52 Het is ook niet alsof we niet meer smaken hebben.
Er lopen bij Jong AZ ook een paar andere jongens rond die redelijk in vorm zijn (en wedstrijdritme hebben).

We hadden misschien tegen Twente of NAC gewoon al Taabouni/Kunst(ik geloof niet in hem, maar hij doet het wel goed, dus een kleine kans verdient ie wel), Of Correia testen met Evjen als aanvoerder van dat lijstje als speler die net een topseizoen heeft gedraaid en dus echt nog wel zou moeten kunnen aansluiten.

Rouleren doet AZ nauwelijks, ook dat is een kunst die het verschil maakt tussen een topploeg en een klein team.
We hebben nu op bepaalde posities die mogelijkheid. Ik wijs niet graag naar ajax als een voorbeeld maar: dat Schuurs, Eiting, Lang(voor zijn verhuur) en anderen minuten maken. komt gewoon doordat Ten Hag durft te rouleren tegen mindere tegenstanders.
Hier gaat het vanaf het begin af aan al fout. Slot had voordat het 1e trainingskamp begon zijn basiself al in zijn hoofd en is er nog nooit vanaf geweken. Dat gaat hij nu tegen Lask ook niet doen. Noodgedwongen moet hij vervangers opstellen voor Vlaar, Wuytens en Midtsjo maar daar blijft het bij. Zeer waarschijnlijk Leeuwin, Clasie en Sugawara. Tijdens de wedstrijd komen Aboukhlal en Druijf erin. Misschien zelfs wel Ouwejan. Andere opties ziet Slot niet. Ik hoop ook op Evjen, Correia, Goudmijn, Kramer, maar dat gaat niet gebeuren. De enige kans om van Lask te winnen is als ze rode kaarten krijgen.

En als Boadu en Stengs door een wonder opeens weer goed spelen, dan is het duidelijk dat ze een zwaar motivatieprobleem hebben om zich op te laden voor de normale eredivisiewedstrijden.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik snap nog steeds niet waarom Evjen geen kans kreeg zaterdag. Abouchlal heeft tal van kansen gehad als invaller, en je weet wat je aan hem hebt (zeer weinig). Met het oog op donderdag waar midtsjo en wuytens er niet bij zijn weet je dat je moet puzzelen. In die 45 minuten tegen twente had Evjen zijn eventuele toegevoegde waarde kunnen laten zien met het oog op donderdag. Nu zou het eigenaardig zijn als je niet goed wordt geacht tegen twente, en dan donderdag in Europa wel mee mag doen. Of ze moeten hem gespaard hebben voor donderdag, maar dat zal wel niet. Maar ben bang dat we weer tegen onze enthousiaste japanner en de tekortkomende abouchlal gaan kijken.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 16 feb 2020, 18:52We hadden misschien tegen Twente of NAC gewoon al Taabouni/Kunst(ik geloof niet in hem, maar hij doet het wel goed, dus een kleine kans verdient ie wel), Of Correia testen met Evjen als aanvoerder van dat lijstje als speler die net een topseizoen heeft gedraaid en dus echt nog wel zou moeten kunnen aansluiten.
Taabouni is juist niet in vorm bij Jong AZ, Kunst is niet eens basisspeler bij de beloften en bij lange na niet goed genoeg, Correia zit de laatste weken meer op de bank dan dat hij in de basis staat. Enige van Jong die echt recht heeft op speeltijd in het eerste is Evjen. De rest komt allemaal (nog) te kort.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 17 feb 2020, 08:42 Taabouni is juist niet in vorm bij Jong AZ, Kunst is niet eens basisspeler bij de beloften en bij lange na niet goed genoeg, Correia zit de laatste weken meer op de bank dan dat hij in de basis staat. Enige van Jong die echt recht heeft op speeltijd in het eerste is Evjen. De rest komt allemaal (nog) te kort.
Seizoenbreed.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bob Ross schreef: 16 feb 2020, 18:29 Gister was natuurlijk dramatisch, maar we moeten onszelf ook geen complex aanpraten. We hebben Feyenoord met praktisch dezelfde spelers als dat ze nu hebben verslagen in de Kuip en PSV zonder Bergwijn en met de falende Ihattaren is ook geen wonderploeg. Willem II doet ook alweer normaal.

Het probleem wat we onder v/d Brom ook al hadden is nu onder Slot ook weer actueel: we zijn namelijk zeer eenkennig in onze tactiek. Bij iedere andere tactiek dan de klassieke 4-3-3 raakte het hele elftal volledig in de war. Advocaat heeft bij Feyenoord binnen 2 maanden voor elkaar gekregen wat bij ons al jaren niet lukt; inzakken als dat zo uitkomt en bij een achterstand alsnog het initiatief nemen. Wat de wereld daar van vindt interesseert me niet, ik wil tweede worden. Van Gaal is ook kampioen geworden door een zakelijkere tactiek.

Die 3-5-2 van de tweede helft tegen Twente was een aardig fiasco en maakte ons alleen maar zwakker. De Wit, Stengs, Boadu en Druijf lopen elkaar allemal in de weg in de as. Svensson als rechtsbuiten kan niet. We moeten gewoon terug naar de vaste tactiek van voor de winterstop, maar wel met wat andere namen. Evjen gaat dan op de plek van de Wit en Druijf gaat gewoon de punt van de spits in om oorlog te maken. Boadu en Stengs mogen strijden om het overgebleven plekje op rechtsbuiten, totdat ze beide weer laten zien dat ze het weer verdienen om basis te spelen. Het zou overigens best kunnen dat Evjen en Druijf niet de verlossers zullen zijn, maar het is alsnog wel heel belangrijk voor de selectie: de gepasseerden voelen dat het menens is en dat invallers gaan er 100% voor omdat ze eindelijk een eerlijke kans krijgen. Slot lijkt nu te koppig om gewoon te erkennen dat Stengs en Boadu een terugval hebben, en lijkt wel te bang voor een daling van hun hype, terwijl de waarde na een paar potjes banken, terug op aarde, en daarna weer goed spelen net zo snel weer boven de 20 miljoen zit. Als dit zo door blijft gaan word je 3e of 4e en daalt de waarde van die jongens toch al automatisch naar lagere bedragen.

Als Slot nu durft in te grijpen en tegen Lask en Zwolle met wat andere namen begint dan win je hopelijk thuis van Zwolle en ga je er hoogstwaarschijnlijk uit tegen Lask. Zo kan je tegen Feyenoord thuis met hopelijk precies dezelfde 11 als voor de winterstop spelen, laat je de spelers op zaterdag Feyenoord en PSV-uit helemaal live terugkijken en vreten ze vol vertrouwen Feyenoord op zodat we op 7 punten staan van Feyenoord, PSV en Willem II. Het is nog zeker niet verloren dit seizoen maar dan moet Slot twee dingen doen:

1. De hiërarchie in de selectie open gooien.
2. Vanuit de vaste 4-3-3 een behoudendere versie inslijten.

Hoe leuk ik de reisjes overigens ook vind in Europa, zou ik de wedsrriid volle bak gaan tegen Lask, maar mochten we bv. 1-2 verliezen (wat niet ondenkbaar is tegen een team dat van RBZ wint) dan moet je uit geen risico nemen want die zondag daarna spelen we in de Arena, tegen een ajax dat tegen Getafe een hele vervelende wedstrijd heeft gespeeld. Ik sluit ook helemaal niet uit dat ajax er uit wordt gekegeld door die Spanjaarden. Dus dan zou je tegen een ajax spelen dat net een tik heeft gehad en moe is terwijl wij wat spelers hebben gespaard. Dan zeg ik niet dat we makkelijk winnen in de Arena maar hebben we er wel alles aan gedaan. Vervolgens is Feyenoord de grote favoriet voor de pot in Alkmaar, maar laten we tot grote verassing hun het spel maken en slaan we zelf op de counter toe (met Idrissi, Boadu, Stengs en Evjen).

Nou, en dan wordt je dus 2e en hebben we het beste seizoens sinds lange tijd met een mogelijkheid op Champions League en spelers die hopelijk blijven. Nu nog even uitvoeren ;)
=D> =D> =D>
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Eens. Maar is dat gekut ook niet begonnen vanaf het moment dat De Wit en Stengs van positie zijn gewisseld? Ik las laatst Svensson in een interview aangeven dat het voor hem nu iets anders is omdat De Wit veel vanaf rechts speelt en Calvin meer centraal. Allemaal leuk en aardig, maar vanaf dat moment lopen we te kloten. Wissel het gewoon weer terug en ga back to basic. En als ook Stengs daar zijn vorm niet weet te pakken dan kan Evjen daar lekker spelen.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

AZ 4 Life schreef: 17 feb 2020, 15:26 Eens. Maar is dat gekut ook niet begonnen vanaf het moment dat De Wit en Stengs van positie zijn gewisseld? Ik las laatst Svensson in een interview aangeven dat het voor hem nu iets anders is omdat De Wit veel vanaf rechts speelt en Calvin meer centraal. Allemaal leuk en aardig, maar vanaf dat moment lopen we te kloten. Wissel het gewoon weer terug en ga back to basic. En als ook Stengs daar zijn vorm niet weet te pakken dan kan Evjen daar lekker spelen.
Dat is mijn idee ook, sinds de Stengs op 10 variant lijkt het spel wel lelijker geworden. De as van het veld zonder de Wit en Stengs daarvoor in de plaats mist power. Ik heb zo het idee dat Stengs zelf heeft aangegeven liever op tien te spelen, ik zou het anders niet weten. “Vroeger” was Stengs en Svensson juist de gevaarlijkste vleugel van AZ, zij kwamen samen constant tot erg gevaarlijke aanvallen. Nu lijkt die vleugel bijna niks meer te produceren en moet alles over Idrissi en Wijndal.

