Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

MO7 schreef: 22 sep 2019, 18:08 Maskertje bestellen en donderdag weer ballen.
Tegen Feyenoord wil die zeker meedoen :D
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Om ~AZ~ gek te maken hoop ik op een kopgoal.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Zou echt jammer zijn als de Wit er tegen Feijenoord niet bij zou zijn.
Zeker, hij heeft zijn draai nog niet gevonden bij AZ, maar hij is één van de weinige bikkelaars, een aanjager die voorop zal gaan in de strijd. Als hij eenmaal volkomen geacclimatiseerd is, en zijn plek en vorm gevonden heeft, zal hij een van de leiders worden binnen deze jonge groep, zowel binnen het veld als in de kleedkamer, verwacht ik. Hopelijk hoeven we daar niet te lang op te wachten. En vergeet niet, hij is nog maar 21, dus een beetje wisselvalligheid kun je verwachten.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZA'dam schreef: 22 sep 2019, 19:44 Zou echt jammer zijn als de Wit er tegen Feijenoord niet bij zou zijn.
Heeft behalve wat wild gedraaf nog helemaal niets laten zien.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Antti Opdam schreef: 23 sep 2019, 08:35 Heeft behalve wat wild gedraaf nog helemaal niets laten zien.
Waar Til er gelijk stond bij Spartak Moskou, is dat met Dani hier nog inderdaad niet het geval.
Natuurlijk allemaal nog te vroeg om nu al te stellen dat de Wit niet echt een toegevoegde waarde hier kan worden maar echt een grootse indruk, al is het maar met loopacties, heeft hij nog niet gemaakt. Vooralsnog zie ik Ouwejan op de bank zich verbijten die op de paar wedstrijden die we van de Wit hebben kunnen zien een betere indruk maakte, alhoewel dat ook niet groots was. Overigens kan volgens mij ook Hakon Evjen uitstekend op die positie uit de voeten.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Antti Opdam schreef: 23 sep 2019, 08:35 Heeft behalve wat wild gedraaf nog helemaal niets laten zien.
Zeker, hij heeft zijn draai nog niet gevonden bij AZ, maar hij is één van de weinige bikkelaars, een aanjager die voorop zal gaan in de strijd. Als hij eenmaal volkomen geacclimatiseerd is, en zijn plek en vorm gevonden heeft, zal hij een van de leiders worden binnen deze jonge groep, zowel binnen het veld als in de kleedkamer, verwacht ik.
Maar jij ziet liever Gudmundsson in de basis donderdag ?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZA'dam schreef: 23 sep 2019, 09:59 Zeker, hij heeft zijn draai nog niet gevonden bij AZ, maar hij is één van de weinige bikkelaars, een aanjager die voorop zal gaan in de strijd. Als hij eenmaal volkomen geacclimatiseerd is, en zijn plek en vorm gevonden heeft, zal hij een van de leiders worden binnen deze jonge groep, zowel binnen het veld als in de kleedkamer, verwacht ik.
Maar jij ziet liever Gudmundsson in de basis donderdag ?
Ik vond de variant met de punt naar achter en een lopende Midtsjo en Ouwejan niet slecht uitpakken.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AZA'dam schreef: 23 sep 2019, 09:59 Maar jij ziet liever Gudmundsson in de basis donderdag ?
Lekker Thomas laten spelen. Veel meer vertrouwen in, zeker in deze wedstrijd qua strijdlust. Als ik kijk hoe de Wit het deed tov Thomas dan vond ik verschil best klein
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ouwejan speelde echt belabberd op die plek op het middenveld. Die aanvallende rol is helemaal niet voor hem weggelegd en hij kan niet tussen de linies spelen. Kan eventueel wel op de plek van Koopmeiners spelen, maar als tien/aanvallende middenvelder voegt hij echt helemaal niets toen. Maar wellicht kan De Wit gewoon spelen met een masker.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bedoelde je dit niet?!

:wink:
AZ 4 Life schreef: 23 sep 2019, 12:24 De Wit speelde echt belabberd op die plek op het middenveld. Die aanvallende rol is helemaal niet voor hem weggelegd en hij kan niet tussen de linies spelen. Kan eventueel wel op de plek van Koopmeiners spelen, maar als tien/aanvallende middenvelder voegt hij echt helemaal niets toen.
Vond Ouwejan helemaal niet zo onverdienstelijk en heeft ook nog een redelijk afstandsschot. De Wit heb ik vooralsnog op niets nuttigs kunnen betrappen. Dat vind ik ook niet heel verbazingwekkend, want ook in zijn "youtube filmpje" en in Jong Oranje liep of kopte hij nagenoeg alleen maar ballen voor open doel binnen. Na werk van een ander. Dat wordt dus alleen maar nuttig als buitenspelers hem gaan vinden.

Voor Til duurde dat ook een tijd.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Het moge duidelijk zijn dat nu Hatzidiakos even taboe is, jullie een nieuwe pispaal ontdekt hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

DeZuivelDuivel schreef: 23 sep 2019, 13:06 Het moge duidelijk zijn dat nu Hatzidiakos even taboe is, jullie een nieuwe pispaal ontdekt hebben.
De Wit-hete supporter is geboren! :D
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 23 sep 2019, 13:06 Het moge duidelijk zijn dat nu Hatzidiakos even taboe is, jullie een nieuwe pispaal ontdekt hebben.
Wel nee.

Je moeten zo'n jongen ook gewoon 10/20/30 wedstrijden de kans geven.

Maar mensen moeten nu niet gaan doen alsof we niet zonder hem kunnen.
Ruud_AZ
Supporter
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 apr 2010, 17:18
Locatie: Alkmaar

Zie dat er veel, de Wit nog geen voorruit gang vinden. Ben het daar toch niet mee eens, door zijn loopvermogen is het nu al een aanwinst (vuile werk) en is continu te vinden in de 16. Komen de aanvallers beter in hun element. Hij trekt continu een mannetje met hem mee. Iets wat met Ouwejan totaal niet gebeurde, soms stond er net aan 1 AZ speler in de 16.
Ouwejan is meer voor de linksbacks positie wat hij goed vervulde.
Hoop dus dat de Wit aankomende donderdag weer van de partij is, want Gudmundsson liet niet echt een geweldige indruk achter.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 23 sep 2019, 14:40 Maar mensen moeten nu niet gaan doen alsof we niet zonder hem kunnen.
Dat vind ik ook. En Gudmundsson blinkt ook niet uit, maar heeft tegen Feyenoord (dat was dan wel thuis) wel zijn beste wedstrijd voor ons gespeeld.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Bedoelde je dit niet ? ;-)
Antti Opdam schreef: 23 sep 2019, 14:40 De Wit heb ik vooralsnog op niets nuttigs kunnen betrappen. Dat vind ik ook niet heel verbazingwekkend, want ook in zijn "youtube filmpje" en in Jong Oranje liep of kopte hij nagenoeg alleen maar ballen voor open doel binnen. Na werk van een ander. Dat wordt dus alleen maar nuttig als buitenspelers hem gaan vinden. Voor Til duurde dat ook een tijd.

Je moeten zo'n jongen ook gewoon 10/20/30 wedstrijden de kans geven.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Doet dus "gewoon" mee
2019-09-25 08_05_56-CCI Reader.jpg
2019-09-25 08_05_56-CCI Reader.jpg (57.42 KiB) 2941 keer bekeken
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 23 sep 2019, 12:38 Bedoelde je dit niet?!

:wink:



Vond Ouwejan helemaal niet zo onverdienstelijk en heeft ook nog een redelijk afstandsschot. De Wit heb ik vooralsnog op niets nuttigs kunnen betrappen. Dat vind ik ook niet heel verbazingwekkend, want ook in zijn "youtube filmpje" en in Jong Oranje liep of kopte hij nagenoeg alleen maar ballen voor open doel binnen. Na werk van een ander. Dat wordt dus alleen maar nuttig als buitenspelers hem gaan vinden.

Voor Til duurde dat ook een tijd.
Ouwejan kwam zelden in het spel voor en stond er maar een beetje voor spek en bonen bij op die positie. Nu heb ik De Wit alleen 90 minuten tegen Vitesse gezien, die andere wedstrijden heb ik enkel op samenvatting gezien, maar De Wit gooit er sowieso meer energie in. Dat hij wat tegenvalt hoor ik ook wel meer om me heen dus dat neem ik dan maar even ter kennisgeving aan. Maar Ouwejan op tien vond ik geen succes en zou ook niet maar optie zijn als De Wit morgen niet kan spelen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ik wil Ouwejan ook niet op 10 .... maar als linkerloper en Midtsjo als rechterloper.

Dat ging toch vrij aardig?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Antti Opdam schreef: 23 sep 2019, 08:35 Heeft behalve wat wild gedraaf nog helemaal niets laten zien.
Antti Opdam schreef: 23 sep 2019, 08:35 Vond Ouwejan helemaal niet zo onverdienstelijk en heeft ook nog een redelijk afstandsschot. De Wit heb ik vooralsnog op niets nuttigs kunnen betrappen. Dat vind ik ook niet heel verbazingwekkend, want ook in zijn "youtube filmpje" en in Jong Oranje liep of kopte hij nagenoeg alleen maar ballen voor open doel binnen. Na werk van een ander. Dat wordt dus alleen maar nuttig als buitenspelers hem gaan vinden.
Klinkt een beetje tegenstrijdig Antti. Eerst roepen dat hij maar een beetje heen en weer rent, om vervolgens aan te geven dat hij blijkbaar wel steeds op de goede plek staat om in te koppen...

Ik ben vooralsnog gematigd positief. Is hij de man die als eerste op het wedstrijdformulier staat? Nee. Hij zorgt er echter wel voor dat er constant beweging is. Zeker de wat 'technischere' spelers hebben er nog wel eens handje van om te gaan wandelen. Beweging van spelers is essentieel om aanspeelpunten te creëren voor eigen spelers en om fouten/gaten af te dwingen bij de tegenstander (loop ik mee of bewaak ik m'n zone?). Thomas deed het zeker niet slecht, maar vind ik wat afwachtender. Vooralsnog heeft Dani een streepje voor, ook in fysiek opzicht.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Plaats reactie