Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

adrie1979 schreef: 07 dec 2019, 11:59 Dat denk ik natuurlijk ook, maar was er geen andere functie voor hem te vinden bij de organisatie, of is ie het voetbal helemaal zat? Uit wat ik via de media verneem, blijkt dat hij niet perse weg wou.
Dat ie niet weg wou snap ik. Mooi baantje beetje voetbal kijken, ouwehoeren over voetbal en 'ouwe jongens krentebrood' met Hovenkamp enzo. bij AZ.

De organisatie van AZ is in ontwikkeling en vraagt dat van zijn medewerkers ook. Misschien past dat niet bij Barry. Jammer dan. AZ moet verder en daar draait het om.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Was Barry misschien verantwoordelijk voor het scouten van Weigelt en Mihálik? 😉
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 07 dec 2019, 12:33 Was Barry misschien verantwoordelijk voor het scouten van Weigelt en Mihálik? 😉
Nee, dat was de computer ...

Weigelt is naar het schijnt nooit bekeken en Mihalik ooit als 16-jarige.

Het is daar Barry op bedoelt, denk ik.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

adrie1979 schreef: 07 dec 2019, 11:59 Dat denk ik natuurlijk ook, maar was er geen andere functie voor hem te vinden bij de organisatie.
De keukenjuf had net een week daarvoor haar contract verlengd :wink:

Je kan helaas niet alle oud iconen bij de club houden als er geen geschikte functie voor ze is. Hoe jammer dat ook is.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 07 dec 2019, 12:49 Weigelt is naar het schijnt nooit bekeken.
Dat zou wel de verklaring zijn dat hij gehaald id, want na 1 wedstrijd wisten we al dat Weigelt in ieder geval dat jaar nooit in het 1e zou komen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Zou er eigenlijk gepoogd zijn om de contracten van Svensson en Midtsjo te verlengen?
Hoe meer ik er over nadenk, des te minder stappen ik voor ze zie om eerlijk te zijn.
En als ze dan een stap maken wil je niet dat de prijs gedrukt wordt door de korte duur van de contracten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Gisteren liet ajax supporter van de Vaart in Studio voetbal, maar ook van Gelder in Rondo wederom weten dat het verstandig zou zijn dat de grote AZ talenten eerst de stap naar hun club moeten maken, om daarna vandaaruit de definitieve stap te kunnen zetten naar de absolute internationale top.
Huiberts zou er verstandig aan doen om dat advies maar langs zich heen te laten gaan, we zijn geen liefdadigheidsinstelling om de kas van ajax te spekken.
ajax is gewoon een belangrijke concurrent geworden waar het verschil in seizoen 2017/18 ook al niet bijster groot was toen we met ze om de 2e en 3e plaats streden
en de Amsterdammers pas echt in de laatste 2 wedstrijden het verschil konden maken.
Nu clubs als Feyenoord en PSV steeds meer gaan afhaken en ook de inkomsten gaan missen zou het wellicht beter zijn om juist nog deze groep minimaal nog een seizoen bij elkaar te houden en vol gaan om CL deelname te kunnen bewerkstelligen.
Juist in het sportieve is tegenwoordig het grote geld te halen en niet in een peperduur nieuw stadion of aanhang (Feyenoord). Ook in 'Foxsport Voetbalpraat' zegt zo'n Mark van Rijswijk terecht dat juist clubs in kleinere competities die kunnen deelnemen aan dat miljardenbal, dat je vaak ziet dat die clubs vaak afstand kunnen nemen van de rest (zie ajax en psv) en als de potentie van al onze talenten met hun langere contracten zo groot is zou je een gokje moeten wagen om juist dan nog je talenten een seizoen te behouden gezien ze echt niet bij een seizoentje langer in waarde gaan dalen!
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

handelaar schreef: 16 dec 2019, 10:10 Gisteren liet ajax supporter van de Vaart in Studio voetbal, maar ook van Gelder in Rondo wederom weten dat het verstandig zou zijn dat de grote AZ talenten eerst de stap naar hun club moeten maken, om daarna vandaaruit de definitieve stap te kunnen zetten naar de absolute internationale top.
Huiberts zou er verstandig aan doen om dat advies maar langs zich heen te laten gaan, we zijn geen liefdadigheidsinstelling om de kas van ajax te spekken.
ajax is gewoon een belangrijke concurrent geworden waar het verschil in seizoen 2017/18 ook al niet bijster groot was toen we met ze om de 2e en 3e plaats streden
en de Amsterdammers pas echt in de laatste 2 wedstrijden het verschil konden maken.
Nu clubs als Feyenoord en PSV steeds meer gaan afhaken en ook de inkomsten gaan missen zou het wellicht beter zijn om juist nog deze groep minimaal nog een seizoen bij elkaar te houden en vol gaan om CL deelname te kunnen bewerkstelligen.
Juist in het sportieve is tegenwoordig het grote geld te halen en niet in een peperduur nieuw stadion of aanhang (Feyenoord). Ook in 'Foxsport Voetbalpraat' zegt zo'n Mark van Rijswijk terecht dat juist clubs in kleinere competities die kunnen deelnemen aan dat miljardenbal, dat je vaak ziet dat die clubs vaak afstand kunnen nemen van de rest (zie ajax en psv) en als de potentie van al onze talenten met hun langere contracten zo groot is zou je een gokje moeten wagen om juist dan nog je talenten een seizoen te behouden gezien ze echt niet bij een seizoentje langer in waarde gaan dalen!
Ik wordt onderhand al kotsmisselijk van al die analisten e.d. die continue onze AZ talenten naar ajax toe schrijven/praten/schreeuwen. Net alsof ajax de enige club ter wereld is waar voetballers zich verder kunnen ontwikkelen.

AZ moet inderdaad vol inzetten op behoud van dit elftal, want dit is voor een aantal nog grotendeels een leerjaar (Boadu, Stengs, Sugawara, Wijndal, Evjen, De Wit, Hatzidiakos en zelfs Slot) waardoor ze normaal gesproken volgend seizoen nog beter kunnen presteren dan dit seizoen. Voor AZ zou het fantastisch zijn als je met dit team nog een jaar echt vol voor het kampioenschap en in Europa mee kan doen. Hopelijk kunnen ze iedereen over de streep trekken.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Gezien het falen van de dure aankopen van PSV en later ook de dure invallers bij ajax, allemaal van circa 12 tot 15 miljoen, ben ik extra blij met het presteren van onze jeugdspelers. Erg trots dat het zo loopt. En dat is geen geluk.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Kilkenny schreef: 16 dec 2019, 19:12 Gezien het falen van de dure aankopen van PSV en later ook de dure invallers bij ajax, allemaal van circa 12 tot 15 miljoen, ben ik extra blij met het presteren van onze jeugdspelers. Erg trots dat het zo loopt. En dat is geen geluk.
Dat klopt, maar het was wel duidelijk dat met die lichting wel iets te winnen viel.
Spelers als Stengs, Koopmeiners, Til, Wijndal waren het wel gewend om te zegevieren met hun elftal, enkel smaakmaker van dit elftal Helmer is buiten de boot gevallen
maar verder is er dus veel door gebroken van dat elftal. Kan AZ dit continueren, want zo'n getalenteerd elftal loopt daar weer niet achter met spelers die gewend zijn zowat alles te kunnen winnen?
Reijnders, Goudmijn..ik heb er mijn twijfels over, enkel Taabouni zie ik een enorm talent in.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

handelaar schreef: 17 dec 2019, 08:48 Dat klopt, maar het was wel duidelijk dat met die lichting wel iets te winnen viel.
Dat is waar, maar dan nog werd er hier op het forum vaak gesmeekt om meer aankopen. Daar doel ik op. Blij dat dat niet gebeurd is.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

