Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Goed gedaan van Huiberts.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Wel weer iemand zonder lengte. Niet dat het voor zijn positie echt van belang is maar het begint wel op te vallen dat dit vaak het geval is. Van de nieuwe aanwinsten is enkel Dani de Wit iemand die ook kracht en lengte heeft. Bij Jong AZ is het vaak zo dat het een stel ballerina’s lijken en bij O19 las ik een verslag ook iets over het fysiek sterkere Utrecht. Duels zoals tegen Antwerp tonen aan dat er ook wel eens wat anders wordt vereist. Denk ook aan stilstaande fases.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Misschien kunnen we hem 2 jaar aan Manchester city verhuren, zodat hij zich nog wat verder kan ontwikkelen :mrgreen:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 16 sep 2019, 17:25 Ik heb ook een filmpje van hem gezien. Duidelijk opvolger Stengs. Speler op de buitenkant rechts, dribbelt en schiet vaak met links, passeert makkelijk en speelt zich makkelijk vrij, heeft oog voor medespeler, fysiek kleiner dan Stengs maar veel meer balrecuperatie. Maakt zijn acties met veel snelheid en behendigheid. Leuke speler om te zien.

Ik zie in hem geen middenvelder. Laat hem lekker zijn acties maken hangend vanaf rechts zoals Stengs en als ie ruimte heeft met links knallen!
Hij is het met mij eens dat hij een middenvelder is :mrgreen:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 17 sep 2019, 17:01 Hij is het met mij eens dat hij een middenvelder is :mrgreen:
In Noorwegen spelen clubs het 4-4-2- of 4-5-1-systeem. Dan is hij op papier de buitenste speler aan de rechterkant van het middenveld.

Kijk ik hoe AZ speelt dan zie ik hem op de plaats van Stengs en niet op de plek van Midtsjo. Dus geen middenvelder.

Maar we gaan het zien in januari. Leuke speler trouwens met veel behendigheid.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 17 sep 2019, 09:07 Ik denk dat je "normale" anders interpreteert. Maar dat zijpad is voor het Max-topic, niet hier.
Beetje expres hoor. :D
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ja hoor, eindelijk weer een echt transfergerucht.
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/3 ... -beloften/

AZ geeft Hoogeveen-verdediger Timmerman kans voor beloften
11:45 – AZ heeft interesse in verdediger Aron Timmerman (op archiefbeeld). Het negentienjarige talent van vv Hoogeveen maakt dit seizoen indruk in de Hoofdklasse A en is door de Alkmaarders daarom uitgenodigd om komende week proeftrainingen te komen draaien bij het beloftenteam. Eerder was hij ook al in beeld bij de club uit Alkmaar.

AZ geeft Hoogeveen-verdediger Timmerman kans voor beloften
Dat schrijft RTV Drenthe. "Er was vorig jaar, toen ik nog bij FC Emmen zat, al contact met AZ. Door een blessure leidde dat uiteindelijk toen tot niets. Nu wellicht wel", vertelt Timmerman, die in beeld is om vanaf volgend seizoen de verdediging van Jong AZ te versterken.

"Ze hebben me laten weten dat ze kijken naar het volgend seizoen, omdat ze dan krap in de verdedigers zitten", aldus Timmerman, die bij FC Emmen, waar hij de jeugdopleiding speelde, uiteindelijk geen kans kreeg. "Of FC Emmen zich in de vingers snijdt? Die kans zit erin, maar laat ik er eerst maar voor zorgen dat ik het de komende trainingen goed doe."
En wie durft nu nog te beweren dat Max geen aandacht voor de verdediging heeft :mrgreen:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 28 okt 2019, 22:13 Ja hoor, eindelijk weer een echt transfergerucht.



En wie durft nu nog te beweren dat Max geen aandacht voor de verdediging heeft :mrgreen:
Apart. Op papier hebben ze dan Gullit, Velthuis en Weigelt nog en als ik me niet vergis mag Bakker daar ook nog spelen. Plus dat Peer Koopmeiners nu centraal achterin speelt bij Jong.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

We kunnen er van uitgaan dat dit een Centrale Verdediger is? En linkspoot of rechtspoot?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

AZ 4 Life schreef: 29 okt 2019, 12:37 Apart. Op papier hebben ze dan Gullit, Velthuis en Weigelt nog en als ik me niet vergis mag Bakker daar ook nog spelen. Plus dat Peer Koopmeiners nu centraal achterin speelt bij Jong.
Moah apart valt wel mee vind ik. Gullit is 18, Velthuis 17 (?), die zijn nog niet klaar voor het grote werk. Ik heb zo'n vermoeden dat Weigelt na dit seizoen op zoek mag naar een nieuwe club, net als Bergsma. En ik hoop dat Peer op termijn weer terug gaat naar het middenveld. Wellicht proberen ze met hem hetzelfde als met Teun, om hem tot extra inzichten te laten komen. Vlaar zal wel aan zijn laatste seizoen bezig zijn en met Wuytens weet je het maar nooit. Dus wat dat betreft snap ik wel dat er gekeken wordt naar nieuwe verdedigers.

OT: ik vind het wel weer bijzonder dat er onder het mom "we zitten volgend seizoen krap in de verdedigers" weer gekeken wordt naar een 19-jarig talent dat nu op amateurbasis speelt en ook weer terugkomt van een blessure. Weer een semi-gokje. Als je weet dat je al krap in de verdedigers komt te zitten, dan kies je toch voor iets meer zekerheid? Wat nou als deze jongen toch niet het niveau heeft wat je na wilt streven?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Bombaman schreef: 29 okt 2019, 22:45
OT: ik vind het wel weer bijzonder dat er onder het mom "we zitten volgend seizoen krap in de verdedigers" weer gekeken wordt naar een 19-jarig talent dat nu op amateurbasis speelt en ook weer terugkomt van een blessure. Weer een semi-gokje. Als je weet dat je al krap in de verdedigers komt te zitten, dan kies je toch voor iets meer zekerheid? Wat nou als deze jongen toch niet het niveau heeft wat je na wilt streven?
Daarom zijn ze nu al bezig en willen ze hem misschien in de winterstop al halen om hem klaar te stomen voor het echte werk. Als dat dan niet lukt kun je alsnog van de zomer een alternatief aantrekken. Ik vind het ook wel bijzonder, de stap van amateur naar de (sub) top van de eredivisie lijkt mij een vrij grote.
Gebruikersavatar
AZaanstreek67
Glory-hunter
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 mei 2017, 11:07

Landzaat mag weg bij Feyenoord, kan die misschien nu mooi trainert worden van jong zoals beoogd was. Onder Stam en Vonk is het niet om naar huis te schrijven.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

AZaanstreek67 schreef: 30 okt 2019, 09:00 Landzaat mag weg bij Feyenoord, kan die misschien nu mooi trainert worden van jong zoals beoogd was. Onder Stam en Vonk is het niet om naar huis te schrijven.
Het lijkt mij dat Landzaat hier niet meer welkom is.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZaanstreek67 schreef: 30 okt 2019, 09:00 Landzaat mag weg bij Feyenoord, kan die misschien nu mooi trainert worden van jong zoals beoogd was. Onder Stam en Vonk is het niet om naar huis te schrijven.
Zullen we het niet doen. En onder Stam en Vonk gaat het prima. Je moet niet alleen kijken naar de resultaten maar ook naar het spel en de omstandigheden.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 29 okt 2019, 22:45 Moah apart valt wel mee vind ik. Gullit is 18, Velthuis 17 (?), die zijn nog niet klaar voor het grote werk. Ik heb zo'n vermoeden dat Weigelt na dit seizoen op zoek mag naar een nieuwe club, net als Bergsma. En ik hoop dat Peer op termijn weer terug gaat naar het middenveld. Wellicht proberen ze met hem hetzelfde als met Teun, om hem tot extra inzichten te laten komen. Vlaar zal wel aan zijn laatste seizoen bezig zijn en met Wuytens weet je het maar nooit. Dus wat dat betreft snap ik wel dat er gekeken wordt naar nieuwe verdedigers.

OT: ik vind het wel weer bijzonder dat er onder het mom "we zitten volgend seizoen krap in de verdedigers" weer gekeken wordt naar een 19-jarig talent dat nu op amateurbasis speelt en ook weer terugkomt van een blessure. Weer een semi-gokje. Als je weet dat je al krap in de verdedigers komt te zitten, dan kies je toch voor iets meer zekerheid? Wat nou als deze jongen toch niet het niveau heeft wat je na wilt streven?
Hij zal niet voor het eerste komen denk ik. Zie dit puur als opvulling voor Jong AZ en niet als iemand die volgens jaar ook maar enigszins aanspraak maakt op een plek in het eerste. In die zin heb je met Gullit, Velthuis en Bakker al drie opties en zal je Weigelt eerst nog maar eens moeten zien te lozen. Daarnaast heb je ook Jorn Berkhout nog, dat schijnt ook aardig talent te zijn.

Dat er voor het eerste wat bij moet ben ik wel met je eens, maar dat staat los van deze jongen denk ik.
Gebruikersavatar
AZaanstreek67
Glory-hunter
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 mei 2017, 11:07

https://www.vvhoogeveen.nl/226/98/aron- ... j-jong-AZ/

Vraag me niet hoe, maar ik kwam toevallig dit tegen...
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5421
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

AZaanstreek67 schreef: 30 okt 2019, 09:00 Landzaat mag weg bij Feyenoord, kan die misschien nu mooi trainert worden van jong zoals beoogd was. Onder Stam en Vonk is het niet om naar huis te schrijven.
Als je al iemand haalt die recent bij Feyenoord ontslagen is, haal dan Jaap Stam.
Met Koen Stam en Jaap Stam heb je dan 2 oud-verdedigers die onze jeugdige verdedigers het een en ander zouden moeten kunnen leren. Vooral die laatste Stam natuurlijk. ;)

Landzaat moet je hier nooit meer binnen de organisatie van AZ toelaten natuurlijk. Die heeft ons als speler en als trainer al op een vervelende manier verlaten. Op een gegeven moment is het klaar natuurlijk.
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1137
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Inderdaad, die kunnen we niet meer serieus nemen, wegblijven die vent.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 30 okt 2019, 09:08 Zullen we het niet doen. En onder Stam en Vonk gaat het prima. Je moet niet alleen kijken naar de resultaten maar ook naar het spel en de omstandigheden.
Precies, laat die Landzaat lekker als precedent werken: als je die boel in de steek hebt gelaten zoek je het verder maar lekker uit

Mensen vergeten overigens het doel van jong AZ: dat is het leveren van goede spelers aan het eerste. En niet om het linkerrijtje te halen. Dat geklaag dat ze nog niet volwassen genoeg spelen en veel verliezen is derhalve ook onzinnig. Ze zijn namelijk ook niet volwassen en ze gaan simpelweg de bus niet parkeren om ergens een puntje mee te snoepen. Stam en Haar zijn prima bezig, die hebben echt al veel betekent in de talentontwikkeling bij de club, ook bij de gouden generatie die we nu weer hebben in het eerste.
Hup AZ.
Plaats reactie