Arne Slot

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AZRickGrimesAZ schreef: 26 jul 2019, 06:48 Ik zie een coach die de hele wedstrijd actief aan het coachen is. Hij geeft directe adviezen en niet zoals John "Kom op heh!". Wedstrijd loopt niet en hij grijpt in minuut 5 in met 2 wissels en een nieuwe strategie.

Als het niet werkt, jammer. Belangrijkste is dat de coach niet altijd vasthoudt en zijn stugge denkwijze, Arne Slot probeert nieuwe dingen en heeft een tactisch plan. Nu moet het van de spelers komen.
Vind nou niet het juiste moment om op vd Brom af te geven.
Een echt droomdebuut was het niet, bij zij laatste wissels mag je vraagtekens zetten en de aanwijzingen vanaf de zijlijn lagen de heren Derksen en kieft van in een deuk.
Het is allemaal nog veel te vroeg om conclusies te trekken, maar de voorganger gaan afzeiken terwijl er nog maar af gewacht moet worden wat voor seizoen we gaan krijgen is niet echt gepast.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
klotsen
Supporter
Berichten: 245
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:02

handelaar schreef: 26 jul 2019, 07:16 ... bij zij laatste wissels mag je vraagtekens zetten
Midtsjo werd gewisseld omdat hij last had van een opspelende hamstring.

Schakelde vd Brom wel eens van punt naar voren met naar binnenkomende buitenspelers naar punt naar achteren met buitenspelers die buitenom gaan? (aan beide kanten)
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Snap de keuze Wijndal niet, te klein, kan niet koppen, geen voorzet, geen ervaring. Ouwejan stukken beter, ben bang dat hij weg gaat, anders kan ik het niet verklaren. Daarnaast met deze spits Boadu, kan je Til ook op de bank zetten. Die is gebaat bij een balvaste spits om bij te sluiten. Centrale duo gisteren niet getest, maar daar weten wij zo ook wel hoe dat zit. Al met al vond ik dat Slot zeer betrokken handelde en het feit dat hij direct na rust ingreep, vond ik ook positief. Idrissi viel goed in, in goede doen veruit de beste aanvaller, samen met Ouwejan zo goed dat alles over links gaat, gauw Clasie brengen.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Rjansen17 schreef: 26 jul 2019, 07:40 Snap de keuze Wijndal niet, te klein, kan niet koppen, geen voorzet, geen ervaring. Ouwejan stukken beter, ben bang dat hij weg gaat, anders kan ik het niet verklaren. Daarnaast met deze spits Boadu, kan je Til ook op de bank zetten. Die is gebaat bij een balvaste spits om bij te sluiten. Centrale duo gisteren niet getest, maar daar weten wij zo ook wel hoe dat zit. Al met al vond ik dat Slot zeer betrokken handelde en het feit dat hij direct na rust ingreep, vond ik ook positief. Idrissi viel goed in, in goede doen veruit de beste aanvaller, samen met Ouwejan zo goed dat alles over links gaat, gauw Clasie brengen.
Ouwejan is bijna de hele voorbereiding geblesseerd geweest en heeft tegen Oostende voor het eerst 9 minuten gemaakt. Daarom speelde Wijndal.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

klotsen schreef: 26 jul 2019, 07:20 Schakelde vd Brom wel eens van punt naar voren met naar binnenkomende buitenspelers naar punt naar achteren met buitenspelers die buitenom gaan? (aan beide kanten)
Laten we nu eerst maar eens deze voorrondes doorkomen voordat we vd Brom weer door de gehaktmolen halen.
Deze wedstrijd heeft het ons in ieder geval nog niets opgeleverd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

