FC Kairat Almaty-AZ (do 26 jul, 21.00u (Kaz) / 17.00u (Ned))

Alle Europese voetbalwedstrijden en het randgebeuren eromheen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik vind het altijd zo treffend dat counterploegen hun enige spits altijd wel weten te bereiken en dat bij AZ 90% van de lange ballen nooit aankomen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Ik vind het gewoon verontrustend dat je in 3 seizoenen ruim 80 miljoen aan transfers hebt opgehaald en dat je zo'n belangrijke wedstrijd als vandaag moet afsluiten met twee spelers (Friday en Bel Hassani) die al tijden op de nominatielijst stonden om te mogen vertrekken maar nog steeds bij ons spelen omdat er vooralsnog weinig interesse voor is.
Dat is wel een hele slechte zaak en vragen om problemen, het zou beschamend zijn als straks ook nog een beroep op van Rhijn wordt gedaan.
Normaal zou ik zeggen dat we tegen zo'n matige tegenstander die 2-0 thuis wel kunnen wegpoetsen maar gezien de aanvallende onmacht die is ontstaan door het wegvallen van onze aanvallers is dat nog maar de vraag.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

handelaar schreef: 26 jul 2018, 17:49 Ik vind het gewoon verontrustend dat je in 3 seizoenen ruim 80 miljoen aan transfers hebt opgehaald en dat je zo'n belangrijke wedstrijd als vandaag moet afsluiten met twee spelers (Friday en Bel Hassani) die al tijden op de nominatielijst stonden om te mogen vertrekken maar nog steeds bij ons spelen omdat er vooralsnog weinig interesse voor is.
Dat is wel een hele slechte zaak en vragen om problemen, het zou beschamend zijn als straks ook nog een beroep op van Rhijn wordt gedaan.
Normaal zou ik zeggen dat we tegen zo'n matige tegenstander die 2-0 thuis wel kunnen wegpoetsen maar gezien de onmacht die is ontstaan door het wegvallen van onze aanvallers is het nog maar de vraag.
Johnsen voor Friday. Zou dat de oplossing kunnen zijn? Is natuurlijk wishful thinking, maar we moeten wat !?.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Nieuwe spelers kunnen in de return niet meedoen, omdat die nu al ingeschreven hadden moeten zijn. Of heb ik het mis?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Allemaal op dit moment nog geen materiaal waar je direct beter van word. Dan moet je Vincent Jansen huren, of zo.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Telegraaf.png
Telegraaf.png (222.09 KiB) 4009 keer bekeken
Glory Hunter
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Roadman schreef: 26 jul 2018, 11:36 Helaas. Ook geen enkel vertrouwen in een goede afloop. Ben het eens met Antti. Een afgeserveerde spits moet nu Weghorst+ Alireza op dit moment doen vervagen vwb de doelpunten. Dat is erg slecht "geregeerd". En dan, wat we van de nieuwe aanwinsten voor AZ1 gehaald hebben is of geblesseerd, of niet wedstrijdfit of ...... vul maar in. En stel kneuzen die voorlopig ( weken en maanden) niet inzetbaar zijn. Het is een niet te onderschatten tegenstander die bij na aan het eind van hun competitie is, terwijl wij nog dagelijks bijna met de helft naar het revalidatiecentrum rijden en onze competitie nog moet beginnen.

Kansloze missie derhalve...
Ik had het graag anders gezien, maar wel gelijk gekregen. Als je, zonder emoties, naar het hele spul kijkt is het ook niet zo vreemd.

Of Huiberts gaat ervan uit dat dit materiaal voldoende is om door te komen en v.d.Brom heeft de boel niet op de rit. Of het materiaal is onvoldoende nog, waardoor het zou mislukken.

Als je moet gaan spelen met een spits die je al maanden geleden bij het grof vuil hebt gezet en je niet adequaat hebt gezorgd voor een vervanger op tijd, je linker aanvaller (Indrissi) op rechts laat spelen omdat je ook daar te te laat voor vervanging hebt gezorgd, je een linker aanvaller (Boadu) opstelt die in mei 20 minuutjes heeft ingevallen na een jaar blessure leed dan lukt het never nooit niet.

Je haalt Indrissi uit zijn kracht op links, je bent te laat met vervangers voor Weghorst (was in april al bekend dat hij weg zou gaan) en Alirezah, wat ook allang bekend was en je haalt ,te laat, een stel gekneusde, geblesseerde spelers die nog geen minuut hebben gespeeld en het ook nog weken duurt voor dat die gaan spelen, gevoegd bij de revalidatiekliniek die we al hadden met Helmer, Wuytens, Stengs dan kun je echt niets verwachten.
Dan wordt gesproken over Johnsen. Ook deze speler heeft nog geen minuut gespeeld. Reden.......geblesseerd. Hij is dus nummer 8 van de selectie spelers die niet kan spelen. Meer moeten het ook niet worden, want het busje dat dagelijks nu naar de revalidatiekliniek moet rijden is met 8 man nu wel vol.

Resultaat; volgende week een zomeravond oefenpotje, We kunnen weer een jaar oefenen op "wij gaaaan Euurooopaaa in "" en we deden een plas en lieten alles zo als het was.

Btw. een beetje belachelijke doelstelling die elke keer vanuit de directie wordt geformuleerd om elk jaar "Europees"te halen, maar je doet er dit mee. Je zet jezelf dan wel voor paal.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

pAZcal schreef: 26 jul 2018, 17:53 Nieuwe spelers kunnen in de return niet meedoen, omdat die nu al ingeschreven hadden moeten zijn. Of heb ik het mis?
Dat klopt. Je kunt niet tussen de heen en terugwedstrijd nieuwe spelers inschrijven bij de UEFA. Johnsen kan dus pas meedoen tegen Sigma Olomouc als AZ dat nog weet te bereiken.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Het gaat nog niet zo zeer eens om een centrumspits.
De kracht van AZ is juist om zoveel aanvallende kansen te creëren en doet dat voornamelijk met sterk vleugelspel en opkomende backs.
Je kunt wel Johnsen voor Friday plaatsen maar dan nog zie je de aanvallen al van mijlenver aankomen, de verrassing is namelijk uit het spel.
Het statische spel heeft dan ook weer zijn weerslag op de lopende spelers als Til en Midsjo.
Idrissi moet weer lekker naar links verhuizen en op rechts dan maar hopen op onze nieuwe Roemeen, alhoewel ik daar sterk mijn vraagtekens bij zet
gezien Brugge (toch een soort gelijke club) het in hem al naar een half jaar had gezien.
Laatst gewijzigd door handelaar op 26 jul 2018, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

galblazer schreef: 24 jul 2018, 20:10 Ik kijk er niet van op als we met een 3-0 nederlaag weer terugkeren naar Alkmaar. Als Huibers eerst zegt dat Friday niet aan de verwachtingen heeft voldaan en daarna dat hij eerste spits is, dan kun je spreken van een zwalkend beleid. Max heeft zijn zaken niet op orde wat betreft de aanval van AZ en dat mag je hem kwalijk nemen. Daar komt nog eens het gewauwel van de hoofdtrainer bij, dat hij tevreden is en dat hij vorderingen ziet . We hadden allang een spits moeten hebben, maar Max zit te veel; op de centen en dat gaat zich wreken.
Ik wil mezelf niet op de borst kloppen, maar benadrukken dat de nederlaag geheel en al de schuld is van Huiberts en de wauwelende Brom.
Volgend jaar april weten we meer
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

~AZ~ schreef: 26 jul 2018, 17:07 Friday is de nieuwe spits dit seizoen! Hij heeft een fantastische voorbereiding gedraaid en dat zegt altijd alles over het aankomende seizoen.

Je lijkt Huiberts wel :lol: Die klets ook zo
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

~AZ~ schreef: 26 jul 2018, 16:56 Kairat kan ook niks.
Wel 2 keer scoren. Lijkt me toch niet zo onbelangrijk bij een voetbalwedstrijd. AZ lukt het iig never nooit niet met die Friday.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

galblazer schreef: 26 jul 2018, 18:27 Ik wil mezelf niet op de borst kloppen, maar benadrukken dat de nederlaag geheel en al de schuld is van Huiberts en de wauwelende Brom.
Klopt 100% mee eens.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07


Link: http://www.youtube.com/watch?v=q9OlmnVk-FM



Link: http://www.youtube.com/watch?v=3pLhjrR2vmI



Starkisser interviews. Het was wel ver he? die lange reis.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Roadman schreef: 26 jul 2018, 18:31 AZ lukt het iig never nooit niet met die Friday.
De Mos bij RTL7 riep ook al lachend "Mocht Ado nog niet akkoord zijn met AZ zullen ze na dit zien er wel 2 miljoen bij kunnen vragen"
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

handelaar schreef: 26 jul 2018, 18:53 De Mos bij RTL7 riep ook al lachend "Mocht Ado nog niet akkoord zijn met AZ zullen ze na dit zien er wel 2 miljoen bij kunnen vragen"
Dan moet Huiberts zich toch helemaal doodschamen dat hij met deze spits überhaupt aan de voorrondes van de EL wil beginnen. Hij zet hem zelf bij het grof vuil, maanden geleden al, en dan nu gebruiken om je doelstelling te halen ? Wat een kleuter gedachte. Nooit meer komen zaniken met je “ Europese doelstelling” Huiberts :oops:
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Het grootste manco is toch eigenlijk echt weer het 'denken' dat onze spelers zo multifunctioneel zijn.

Idrissi functioneerde goed in de combinatie met Ouwejan. die kun je niet zomaar opeens op de andere flank gooien.
Seuntjens functioneerde goed als invaller op de flanken, die gooi je dan niet opeens weer op het middenveld... waar hij overigens sowieso niet het juiste type speler is voor de rol die hij vervangen heeft.

Over Friday en Bel Hassani maar niet te beginnen.
Ik had het nog wel willen zien met Boadu in de spits, Idrissi gewoon op links en Seuntjens op rechts en dan Hoedemakers ofzo op het middenveld.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 26 jul 2018, 19:13 Het grootste manco is toch eigenlijk echt weer het 'denken' dat onze spelers zo multifunctioneel zijn.

Idrissi functioneerde goed in de combinatie met Ouwejan. die kun je niet zomaar opeens op de andere flank gooien.
Seuntjens functioneerde goed als invaller op de flanken, die gooi je dan niet opeens weer op het middenveld... waar hij overigens sowieso niet het juiste type speler is voor de rol die hij vervangen heeft.

Over Friday en Bel Hassani maar niet te beginnen.
Ik had het nog wel willen zien met Boadu in de spits, Idrissi gewoon op links en Seuntjens op rechts en dan Hoedemakers ofzo op het middenveld.
Laten we hopen dat het volgende week i.i.g. helemaal anders gaat dan vandaag, qua opstelling en instelling. Een echt Europees sfeertje zal het waarschijnlijk niet worden met de vakantie, maar ik hoop nog stiekem een klein beetje op een goed resultaat ( maar waar ik dat op baseer weet ik niet eigenlijk.....)
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

salmonyappi schreef: 26 jul 2018, 19:30 Laten we hopen dat het volgende week i.i.g. helemaal anders gaat dan vandaag, qua opstelling en instelling. Een echt Europees sfeertje zal het waarschijnlijk niet worden met de vakantie, maar ik hoop nog stiekem een klein beetje op een goed resultaat ( maar waar ik dat op baseer weet ik niet eigenlijk.....)
Ik wil je geen doemscenario aanpraten, maar je hebt de vorige berichten natuurlijk gelezen. Op de bladzijde van Huiberts staat zo ook nog het een en ander, mocht je dit niet gelezen hebben. Ik prijs je voorzichtige optimisme, echt waar, maar realistischer is het om dit boek te sluiten. Er is werkelijk geen enkele aanwijzing dat het volgende week anders gaat worden. Niet met dit materiaal en niet met deze coach. Volgende week een leuk oefenpotje op een zomeravond en einde van " We gaaaan EUroooopaaaa in "

Duur inschattingsfouten van enkele tonnen om niet voor tijdige vervangers te zorgen. Zal wel beleid zijn [-X [-X
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Deze nederlaag is volledig aan Huiberts te wijten. Vooraf werden ik en enkele andere als negatievelingen weggezet in onze zorg voor deze wedstrijd, maar helaas is het nu toch realiteit geworden. Ik vind niet dat je v/d Brom dit mag verwijten, als je ziet wat er op de bank zat is het vlees noch vis. Gek genoeg kan je stellen dat ook de spelers toch redelijk naar hun vermogen hebben gespeeld. Vlaar kan niet sneller, Boadu kent dit soort wedstrijden niet, Til is geen leider maar een diener etc.

Hopen dat we volgende week de boel recht kunnen zetten, maar ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.
Hup AZ.
Plaats reactie