Myron Boadu (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Carrière voor AZ-toptalent uitgestippeld: 'Eerst ajax en dan naar het buitenland'


woensdag 20 december 2017 om 07:23




De jeugdopleiding van AZ floreert als nooit tevoren. Calvin Stengs en Myron Boadu zijn de kroonjuwelen. De aanvallers wordt een grote toekomst toegedicht.


Technisch directeur Max Huiberts ziet de doorbraak van Stengs als een belangrijke stap voor AZ. "Alle jongens die vanuit de AZ-opleiding naar een top drie-club zijn gegaan, hebben daar het eerste niet gehaald. Dat zegt toch iets", vertelt hij aan Voetbal International. "Calvin Stengs kan er een worden van de buitencategorie. Tien jaar geleden zou hij in de jeugd van ajax hebben gespeeld."

Boadu, het andere toptalent van AZ, werd ooit afgetest door ajax na een oefenstage. Dat was voor de aanvaller reden om daarna tegen de Amsterdammers altijd extra zijn best te doen. "Telkens als hij met AZ tegen ajax speelde, scoorde hij. Hij won negen keer van ze", zegt Fred Bloem, zijn jeugdtrainer bij het Amsterdamse Buitenveldert.

Bloem dicht Boadu een grote toekomst toe. "Volgend jaar Jupiler League met Jong AZ en misschien een invalbeurt in de Eredivisie. Twee seizoenen in het eerste en dan een stap maken. Eerst in Nederland, toch ajax misschien, en dan naar het buitenland. Ik denk dat hij met die planning het Nederlandse voetbal een groot plezier kan doen. Kijk nu naar Justin Kluivert als zeventienjarige bij ajax. Dat kan Myron ook. Hij kan op termijn het niveau Dennis Bergkamp aan. Dat denk ik echt."
Die Fred Bloem toch met zijn ajax
Alleen al voor dat soort gasten hoop ik dat AZ de tweede seizoenshelft flink gaat doorpakken en het verschil van drie punten met de hoofdstedelijke wel weer gaat goed maken.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

handelaar schreef: 20 dec 2017, 13:52 Die Fred Bloem toch met zijn ajax
Meteen maar even de vergelijking met Bergkamp van Fred Bloem , en die kan het weten want heeft ooit in een grijs verleden ook met de nieuwe Seedorf Evander Sno gewerkt. Ik vind niet dat je jongens met dit soort vergelijkingen op moet zadelen, laat hem nou eerst maar even de beste versie van Myron Boadu worden en dan gaan we over 4 jaar wel eens kijken of hij heel misschien in de buurt kan komen van Bergkamp. Ik hoop vooral dat hij goed terugkomt vanuit zijn blessure , toch heel vervelend dat de 3 grote aanvallende talenten ( Stengs, Duin en Boadu) alle 3 een zeer zware knieblessure hebben opgelopen.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Er staat vandaag een stuk over Boadu in het NHD, o.a. over zijn ontmoeting met Zlatan. De moeite waard om te lezen.
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

handelaar schreef: 20 dec 2017, 13:52 Die Fred Bloem toch met zijn ajax
Alleen al voor dat soort gasten hoop ik dat AZ de tweede seizoenshelft flink gaat doorpakken en het verschil van drie punten met de hoofdstedelijke wel weer gaat goed maken.
Wat heb je tegen ajax? Laat gaan, en kijk naar ons eigen clubje. Wat zegt Fred Bloem verkeerd dan?
Wij hypen zelf onze talenten veel te veel. Stengs, Duin en Boadu, ze moeten alle drie nog echt laten zien of ze wel zo goed worden als we hier allemaal roepen of hopen.
Bij ajax hebben jongens als De Ligt, De Jong, Van de Beek en Kluivert al veel meer laten zien en zijn al veel verder dan bijvoorbeeld onze Tils, Hatzidiakossen en Helmers. En ook het niveau van de Jong elftallen ligt mijlenver uitelkaar.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16251
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Josje schreef: 07 jan 2018, 07:47 Wat heb je tegen ajax? Laat gaan, en kijk naar ons eigen clubje. Wat zegt Fred Bloem verkeerd dan?
Wij hypen zelf onze talenten veel te veel. Stengs, Duin en Boadu, ze moeten alle drie nog echt laten zien of ze wel zo goed worden als we hier allemaal roepen of hopen.
Bij ajax hebben jongens als De Ligt, De Jong, Van de Beek en Kluivert al veel meer laten zien en zijn al veel verder dan bijvoorbeeld onze Tils, Hatzidiakossen en Helmers. En ook het niveau van de Jong elftallen ligt mijlenver uitelkaar.
Wat heb je tegen ajax?? :shock:
Ben je nou serieus?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

1keerraken schreef: 20 dec 2017, 13:59 Meteen maar even de vergelijking met Bergkamp van Fred Bloem , en die kan het weten want heeft ooit in een grijs verleden ook met de nieuwe Seedorf Evander Sno gewerkt. Ik vind niet dat je jongens met dit soort vergelijkingen op moet zadelen, laat hem nou eerst maar even de beste versie van Myron Boadu worden en dan gaan we over 4 jaar wel eens kijken of hij heel misschien in de buurt kan komen van Bergkamp. Ik hoop vooral dat hij goed terugkomt vanuit zijn blessure , toch heel vervelend dat de 3 grote aanvallende talenten ( Stengs, Duin en Boadu) alle 3 een zeer zware knieblessure hebben opgelopen.
Om met Dennis Bergkamp vergeleken te kunnen worden mag je 10 jaar uittrekken. Die liet zijn kwaliteiten pas echt zien toen hij bij Arsenal kwam. De Meeste Arsenalfans vinden Dennis nog altijd hun grootste speler ooit.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12527
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Lecompte schreef: 07 jan 2018, 10:17 Om met Dennis Bergkamp vergeleken te kunnen worden mag je 10 jaar uittrekken. Die liet zijn kwaliteiten pas echt zien toen hij bij Arsenal kwam. De Meeste Arsenalfans vinden Dennis nog altijd hun grootste speler ooit.
En Ajacieden vinden hem hun grootste technische hart ooit. :lol:
we can come an end
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Het hoort hier over Boadu te gaan...
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

