Ron Vlaar (stage <17/assistent)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZA'dam schreef: 16 aug 2019, 10:19 Ja, dat zei Slot na afloop o.a. in dit interview : https://www.foxsports.nl/video/3106964/ ... ses-geven/
Oke duidelijk. Kenmerkend dat die 'dubbele' belasting nu al een issue is. Dat zou betekenen dat de selectie momenteel niet breed genoeg is. Immers: er moet nu al noodzakelijk gewisseld worden en dat terwijl er momenteel nog weinig/geen blessures zijn. Als die er wel komen, hou je niet veel opties over...
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DiepeMast schreef: 16 aug 2019, 13:26 Oke duidelijk. Kenmerkend dat die 'dubbele' belasting nu al een issue is. Dat zou betekenen dat de selectie momenteel niet breed genoeg is. Immers: er moet nu al noodzakelijk gewisseld worden en dat terwijl er momenteel nog weinig/geen blessures zijn. Als die er wel komen, hou je niet veel opties over...
Naast dubbele belasting (2 wedstrijden per week) is kunstgras extra zwaar voor gewrichten helemaal voor bijv. Ron zijn knieën
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Waarom speelde Vlaar niet tegen Groningen? Voorzorg? Sparen voor Antwerp?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ Twello schreef: 19 aug 2019, 10:42 Waarom speelde Vlaar niet tegen Groningen? Voorzorg? Sparen voor Antwerp?
Lichte klachten na donderdag. Verwacht komende donderdag wel te kunnen spelen.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Toch weer blessure bij Vlaar waardoor hij zaterdag hoogstwaarschijnlijk niet zal kunnen spelen. Jammer, ritme doet hem goed. Hopelijk midweeks tegen Astana wel weer in de basis.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AZ Twello schreef: 01 nov 2019, 06:45 Toch weer blessure bij Vlaar waardoor hij zaterdag hoogstwaarschijnlijk niet zal kunnen spelen. Jammer, ritme doet hem goed. Hopelijk midweeks tegen Astana wel weer in de basis.
Vermoeden, of weet je dit?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 01 nov 2019, 08:50 Vermoeden, of weet je dit?
Gaf Slot aan in de voorbeschouwing. Vlaar speelt hoogstwaarschijnlijk niet, evenals Kramer. Die laatste haalt het zeker niet.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Na Astana zei Vlaar dat hij uit viel omdat zijn kuit weer vol liep, maar dat hij verwachtte voor PSV wel weer fit te zijn. Nu blijkt dat hij een dag voor Twente zelfs nog niet trainen kan. Die kuit was dezelfde vage blessure op grond waarvan hij vorig seizoen langdurig uitgeschakeld was. Zou jammer zijn als dat nu weer het geval zou zijn want de ervaring en kracht van Vlaar is iets wat dit team goed gebruiken kan, met name uiteraard wanneer de verdediging onder druk komt te staan. Laten we hopen dat dat tegen Twente niet te veel het geval zal zijn en dat Panta het goed invult.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Om eerlijk te zijn hoop ik dat Hatzidiakos het nu gaat waarmaken. Dit seizoen heeft ie nog geen hele gekke dingen gedaan. Laten we dat zo houden.
Voor Vlaar hoop ik dat het geen gemist (half) seizoen/einde carrière gaat worden.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Hmm, nog steeds 'geblesseerd' sinds Astana thuis. Zou me niets verbazen als Ron in de winterstop een punt zet achter zijn actieve loopbaan. Vorig seizoen was hij met dezelfde kuitblessure ook langdurig uitgeschakeld.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZA'dam schreef: 22 nov 2019, 21:32 Hmm, nog steeds 'geblesseerd' sinds Astana thuis. Zou me niets verbazen als Ron in de winterstop een punt zet achter zijn actieve loopbaan. Vorig seizoen was hij met dezelfde kuitblessure ook langdurig uitgeschakeld.
Net na het artikel in de krant waarin we konden lezen dat het al zo lang zó goed ging en hoeveel hij er voor over heeft om sterk en in conditie te blijven....
Ik denk dat je gelijk krijgt......i.i.g. na dit seizoen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Maar voorlopig is het weer eens een erg pessimistisch uitgangspunt, laten we nou niet te veel gaan speculeren. Misschien doet hij net als vorig seizoen in het voorjaar weer mee. Overigens snap ik best dat dit wel weer leidt tot speculeren over vervangers in het schaduwelftal topic. Dat is niet meer dan logisch.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Als Ron niet fit is hebben we wel een probleem voor de rest van 2019.
bart van der velden
Supporter
Berichten: 228
Lid geworden op: 11 jan 2008, 10:42

Er zijn nog opties. Koopmeiners kan prima achterin. En dan op het middenveld Ouwejan of Clasie. Of Kramer kan achterin.

Het viel me op dat Arne Slot in zijn voorbeschouwing tamelijk relaxed was over de mogelijke oplossingen. Hij heeft vast al een oplossing uitgedacht.

Het is wel een vreselijke tragedie voor Hatzediakos. Wat een fijne gast is dat.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

bart van der velden schreef: 30 nov 2019, 00:45 Er zijn nog opties. Koopmeiners kan prima achterin. En dan op het middenveld Ouwejan of Clasie. Of Kramer kan achterin.

Het viel me op dat Arne Slot in zijn voorbeschouwing tamelijk relaxed was over de mogelijke oplossingen. Hij heeft vast al een oplossing uitgedacht.
Met Koopmeiners achterin krijg je een heel andere situatie, een andere balans in het team. Zou hem liever op het middenveld laten staan, voor de verdediging, en niet alleen omdat je anders met twee linkspoten centraal achterin speelt. Dan kun je gewoon hetzelfde spel blijven spelen.
Laatst zei Slot dat Kramer uitgegroeid was tot een volwaardige A-selectiespeler. Lijkt me logisch dat hij voorlopig de vacature op gaat vullen en straks de stand-in van Vlaar zal zijn, in ieder geval tot de winterstop.

En tot nu toe heb ik Arne Slot uitsluitend nog 'tamelijk relaxed' gezien.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZA'dam schreef: 30 nov 2019, 01:25 ...Zou hem liever op het middenveld laten staan, voor de verdediging, en niet alleen omdat je anders met twee linkspoten centraal achterin speelt. Dan kun je gewoon hetzelfde spel blijven spelen.
...
Joris Kramer is van nature ook een linkspoot.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ik vond het afgelopen donderdag mooi om te zien hoe Ron op de tribune meeleefde met de ploeg.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZuid-Scharwoude schreef: 30 nov 2019, 08:20 Ik vond het afgelopen donderdag mooi om te zien hoe Ron op de tribune meeleefde met de ploeg.
Donderdag zat ik op de tribune. Gisteren heb ik die beelden op het internet ook gezien. Prachtig. Hou ik van die beleving. AZ moet in de winterstop maar met hem gaan praten voor een nieuwe rol van hem in de toekomst bij AZ. Ik denk dat hij van grote waarde kan zijn in de motivatie van jonge spelers.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik weet niet of hij ervoor over de competenties beschikt, maar Vlaar is recentelijk de enige echte jongen(verdediger) die uit de opleiding van de club is gekomen die het tot het hoogste niveau heeft gehaald. Als hij over de competenties beschikt dan zou ik hem aanstellen als een trainer voor de verdedigers specifiek (die hebben we sowieso niet volgens mij) dan kun je nog altijd een clausule opnemen dat hij van tijd tot tijd nog kan spelen zolang het gaat.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 30 nov 2019, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 30 nov 2019, 10:43 Ik weet niet of hij er competent voor is, maar Vlaar is recentelijk de enige echte jongen die uit de opleiding van de club is gekomen die het tot het hoogste niveau heeft gehaald. Als hij over de competenties beschikt dan zou ik hem aanstellen als een trainer voor de verdedigers specifiek (die hebben we sowieso niet volgens mij) dan kun je nog altijd een clausule opnemen dat hij van tijd tot tijd nog kan spelen zolang het gaat.
Ik had begrepen dat hij met krachttraining ook al jonge spelers motiveert en helpt. Ik zou hem in ieder geval aan de trainingsstaf toevoegen nazijn carrière.
Plaats reactie