Ik zeg gewoon weer terug naar het team zoals we de eerste helft van dit seizoen en de tweede helft van vorig seizoen speelde. Zodra er ook maar een speler uit het systeem wordt gehaald dan is het elftal alle vastigheden helemaal kwijt. Als Ouwejan en Yuki moeten invallen dan is dat alleen op de backpositie. De Wit, Stengs en Idrissi mogen allen slechts door Evjen worden vervangen indien nodig. Hij is het type speler die ervoor kan zorgen dat bij een wissel dezelfde aanvalsvarianten worden behouden. Op de buitenposities moet je geen houtenklazen als De Wit, Aboukhlal en Yuki neerzetten, daarmee maak je in een klap het hele AZ spel dood.

Hopelijk komt Vlaar snel terug, dat zorgt toch ook altijd wel voor een vertrouwd gevoel en een slot achter de deur.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 17 feb 2020, 15:26 Eens. Maar is dat gekut ook niet begonnen vanaf het moment dat De Wit en Stengs van positie zijn gewisseld? Ik las laatst Svensson in een interview aangeven dat het voor hem nu iets anders is omdat De Wit veel vanaf rechts speelt en Calvin meer centraal. Allemaal leuk en aardig, maar vanaf dat moment lopen we te kloten. Wissel het gewoon weer terug en ga back to basic. En als ook Stengs daar zijn vorm niet weet te pakken dan kan Evjen daar lekker spelen.
De laatste tijd ben ik het veel met je oneens: maar deze comment zit wel snor. 8)
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 17 feb 2020, 08:42 Taabouni is juist niet in vorm bij Jong AZ, Kunst is niet eens basisspeler bij de beloften en bij lange na niet goed genoeg, Correia zit de laatste weken meer op de bank dan dat hij in de basis staat. Enige van Jong die echt recht heeft op speeltijd in het eerste is Evjen. De rest komt allemaal (nog) te kort.
Correia speel meeste wedstrijden mee. En creëert veel kansen. Is op dit moment beter dan Stengs.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 18 feb 2020, 00:20 Correia speel meeste wedstrijden mee. En creëert veel kansen. Is op dit moment beter dan Stengs.
Dat valt wel mee. Hier wat statistieken van de laatste tien wedstrijden:

-Twee keer bij de selectie zonder in te vallen
-Een keer helemaal niet bij de selectie
-Een keer als wissel binnen de ploeg gekomen
-Vier keer negentig minuten in het veld
-Twee keer vroegtijdig naar de kant gehaald

Laat Correia eerst maar eens drie wedstrijden achter elkaar in de basis staan en een constant niveau halen. Dat is vooralsnog niet gelukt. Dat hij talent heeft is overduidelijk, maar dat laat hij nu nog maar bij vlagen zien. Evjen is nu al veel constanter en een stukje verder. Als er iemand voor Stengs moet spelen dan is hij het.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

leszz schreef: 17 feb 2020, 18:17 Dat is mijn idee ook, sinds de Stengs op 10 variant lijkt het spel wel lelijker geworden. De as van het veld zonder de Wit en Stengs daarvoor in de plaats mist power. Ik heb zo het idee dat Stengs zelf heeft aangegeven liever op tien te spelen, ik zou het anders niet weten. “Vroeger” was Stengs en Svensson juist de gevaarlijkste vleugel van AZ, zij kwamen samen constant tot erg gevaarlijke aanvallen. Nu lijkt die vleugel bijna niks meer te produceren en moet alles over Idrissi en Wijndal.

Ik zeg gewoon weer terug naar het team zoals we de eerste helft van dit seizoen en de tweede helft van vorig seizoen speelde. Zodra er ook maar een speler uit het systeem wordt gehaald dan is het elftal alle vastigheden helemaal kwijt. Als Ouwejan en Yuki moeten invallen dan is dat alleen op de backpositie. De Wit, Stengs en Idrissi mogen allen slechts door Evjen worden vervangen indien nodig. Hij is het type speler die ervoor kan zorgen dat bij een wissel dezelfde aanvalsvarianten worden behouden. Op de buitenposities moet je geen houtenklazen als De Wit, Aboukhlal en Yuki neerzetten, daarmee maak je in een klap het hele AZ spel dood.

Hopelijk komt Vlaar snel terug, dat zorgt toch ook altijd wel voor een vertrouwd gevoel en een slot achter de deur.
=D>
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 18 feb 2020, 08:44 Dat valt wel mee. Hier wat statistieken van de laatste tien wedstrijden:

-Twee keer bij de selectie zonder in te vallen
-Een keer helemaal niet bij de selectie
-Een keer als wissel binnen de ploeg gekomen
-Vier keer negentig minuten in het veld
-Twee keer vroegtijdig naar de kant gehaald

Laat Correia eerst maar eens drie wedstrijden achter elkaar in de basis staan en een constant niveau halen. Dat is vooralsnog niet gelukt. Dat hij talent heeft is overduidelijk, maar dat laat hij nu nog maar bij vlagen zien. Evjen is nu al veel constanter en een stukje verder. Als er iemand voor Stengs moet spelen dan is hij het.
Sorry maar jouw eis dat Correia minstens 3x achter elkaar basis moet spelen is niet reeel. Jij weet net zo goed als ik dat om de 2 a 3 wedstrijden, Druijf, Aboukhlal en Goudmijn standaard basisplaats hebben bij jong AZ, waardoor andere spelers waaronder Correia dan reserve staan. Daarnaast heeft jong AZ een grote selectie, waardoor er veel getouleerd wordt.
Desondanks krijgt hij veel speeltijd en is aanvallend heel belangrijk bij jong AZ.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 19 feb 2020, 14:01 Sorry maar jouw eis dat Correia minstens 3x achter elkaar basis moet spelen is niet reeel. Jij weet net zo goed als ik dat om de 2 a 3 wedstrijden, Druijf, Aboukhlal en Goudmijn standaard basisplaats hebben bij jong AZ, waardoor andere spelers waaronder Correia dan reserve staan. Daarnaast heeft jong AZ een grote selectie, waardoor er veel getouleerd wordt.
Desondanks krijgt hij veel speeltijd en is aanvallend heel belangrijk bij jong AZ.
Goudmijn speelt sowieso standaard bij Jong AZ. Maar die eis is wel reëel, want als hij constant op de toppen van zijn kunnen zou spelen dan zou hij gewoon standaard in de basis spelen. Dat is nu gewoon niet het geval. Hij heeft zeker talent, maar presteert lang niet altijd even goed. De ene wedstrijd is het fantastisch, de andere wedstrijd valt het weer wat tegen. Er zit een stijgende lijn in maar het moet zeker nog beter.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Uit het AD van vandaag (https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/tr ... ~a6e07638/):
• Alleen RKC Waalwijk (47%) en PEC Zwolle (47,5%) wonnen dit seizoen procentueel gezien minder persoonlijke duels dan AZ (48,5% - net als Sparta Rotterdam).
Als je dit op je in laat werken is het een wonder dat we zo hoog staan en nog steeds kansrijk zijn op de achtste finales EL.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dario Hubner schreef: 22 feb 2020, 09:07 Uit het AD van vandaag (https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/tr ... ~a6e07638/):

Als je dit op je in laat werken is het een wonder dat we zo hoog staan en nog steeds kansrijk zijn op de achtste finales EL.
De logische schaduwzijde van onze speelstijl, maar toch wel pijnlijk dat je tussen RKC en Zwolle staat. Ook de reden dat je zelfs tegen NAC kan verliezen. Als je geen duel wint kan je namelijk nooit winnen.

Met backs die als linksbuitens spelen en middenvelders die als centrale verdedigers spelen wordt dit nooit beter. Ben benieuwd of Huiberts deze statistieken ook meeneemt of dat we liever alleen naar feitjes kijken die ons uitkomen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 17 feb 2020, 15:26 Eens. Maar is dat gekut ook niet begonnen vanaf het moment dat De Wit en Stengs van positie zijn gewisseld? Ik las laatst Svensson in een interview aangeven dat het voor hem nu iets anders is omdat De Wit veel vanaf rechts speelt en Calvin meer centraal. Allemaal leuk en aardig, maar vanaf dat moment lopen we te kloten. Wissel het gewoon weer terug en ga back to basic. En als ook Stengs daar zijn vorm niet weet te pakken dan kan Evjen daar lekker spelen.
Je kan zeggen wat je wilt over dit forum, maar zo nu en dan wordt er nog best naar ons geluisterd ...

Centrale verdediger?
Plaats reactie