MO7 schreef: 07 jan 2018, 17:15 Het hoort hier over Boadu te gaan...
Het gaat toch over de vergelijking tussen Boadu en Bergkamp ?? Til werd al vergeleken met Müller , heeft iemand de vergelijking Koopmeiners /Kroos al gemaakt ? Of pak ik hier een primeur :D .

On : Erg benieuwd hoe Boadu terugkomt van zijn blessure , heeft al met al toch wel erg lang geduurd vraag mij af of volle bak meetrainen met 1 dan wel verstandig is qua belasting.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16251
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

1keerraken schreef: 07 jan 2018, 18:28 Het gaat toch over de vergelijking tussen Boadu en Bergkamp ?? Til werd al vergeleken met Müller , heeft iemand de vergelijking Koopmeiners /Kroos al gemaakt ? Of pak ik hier een primeur :D .

On : Erg benieuwd hoe Boadu terugkomt van zijn blessure , heeft al met al toch wel erg lang geduurd vraag mij af of volle bak meetrainen met 1 dan wel verstandig is qua belasting.
Gaat ie volle bak meetrainen dan?
Ik denk toch echt dat de technische staf bij AZ hier echt wel erg voorzichtig mee zullen omgaan.
Daar zou ik me geen zorgen over maken; wel over of hij zijn oude en grote talent weer kan aanboren......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Volgens mij gaat hij gewoon mee omdat hij nu op het veld traint. Hij en Vlaar werden genoemd als de "langgeblesseerden" die meegingen. Het klonk niet alsof ze volle bak gingen meedoen.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2015
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Volgens Theo Brinckman (NHD) wordt het contract van Myron verlengt met een jaar. Hij ligt nu dus vast tot 2021.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Puik werk van Huiberts!
Gebruikersavatar
romero
Herry en/of Berry
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jul 2007, 21:01

Zeker netjes! Ook op de AZ-site te zien nu:
https://www.AZ.nl/nieuws/AZ-bereikt-mon ... u/1?catid=


Ook alvast een goed liedje voor hem:
KC & The Sunshine band - Give it up
Net als Vincent van der Voort, maar dan bij darts :D
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Kan pas maandag getekend worden maar absolute klasse dat deze jongen maximaal is verlengd!
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

romero schreef: 11 jan 2018, 18:41 Zeker netjes! Ook op de AZ-site te zien nu:
https://www.AZ.nl/nieuws/AZ-bereikt-mon ... u/1?catid=


Ook alvast een goed liedje voor hem:
KC & The Sunshine band - Give it up
Net als Vincent van der Voort, maar dan bij darts :D
Vincent wie?
oh dat liedje voor Jozy Altidore. #-o
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

Hoe zit dat eigenlijk met tekenen en minderjarig zijn?
Hij is 16, eerdaags wordt hij 17. Mag je dan maximaal voor 3 jaar vast liggen? Anders hadden ze hem beter een 5 jarig contract kunnen bieden.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3160
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ja, vanaf je 18e mag je pas langere contracten tekenen. Daarom moeten ze ook wachten tot zijn verjaardag met tekenen, als je 16 bent mag je maar tot je 19e en 17 tot je 20e (ofzoiets). Maar daar zal Forza ongetwijfeld een uitgebreidere en duidelijkere beschrijving van kunnen geven :D
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

dirkjan schreef: 12 jan 2018, 05:46 Ja, vanaf je 18e mag je pas langere contracten tekenen. Daarom moeten ze ook wachten tot zijn verjaardag met tekenen, als je 16 bent mag je maar tot je 19e en 17 tot je 20e (ofzoiets). Maar daar zal Forza ongetwijfeld een uitgebreidere en duidelijkere beschrijving van kunnen geven :D
Zo is het! PSV is hier met Labyad op zijn bek mee gegaan.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

dirkjan schreef: 12 jan 2018, 05:46 Ja, vanaf je 18e mag je pas langere contracten tekenen. Daarom moeten ze ook wachten tot zijn verjaardag met tekenen, als je 16 bent mag je maar tot je 19e en 17 tot je 20e (ofzoiets). Maar daar zal Forza ongetwijfeld een uitgebreidere en duidelijkere beschrijving van kunnen geven :D
Klopt helemaal. Tot je 18de mag je niet langer dan drie jaar tekenen. Ook drie jaar met een optie voor twee jaar mag niet. Met zo'n constructie is PSV inderdaad op zijn bek gegaan destijds inzake Labyad. Het is wel een beetje ruk want nu moet je elk jaar verlengen met een jaartje, tot het moment dat Myron 18 is. Gelukkig wil hij dat, als hij dat namelijk had geweigerd dan had je volgend jaar met een probleem gezeten. Dan had je hem volgend jaar zomer al moeten verkopen omdat hij nog maar een contract voor een jaartje had. Derhalve goed werk van Huiberts en co.
Laatst gewijzigd door AZ 4 Life op 12 jan 2018, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten