Schop een Mod

Kritiek, opmerkingen en ideeën mbt de fanpage en het forum kun je hier kwijt.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Thanks voor de tip. Hoop dat er aan de beheerkant iets tegen de spam gedaan kan worden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Het zijn volhouders, ze zijn weer terug helaas.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Het zijn ook accounts die lid zijn vanaf mei 2018. Gewoon accounts verwijderen?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Forza is al to the rescue gekomen voor opruimsessie 2. =D> (applaussmiley die het niet doet)
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Er zal nog een derde sessie moeten komen. :wink:
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

bots zitten nu ook in de eerste elftal topics.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik doe mijn best met opruimen, maar de oplossing zit aan de hostkant.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ik stem voor het sluiten van (het voetbalgedeelte van) het forum tijdens de winterstop. Ik vrees nu al voor ellenlange in herhaling vallende non-discusssies van mensen die altijd de behoefte hebben om overal met een gestrekt been in te gaan.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

pAZcal schreef: 28 jul 2018, 16:09Er is flinke forumvervuiling in de sectie Internationaal.
Is er weer eentje, ook in andere secties.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Beste Mods, met name MO7. De laatste weken wordt er wel erg snel gezegd “en nu maar weer on topic”. Ik vind dat vaak lastig.
Voorbeeld: er wordt een offtopic opmerking gemaakt tegen een andere forummert, waarbij de reactie ook onvermijdelijk offtopic zal zijn. Wat te doen? Niet reageren (terwijl het jeukt om er iets over te zeggen, maar omdat het offtopic is mag het eigenlijk niet) of wel reageren, maar dan in het topic van de door de eerste die offtopic ging genoemde naam of onderwerp? Nadeel hiervan is dat de discussie zodoende over diverse topics is verspreid en geen touw meer aan vast te knopen is.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Jij stelt vragen die voor het topic of de rest van dit forum nauwelijks relevantie hebben. Als je je wat vaker afvraagt of je potentiële vraag daadwerkelijk iets toevoegt voorkom je een noodgedwongen tik op de vingers en maak je het ook voor de mods wat leuker en makkelijker. Ik gok dat er bij jou ook meespeelt dat je niet in het digitale tijdperk bent opgegroeid, maar wij zijn er niet voor om daar praktijkonderwijs in te geven.

In de kantine is overigens ook meer toegestaan dan bijvoorbeeld in de spelerstopics.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 08 mei 2019, 22:30 Jij stelt vragen die voor het topic of de rest van dit forum nauwelijks relevantie hebben. Als je je wat vaker afvraagt of je potentiële vraag daadwerkelijk iets toevoegt voorkom je een noodgedwongen tik op de vingers en maak je het ook voor de mods wat leuker en makkelijker. Ik gok dat er bij jou ook meespeelt dat je niet in het digitale tijdperk bent opgegroeid, maar wij zijn er niet voor om daar praktijkonderwijs in te geven.
Het gaat niet alleen over mij. Met grote regelmaat wordt er “nu weer on-topic” gebezigd. Het was een algemene vraag. En wat het opgroeien in een digitaal tijdperk nou te maken heeft met “on topic’ blijven is me een raadsel....... (zo oud ben ik nou ook weer niet....)
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Je duikt, al dan niet bewust, elke zijstraat in zonder ook maar enigszins je best te doen om het topiconderwerp centraal te houden. Het is hier geen chatbox, dus daarom kan dat niet. En ik kan best minder vaak roepen dat het on topic moet, maar dat resulteert dan in meer onvrijwillige forumvakanties. Ik denk dat ik daarom nog redelijk schappelijk ben, maar het houdt snel op als je je niet wilt schikken naar wat hier al een jaar of 13 gebruikelijk is.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 08 mei 2019, 22:41 Je duikt, al dan niet bewust, elke zijstraat in zonder ook maar enigszins je best te doen om het topiconderwerp centraal te houden. Het is hier geen chatbox, dus daarom kan dat niet. En ik kan best minder vaak roepen dat het on topic moet, maar dat resulteert dan in meer onvrijwillige forumvakanties. Ik denk dat ik daarom nog redelijk schappelijk ben, maar het houdt snel op als je je niet wilt schikken naar wat hier al een jaar of 13 gebruikelijk is.
Geldt dat nu alleen voor mij? Ik ben nu toevallig degene die vraagt naar een oplossing van een “on-topic” probleem (lees nog even de vraag die ik stelde, in het algemeen) maar ben zeker niet de enige.
Ik wil uiteraard best schikken, als het maar op reële gronden gebeurt.
Geef eens een paar voorbeelden van die “zijstraten” (en vergeet daarbij dan niet de reacties van anderen op o.a. mij) zodat ik kan “leren”.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

"Wat is dat nou weer (burn)?"
"Ben jij voor PSV?"
"Hoezo?"
Etcetera, etcetera. En de reacties (of zelfs voorzetten) van anderen zijn niet relevant, het gaat om jouw forumgedrag. Iedereen gaat wel eens off-topic, maar jij doet het structureel en kennelijk zonder reserve.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 09 mei 2019, 06:04 "Wat is dat nou weer (burn)?"
"Ben jij voor PSV?"
"Hoezo?"
Etcetera, etcetera. En de reacties (of zelfs voorzetten) van anderen zijn niet relevant, het gaat om jouw forumgedrag. Iedereen gaat wel eens off-topic, maar jij doet het structureel en kennelijk zonder reserve.
Met structureel en zonder reserve ben ik het niet eens.
Structureel betekent altijd.......
En nogmaals: ik ben niet de enige. Het gebeurt constant in alle topics.
Maar kennelijk ben je allergisch voor mij en dat is jammer.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

salmonyappi schreef: 09 mei 2019, 08:09 Met structureel en zonder reserve ben ik het niet eens.
Structureel betekent altijd.......
En nogmaals: ik ben niet de enige. Het gebeurt constant in alle topics.
Maar kennelijk ben je allergisch voor mij en dat is jammer.
Voorbeeld (en hierna zal ik dat niet blijven doen, maar gewoon als voorbeeld) in Idrissi-topic. Reacties die alleen maar over Boadu gaan, omdat ze reageren op iemand die dat daarvoor heeft gezegd (ik bleef overigens ontopic.......) Hoe wil je dat steeds voorkomen? Zo krijg je toch nooit discussies?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Maak gewoon een relatie tussen je punt en het topiconderwerp. Zorg dat de naam van het onderwerp op zijn minst in je post voorkomt. Zo ingewikkeld is het niet. En je hoeft niet perse iets te posten hè? Liever één post die aankomt dan een schot hagel dat allemaal zijn doel mist.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Beste Beheerders en Moderators van de fanpage.

Waar ik het werk als beheerder en Moderator van MO7 waardeer omdat hij er veel werk erin stopt om het forum on topic te houden. Heb ik toch over het algemeen minder trek om op dit forum te komen omdat ik steeds geconfronteerd wordt met de persoonlijke mening van MO7, dat mijn inziens 7 van de 10 keer behoort tot het putje van de negatieve prulpraat. (ik sta liever wat positiever in het leven en hou niet van op de man te spelen)


Ik zou heel graag een sifonnetje aanbrengen om MO7 zijn persoonlijke mening buiten te sluiten, zodat ik alleen als ik er zin in heb kan checken of het een keer zinnig is.

Is het niet mogelijk twee accounts MO7 te maken? Bijvoorbeeld MO7(beheerder) & MO7?

Alvast bedankt

Mvg

FugAZi
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Nee, dat kan niet. Jammer hè :lol:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Plaats reactie