Jonas Svensson (2021)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jonas Svensson heeft tot 2021 getekend bij AZ. Hij is afkomstig van Rosenborg BK.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

2021. Dan wonen er mensen op Mars.
Glory Hunter
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Zo te zien is de groeispurt niet bijzonder goed gelukt bij deze knaap.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Huiberts: "Voor een speler van zijn leeftijd heeft hij al veel wedstrijden op zijn naam staan, plus de nodige Europese ervaring. Met zijn verdedigende en aanvallende kwaliteiten voldoet Jonas aan het profiel dat AZ van een rechtsback heeft. Uiteraard krijgt hij tijd om te acclimatiseren, we zijn ervan overtuigd dat hij een toegevoegde waarde voor ons elftal wordt.”

Lachwekkend. We hebben 5 jaar lang een rechtsback gehad die niet kan verdedigen en geen voorzet kan geven.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Lieve mensen, blue monday was twee weken geleden!
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Je vraagt je af of in de spreadsheet van Billy Bean lichaamslengte geen rol speelt. Svensson is 170 cm. De gemiddelde NLse man is al 12,5 cm groter. :)

Maar: ik hoop gewoon dat ie fantastisch is!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef:Lieve mensen, blue monday was twee weken geleden!
Dit is een fantastische dag hoor. Als Svensson zaterdag meteen speelt tenminste.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik heb hem horen zeggen dat hij 2.5 maanden niet gespeeld heeft. Er is een redelijke kans dus dat hij wat tijd nodig heeft om op niveau te komen (en natuurlijk om goed te leren samenspelen met zijn nieuwe collega's)
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef:en natuurlijk om goed te leren samenspelen met zijn nieuwe collega's
Zijn collega's kunnen elkaar al 6 maanden niet vinden dus dat lijkt me geen probleem.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Zoals bij AZ gebruikelijk worden nieuwkomers eerst een paar maanden tot een half jaar op de tribune gezet. Ons spel is namelijk zo gevarieerd dat nieuwkomers minimaal een aantal maanden moeten leren daar in hun weg te vinden! :wink:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Klein mannetje voor een verdediger. Dan moet ie met kracht en snelheid een hoop compenseren!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ik heb hem nooit zien spelen maar Svensson valt zeer goed in de wereld van voetbalstatistiek. Dat geeft de mens vertrouwen.

Afbeelding
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Goed nieuws! Lijkt mij een goede vervanger voor Johansson.
Aan de andere kant wel jammer van onze jeugd exponenten Lewis (contract tot medio 2017 met optie voor 2 jaar), Opdam (contract tot medio 2018) en Schouten (contract tot medio 2017).
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Je kan niet met alleen Lewis (als hij überhaupt blijft), Opdam en Schouten het nieuwe seizoen in dus een speler halen is onvermijdelijk.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

salmonyappi schreef:Klein mannetje voor een verdediger. Dan moet ie met kracht en snelheid een hoop compenseren!
Hij is een hele centimeter kleinder dan Johansson, en 5 centimeter kleiner dan Haps (aldus wikepedia). Dan is Haps nog groter dan ik dacht trouwens.

Ik ben benieuwd! En over het inpassen van een speler, een rechtsback is toch niet zo moeilijk in te passen?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

dirkjan schreef:Hij is een hele centimeter kleinder dan Johansson, en 5 centimeter kleiner dan Haps (aldus wikepedia). Dan is Haps nog groter dan ik dacht trouwens.

Ik ben benieuwd! En over het inpassen van een speler, een rechtsback is toch niet zo moeilijk in te passen?
Ja, voetballers zijn eigenlijk over het algemeen best klein. Op de tribune zie je dat niet zo.
Toen ik een keer bij Abby's ging eten zat de Scandinavische vertegenwoordiging van AZ met vrouwen daar ook. Toen viel me op dat ik ruim boven ze uit torende...

Ben ook benieuwd ! Als hij de links opkomende spelers maar tegenhoudt en af en toe opkomt en een knappe voorzet weet te geven, en afben toe scoort. Inderdaad, hoe moeilijk valt dat in te passen?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Inpassen zal wel meevallen, alleen heeft hij al ruim twee maanden geen wedstrijd meer gespeeld. Hij moet praktisch een hele voorbereiding afwerken om wedstrijdfit te geraken.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:Inpassen zal wel meevallen, alleen heeft hij al ruim twee maanden geen wedstrijd meer gespeeld. Hij moet praktisch een hele voorbereiding afwerken om wedstrijdfit te geraken.
Hij is met Rosenborg wel een paar weken al weer in training geweest.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef:Inpassen zal wel meevallen, alleen heeft hij al ruim twee maanden geen wedstrijd meer gespeeld. Hij moet praktisch een hele voorbereiding afwerken om wedstrijdfit te geraken.
Je weet natuurlijk niet hoe fit ie misschien wel al is?
Niet iedere voetballer gaat naar de Burgerking in zijn vrije tijd :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Klopt. Maar hij gaf zelf aan dat hij nog zal moeten werken aan zijn wedstrijdfitheid. Volgens mij zei Verbeek dat gister ook al. Voor jezelf trainen, of groepstraining is niet te vergelijking met wedstrijdinspanningen. Al lees ik nu net dat hij wel al wat weken voorbereiding heeft gehad bij Rosenborg. Dat zal het ongetwijfeld versnellen. Al zal hij denk ik nog wel minimaal een wedstrijdje of vier/vijf nodig hebben bij Jong AZ schat ik zo in.
Gesloten