handelaar schreef: 26 jul 2019, 07:58 Laten we nu eerst maar eens deze voorrondes doorkomen voordat we vd Brom weer door de gehaktmolen halen.
Deze wedstrijd heeft het ons in ieder geval nog niets opgeleverd.
Als je van mening bent dat tijdens de wedstrijd tijdig omgooien van de strategie op basis van het spel voordeel kan opleveren voor het resultaat, dan heb je gisteren gezien dat we met Slot winst pakken ten opzichte van de afgelopen vijf jaar waarin dat niet tot bijna nooit is gebeurd. Gisteren hebben we er geen flikker aan gehad, maar gezien het feit dat je van mening bent dat dit voordeel kan leveren is dit toch een verbetering. Mocht je een andere mening zijn toegedaan dan ben ik benieuwd naar je argumentatie. Dat is procesmatig over voetbal nadenken en dat is iets wat Brom niet kon.

Of het een gepast moment is om dit soort feitelijke contstateringen te doen is een andere vraag. Er zijn altijd forummers die denken dat een goed argument overschreeuwt kan worden omdat we allemaal een beetje een naar gevoel aan de laatste wedstrijd hebben overgehouden.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

~AZ~ schreef: 26 jul 2019, 08:09 Als je van mening bent dat tijdens de wedstrijd tijdig omgooien van de strategie op basis van het spel voordeel kan opleveren voor het resultaat, dan heb je gisteren gezien dat we met Slot winst pakken ten opzichte van de afgelopen vijf jaar waarin dat niet tot bijna nooit is gebeurd. Gisteren hebben we er geen flikker aan gehad, maar gezien het feit dat je van mening bent dat dit voordeel kan leveren is dit toch een verbetering. Mocht je een andere mening zijn toegedaan dan ben ik benieuwd naar je argumentatie. Dat is procesmatig over voetbal nadenken en dat is iets wat Brom niet kon.

Of het een gepast moment is om dit soort feitelijke contstateringen te doen is een andere vraag. Er zijn altijd forummers die denken dat een goed argument overschreeuwt kan worden omdat we allemaal een beetje een naar gevoel aan de laatste wedstrijd hebben overgehouden.
Hij greep in maar het hielp niet.

Koopmeiners kreeg instructies voor zijn coachende taken hoorde ik. Opmerkelijk. Til, die als een kip zonder kop voetbalt, is aanvoerder en Koopmeiners is een coach binnen het team.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

~AZ~ schreef: 26 jul 2019, 08:09 Of het een gepast moment is om dit soort feitelijke contstateringen te doen is een andere vraag.
Zou bijzonder lullig zijn, wat ik uiteraard niet hoop, dat je er na twee speelrondes uitvliegt.
Dit soort dingen moet je roepen als er ook daadwerkelijk progressie is gemaakt, tot heden moeten we het allemaal gaan afwachten en is het nu eenmaal niet gepast om de voorganger continue door de gehaktmolen te duwen gezien het echt nog niet allemaal vlekkeloos verloopt.
Laatst gewijzigd door handelaar op 26 jul 2019, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Jack schreef: 26 jul 2019, 08:11 Hij greep in maar het hielp niet.

Koopmeiners kreeg instructies voor zijn coachende taken hoorde ik. Opmerkelijk. Til, die als een kip zonder kop voetbalt, is aanvoerder en Koopmeiners is een coach binnen het team.
Soms zal het helpen, soms zal het niet helpen. Als je niet ingrijpt blijft alles hetzelfde. Het wordt onderaan de streep pas een probleem als je ingrijpen leiden tot negatievere resultaten.
klotsen
Supporter
Berichten: 245
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:02

handelaar schreef: 26 jul 2019, 08:15 Zou bijzonder lullig zijn, wat ik uiteraard niet hoop, dat je er na twee speelrondes uitvliegt.
Dit soort dingen moet je roepen als er ook daadwerkelijk progressie is gemaakt, tot heden moeten we het allemaal gaan afwachten.
Koppelen aan (eind)resultaat en indekken?
Het is gewoon een droge constatering/vraag mbt een bepaald aspect (zonder waarde-oordeel).
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

klotsen schreef: 26 jul 2019, 08:19 Koppelen aan (eind)resultaat en indekken?
Het is gewoon een droge constatering/vraag mbt een bepaald aspect (zonder waarde-oordeel).
Het is een maatschappelijk virus dat je niet meer feitelijk mag analyseren wanneer er een emotie achter het onderwerp schuilt.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9157
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 26 jul 2019, 07:16 Oh, als het niet werkt is het tegenwoordig jammer.

Deze post is zo overduidelijk bedoeld om Brom naar beneden te halen dat het een beetje sneu is.

Brom is weg. Focus je op Slot. Slot is gister met een minnetje begonnen. Met naar binnenkomende vleugels ging alles door de trechter. Druijf had beter als targetman kunnen spelen. Hatziadiakos erin en Stengs er niet uit zijn slechte keuzes.
Ware het niet dat Druijf geblesseerd uitviel.
handelaar schreef: 26 jul 2019, 07:58 Laten we nu eerst maar eens deze voorrondes doorkomen voordat we vd Brom weer door de gehaktmolen halen.
Deze wedstrijd heeft het ons in ieder geval nog niets opgeleverd.
Ach jij bent er ook weer? heb je gisteren Utrecht gekeken? je wonderdokter zette exact hetzelfde resultaat neer.
Het verschil: dit is Arne's eerste wedstrijd als hoofdtrainer, voor John is het de zoveelste.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 26 jul 2019, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kamikAZe
Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 okt 2005, 12:28

~AZ~ schreef: 26 jul 2019, 07:01 Een verklaring waarom Hatzidiakos er in moest komen. Overigens denk ik dan dat met Druijf op de bank je hetzelfde probleem zou hebben gehad, maar toch.
Ik las toch her en der dat we genoeg middenvelders hebben,waarom zit er dan geen 1 op de bank? :roll:
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Bob Ross schreef: 26 jul 2019, 07:16 Oh, als het niet werkt is het tegenwoordig jammer.

Deze post is zo overduidelijk bedoeld om Brom naar beneden te halen dat het een beetje sneu is.

Brom is weg. Focus je op Slot. Slot is gister met een minnetje begonnen. Met naar binnenkomende vleugels ging alles door de trechter. Druijf had beter als targetman kunnen spelen. Hatziadiakos erin en Stengs er niet uit zijn slechte keuzes.
Ik denk dat het wel meevalt. De kritiek op John was er de laatste twee seizoenen ook. John had andere kwaliteiten en ik vond het een leuke AZ coach. Ik verwacht geen Klopp of Wenger als AZ coach. Dus als het blijkt dat we nu een coach hebben die tacktisch inzicht heeft en veranderingen durft door te voeren dan ben ik tevreden. Dat we dan gelijkspelen is inderdaad jammer. Komt wel goed met deze coach aan het roer.

https://www.youtube.com/watch?v=6t0q67_Alj8 goed interview ook.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZRickGrimesAZ schreef: 26 jul 2019, 10:07 Ik denk dat het wel meevalt. De kritiek op John was er de laatste twee seizoenen ook. John had andere kwaliteiten en ik vond het een leuke AZ coach. Ik verwacht geen Klopp of Wenger als AZ coach. Dus als het blijkt dat we nu een coach hebben die tacktisch inzicht heeft en veranderingen durft door te voeren dan ben ik tevreden. Dat we dan gelijkspelen is inderdaad jammer. Komt wel goed met deze coach aan het roer.

https://www.youtube.com/watch?v=6t0q67_Alj8 goed interview ook.
Ok. Ik dacht je zo iemand was die nu ieder wissewasje van Slot uit gaat leggen als een grote verbetering tov Brom, maar dat valt mee.