multatuli schreef: 16 dec 2019, 15:28 Ik wordt onderhand al kotsmisselijk van al die analisten e.d. die continue onze AZ talenten naar ajax toe schrijven/praten/schreeuwen. Net alsof ajax de enige club ter wereld is waar voetballers zich verder kunnen ontwikkelen.
Laat ze maar dromen, bij AZ zijn tegenwoordig net zoveel uitdagingen (enkel en dat is niet te ontkennen wat minder salaris)
maar daarentegen hoeven ze zich hier niet opnieuw te bewijzen, weten ze wat ze aan hun medespelers hebben en hoeven niet weer een geheel nieuw contract aan te gaan.
Als de tijd rijp is kan de stap naar het buitenland wel gemaakt worden maar er valt nog genoeg te leren met alle uitdagingen die hier waarschijnlijk voor de deur staan.
Bijlagen
images4.persgroep.net.jpg
images4.persgroep.net.jpg (90.45 KiB) 2983 keer bekeken
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

handelaar schreef: 17 dec 2019, 08:48 Dat klopt, maar het was wel duidelijk dat met die lichting wel iets te winnen viel.
Spelers als Stengs, Koopmeiners, Til, Wijndal waren het wel gewend om te zegevieren met hun elftal, enkel smaakmaker van dit elftal Helmer is buiten de boot gevallen
maar verder is er dus veel door gebroken van dat elftal. Kan AZ dit continueren, want zo'n getalenteerd elftal loopt daar weer niet achter met spelers die gewend zijn zowat alles te kunnen winnen?
Reijnders, Goudmijn..ik heb er mijn twijfels over, enkel Taabouni zie ik een enorm talent in.
Stengs en Boadu zijn buitencategorie, dus je zult niet vaak 2 van die talenten tegelijk hebben. Maar Goudmijn, Taabouni, Oosting en Correia heb ik wel vertrouwen in dat ze een vaste waarde in het 1e worden. En dan met een aankoop sls Evjen erbij kun je toch weer een hoog niveau halen als Boadu en Stengs vertrekken.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

multatuli schreef: 17 dec 2019, 22:08 Stengs en Boadu zijn buitencategorie, dus je zult niet vaak 2 van die talenten tegelijk hebben. Maar Goudmijn, Taabouni, Oosting en Correia heb ik wel vertrouwen in dat ze een vaste waarde in het 1e worden. En dan met een aankoop sls Evjen erbij kun je toch weer een hoog niveau halen als Boadu en Stengs vertrekken.
Correira is niet eens een vaste waarde voor Jong AZ dit seizoen, volgend seizoen is zijn laatste seizoen bij AZ, natuurlijk wordt dat geen vaste waarde.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

multatuli schreef: 17 dec 2019, 22:08 Stengs en Boadu zijn buitencategorie, dus je zult niet vaak 2 van die talenten tegelijk hebben.
Klopt die twee zijn buitencategorie en gaan ongetwijfeld wereldspelers worden. Maar toch denk ik dat als we nog de beschikking hadden
over een Weghorst, maar vooral Alireza, we nu nog beter waren.

Toch onbegrijpelijk dat zo'n Jahanbakhsh totaal niet aan spelen toekomt terwijl hij in de eredivisie onbetwist de beste was
met al zijn voorzetten, assists en goals. Als je zo'n Stengs en Boadu ieders voor rond de 40 miljoen zou kunnen verkopen,
zeker als AZ zich zo kan blijven profileren in de eredivisie en de E.L, en die twee ook definitief voor het EK worden opgenomen, zou ik als Huiberts toch nog eens een belletje plegen hoe Alireza er tegen over staat voor een terugkeer als zijn toekomst daar geheel is uitgespeeld. Zijn transferwaarde zal inmiddels drastisch gedaald zijn. Samen met zo'n Evjen zou je denk ik weer een aantrekkelijk koppel hebben wat moeilijk te bedwingen is.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

leszz schreef: 18 dec 2019, 09:23 Correira is niet eens een vaste waarde voor Jong AZ dit seizoen, volgend seizoen is zijn laatste seizoen bij AZ, natuurlijk wordt dat geen vaste waarde.
Dat zou ik niet uitsluiten. Na een stroeve start (moest erg wennen), doet hij het met de week beter bij Jong AZ en dat zie je ook terug in de statistieken. Het is natuurlijk een beetje afhankelijk van wie er vertrekken, maar hij zou zomaar de stap naar het eerste kunnen maken als hij de groei doorzet.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

handelaar schreef: 18 dec 2019, 10:25 Klopt die twee zijn buitencategorie en gaan ongetwijfeld wereldspelers worden. Maar toch denk ik dat als we nog de beschikking hadden
over een Weghorst, maar vooral Alireza, we nu nog beter waren.

Toch onbegrijpelijk dat zo'n Jahanbakhsh totaal niet aan spelen toekomt terwijl hij in de eredivisie onbetwist de beste was
met al zijn voorzetten, assists en goals. Als je zo'n Stengs en Boadu ieders voor rond de 40 miljoen zou kunnen verkopen,
zeker als AZ zich zo kan blijven profileren in de eredivisie en de E.L, en die twee ook definitief voor het EK worden opgenomen, zou ik als Huiberts toch nog eens een belletje plegen hoe Alireza er tegen over staat voor een terugkeer als zijn toekomst daar geheel is uitgespeeld. Zijn transferwaarde zal inmiddels drastisch gedaald zijn. Samen met zo'n Evjen zou je denk ik weer een aantrekkelijk koppel hebben wat moeilijk te bedwingen is.
Wel eens aan het salaris van Jahanbakhsh gedacht? Tis zo maar een ideetje hoor.
_________________
"I don't know that!"
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

handelaar schreef: 17 dec 2019, 14:22 Laat ze maar dromen, bij AZ zijn tegenwoordig net zoveel uitdagingen (enkel en dat is niet te ontkennen wat minder salaris)
maar daarentegen hoeven ze zich hier niet opnieuw te bewijzen, weten ze wat ze aan hun medespelers hebben en hoeven niet weer een geheel nieuw contract aan te gaan.
Als de tijd rijp is kan de stap naar het buitenland wel gemaakt worden maar er valt nog genoeg te leren met alle uitdagingen die hier waarschijnlijk voor de deur staan.
Het enige waar spelers op vooruitgaan als ze naar ajax gaan is:
-grotere (emotionele) druk en de omgang daarmee
-hoger salaris
-meer concurrentie want grotere selectie
-meer aanzien/in de picture in het buitenland

Desondanks ergert mij ook het automatisme waarbij iedereen elkaar napraat: die moet naar ajax, en die, en die...
Daarom roep ik af en toe op Voetbalprimeur dat AZ speler X moet "ophalen" bij ajax, omdat dat goed voor zijn ontwikkeling is :-)
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Kilkenny schreef: 18 dec 2019, 10:58 Wel eens aan het salaris van Jahanbakhsh gedacht? Tis zo maar een ideetje hoor.
Huren en hier zijn transferwaarde weer opkrikken. Goed voor AZ, goed voor Alireza, goed voor Brighton :wink:
Er is toch voorzichtig contact geweest als we zijn zaakwaarnemer Amir Hashemi moeten geloven.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/88 ... iaal-.html
Op zich, waar of niet waar, helemaal geen verkeerde gedachte mochten er spelers tegen mega transfers vertrekken in je gaat wellicht de CL in of je hebt zowaar de titel behaalt als een ajax nog meer van die dipjes krijgt. Dan zal je de lat toch wat hoger moeten leggen dan het met een Correira of Aboukhlal te gaan proberen, anders kan het wel eens een eenmalig hoogtepunt zijn geweest.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Sorry, maar ik geloof dat gerucht niet. En die zaakwaarnemer ook niet. Huren geloof ik ook niet in. Daarbij is Evjen erbij gekomen en is Stengs ook nog niet weg, dus ik zie AZ dit nooit doen. Ook niet als Stengs wel vertrekt. Ik zie AZ niet ineens van beleid veranderen omdat we in de CL terecht komen. Het ziet er namelijk ook nog niet uit dat de begroting hoger wordt.
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie