AZ onder 19

Archief met daarin aandacht voor de spelers van de AZ Jeugd, waaronder Jong AZ
Gesloten
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Geest van Dirk schreef: 11 jun 2017, 08:32 Oké, Jean Pillipe dus. Ik hoorde trouwens dat hij uitviel met een blessure?
Jean Pillipe, waar komt hij eigenlijk vandaan?

Zag toch ook nog jongens als Groot, Church, Kaandorp en zelfs Springer op de lijst staan, maar die heeft volgens mij niets of niet veel gespeeld. Danny Muhl lijkt de voorkeur te krijgen en ook de 2e linksback achter Owen Wijndal te worden voor Jong AZ.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Guillermo wie?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Gauna
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Afgang tegen ajax. Verloren met 4-0.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

AZ onder 19 werd op kwaliteit geklopt. De tegenstander had vorige week van Volendam met 5-0 gewonnen en maakte nu ook duidelijk gewoon een maatje te groot te zijn. Tot de 1-0 deed AZ goed mee en kreeg ook een tweetal goede mogelijkheden uit snelle counters.
Bij een 2-0 achterstand kreeg Rens van der Wacht een terechte rode kaart na twee te fors ingezette slidings op het gladde en zwaar te bespelen veld.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Leuk potje, bij de wedstrijd tegen Feyenoord 019 Owen Wijndal doet mee en is uitblinker met o.a. een assist. Ruststand 2-0
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Geest van Dirk schreef: 02 feb 2018, 16:54 Leuk potje, bij de wedstrijd tegen Feyenoord 019 Owen Wijndal doet mee en is uitblinker met o.a. een assist. Ruststand 2-0
Na deze heel goede eerste helft een ontzettend matig tweede bedrijf. De afhankelijkheid van Thijs Oosting op het middenveld werd pijnlijk duidelijk. Menzo Goudmijn liet jammer genoeg zien nog absoluut niet klaar te zijn voor de volgende stap. Hij komt overduidelijk nog duelkracht te kort indien de tegenstander er volledig inklapt.
Hoewel Feyenoord in het eerste halfuur heer en meester was op het veld leidde dit toch niet tot veeluitgespeelde kansen. De verdediging stond redelijk goed. Feyenoord kreeg een grote kans door een fout van Schendelaar maar daar bleef het bij. Het laatste kwartier was Feyenoord leeg en ging de wedstrijd weer gelijk op.
AZ sleepte er een 2-1 overwinning uit en had zelfs met 3-1 moeten winnen als Jelle Duin gewoon de bal in het lege doel had geschoten.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ik vond Thijs Oosting niet eens zo sterk spelen, maar Kenzo werd inderdaad overlopen waardoor O19 steeds een mannetje tekort had en steeds ook heel knullig de bal inleverde. Feyenoord O19 vond ik trouwens vrij zwak spelen en deden nauwelijks iets met het overwicht. De laatste 4 van AZ was verdedigend wel behoorlijk sterk met Wijndal, de Haas en Jacobs en ook Kevin Duin beviel me eigenlijk wel.

Het was wel jammer want Jon Johansson Ingi vond ik eigenlijk ook zwak spelen de eerste helft op 10, slechte bal aannames waardoor vaak balverlies. Hij zou later op de flanken gaan spelen, waar hij gelijk beter speelde, maar ik denk dat doordat Kenzo begon te verzuipen hij weer op 10 ging, terwijl Fase erin kwam voor Des Kunst, die ik in de eerste helft de beste vond bij AZ. Nooit balverlies, sterk, vaak de goede oplossing. Ik zie trouwens veel potentie in Fase, maar nu werd het met Ingi, Goudmijn en Koopmeiners wel een beetje vlieggewicht werk. Toen kwam later Quinten Helmer er ook nog bij. Erg veel eerste jaars dus op het laatst, dan is het dan wel weer leuk te zien dat ze toch weten stand te houden en eigenlijk niet zo heel veel meer weggeven.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Ik zag gisteren 020 en Feyenoord spelen in de Youth League. Plaatsen de eerste 2 clubs uit de competitie zich hiervoor?
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Nee, de UEFA Youth League is voor O19 teams van clubs, die zich hebben geplaatst voor de groepsfase van de Champions League.

De NextGen series is volgens mij wel een internationale competitie van de landskampioenen van O19 teams, een soort Champions League opzet.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Geest van Dirk schreef: 03 feb 2018, 11:41 Ik vond Thijs Oosting niet eens zo sterk spelen, maar Kenzo werd inderdaad overlopen waardoor O19 steeds een mannetje tekort had en steeds ook heel knullig de bal inleverde. Feyenoord O19 vond ik trouwens vrij zwak spelen en deden nauwelijks iets met het overwicht. De laatste 4 van AZ was verdedigend wel behoorlijk sterk met Wijndal, de Haas en Jacobs en ook Kevin Duin beviel me eigenlijk wel.

Het was wel jammer want Jon Johansson Ingi vond ik eigenlijk ook zwak spelen de eerste helft op 10, slechte bal aannames waardoor vaak balverlies. Hij zou later op de flanken gaan spelen, waar hij gelijk beter speelde, maar ik denk dat doordat Kenzo begon te verzuipen hij weer op 10 ging, terwijl Fase erin kwam voor Des Kunst, die ik in de eerste helft de beste vond bij AZ. Nooit balverlies, sterk, vaak de goede oplossing. Ik zie trouwens veel potentie in Fase, maar nu werd het met Ingi, Goudmijn en Koopmeiners wel een beetje vlieggewicht werk. Toen kwam later Quinten Helmer er ook nog bij. Erg veel eerste jaars dus op het laatst, dan is het dan wel weer leuk te zien dat ze toch weten stand te houden en eigenlijk niet zo heel veel meer weggeven.
Hallo Geest van Dirk, ik heb al een tijd onder 19 niet meer zien spelen.

Er zitten maar een paar (7) 2e jaars tussen: Kevin Duin, Des Kunst, Rens van der Wacht, Sam Aarts, Ogulcan Sadiroglu, Jelle Duin, Jónatan Ingi Jónsson.

Heb jij enig idee wie van deze jongens eventueel volgend jaar een kans zou maken om aan te sluiten bij Jong AZ? Jelle Duin is natuurlijk logisch, heeft ook net zijn contract verlengd, maar van Jónsson loopt bijvoorbeeld af.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ik denk dat ze allemaal wel gaan aansluiten bij Jong, eerlijk gezegd. Er likt me ook nog wel ruimte in de Jong selectie, die is nog niet zo groot. Ik bedoel een elf tegen elf met louter jeugd kunnen ze volgens mij nog niet oefenen :-k
...... and that's what we mean by honey \:D/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Geest van Dirk schreef: 09 feb 2018, 00:13 Ik denk dat ze allemaal wel gaan aansluiten bij Jong, eerlijk gezegd. Er likt me ook nog wel ruimte in de Jong selectie, die is nog niet zo groot. Ik bedoel een elf tegen elf met louter jeugd kunnen ze volgens mij nog niet oefenen :-k
Maar ik dacht dat ze wel wat zouden doorselecteren, en dat dan bv een speler als Kevin Duin niet doorgaat.

En denk ook wel dat er bij Jong nog wat spelers zullen verdwijnen aan het eind van het seizoen (Church, Springer, Groot, Roggeveen, Kurban, Kaandorp). Muhl is al naar Vitesse vertrokken.

Maar wat je zegt, dan houdt Jong AZ wel een erg kleine selectie over om te trainen. Dus dan is het wel weer te hopen dat ze allemaal doorgaan en blijven.

Er komen misschien nog wel wat huur spelers terug; Opdam, Garcia, Friday, Dos Santos, Van der Linden, Rienstra.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

ik blijf benieuwd of er nieuw talent bij gaat komen, als we weer een zomer als de afgelopen zomer hebben zullen we namelijk ook nog wel mogelijk iemand kwijt raken aan een club hogerop.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ contracteert Goudmijn

Is Goudmijn dan een raket of een zonnetje ?
Glory Hunter
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Zo kansloos vandaag tegen ajax onder 19. Blamage dit.
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Doen het niet goed op het toernooi in Italië. 2 x verlies, 1-2 van SPAL, en 1-4 van Genoa.
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Josje schreef: 16 mar 2018, 16:16 Doen het niet goed op het toernooi in Italië. 2 x verlies, 1-2 van SPAL, en 1-4 van Genoa.
Niets meer gelezen over toernooi in Italië, maar onder 19 dus kansloos in de poule en na de 1e week al uitgeschakeld. Waarom nu geen verslag op onze site?

Voor dit seizoen niet veel meer te halen voor onder 19, vizier maar op volgend seizoen. Dan zullen ze zeker wel mee gaan strijden om de bovenste plekken in de competitie. Dit seizoen veel 1e jaars, die dan volgend seizoen als 2e jaars het kunnen laten zien.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Heb het even nagezocht. Twee nederlagen en een overwinning was goed voor de derde plek in de poule.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Geest van Dirk schreef: 24 mar 2018, 18:33 Heb het even nagezocht. Twee nederlagen en een overwinning was goed voor de derde plek in de poule.
Kansloos dus. Over kansloos gesproken, hoorde dat AZ onder 17 gisteren redelijk overspeeld werd door een heel jong ajax onder 17/16, met zelfs een speler van ajax onder 15 (?). MoM was Brian Brobbey, net 16 jaar geworden, met 4 doelpunten. Onze cv’s (Dekker en Gullit?) moeten compleet gek van hem zijn geworden.
Alleen Franken scheen wel redelijke wedstrijd gespeeld te hebben.
Gesloten