Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZA'dam schreef: 01 okt 2019, 16:34 Vincent Janssen stond er wel, maar ondanks zijn inzet speelde hij niet erg goed en scoorde niet in de competitie. Pas in de 8e wedstrijd begon hij met scoren. Op een gegeven moment kreeg Robert Mühren zelfs nog even de voorkeur.
Dat aanpassing voor een groot gedeelte een mentaal proces is lijkt me evident.
[-X Dat is niet waar. Janssens veldspel was al heel snel dik in orde, daarom bleef hij ook 8 wedstrijden in de basis staan terwijl hij niet scoorde.

Ik ben ook niet onder de indruk van de start van de Wit. Technisch en tactisch matig begonnen. Dat is natuurlijk geen reden om hem meteen af te schrijven, want voetbal is meer dan dat (zie Til). Hij heeft verder geen privileges dus zal het wel snel gaan moeten laten zien, anders gaan we het met iemand anders proberen. Stengs op 10 en dan Aboukhlal of Gudmondsson op de vleugel.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 01 okt 2019, 18:14 anders gaan we het met iemand anders proberen. Stengs op 10 en dan Aboukhlal of Gudmondsson op de vleugel.
Dat gebeurde al tegen Feyenoord, al was dat ingegeven door tactiek. Trouwens, we speelden met De Wit ook heel goed tegen Heracles, dus misschien voert hij in ieder geval zijn opdrachten goed uit. Er zijn zo'n hoop dingen die wij niet zien. Ik hoop dat Slot hem lekker laat staan als dat tactisch kan en hem lekker de tijd geeft. In weerwil van de weer erg überkritische supporters.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 01 okt 2019, 18:14 [-X Dat is niet waar. Janssens veldspel was al heel snel dik in orde, daarom bleef hij ook 8 wedstrijden in de basis staan terwijl hij niet scoorde.
dan Aboukhlal of Gudmondsson op de vleugel.
want die heeft iets nuttigs laten zien buiten balverlies? (heeft overigens geen eigen topic, voordat ik op off-topic zal worden gegrepen).

is het nou zo moeilijk om even af te wachten voor zo'n jongen compleet afgebrand gaat worden?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Wit raakt nauwelijks goede ballen maar is veel nuttiger voor het team dan ouwejan was op die positie.
Dit komt voornamelijk door het druk zetten en gaten naast de spits dichtlopen zodat boadu meer ruimte heeft.
In balbezit bij de tegenstander is hij vaak iemand die juist de meeste druk zet waardoor de tegenstander een lange bal moet hanteren of onder druk een pas geeft die onze andere middenvelders kunnen onderscheppen.
Ik had natuurlijk veel liever gehad dat we een 10 hadden met meer techniek en een groter tactisch inzicht, maar ben blij met de balans die hij met zich mee brengt in het team.
Ik denk dat dat echt wordt onderschat hier
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Bob Ross schreef: 01 okt 2019, 18:14 [-X Dat is niet waar. Janssens veldspel was al heel snel dik in orde, daarom bleef hij ook 8 wedstrijden in de basis staan terwijl hij niet scoorde.
Het valt soms niet mee om een punt te maken op dit forum, maar de feiten spreken voor zich.

Wedstrijd 1 en 2 en 3 stond hij basis maar die laatste werd hij na 65 minuten gewisseld.
Wedstrijd 4 zat hij op de bank en mocht na een uur invallen.
Wedstrijd 5 stond hij basis maar werd weer gewisseld.
Wedstrijd 6 weer op de bank en invallen na 76 minuten.
Wedstrijd 7 basis maar na 64 minuten gewisseld.
Wedstrijd 8 scoorde hij 2 keer en hij begon te draaien als een tierelier, werd topscorer en ging voor 22 miljoen naar de Spurs.

Punt: Hij had wat tijd nodig om zijn draai te vinden maar toen dat eenmaal gelukt was werd hij een van de beteren.
Benieuwd hoe er hier over een paar maanden over de Wit gesproken wordt,
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

AZA'dam schreef: 01 okt 2019, 21:42 Het valt soms niet mee om een punt te maken op dit forum, maar de feiten spreken voor zich.

Wedstrijd 1 en 2 en 3 stond hij basis maar die laatste werd hij na 65 minuten gewisseld.
Wedstrijd 4 zat hij op de bank en mocht na een uur invallen.
Wedstrijd 5 stond hij basis maar werd weer gewisseld.
Wedstrijd 6 weer op de bank en invallen na 76 minuten.
Wedstrijd 7 basis maar na 64 minuten gewisseld.
Wedstrijd 8 scoorde hij 2 keer en hij begon te draaien als een tierelier, werd topscorer en ging voor 22 miljoen naar de Spurs.

