De topic over oud AZ-spelers II

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Zou leuk zijn als Kew nog een jaartje bij AZ komt ballen (op de training).
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Valt me al langer op. Hoeveel Nederlanders naar Italië gaan de laatste paar jaar. Scouts van Sampdoria zaten (zitten)regelmatig bij AZ op de tribune lijkt me. Romero, Poulsen, Pele en nu weer Moisander. Zou me niet verbazen als Gudelj ook naar de laars gaat!

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/ajax/articl ... oria.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
mArcoZ
Supporter
Berichten: 193
Lid geworden op: 16 mei 2007, 09:06
Locatie: Bergen

De Zeeuw scoort voor NAC na 10 minuten. Is hij de verlosser van NAC?
Gebruikersavatar
mArcoZ
Supporter
Berichten: 193
Lid geworden op: 16 mei 2007, 09:06
Locatie: Bergen

En de 2-1, staat hij in de spits of zo? Hij zal wel aardig wat praatjes hebben na de wedstrijd
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kan je nagaan wat het niveau is van NAC.
Hoop nog steeds dat ze via de nacompetitie degraderen.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Jozy speelt inmiddels voor Toronto FC en is meteen lekker op dreef.. hier zijn twee doelpunten.

http://gfycat.com/BossyJampackedIvorybackedwoodswallow

http://gfycat.com/MadeupAdventurousBorer
Gebruikersavatar
mArcoZ
Supporter
Berichten: 193
Lid geworden op: 16 mei 2007, 09:06
Locatie: Bergen

Jozy 'Panenka' Altidore
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Charlison Benschop heeft zich met twee treffers in de thuiswedstrijd tegen SV Darmstadt 98 aan kop van de topscorerslijst in de 2. Bundesliga genesteld. Dankzij de doelpunten van de 25-jarige aanvaller won Fortuna Düsseldorf met 2-0.

Benschop leidde zijn club tegen de nummer twee van de op een na hoogste afdeling van Duitsland naar de eerste overwinning sinds 1 maart. Een minuut voor rust benutte de ex-speler van AZ en RKC Waalwijk een strafschop, in de 66ste minuut schoot hij opnieuw raak na een prachtige combinatie tussen Joel Pohjanpolo en Axel Bellinghausen.

De teller van Benschop staat dit seizoen daardoor op dertien treffers. Daarmee heeft hij zijn persoonlijk record van de vorige jaargang (twaalf) nu al verbeterd. Bovendien nestelde de op Curaçao geboren spits zich naast Simon Terodde (VfL Bochum) en Rubin Okotie (1860 München) bovenaan de topscorerslijst van de 2. Bundesliga.

Of het voor Fortuna Düsseldorf ook genoeg is om te mogen dromen van een terugkeer in de Bundesliga valt te betwijfelen. De overwinning op Darmstadt is weliswaar een belangrijke, maar het gat met de derde plaats – goed voor play-offs met de nummer zestien van de Bundesliga – bedraagt nog altijd zes punten. Bovendien komt 1. FC Kaiserslautern (derde) later dit weekend nog in actie.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1651
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Charlison Benschop wordt mogelijk ploeggenoot van Klaas-Jan Huntelaar. De 25-jarige spits van Fortuna Düsseldorf staat volgens Bild in de belangstelling van Schalke 04. Bij de club uit Gelsenkirchen zou hij de stand in van Huntelaar moeten worden.
De ex-speler van RKC en AZ is bezig aan een uitstekend seizoen in de Tweede Bundesliga. Afgelopen weekend was de Nederlander twee keer trefzeker in de topper tegen Darmstadt 98 (2-0) waardoor Fortuna Düsseldorf uitzicht houdt op promotie.

Maar ook als dat niet lukt, is de kans groot dat Benschop volgende seizoen op het hoogste niveau in Duitsland te bewonderen is. Eerder werd de spits al gelinkt aan Borussia Mönchengladbach, Bayer Leverkusen en FC Köln. Met 13 doelpunten staat Benschop tweede op de topscorerslijst achter Simon Terodde (14 goals) van Gertjan Verbeeks VfL Bochum.
bron: diverse internetmedia
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Doet hij goed!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Onderhond
Fanatic
Berichten: 648
Lid geworden op: 03 jun 2005, 07:16
Locatie: half uurtje rijden van het stadion
Contacteer:

Go Ahead Eagles erkent dat er na afloop van de wedstrijd tegen FC Twente een incident heeft plaatsgehad tussen een speler en fans. De Deventer club wil niet te snel oordelen.


Giliano Wijnaldum raakte zondag na afloop slaags met enkele supporters, die de linksback onvoldoende inzet verweten in de wedstrijd tegen FC Twente (1-3). 'Er heeft inderdaad een incident plaatsgehad', zegt voorzitter Edwin Lugt tegen Voetbal International. 'Er is een diepgaand onderzoek gaande, waarbij er twee partijen zijn die elkaar tegenspreken.'

De Deventer club waakt ervoor om te snel conclusies te trekken. 'We willen eerst de feiten kennen voor we met een statement naar buiten komen', aldus Lugt. De verwachting is wel dat Go Ahead Eagles later vandaag naar buiten zal treden met een verklaring.
It's a joke, not a dick. Don't take it so hard.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Stelletje idioten daar. Wat willen ze nu? Ze hebben volgens mij na Dordrecht de laagste begroting en een vrij matige selectie. Ze staan eigenlijk precies waar ze horen te staan. Lekker dat zo'n stel idioten dan weer volledig doordraait. Ik zag ze na afloop ook alweer staan toen er een paar het veld op wilden gaan. Zo slecht waren ze gister niet eens. Ik zat die wedstrijd te kijken en tot die belachelijke penalty was er niet eens zoveel aan de hand.
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

Toppertje hoor die Elm !

FT Kalmar FF 2 - 1 Aatvidaberg
half-time:(0 - 1)
match details :
31' 0 - 1 Victor Skoeld
52' 1 - 1 Viktor Elm
82' 2 - 1 Viktor Elm
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5465
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

AZ-Alkmaar schreef:Toppertje hoor die Elm !

FT Kalmar FF 2 - 1 Aatvidaberg
half-time:(0 - 1)
match details :
31' 0 - 1 Victor Skoeld
52' 1 - 1 Viktor Elm
82' 2 - 1 Viktor Elm
Terughalen! ;)
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2274
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Zie liever Altidore terug komen. Die zien we hierboven ook twee keer scoren.
Overigens schijnt het met Altidore's oude stand-in ook goed te gaan. Hij staat momenteel in dubio of hij voor Oranje moet kiezen, of toch voor Curaçao. Het moet niet gekker worden. http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/ ... ar-AAbzcFR
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Ruudje heeft het wel naar zijn zin daar. Kampioen geworden, populair bij de fans, idem bij ploeggenoten. :D Wel apart dat bij de selectie van het Nederlands elftal nooit aan Ruud Vormer is gedacht, waar Jordy Clasie dus wel bij zit. :|
Van mij mogen ze bij de KNVB ook met data analyse aan de slag.

Wie is er voor jou dé Clubspeler van het seizoen ?
“Ik wil zeker na zo’n prachtig seizoen niet iemand tekort doen. Heel onze kern gaf elf maanden lang het beste van zichzelf. Toch houd ik eraan iemand een apart eresaluut toe te werpen. Ruud Vormer heeft zich als nieuwkomer in een voor hem vreemde competitie in de kortste keren wonderwel aangepast. Het is een échte krijger, een voortrekker, een aanjager en ga zo maar door. Hij past perfect in het profiel dat de Clubsupporters graag aan het werk zien. Er keihard voor gaan en nooit opgeven. Ruud is een winnaar. Het is heerlijk om aan zijn zijde te voetballen.”
http://clubbrugge.be/nl/nieuws/20403/ti ... mijn-zijde

Ruud Vormer trouwt met vriendin Roos
Gisteren om 12u00 Door jvb
Club Brugge-middenvelder Ruud Vormer is getrouwd met zijn vriendin Roos. Dat maakte de 27-jarige Nederlander bekend op Twitter. Vormer maakte afgelopen zomer de overstap van de Eredivise naar de Jupiler Pro League, en wierp zich meteen op als sterkhouder bij Club Brugge. De middenvelder voegde bij zijn twitterbericht ook meteen een foto van het kersvers getrouwde koppel.
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 8_01719773
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2633
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ali Messaoud verruilt Willem II voor het Liechtensteinse FC Vaduz, dat in de Zwitserse competitie uitkomt. Messaoud (24) had een aflopend contract bij de club uit Tilburg.
Liechtenstein? Pfff.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Messaoud: 'FC Vaduz is een geweldig project'

Ali Messaoud had meerdere aanbiedingen vanuit het buitenland, maar de bij Willem II vertrokken middenvelder viel uiteindelijk voor de charmes van FC Vaduz. De 24-jarige nummer 10 tekende een driejarig contract bij de club uit Liechtenstein, die in de Zwitserse Super League uitkomt.

