PC/Console-spellen

Alles wat maar gaat over computers en Internet kan je hier vinden.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Onderwerp lijkt me duidelijk. Hoe komen jullie dus aan die spellen? Downloaden (zo ja, waar?), kopen van vrienden of kopen in de winkel? Vooral in interessante downloadsites ben ik natuurlijk geïnteresseerd.

:D
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Hier een leuke verzameling sites:

http://home.quicknet.nl/qn/prive/romeri ... tsites.htm

Mijn favorieten:

http://www.bi-torrent.com/ *

http://isohunt.com/ *

Je hebt wel een bit-torrent client nodig, zoals bittornado of Azureus (heb ik).

* Links met dank aan Broer Konijn
Laatst gewijzigd door Huiswaard op 25 jan 2005, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Huiswaard schreef: Je hebt wel een bit-torrent client nodig, zoals bittornado of Azureus (heb ik).
Hartelijk dank voor de tip, maar wat houdt een bit-torrent client in?
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Antti Opdam schreef:[..]


Hartelijk dank voor de tip, maar wat houdt een bit-torrent client in?
BitTorrent is een P2P systeem dat gebruik maakt van een centrale locatie die de downloads regelt. Dit centrale punt is de zogenaamde tracker. Je wordt met deze tracker verbonden zodra je een torrentbestand hebt gedownload. In dit torrentbestand staan de kenmerken van het bestand dat je wil hebben, zoals de locatie van de tracker en omvang van het bestand dat je zoekt. De tracker houdt bij welke gebruikers het bestand hebben en zorgt voor de verbinding tussen vragers en aanbieders. Zoeken naar aanbieders is dus niet nodig, dit gaat automatisch via de tracker.

Als je een bestand downloadt deel je direct de deeltjes die je al binnen hebt, net zoals Edonkey. Op je harde schijf wordt direct plaats gemaakt voor het volledige bestand.

Bittorrent is niet echt bedoeld voor mp3tjes van een paar Mb maar voor de films, programma's en complete CD's, of zelfs DVD's. Omdat je die grote bestanden meteen al deelt, is Bittorrent het medium voor recente releases. Dit is tegelijk ook het zwakke punt. Bestanden kunnen 'uitsterven' als er geen vraag meer is (en automatisch dus geen aanbod).


Ideaal voor spellen dus. Was nog even een site vergeten: http://www.lokitorrent.com (ligt er nu even af, maar is ook zeer goed).
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Huiswaard schreef:[..]
BitTorrent is een P2P systeem dat gebruik maakt van een centrale locatie die de downloads regelt. Dit centrale punt is de zogenaamde tracker. Je wordt met deze tracker verbonden zodra je een torrentbestand hebt gedownload. In dit torrentbestand staan de kenmerken van het bestand dat je wil hebben, zoals de locatie van de tracker en omvang van het bestand dat je zoekt. De tracker houdt bij welke gebruikers het bestand hebben en zorgt voor de verbinding tussen vragers en aanbieders. Zoeken naar aanbieders is dus niet nodig, dit gaat automatisch via de tracker.

Als je een bestand downloadt deel je direct de deeltjes die je al binnen hebt, net zoals Edonkey. Op je harde schijf wordt direct plaats gemaakt voor het volledige bestand.

Bittorrent is niet echt bedoeld voor mp3tjes van een paar Mb maar voor de films, programma's en complete CD's, of zelfs DVD's. Omdat je die grote bestanden meteen al deelt, is Bittorrent het medium voor recente releases. Dit is tegelijk ook het zwakke punt. Bestanden kunnen 'uitsterven' als er geen vraag meer is (en automatisch dus geen aanbod).


Ideaal voor spellen dus.
Inderdaad, het klinkt bijna te goed om waar te zijn dus wat is de keerzijde van de medaille? Spyware? Virussen? Wormen? Geld?
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Als je veel en snel wilt downloaden raad ik je toch echt de nieuwsgroepen aan. Ik weet niet wat voor internetverbinding je hebt, maar als je een wat snellere hebt is dat dé oplossing! Jij woont ook in Castricum toch? Toevallig Casema?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

cAZtricum schreef:Als je veel en snel wilt downloaden raad ik je toch echt de nieuwsgroepen aan. Ik weet niet wat voor internetverbinding je hebt, maar als je een wat snellere hebt is dat dé oplossing! Jij woont ook in Castricum toch? Toevallig Casema?
Inderdaad Castricum en Casema ja (en dus langzaam), maar op welke nieuwsgroepen doel je nu?
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Antti Opdam schreef:[..]


Inderdaad, het klinkt bijna te goed om waar te zijn dus wat is de keerzijde van de medaille? Spyware? Virussen? Wormen? Geld?
Geen Spyware, geen virussen, geen wormen (nog niet gehad in een jaar tijd) en geen geld!. Een goede virusscan, firewall en een programma als Spybot Search&Destroy zijn nooit weg natuurlijk.
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Antti Opdam schreef:[..]


Inderdaad Castricum en Casema ja (en dus langzaam), maar op welke nieuwsgroepen doel je nu?
Je moet eens zoeken op FTDv3, dat is een verzamelprogramma met alles wat er in goeie nieuwsgroepen gepost is. Die kan je dan weer binnen halen met Grabit of Newsbin Pro. Je moet een account aanvragen maar dat kan af en toe ff duren omdat ze niet meer members willen dan 80.000. Om de week ongeveer vegen ze de servers weer schoon waardoor je een paar uur lang weer kan registeren. Voeg me anders ff toe aan je msn, kan ik je het ff wat beter uitleggen... Het is echt fantastisch! MSN account staat in m'n profiel.

Ik ben eigenlijk wel tevreden over casema moet ik zeggen! 2Mbit verbinding, prima! En regelmatig snelheidsverhogingen...
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Oh ja, dat Bittorrent gebruikte ik hiervoor ook altijd... Ook wel aardig maar je downloadsnelheid is dan weer afhankelijk van je upload, klote dus.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

cAZtricum schreef:[..]
Je moet eens zoeken op FTDv3, dat is een verzamelprogramma met alles wat er in goeie nieuwsgroepen gepost is. Die kan je dan weer binnen halen met Grabit of Newsbin Pro. Je moet een account aanvragen maar dat kan af en toe ff duren omdat ze niet meer members willen dan 80.000. Om de week ongeveer vegen ze de servers weer schoon waardoor je een paar uur lang weer kan registeren. Voeg me anders ff toe aan je msn, kan ik je het ff wat beter uitleggen... Het is echt fantastisch! MSN account staat in m'n profiel.
Bedankt voor de adviezen, maar ik denk dat ik het wel begrijp. Echter, ik probeer nu eerst wel ff Azureus onder de knie te krijgen (niet dat ik alles al snap, maar het downloaden is al begonnen) en daarna kijk ik evt. wel verder. Het idee om elke week weer opnieuw te registreren staat me trouwens niet zo aan.
Ik ben eigenlijk wel tevreden over casema moet ik zeggen! 2Mbit verbinding, prima! En regelmatig snelheidsverhogingen...
Dan heb jij zeker het snelle pakket? Ik heb zelf de traagste. Ik weet niet wat de bedoeling daarbij is, maar downloaden gaat niet supersnel of zo... Gewoon surfen doet i gelukkig wel normaal (goh...)
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Hieronder een plaatje (Klik voor vergroting) hoe dat programma eruit ziet. Je hoeft je niet eens per week aan te melden, maar eens per week is het mogelijk je te registeren, nadat ze het ledenbestand hebben opgeschoond.

Afbeelding

Bittorrent zal zeker bij jou niet snel gaan, als je al niet zo'n snelle verbinding hebt. Bij FTDv3 zal je je volledige downloadsnelheid kunnen gebruiken.
Kijk maar ff, je weet me wel te vinden als je nog wat te vragen hebt... :wink:
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

wat is nou de beste site waar films vandaan gehaald kunnen worden :?
Gebruikersavatar
AZFanatic
Dagjesmens
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 sep 2004, 09:59
Locatie: wieringerwerf
Contacteer:

schoorl schreef:wat is nou de beste site waar films vandaan gehaald kunnen worden :?
Ik haal ze altijd hiervandaan http://www.torrentreactor.net/sections.php?id=45

Goede kwaliteit
Gebruikersavatar
AZFanatic
Dagjesmens
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 sep 2004, 09:59
Locatie: wieringerwerf
Contacteer:

Huiswaard schreef:[..]


Geen Spyware, geen virussen, geen wormen (nog niet gehad in een jaar tijd) en geen geld!. Een goede virusscan, firewall en een programma als Spybot Search&Destroy zijn nooit weg natuurlijk.
Op http://www.hitmanpro.nl heb je leuk programma.. Hitman. Scant je hele computer op spyware enz enz enz. Gaat dieper dan alleen een Spybot. Programma is gratis. Duurt alleen wel lang voordat ie gescant is, want dit programma heeft 5 programmaatjes weer die hij eroverheenhaal.. Ad aware - Spybot, spysweeper en enz.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

cAZtricum schreef:Hieronder een plaatje (Klik voor vergroting) hoe dat programma eruit ziet. Je hoeft je niet eens per week aan te melden, maar eens per week is het mogelijk je te registeren, nadat ze het ledenbestand hebben opgeschoond.

Afbeelding

Bittorrent zal zeker bij jou niet snel gaan, als je al niet zo'n snelle verbinding hebt. Bij FTDv3 zal je je volledige downloadsnelheid kunnen gebruiken.
Kijk maar ff, je weet me wel te vinden als je nog wat te vragen hebt... :wink:
Ja, als dit (Azureus) niet bevalt qua snelheid etc. kom ik wel bij je terug. Al twijfel ik of ik contact moet opnemen met iemand die de Tom and Jerry 4 DVD downloadt...

:wink:
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Antti Opdam schreef:[..]


Ja, als dit (Azureus) niet bevalt qua snelheid etc. kom ik wel bij je terug. Al twijfel ik of ik contact moet opnemen met iemand die de Tom and Jerry 4 DVD downloadt...

:wink:
Heb een kleine van bijna 3 dusss, maar op die foto staat een selectie van wat je KAN downloaden, niet wat ik HEB gedownload! Ik moet je wel erg veel uitleggen, oud-CSV zeker? :shock: Wordt tijd dat je 's op zaterdag komt kijken... 8)
koolkop
Teletext-supporter
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:24
Locatie: langedijk

Voor alle nieuwste films games en muziek.
Wel verplicht registreren.



Via torrentbits zijn dit de beste nl sites.

http://www.liquidtracker.org/forum/index.php

http://www.liquidtracker.org/forum/index.php


http://62.195.237.0/


Via e mule gaat trager maar is veel meer keuze

http://www.svcdplaza.com/modules.php?na ... w_topic=27


http://www.oeshare.biz/forum/index.php?
ze kennen beter over mijn fiets lullen
dan over mijn lul fietsen.
Juggernaut
Glory-hunter
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 jan 2004, 21:36
Locatie: Alkmaar

10 - 9 - 8 - 7.......!
Gebruikersavatar
Pennywhizdom
Herry en/of Berry
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 apr 2004, 19:07
Locatie: Maassluis (bij Rotterdam)

voor de meeste gebruikers is het inderdaad het makkelijkste om via Bittorrent aan hun zogenaamde "Warez" te komen.

Ik gebruik zelf FTP, altijd volle downloadsnelheid, en af en toe zelf er iets opzetten. Maar het FTP "wereldje" is voor de meeste gebruikers niet of nauwelijks toegankelijk.
Everyone's an animal somewhere within.. Some are parasites..
Plaats reactie