Owen Wijndal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

AZ we speak schreef: 20 jan 2020, 09:39 Zou Owen bewust een gele kaart voor protesteren gepakt hebben?
Waarom zou hij dat doen? Buiten dat, mijn favoriet voor de linksbackpositie bij Oranje liet het ook lelijk afweten. Bij het tweede doelpunt van W2 oogde hij zeer laks. Zeer vreemd voor een speler met zijn karakter. Opgeteld bij het apathische spel van Boadu zou je denken dat er meer aan de hand is
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ we speak schreef: 20 jan 2020, 21:55 Opdracht van hogerhand. Ouwejan moet nog even in de etalage zodat met het transfergeld een extra spits kan worden aangetrokken.
Wat een onzin. Denk je nu echt dat een speler daarin meegaat? En bovendien mag Ouwejan niet eens weg.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AZ we speak schreef: 20 jan 2020, 21:55 Opdracht van hogerhand. Ouwejan moet nog even in de etalage zodat met het transfergeld een extra spits kan worden aangetrokken.
Beide zijn onzin statements. Owen baalde net als rest van de erg makkelijk gegeven (= belachelijke) vrije trap en het zeer matige fluiten van onze ex topscheidsrechter (wat was die slecht!)
Ouwejan mag niet weg en AZ is niet op zoek naar een spits of andere versterking.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ we speak schreef: 21 jan 2020, 09:25 Op de vraag van Galblazer verzin ik gewoon een mogelijke reden. Wil niet zeggen dat het waarschijnlijk is.
Wat Max zegt is vaak niet de waarheid omdat hij ook moet denken aan zijn onderhandelingspositie.
Het was eigenlijk een antwoord op je eigen vraag, want jij was degene die de vraag stelde of Owen niet bewust geel had gepakt. Om maar even antwoord te geven op die vraag: Nee. Volslagen onzin.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Blijkt woensdag geblesseerd geraakt te zijn https://www.telegraaf.nl/sport/17116820 ... -feyenoord
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

dirkjan schreef: 07 feb 2020, 12:08 Blijkt woensdag geblesseerd geraakt te zijn https://www.telegraaf.nl/sport/17116820 ... -feyenoord
Gewoon Ouwejan opstellen dan. Gaan we niet heel veel op achteruit en het zou onverstandig zijn om met Wijndal nu te gaan forceren, waardoor die blessure niet goed geneest.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

multatuli schreef: 07 feb 2020, 12:46 Gewoon Ouwejan opstellen dan. Gaan we niet heel veel op achteruit en het zou onverstandig zijn om met Wijndal nu te gaan forceren, waardoor die blessure niet goed geneest.
Ik snap wat je bedoelt en Ouwejan doet het prima op die plek maar Wijndal met Idrissi is ons bijna onverdedigbare wapen wat het verschil kan maken tegen topclubs. Dat is met Ouwejan niet helemaal zo, daarnaast kan Wijndal Berghuis juist lekker aanpakken zoals hij bij Ziyech deed, Ouwejan zit er minder korst op en is te soft.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Hopen dat Owen de wedstrijd toch haalt! [-o<
Tegen Feyenoord wil je natuurlijk altijd beginnen met je 11 beste spelers.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Laat AZ vooral geen onnodige risico's nemen met de plek waar we onze beste reserve hebben. Er wachten drie tot misschien wel zes weken met twee wedstrijden per week.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli schreef: 07 feb 2020, 12:46 Gewoon Ouwejan opstellen dan. Gaan we niet heel veel op achteruit en het zou onverstandig zijn om met Wijndal nu te gaan forceren, waardoor die blessure niet goed geneest.
De wedstrijden dat Ouwejan meedeed vielen mij niet mee. Wijndal is uitgegroeid tot één van onze beste spelers waar tegenstanders gek van worden. In de Kuip was hij ook weergaloos dus Feyenoord zal opgelucht zijn als Wijndal niet speelt.. hoop dat ie meedoet.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Leuk artikel over Wijndal in de Telegraaf.
Opgepast: AZ-praatjesmaker Owen Wijndal gaat nu ook nog scoren

Door Steven Kooijman
Updated Vandaag, 00:13
Vandaag, 00:10 in VOETBAL

ALKMAAR - In de kampioensrace met ajax kende AZ zaterdagavond tegen ADO Den Haag (4-0) twee opvallende doelpuntenmakers. Pinchhitter Ferdy Druijf en linksback Owen Wijndal maakten hun eerste Eredivisiedoelpunt in hun jonge carrière. Het was vooral voor Wijndal een bijzondere avond.

De goal van Wijndal vormde het hoogtepunt op een avond dat ADO zich manifesteerde als een parodie op een Eredivisieclub. Nadat Teun Koopmeiners al vroeg in de wedstrijd de ban vanaf de stip had gebroken, kreeg linksbuiten Oussama Idrissi van Wijndal de bal aangespeeld, zoals hij dit seizoen al ontelbare keren was bediend door de opkomende vleugelverdediger.

Doorgaans maakt Wijndal dan een keuze uit twee loopacties. Of hij zet de turbo aan en snelt buitenom, of hij laat Idrissi aan de zijlijn spelen door zelf naar binnen te lopen. De Jong Oranje-speler koos er in de negentiende minuut voor om binnendoor te gaan.
Pantoffel met buskruit
Terwijl de rechtsbenige Idrissi dreigde om een actie in te zetten, bleef hij ’telefoneren’ met Wijndal, die hij eerder dit seizoen al eens liefkozend omschreef als ’mijn linkerbeen’. De linker van de Marokkaanse international is, om maar eens een klassieke Nederlandse voetbalterm erbij te halen, zijn chocoladebeen. Niet geschikt om fatsoenlijk mee af te ronden, laat staan om mee te toveren.
Afronden, met links, kan Wijndal meer dan behoorlijk. Dat laat hij zo’n beetje iedere training zien. Er zit buskruit in zijn linker pantoffel, vraag dat maar aan de AZ-keepers die dagelijks met de jonge Zaankanter op het trainingsveld staan. De horen de bal soms als een granaat in het doel slaan. Boem! Waarna ze dikwijls nog wat krijgen nageroepen van de aalvlugge praatjesmaker.

Lat, paal en kruising
Toch hadden de ploeggenoten van Wijndal dit seizoen wat scoren betreft het laatste woord. Tot de negentiende minuut van het thuisduel met ADO stond de linksback droog, kurkdroog wel te verstaan. Nog nooit had hij een doelpunt gemaakt in het eerste. Het vrat aan hem, ook al kon hij, topverdediger in de dop. een handvol assist overleggen. Wijndal wilde koste wat het kost van die hatelijke nul af.
Saillant genoeg was hij eerder in het seizoen al diverse keren dichtbij geweest. Wat heet: Wijndal trof de linkerpaal, de rechterpaal, de lat én de linker kruising, tot grote hilariteit van zijn maatjes. Zaterdagavond, na de wedstrijd: „Zeiden ze: als je bij de TOTO een tientje op een doelpunt van jou zet, kan je een ton verdienen. Zó hoog is de quotering.”

Oerkreet
Terug naar de negentiende minuut. Wijndal weet dat Idrissi nu drie opties heeft: buitenomgaan en voor geven, naar binnen trekken en met rechts op doel schieten óf de bal met gevoel in de kleine ruimte geven op de inmiddels sprintende Wijndal. Hij kiest voor het laatste.
De bal is perfect gegeven, nét achter ADO-verdediger Tudor Baluta, waarna Wijndal op zijn beurt in een fractie van een seconde twee opties moet overwegen: „Het was óf voorgeven op Myron (Boadu, red.), óf zelf schieten. Ik schoot zelf, hij zat er lekker in. Myron stond behoorlijk vrij ja. Hij zei: het is goed dat je die bal erin schoot.”
Een euforisch gevoel maakte zich van hem meester, bekende Wijndal, die er een onvervalste oerkreet uitslingerde. „Ik geloof dat ik heel hardjaaaaaa schreeuwde, niets bijzonders eigenlijk. Ik was vooral ontzettend blij. Ik was even helemaal van de wereld, maar had nog wel de tegenwoordigheid van geest om in de richting te lopen waar mijn ouders op de tribune zaten.”

Géén stress
Nadat Koopmeiners (uit een vrije trap) de ongelijke strijd met zijn tweede treffer besliste, maakte ook Druijf, eerder al trefzeker in de Europa League en de beker, zijn eerste competitietreffer in AZ 1. AZ morste ditmaal dus geen punten als koploper, zoals in december het geval was geweest tegen Sparta na de eerste zege op ajax. Ook liep de ploeg van Arne Slot twee goals in op ajax, dat later op de avond met 3-1 won in Heerenveen.
Dubbelgoed nieuws voor de Alkmaarse medekoploper, dat vooralsnog bestand blijkt tegen het rondwarende kampioensvirus. Wijndal: „Ik merk in de kleedkamer geen stress. Misschien dat dat nog gaat komen, naarmate het spannender wordt. Het vertrouwen overheerst, we zijn ervan overtuigd dat we alle wedstrijden gaan winnen.”
Zo kennen we hem weer, Owen Wijndal, praatjesmaker én doelpuntenmaker van AZ. Die de wedstrijd overigens onthutsend zwak was begonnen. „Die eerste paar balcontacten waren niet best. Met die ene ziekenhuisbal naaide ik Clasie nog even een gele kaart aan, haha. Ik heb hem mijn excuses aangeboden.”
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Wijndal genoemd als optie (een van de vier) voor Liverpool in de Liverpool Echo: https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... k-18693658
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 03 aug 2020, 06:30 Wijndal genoemd als optie (een van de vier) voor Liverpool in de Liverpool Echo: https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... k-18693658
Leuke club. Wordt ook eens in de 30 jaar kampioen, net als AZ.😉

Lekker nog even bij AZ blijven. Hij krijgt daar echt nog geen speeltijd.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ferry schreef: 03 aug 2020, 06:30 Wijndal genoemd als optie (een van de vier) voor Liverpool in de Liverpool Echo: https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... k-18693658
Hij doet het erg goed bij AZ maar een stap als Liverpool moet hij pas doen als hij vaster onderdeel is bij het Nederlands elftal.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZuid-Scharwoude schreef: 03 aug 2020, 07:30 Hij doet het erg goed bij AZ maar een stap als Liverpool moet hij pas doen als hij vaster onderdeel is bij het Nederlands elftal.
Ik ben echt verbaast dat hij überhaupt als mogelijke optie wordt benoemd voor Liverpool. We hebben het hier over de kampioen van Engeland (!). Het lijkt me niet al te realistisch.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dat hij genoemd wordt is een verrassing, maar ik kan het idee wel begrijpen.
Als je Met Trent Alexander Arnold op rechts en Wijndal op links speelt kun je behoorlijk aanvallend spelen (en heb je potentie voor jaren).

Die stap lijkt mij echter ook veel te groot voor Wijndal nu al moet ik wel zeggen dat Liverpool de afgelopen jaren wel wat meer kansen geboden heeft aan jonge spelers die het aantrok.

En tja... als Ragnar Klavan zijn minuten kon pakken bij Liverpool dan snap ik ook wel dat een jonge AZ'er vandaag die alle lof krijgt een kansje zal zien.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Lijkt me gewoon een lijstje opgesteld door wat fanatiekelingen die niet meer doen dan namen suggereren. Als ik Jürgen Klopp was zou ik geen speler als Wijndal halen voor tien, vijftien miljoen als je in de jeugd een groot talent hebt lopen (Neco Williams) dat prima als backup kan functioneren.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

timdadum schreef: 03 aug 2020, 11:39 Lijkt me gewoon een lijstje opgesteld door wat fanatiekelingen die niet meer doen dan namen suggereren. Als ik Jürgen Klopp was zou ik geen speler als Wijndal halen voor tien, vijftien miljoen als je in de jeugd een groot talent hebt lopen (Neco Williams) dat prima als backup kan functioneren.
Dat zou je denken. Er worden echter 3 opties genoemd uit de PL / Championship en slechts 1 speler (zonder PL-ervaring) buiten de UK. En van alle mogelijke spelers buiten de UK wordt dan... Wijndal genoemd! Dat vind ik heel bijzonder. Van alle mogelijke linksbacks op het vasteland in Europa (als we daar even de focus op houden), uitgerekend hij.

Dan vraag ik me dus af hoe het kan dat Wijndal zo op het netvlies staat? Heeft hij zo'n geweldige Europese campagne gedraaid vorig jaar? Zijn Van Dijk / Wijnaldum / Lijnders gaan lobbyen? 🤔
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

DiepeMast schreef: 03 aug 2020, 12:14 Dat zou je denken. Er worden echter 3 opties genoemd uit de PL / Championship en slechts 1 speler (zonder PL-ervaring) buiten de UK. En van alle mogelijke spelers buiten de UK wordt dan... Wijndal genoemd! Dat vind ik heel bijzonder. Van alle mogelijke linksbacks op het vasteland in Europa (als we daar even de focus op houden), uitgerekend hij.

Dan vraag ik me dus af hoe het kan dat Wijndal zo op het netvlies staat? Heeft hij zo'n geweldige Europese campagne gedraaid vorig jaar? Zijn Van Dijk / Wijnaldum / Lijnders gaan lobbyen? 🤔
Misschien hebben ze de Europa League wedstrijden tegen Manchester United gekeken :wink:
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

"Owen Wijndal maakt deze zomer mogelijk een prachtige transfer. The Sun noemt de linksback van AZ, veelvuldig gelinkt aan ajax, als een potentiële aanwinst voor Chelsea."

http://www.soccernews.nl/news/724545/aj ... sfer-maken
Gesloten