Messaoud koos allereerst voor Vaduz, omdat hij denkt daar het beste tot zijn recht te komen. 'De afgelopen periode heb ik in diverse landen met geïnteresseerde clubs gesproken. Voor mij was het belangrijkste dat de speelwijze van een club past bij mijn speelstijl en ontwikkeling maar ook het gevoel bij een trainer. Ik ben een technische middenvelder en in een land als bijvoorbeeld Engeland wordt zo'n speler op termijn nog wel eens overgeslagen.'

'FC Vaduz speelt verzorgd en aanvallend voetbal en scout veel jonge spelers die ze dan weer doorverkopen', vervolgt de door AZ opgeleide Messaoud in gesprek met Voetbal International. 'Zo ben ik ook op hun radar gekomen. We zijn vrijblijvend eens gaan kijken en ik raakte echt onder de indruk van de ambitie van de club. Ze hebben een plan.'

Ali Messaoud gaat bij FC Vaduz spelen in het Rheinpark Stadion, tevens de thuishaven van de nationale ploeg van Liechtenstein.

'FC Vaduz is een geweldig project', legt Messaoud zijn keuze uit. 'Ze zijn bijzonder ambitieus en willen de komende jaren de top van het Zwitserse voetbal bestormen. Er staat bij deze club heel veel te gebeuren. Het Zwitserse voetbal zit de laatste jaren enorm in de lift, kijk alleen al maar naar het feit dat er komend seizoen zes clubs uit Zwitserland in de Europa League gaan spelen. Ook wij gaan Europa in (omdat Vaduz het bekertoernooi van Liechtenstein won, red.).'

Scepsis
Vaduz promoveerde afgelopen seizoen naar de Super League, waarin het deze jaargang als negende eindigde. 'In Zwitserland was enige scepsis tegen FC Vaduz omdat ze bang waren dat ze op termijn het kampioenschap zouden kopen', omschrijft Messaoud de situatie van zijn nieuwe club, 'maar ze willen juist met dat plan jonge ambitieuze spelers halen en op die manier geleidelijk omhoog gaan. Dat het leven hier ook nog eens goed is, is mooi meegenomen maar ik kijk er enorm naar uit om mij verder te kunnen ontwikkelen in een sterke competitie tegen goede clubs.'

bron: http://www.vi.nl
datum: 12-6-2015
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Charlison Benschop
In de laatste twee seizoenen heeft hij voor Fortuna Dusseldorf gespeeld, tweemaal ruim 30 wedstrijden en beide seizoenen 12/13 doelpunten gescoord. Heeft net een transfer te pakken naar Hannover 96, zij werden dit seizoen 13e in de Bundesliga.

Johan Berg Gudmundsson
Het gaat goed met Johan, hij verliet AZ omdat hij graag in de Premier League of Championship wilde spelen. Dat werd uiteindelijk Charlton Athletic. Daar heeft hij dit seizoen maar liefst 41 competitiewedstrijden gespeeld en scoorde daarin 10 doelpunten. Hij is met zijn club geëindigd op plaats 12.

Pontus Wernbloom
Pontus heeft een mooie carriere hoor, speelt eigenlijk altijd wel, zelden zit hij de hele wedstrijd op de bank. Bij CSKA Moskou is al is kampioen geworden maar dit seizoen zat er niet meer in dan de tweede plaats. Pontus heeft dit seizoen in 25 wedstrijden maar liefst 13 gele kaarten gepakt.. ja zo kennen we hem weer.. Naar alle waarschijnlijkheid gaat hij deze zomer vertrekken bij Moskou. In januari gaf hij namelijk een interview waarin hij aangaf zich te vervelen in Rusland en graag in een warm land wil voetballen. Hij is nu 28 dus een goede transfer zou nog kunnen.
Plaats reactie