Punt: Hij had wat tijd nodig om zijn draai te vinden maar toen dat eenmaal gelukt was werd hij een van de beteren.
Benieuwd hoe er hier over een paar maanden over de Wit gesproken wordt,
Dit beschrijft eerder Brom als domme draaikont dan de prestaties van Janssen. En je kan ook iemand wisselen omdat hij het niet vol kan houden.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZA'dam schreef: 01 okt 2019, 16:34 Vincent Janssen stond er wel, maar ondanks zijn inzet speelde hij niet erg goed en scoorde niet in de competitie. Pas in de 8e wedstrijd begon hij met scoren. Op een gegeven moment kreeg Robert Mühren zelfs nog even de voorkeur.
Dat aanpassing voor een groot gedeelte een mentaal proces is lijkt me evident.
Dan zou ik de wedstrijden van Janssen nog een nakijken. Buiten het scorende gedeelte was hij vanaf dag één voetballend een meerwaarde.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZA'dam schreef: 01 okt 2019, 21:42 Het valt soms niet mee om een punt te maken op dit forum, maar de feiten spreken voor zich.

Wedstrijd 1 en 2 en 3 stond hij basis maar die laatste werd hij na 65 minuten gewisseld.
Wedstrijd 4 zat hij op de bank en mocht na een uur invallen.
Wedstrijd 5 stond hij basis maar werd weer gewisseld.
Wedstrijd 6 weer op de bank en invallen na 76 minuten.
Wedstrijd 7 basis maar na 64 minuten gewisseld.
Wedstrijd 8 scoorde hij 2 keer en hij begon te draaien als een tierelier, werd topscorer en ging voor 22 miljoen naar de Spurs.

Punt: Hij had wat tijd nodig om zijn draai te vinden maar toen dat eenmaal gelukt was werd hij een van de beteren.
Benieuwd hoe er hier over een paar maanden over de Wit gesproken wordt,
Ok, puntje voor jou. In mijn herinnering mocht hij gewoon blijven staan. Laten we het dan zo zeggen: ik vond in het begin al dat hij gewoon moest blijven staan ookal scoorde hij niet. En 2x op de bank van de 8 potjes is niet echt veel.
Hup AZ.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 01 okt 2019, 20:42 want die heeft iets nuttigs laten zien buiten balverlies? (heeft overigens geen eigen topic, voordat ik op off-topic zal worden gegrepen).

is het nou zo moeilijk om even af te wachten voor zo'n jongen compleet afgebrand gaat worden?
De Wit heeft 5 wedstrijden niets laten zien, Aboukhlal 2 wedstrijden.

Ik brand verder niets af, stel hij wordt een paar wedstrijden gepasseerd dan kan hij na de winterstop aangepast en sterker terugkomen. Stengs had ook een flink aantal matige wedstrijden nodig om zijn vorm te halen dus ik vind het best te verdedigen ok de Wit voorlopig nog te laten staan.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 02 okt 2019, 08:05 De Wit heeft 5 wedstrijden niets laten zien, Aboukhlal 2 wedstrijden.

Ik brand verder niets af, stel hij wordt een paar wedstrijden gepasseerd dan kan hij na de winterstop aangepast en sterker terugkomen. Stengs had ook een flink aantal matige wedstrijden nodig om zijn vorm te halen dus ik vind het best te verdedigen ok de Wit voorlopig nog te laten staan.
Ik kan zien dat je gegoogled hebt, en dus niet actief opgelet, Aboukhlal heeft in 4 wedstrijden voor AZ 1 minuten gemaakt,weinig minuten, maar 4 is wel wat anders dan 2.
Ook nog 90 minuten in Jong, waar ik het ook niks vond, maar dat is nog geen reden om hem gelijk af te katten en dat vind hier in dit topic voor De Wit door sommigen toch wel plaats.

Laten we het gewoon even afwachten om te zien hoe het zich verder ontwikkelt. is het in Januari niet goed, nou dan kun je beginnen te klagen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 02 okt 2019, 09:30 Ik kan zien dat je gegoogled hebt, en dus niet actief opgelet, Aboukhlal heeft in 4 wedstrijden voor AZ 1 minuten gemaakt,weinig minuten, maar 4 is wel wat anders dan 2.
Ook nog 90 minuten in Jong, waar ik het ook niks vond, maar dat is nog geen reden om hem gelijk af te katten en dat vind hier in dit topic voor De Wit door sommigen toch wel plaats.

Laten we het gewoon even afwachten om te zien hoe het zich verder ontwikkelt. is het in Januari niet goed, nou dan kun je beginnen te klagen.
Ik heb niets gegoogled, maar nu je het noemt heb ik even gekeken, de Wit heeft 391 minuten niets laten zien en Aboukhlal 71 minuten. Dus de Wit heeft al 5x zoveel tijd gehad om iets te laten zien.

Maar we zijn het eigenlijk wel eens. Hij heeft nog niets laten zien maar verdient de komende maand nog wel de kans om te groeien.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

De Wit heeft niets opvallends laten zien, tot nu toe, maar hij is zeker niet door een ondergrens gezakt. Hij heeft zich op allerlei manieren nuttig gemaakt die nou niet direct opvallen, omdat een toeschouwer meestal kijkt naar dat deel van het spel waar de bal zich bevindt. Dat was met Guus Til ook al het geval.
Ondertussen hoop en verwacht ik dat Dani in de hem toebedeelde rol gaat groeien en steeds duidelijker en zichtbaarder van grote waarde gaat zijn voor het team.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Vandaag was De Wit best goed, dit spel waarbij het wat meer op duels aan komt lijkt hem wat beter te passen.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

~AZ~ schreef: 03 okt 2019, 18:49 Vandaag was De Wit best goed, dit spel waarbij het wat meer op duels aan komt lijkt hem wat beter te passen.
Helemaal eens
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Hebben ze hem gehaald om af te jagen en anderen hun plek te wijzen zonder zelf aan het spel deel te nemen. Jongen laat voetballend toch nauwelijks iets zien?! Vind hem zeer teleurstellend, een dissonant in het heerlijke spel van AZ.
Praat geen Poep, doos.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Witzer schreef: 03 okt 2019, 21:24 Hebben ze hem gehaald om af te jagen en anderen hun plek te wijzen zonder zelf aan het spel deel te nemen. Jongen laat voetballend toch nauwelijks iets zien?! Vind hem zeer teleurstellend, een dissonant in het heerlijke spel van AZ.
Het is maar net hoe je naar het gezamenlijke spel kijkt. De frivole drie musketiers Idrissi, Boadu en Stengs kunnen uitblinken door o.a. zijn noeste arbeid. Net als voorganger Guus Til knapt hij heel veel vuil werk op. Vult het middenveld aan en duikt naast de spits op met zijn loopacties. Trekt daarmee tegenstanders mee en schept daarmee ruimte voor zijn medespelers, die veelal daardoor ook aan de bal kunnen komen en iets leuks kunnen doen.

Ik had wel verwacht dat hij intussen zou beginnen te scoren. Dat duurt wat lang. Guus Til maakte als middenvelder toch heel wat goals. Nu Dani nog.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Hij heeft zich gisteren een slag in de rondte gewerkt, maar zeikers gonna zeik.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 04 okt 2019, 15:53 Het is maar net hoe je naar het gezamenlijke spel kijkt. De frivole drie musketiers Idrissi, Boadu en Stengs kunnen uitblinken door o.a. zijn noeste arbeid. Net als voorganger Guus Til knapt hij heel veel vuil werk op. Vult het middenveld aan en duikt naast de spits op met zijn loopacties. Trekt daarmee tegenstanders mee en schept daarmee ruimte voor zijn medespelers, die veelal daardoor ook aan de bal kunnen komen en iets leuks kunnen doen.

Ik had wel verwacht dat hij intussen zou beginnen te scoren. Dat duurt wat lang. Guus Til maakte als middenvelder toch heel wat goals. Nu Dani nog.
Misschien moet AZ El Hamdaoui vragen om weer een tijdje mee te trainen en zich met het positioneren voor het doel van De Wit bezig te houden. Daar heeft Til ook baat bij gehad. Niet dat ik nou zo maar verwacht dat El Hamdaoui wel even tijd heeft hoor :wink:

Maar normaal gesproken denk ik dat het scoren vooral nog aan de finetuning in het teamspel en aanvoelen van medespelers gewoon nog moet groeien. Dat is nooit in een paar weken voor elkaar, uitzonderingen daargelaten.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Een van eerste die begint met jagen, ook in de 80e minuut. Loopt regelmatig de ruimte achter de verdediging in, maar krijgt de bal niet. Loopt inderdaad ook wel eens een wat minder logische kant op. Knapt al met al heel veel vuil werk op. Lijkte een kwestie van tijd voordat hij zou scoren.

Zou overigens wel aardig zijn als Idrissi eerst eens kijkt of hij de bal direct naar een medespeler kan doorspelen, voordat hij z'n eigen verplichte Idrissi-actietje wilt opvoeren. Hele gevaarlijke aanvaller voor AZ, maar meer inzicht naar z'n medespelers zou hem nog veeeel gevaarlijker maken. En daar zou o.a. De Wit goed van kunnen profiteren.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

MO7 schreef: 04 okt 2019, 16:04 Hij heeft zich gisteren een slag in de rondte gewerkt, maar zeikers gonna zeik.
Precies. Zonder masker alweer. Stengs heeft nog steeds tape op zijn been. Hoe herken je leiderschap ? Volgens mij was de Wit uitgeput.
Glory Hunter
Plaats reactie