We geven Slot minimaal twee jaar de tijd en hij mag als beginneling van mij fouten maken, maar het feit dat hij vroeg wisselt en van tactiek kan veranderen is niet echt een prestatie. En al helemaal niet als je er niet beter van bent geworden zoals gister. Als je veel moet wisselen ben je niet met de juiste spelers en tactiek begonnen, zo kan je het net zo goed uitleggen. Overigens wisselde hij gister niet van tactiek maar verwisselde hij wat spelers, iets wat Brom ook regelmatig deed waarna hij toen vaak werd uitgemaakt voor tactische onbenul, terwijl er gister een rechtsback rechtsbuiten stond, Hatziakos er weer in kwam en Stengs ook op 10 weinig goed deed.

Als Slot heel vlotjes en actief met tactieken en spelers is, dat goed uit kan leggen in de media maar ondertussen uit de EL vliegt en 6e wordt dan is het allemaal leuk en aardig maar wordt hij in de media net zo makkelijk weggehoond als betweterige laptoptrainer die er geen team van weet te maken en geen overwicht heeft. En kunnen spelers gaan denken 'daar heb je hem weer met zijn tactische geleuter'.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

~AZ~ schreef: 26 jul 2019, 07:01 Een verklaring waarom Hatzidiakos er in moest komen. Overigens denk ik dan dat met Druijf op de bank je hetzelfde probleem zou hebben gehad, maar toch.
Oh als ik dit zo lees zijn het niet mijn keuzes die hier gemaakt worden. Concluderend kan gesteld worden dat Druijf vrij laag in de pikorde staat en dat we een gebrek aan middenvelders hebben. Calvin op het middenveld word ik niet blij van en Idrissi had het nooit volgehouden een hele wedstrijd (hij kwam zichzelf nu al tegen in een half uur voetbal). Dit is toch een teken van een onevenwichtige samenstelling van de selectie.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

handelaar schreef: 26 jul 2019, 07:16 Vind nou niet het juiste moment om op vd Brom af te geven.
Een echt droomdebuut was het niet, bij zij laatste wissels mag je vraagtekens zetten en de aanwijzingen vanaf de zijlijn lagen de heren Derksen en kieft van in een deuk.
Het is allemaal nog veel te vroeg om conclusies te trekken, maar de voorganger gaan afzeiken terwijl er nog maar af gewacht moet worden wat voor seizoen we gaan krijgen is niet echt gepast.
Welke aanwijzingen? Sorry zat in het stadion dus heb het niet kunnen horen...
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AZ Twello schreef: 26 jul 2019, 14:02 Welke aanwijzingen? Sorry zat in het stadion dus heb het niet kunnen horen...
De heren hadden ook de beschikking van het geluid op de bank.
Nietszeggende tekst aldus Derksen, waar niemand wijzer van wordt.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Victorie90
Herry en/of Berry
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 jul 2018, 12:23

AZ Twello schreef: 26 jul 2019, 10:53 Oh als ik dit zo lees zijn het niet mijn keuzes die hier gemaakt worden. Concluderend kan gesteld worden dat Druijf vrij laag in de pikorde staat en dat we een gebrek aan middenvelders hebben. Calvin op het middenveld word ik niet blij van en Idrissi had het nooit volgehouden een hele wedstrijd (hij kwam zichzelf nu al tegen in een half uur voetbal). Dit is toch een teken van een onevenwichtige samenstelling van de selectie.
Druijf was tijdens de warming up geblesseerd geraakt. Het is geen kwestie dat hij laag in de pikorde staat.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

klotsen schreef: 26 jul 2019, 07:20 Midtsjo werd gewisseld omdat hij last had van een opspelende hamstring.

Schakelde vd Brom wel eens van punt naar voren met naar binnenkomende buitenspelers naar punt naar achteren met buitenspelers die buitenom gaan? (aan beide kanten)
Lachen hebben wij plotseling een buitenom gaande rechtsbuiten of bedoelde je de Japanse rechtsback😁
Gesloten