Nieuws Topic II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

pAZcal schreef: 27 nov 2018, 18:48 Ik snap de ophef (nog) niet.
Wat volgens mij het probleem is, is dat de techniek nog niet voldoende betrouwbaar is dat wat je wilt bereiken (het niet vatbaar zijn voor HIV) ook daadwerkelijk lukt zonder veranderingen aan andere cellen toe te brengen. Simpel gezegd wordt er een stukje weggeknipt uit een DNA streng. Alleen dat wegknippen is met de huidige techniek niet helemaal onder controle waardoor er regelmatig ook andere eigenschappen veranderd worden.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Joostess schreef: 28 nov 2018, 21:03 Wat volgens mij het probleem is, is dat de techniek nog niet voldoende betrouwbaar is dat wat je wilt bereiken (het niet vatbaar zijn voor HIV) ook daadwerkelijk lukt zonder veranderingen aan andere cellen toe te brengen. Simpel gezegd wordt er een stukje weggeknipt uit een DNA streng. Alleen dat wegknippen is met de huidige techniek niet helemaal onder controle waardoor er regelmatig ook andere eigenschappen veranderd worden.
Overgesimplificeerd, dat wel. Ik snap het concept wel.

Ik heb me niet ingelezen, maar ik ga er wel vanuit dat er eerst met modellen of proefdieren gewerkt is voordat ze het op mensen embryo's is toegepast. Ik zal me eens een keer inlezen.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

pAZcal schreef: 29 nov 2018, 10:37

Overgesimplificeerd, dat wel. Ik snap het concept wel.

Is de enige reden dat ik het nog een beetje snap :D
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

AZ-073 schreef: 03 aug 2019, 08:52 Volgens Televaag, kan het zelfs tot 18 miljoen oplopen \:D/
https://www.telegraaf.nl/sport/18329035 ... en-euro-op

Guus bedankt, enne veel succes bij Spartak :bow:
Waarom Televaag? Die krant is toch juist het meest uitgesproken van heel Nederland?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Dario Hubner schreef: 03 aug 2019, 09:00 Waarom Televaag? Die krant is toch juist het meest uitgesproken van heel Nederland?
Ze zitten er regelmatig volledig naast, de artikelen staan vaak krom van de taalfouten, het is een ajax-krant, ze waren fout in de oorlog en tussen de roddels door kun je af en toe serieus nieuws vinden. De benaming ‘vaag’ lijkt me juist.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Tevens houdt die krant van conflicten. Het hele Zwarte Piet gebeuren is groot geworden dankzij deze krant. Er was bijna geen aandacht voor dat kleine groepje totdat de Telegraaf groot uitpakte :^o
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Langedijk schreef: 05 aug 2019, 10:26 Ze zitten er regelmatig volledig naast, de artikelen staan vaak krom van de taalfouten, het is een ajax-krant, ze waren fout in de oorlog en tussen de roddels door kun je af en toe serieus nieuws vinden. De benaming ‘vaag’ lijkt me juist.
AZRickGrimesAZ schreef: 05 aug 2019, 13:59 Tevens houdt die krant van conflicten. Het hele Zwarte Piet gebeuren is groot geworden dankzij deze krant. Er was bijna geen aandacht voor dat kleine groepje totdat de Telegraaf groot uitpakte :^o
Al het hierboven genoemde is misschien hartstikke beklagenswaardig, maar dat is niet hetzelfde als vaag.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Mee eens, kunnen het beter de nazikrant noemen.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

En ook die opmerking voegt lekker veel toe aan dit topic. Doe normaal of ga je frustraties ergens anders uiten.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wat is die Halsema toch een gestoord wijf. Eerst haar zoon van een zwarte school afhalen en nu pleegt diezelfde zoon een inbraak met een nepwapen. En dat moet dan onder de pet blijven. Ze wil de wereld verbeteren maar kan haar eigen kind niet eens opvoeden...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Langedijk schreef: 14 aug 2019, 09:23 Wat is die Halsema toch een gestoord wijf. Eerst haar zoon van een zwarte school afhalen en nu pleegt diezelfde zoon een inbraak met een nepwapen. En dat moet dan onder de pet blijven. Ze wil de wereld verbeteren maar kan haar eigen kind niet eens opvoeden...
Ha. Mooi dit.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

pAZcal schreef: 14 aug 2019, 16:04Ha. Mooi dit.
Inderdaad. Lekker schuimbekken op niets af.

Halsema heeft dit uitstekend aangepakt.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Eens en roddelblad de Telegraaf wederom in zijn hemd.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef: 14 aug 2019, 09:23 Wat is die Halsema toch een gestoord wijf. Eerst haar zoon van een zwarte school afhalen en nu pleegt diezelfde zoon een inbraak met een nepwapen. En dat moet dan onder de pet blijven. Ze wil de wereld verbeteren maar kan haar eigen kind niet eens opvoeden...
Werk je nij de Telegraaf?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 14 aug 2019, 09:23 Wat is die Halsema toch een gestoord wijf. Eerst haar zoon van een zwarte school afhalen en nu pleegt diezelfde zoon een inbraak met een nepwapen. En dat moet dan onder de pet blijven. Ze wil de wereld verbeteren maar kan haar eigen kind niet eens opvoeden...
Wat is dit voor gekkigheid? Laat die jongen met rust. Elke gezonde jongen heeft dit soort dingen uitgehaald op zijn vijftiende. Ik weet niet waarom dit uitgelicht moet worden.
Gebruikersavatar
Rinus
Herry en/of Berry
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2005, 18:21

Omdat het de zoon van een burgemeester betreft. En niet zomaar een burgemeester, maar de burgemeester van de grootste stad van Nederland en in die rol tevens korpsbeheerder etc. Dus ja het is nieuws. Je kan echter wel een discussie voeren hoe groot het nieuws moet zijn, voorpagina vs een kolommetje op pagina 6.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Rinus schreef: 19 aug 2019, 07:37 Omdat het de zoon van een burgemeester betreft. En niet zomaar een burgemeester, maar de burgemeester van de grootste stad van Nederland en in die rol tevens korpsbeheerder etc. Dus ja het is nieuws. Je kan echter wel een discussie voeren hoe groot het nieuws moet zijn, voorpagina vs een kolommetje op pagina 6.
Onzin. Weegt niet op tegen de schending van de privacy van die jongen. Het is niet te verdedigen dat hij minder recht heeft op privacy omdat zijn moeder burgemeester is.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

https://www.telegraaf.nl/nieuws/117104 ... -frankrijk

Jan-Hein Kuijpers is toch niet de goedkoopste advocaat. Hoe is het mogelijk dat dit soort figuren altijd de beste advocaten heeft? Wie betaalt dat?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 20 jan 2020, 09:44 https://www.telegraaf.nl/nieuws/117104 ... -frankrijk

Jan-Hein Kuijpers is toch niet de goedkoopste advocaat. Hoe is het mogelijk dat dit soort figuren altijd de beste advocaten heeft? Wie betaalt dat?
Als advocaat moet je volgens mij twee zaken pro-deo doen. Dan kan je het beste dit soort zaken pakken met een hoge exposure. Dan heb je meteen gratis reclame.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Zal AZ de skybox van die pedofiel al ontruimd hebben?

Mooi dat die ‘knuffel Marokkaan’ van zijn voetstuk valt. Was ook te mooi om waar te zijn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie