Wie moet de penalty's nemen?

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
moussa dembélé fan
Steward
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 sep 2006, 15:59

Keizer Hugo schreef:[..]

Toch vind ik het raar dat Mounir geen penaltys neemt. Hij heeft weliswaar gemist tegen ajax, maar hij lijkt me toch koelbloedig genoeg.
AZ krijgt trouwens heel weinig strafschoppen of vrijetrappen rond de 16.
Ben het niet met je eens dat AZ heel weinig vrije trappen rond de 16 krijgt, ben eerder van mening dat het rendement van die vrije trappen veel te laag is. En van mij mag demy ze blijven nemen, iedereen mist weleens een pingel. Denk toch dat hij de beste trap heeft van de selectie (alhoewel iedereen een penalty gewoon moet maken)
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

moussa dembélé fan schreef:[..]


Ben het niet met je eens dat AZ heel weinig vrije trappen rond de 16 krijgt, ben eerder van mening dat het rendement van die vrije trappen veel te laag is. En van mij mag demy ze blijven nemen, iedereen mist weleens een pingel. Denk toch dat hij de beste trap heeft van de selectie (alhoewel iedereen een penalty gewoon moet maken)
Demy de beste trap? De corners van De Zeeuw zijn dramatisch en zijn vrijetrappen waren dat tot voor kort ook, ze gaan er nu nog steeds niet in maar ze zijn iets gevaarlijker. De Zeeuw is een hele goede speler maar als het om traptechniek gaat dat winnen Schaars, Luijckx en El Hamdaoui het nog wel van hem.
Gebruikersavatar
moussa dembélé fan
Steward
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 sep 2006, 15:59

AZ 4 Life schreef:[..]


Demy de beste trap? De corners van De Zeeuw zijn dramatisch en zijn vrijetrappen waren dat tot voor kort ook, ze gaan er nu nog steeds niet in maar ze zijn iets gevaarlijker. De Zeeuw is een hele goede speler maar als het om traptechniek gaat dat winnen Schaars, Luijckx en El Hamdaoui het nog wel van hem.
El hamdaoui heeft een leuke trap dat ben ik met je eens, maar ik zie hem liever geen standaardsituaties nemen. Hij heeft het dit jaar een paar keer geprobeerd maar vond hem zeker niet beter als Demy, maarja.. zo zullen meningen blijven verschillen.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

El Hamdaoui zou de penalty achter zijn standbeen langs al stiftend met de buitenkant van zijn hak over de keeper heen schieten.

Doe maar niet dus.
...-
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

nu.nl schreef: Een voetballer moet een strafschop met minimaal 104 kilometer per uur in de bovenhoek schieten om zeker te zijn van een doelpunt. Dat hebben Britse wetenschappers berekend.

De onderzoekers van de Liverpool John Moores University analyseerden honderden strafschoppen op beelden van camera’s die door televisiezender SkySports achter het doel waren geplaatst bij topwedstrijden.

Op basis van de videobeelden stelden de wetenschappers vast hoe een strafschop zo effectief mogelijk kan worden ingeschoten. Dat meldt de Britse krant Daily Telegraph.

Om de ‘perfecte penalty’ te nemen, moet een speler een aanloop in een hoek van 20 tot 30 graden nemen ten opzichte van de bal.

Halve meter

Vervolgens zou de bal met een snelheid van minimaal 104 kilometer in de bovenhoek moeten worden gemikt: ongeveer een halve meter onder de lat en een halve meter langs de paal.

“Er zijn heel veel factoren die samen leiden tot de perfecte penalty”, aldus onderzoeksleider Tim Cable. “Maar nu hebben we in ieder geval de belangrijkste onderdelen in kaart gebracht.”
...-
Wortél
Dagjesmens
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 mar 2009, 14:42

Er wordt teveel gepraat oover een penalty, er moet gewoon een speler ( naar mijn voorkeur de Zeeuw) naar die bal toe lopen en hem tegen de touwen trappen. Dan is er niks aan de hand 8)
Gebruikersavatar
FIGO MO8
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 27 jun 2004, 21:28
Locatie: kuststreek/vak S
Contacteer:

Dennis den Turk, die heeft er tientallen genomen en ik heb hem maar 1 keer zien missen.
Anders David Loggie, ook een zekerheidje.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

FIGO MO8 schreef:Dennis den Turk, die heeft er tientallen genomen en ik heb hem maar 1 keer zien missen.
Anders David Loggie, ook een zekerheidje.
En Denny Lamstra..., eehhh Landzaat!
...-
RJK
Supporter
Berichten: 178
Lid geworden op: 28 feb 2007, 22:59
Locatie: Alkmaar

Hoeveel penalty"s heeft AZ eigenlijk dit seizoen gehad ? Kan er zelf dacht ik maar 2 herinneren , poco en de zeeuw....?
Vroeg me dat af omdat el hamdaoui en hij uit 020 met dacht ik wel 7 pingels gelijk staan in het topscorer klassement .

edit : Heb even gekeken op AZ.nl maar geen pingel gevonden.... :shock:
Ik sta er mee op en ga er mee naar bed .. .. ..
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

RJK schreef:Hoeveel penalty"s heeft AZ eigenlijk dit seizoen gehad ? Kan er zelf dacht ik maar 2 herinneren , poco en de zeeuw....?
Vroeg me dat af omdat el hamdaoui en hij uit 020 met dacht ik wel 7 pingels gelijk staan in het topscorer klassement .

edit : Heb even gekeken op AZ.nl maar geen pingel gevonden.... :shock:
Schaars heeft er in het begin ook nog eentje gemist geloof ik..
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Ik denk 3 of 4.
Wie weet hoeveel pingels de laatste 10 jaar zijn gegeven aan de kampioen?
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

MO7 schreef:[..]


Die was er volgende week al. Jaag 'm nou niet weg... :wink:
Worden we dan weer Kampioen? :wink:
Vak S
Jim Beam
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:05
Locatie: Niedorp

pAuluZ schreef:[..]

Schaars heeft er in het begin ook nog eentje gemist geloof ik..
Klopt, dat was tegen NAC. De Zeeuw heeft er nog eentje gemaakt tegen 020 thuis.
We don't care.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Jim Beam schreef:[..]


Klopt, dat was tegen NAC. De Zeeuw heeft er nog eentje gemaakt tegen 020 thuis.
En één gemist tegen PSV. Totaal 3 penalty's dit jaar.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Toch wel aardig dubieus, deze statistieken over afgelopen seizoen:
Team (click for detail) Total Penalties Pen. Against
Heerenveen 9 2 missed 4
ajax Amsterdam 9 1 missed 5 2 missed
Feyenoord 7 4 1 missed
FC Groningen 6 2
NEC Nijmegen 5 4 1 missed
Volendam 4 1 missed 5
De Graafschap 4 1 missed 4
PSV Eindhoven 4 1 missed 2
Willem II Tilburg 4 1 missed 4
FC Utrecht 4 1 missed 2
NAC Breda 3 6 2 missed
Twente Enschede 3 4
Sparta Rotterdam 3 5
Roda JC Kerkrade 2 7
SC Heracles Almelo 2 3
ADO Den Haag 1 5 1 missed
Vitesse Arnhem 1 4
AZ Alkmaar 1 2 1 missed
Over dit jaar staat AZ er nog geen eens bij. Zou dat zijn omdat we nog niets voor en nog niets tegen hebben gekregen?
Team (click for detail) Total Penalties Pen. Against
ajax Amsterdam 7 1 missed
Willem II Tilburg 4 1 missed 2 1 missed
Heerenveen 4 1 missed 2
Twente Enschede 4 2 missed 2
Vitesse Arnhem 3 3 2 missed
FC Groningen 3 1 missed 4 1 missed
SC Heracles Almelo 2 1 missed 2 1 missed
Feyenoord 2 1
NEC Nijmegen 2 1 missed 3
NAC Breda 1 2 1 missed
Sparta Rotterdam 1 2
ADO Den Haag 1 1
RKC Waalwijk 1 1 missed 4 2 missed
PSV Eindhoven 1
VVV-Venlo 1 2
FC Utrecht 1 3 1 missed
Roda JC Kerkrade 5
Bron: http://www.football-lineups.com/tourn/E ... yers_Used/
Aardige site met veel statistieken.
Hup AZ.
MO811
Teletext-supporter
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 dec 2009, 14:37

Je moet wel in de 16 komen om een pingel te krijgen, AZ speelt tot de 16 heel aardig maar komt heel weinig in de 16 en heeft ook geen spitsen die het duel in de 16 opzoeken. Logisch dat je geen pingels krijgt lijkt me.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Poll aangepast. Twee keuzemogelijkheden ingevoerd omdat niet alle keuzes in de basis staan.
_________________
"I don't know that!"
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Het is nu een jaar + een maand + een week geleden dat AZ de laatste penalty mocht nemen. PSV uit, Martens scoort in de rebound.
Kan wel een slotje op dit zeer hypothetische topic.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

vriend schreef:Het is nu een jaar + een maand + een week geleden dat AZ de laatste penalty mocht nemen. PSV uit, Martens scoort in de rebound.
Kan wel een slotje op dit zeer hypothetische topic.
Het is nu zo lang geleden, het kan nu niet lang meer duren........ :D

Ik denk dat Moreno een zeer koele penalty kan nemen!
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
Cesc
Seizoenkaarthouder
Berichten: 449
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:18
Locatie: Alkmaar

Ik denk dat Rasmus Elm een hele goede penalty nemer zal zijn. Hele aardige traptechniek. En is niet zenuwachtig om stilstaande situaties te nemen.
Glory is for the moment. Pride is forever!
Plaats reactie