Martin Haar

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
AZ the BEST
Dagjesmens
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 sep 2007, 12:34

Wat ik bij Simon al schreef over die dame die net uit coma is gekomen. Haar zus durfde niet iemand aan te spreken van de staf om Simon hiervoor te vragen.

Martin moest naar het trainingsveld, dacht even na en ging vervolgens resoluut naar binnen en kwam gevolgd door Simon weer terug. Met de woorden: Er is meer dan alleen voetbal!!

Ook jij Martin, hulde.

Er wordt weinig over Martin geschreven, vandaar dat ik dit zeker de moeite waard vond.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen, nieuwe prijzen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Het zou me niks verbazen als Martin Haar binnenkort ontslagen wordt. In een periode dat AZ de mond veel heeft van woorden als "topsportcoördinatie" en "professionele organisatie" denk ik enkel te maken te hebben met een stel slecht functionerende amateurs die werkelijk op alle vlakken hebben gefaald. En in die context zou het (dan maar) ontslaan van een assistent wel mooi passen. Uiteraard mogen er geen echte koppen rollen en is het niet in het belang van AZ als iemand met een salaris van vier ton of meer weggaat.

Het enige dat bij AZ goed is geregeld zijn de geldzaken, dat kan je een bankier ook wel toevertrouwen, maar op alle overige vlakken (van supportersgebied tot technisch beleid) zijn er louter blunders gemaakt. De grootste grap van dat alles is dat iedereen mag blijven zitten. Dat zou nergens ter wereld kunnen, alleen bij AZ.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

[color=#0000FF][u]Nico dijkshoorn op VI.nl[/u][/color] schreef: 'Martin Haar heeft meer rare snuiters naast zich gehad'

Zo moet het ongeveer zijn gegaan. Een maand na het kampioenschap bakt Martin Haar, de assistent-coach van AZ, een eitje. Dat doet hij graag. Even zelf de baas zijn.

Martin bakt zijn eitje precies zoals hij dat lekker vindt. Onder Louis van Gaal liet hij dat wel uit zijn hoofd. Die viel bij spelers binnen om te kijken of ze het matras wel met de winterkant naar boven hadden gelegd. Van Louis van Gaal heeft Martin Haar geen last meer. De kans is klein dat Louis nu opeens binnenvalt en hem vertelt hoe je een ei moet bakken.

'Zo Haar, we staan een eitje te bakken? En welke pan gebruiken wij daar voor? Ja, precies, een tefalpannetje. En wat zijn die? Goed zo, een beetje ongezond meneer van Gaal. En wat staat er op dit doosje? Lees maar hard voor, Haar. Ja, eitjes van de eierkoning voor altijd de beste eieren. En waar zouden wij voortaan onze eitjes kopen? Juistum, bij Teun’s eieren in overvloed als je van eieren houdt. Dus wat gaan we doen? Weggooien ja. Doe maar. Daar staat de vuilnisbak. Ik kijk.'

Van Gaal is weg. Martin Haar schudt zijn pannetje. Dan gaat de telefoon. Marcel Brands aan de lijn. Het wordt toch Ronald Koeman. Prettige dag nog. Ik denk dat Martin Haar niet eens heeft geglimlacht of dat hij teleurgesteld keek. Het maakt Martin geen moer uit wie de hoofdtrainer is. Dat heeft hij afgeleerd. Hoofdtrainers vertrekken. Je moet je niet aan ze gaan hechten.

Daarom heeft hij ook geen hond. Je gaat van ze houden en dan gaan ze dood. Hij assisteert. Al zetten ze René Froger voor de groep, Martin Haar zal hem nederig dienen.

Maandagochtend zag ik in de Volkskrant een foto van Ronald Koeman. De foto is vlak na het laatste fluitsignaal genomen. Koeman komt met een van spanning vertrokken kop overeind. Dat wordt in de catacomben weer aan de pers vertellen dat de spelers hem helaas niet begrijpen. Een wreed lot. Hij legt het toch steeds zo duidelijk uit, maar de spelers werken niet mee. Dan houdt alles op.

Het is het bekende Koeman-verhaal. Hij kan er niets aan doen. De spelers brengen niet wat ze moeten brengen. Het is een psychologisch dingetje aan het worden. Zijn spelers hebben geen zelfvertrouwen. Voetballers vertonen dit gedrag bijna altijd onder leiding van Roland Koeman, maar dat is toeval.

Op de foto pakt Shota Arveladze zijn tas al vast in. Hij is de oud-speler, die sfeer in de ploeg moet brengen. De vertrouwenspersoon. De man die respect af moet dwingen op basis van zijn verleden. Dat lukte vorig jaar heel goed, toen er werd gewonnen. Toen was de sfeer fantastisch en functioneerde hij goed. Op de foto kijkt Arveladze als een in zijn heup geschoten wisent. Iets dat zich naar de bosrand sleept en langzaam sterft.

Achter Koeman zit Martin Haar. Meer valt er eigenlijk niet over te zeggen. Hij lacht niet, maar hij kijkt ook niet teleurgesteld. Martin Haar is wel wat gewend. Hij beheerst de mooiste neutrale blik van Nederland. Je kunt hoogstens gissen naar wat hij denkt. 'Vanavond niet vergeten mijn vriesvak te ontdooien, want morgen is er een halve dag geen elektriciteit in de straat.' Het zou zomaar kunnen. Martin Haar krijg je niet gek. Die heeft wel meer rare snuiters vlak naast zich gehad.

Martin Haar tilt in zijn eentje het assistent-trainerschap naar een ongekend niveau. Hij is de gedroomde handlanger van egocentrische mannen die zelf nooit assistent zouden willen zijn. Ondenkbaar, Ronald Koeman naast Martin Jol op de bank. Knikken als Martin iets zegt. Ruud Gullit, ook niet echt een assistent. Die gaat zitten bellen tijdens een wedstrijd.

Je moet er het karakter voor hebben, assistent-trainer zijn. Mario Been, hij deed zijn best, maar was een hele slechte assistent-trainer. Been wilde nog wel eens druk gebarend langs de lijn verschijnen. Dat doen assistenten niet. Ja, eventueel, als de hoofdcoach geen zin of geen tijd heeft, om een gewisselde speler het bekende klopje op zijn kont te geven. Het meest valse lichaamscontact dat er bestaat. 'Goed gedaan jongen, daarom word je gewisseld.' Moet je ook maar kunnen.

Martin Haar staat daar ver boven. Die zit en kijkt. Martin Haar zijn mond is een beetje vergroeid. Als hij spreekt doet hij dat met de mond scheef naar rechts, want daar zit zijn baas. Martin Haar zegt waarschijnlijk dingen als: 'Kijk, Schaars loopt uit zijn zone.' Dan knikt zijn baas. Assistent-trainers als Andries Jonker kunnen daar op masturberen. Martin Haar maakt het niets uit. Al zit de melkboer naast hem.

Ik heb Martin Haar een paar keer aan het werk gezien op het trainingsveld. De eerste keer toen AZ onder Louis van Gaal een rampzalig seizoen draaide. Ik was nieuwsgierig naar de sfeer onder de vaste supporters en ben gaan kijken. Dat viel niet tegen.

Louis van Gaal, die de 25 meter van het stadion tot het trainingsveld in een winnende tijd van twee seconden aflegde en een magistrale Martin Haar achter hem aan, lekker los uit de pols babbelend met de boze aanhang. Dollend. Geruststellend. Alles waar zijn baas geen zin in had.

De tweede keer dat ik Martin Haar aan het werk zag, ontroerde hij mij. De A1 van AZ had al enkele wedstrijden op rij verloren. Iedereen bemoeide zich er mee. Het hoofd van de jeugdopleiding, coaches van andere jeugdteams. Het was een drukte van belang. Tijdens wedstrijden stonden er vier coaches dwars door elkaar te schreeuwen. En toen kwam Haar, voor een training.

Nog nooit iemand zo zien genieten. Die verbeten kop, dat natte haar. De gebogen houding, met een stopwatch in zijn hand. Het wegwerpgebaar en vlak daarna de arm om de schouder van een verdediger. Het wijzen. Die ogen. Zo ziet Martin Haar er uit als hij alleen is, zonder baas. Daar op dat trainingsveld, als redder van de A1, was Martin Haar alles wat hij niet naast Koeman is.

Nog twee wedstrijden verliezen en dan een keer flink zijn, Marcel Brands. Maak Martin Haar hoofdcoach. En niet luisteren als hij zegt dat hij niet wil. Ik weet wel beter. Hij kan het. Ik heb het gezien.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
JelleV
Steward
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 mar 2006, 16:16

Nico Dijkshoorn :bow:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

JelleV schreef:Nico Dijkshoorn :bow:
Nico Dijkshoorn is een zielig figuur, heeft het nooit kunnen verkroppen dat zijn zoontje te licht werd bevonden door AZ en schrijft 9 van de 10 keer negatief over de club. Ik heb maar 1 keer een goed stukje van deze azijnzeiker gelezen, dat was toen hij Humberto Tan met de grond gelijk maakte
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Antti Opdam schreef:Het zou me niks verbazen als Martin Haar binnenkort ontslagen wordt. In een periode dat AZ de mond veel heeft van woorden als "topsportcoördinatie" en "professionele organisatie" denk ik enkel te maken te hebben met een stel slecht functionerende amateurs die werkelijk op alle vlakken hebben gefaald. En in die context zou het (dan maar) ontslaan van een assistent wel mooi passen. Uiteraard mogen er geen echte koppen rollen en is het niet in het belang van AZ als iemand met een salaris van vier ton of meer weggaat.

Het enige dat bij AZ goed is geregeld zijn de geldzaken, dat kan je een bankier ook wel toevertrouwen, maar op alle overige vlakken (van supportersgebied tot technisch beleid) zijn er louter blunders gemaakt. De grootste grap van dat alles is dat iedereen mag blijven zitten. Dat zou nergens ter wereld kunnen, alleen bij AZ.

Wel lachen om in een nauwelijks gebruikt topic weer even een berichtje van ruim een jaar geleden lezen te lezen. Nauwelijks een jaar later waren deze amateurs kampioen van Nederland en zit Martin nog altijd op zijn post, 't kan verkeren.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef:[..]


Nico Dijkshoorn is een zielig figuur, heeft het nooit kunnen verkroppen dat zijn zoontje te licht werd bevonden door AZ en schrijft 9 van de 10 keer negatief over de club. Ik heb maar 1 keer een goed stukje van deze azijnzeiker gelezen, dat was toen hij Humberto Tan met de grond gelijk maakte
Helemaal mee eens. Dijkshoorn is een ultiem zielig figuur die ik weiger te adoreren nu hij voor het eerst een licht positief stukje over AZ heeft geschreven
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Voltreffer Vick schreef:[..]



Wel lachen om in een nauwelijks gebruikt topic weer even een berichtje van ruim een jaar geleden lezen te lezen. Nauwelijks een jaar later waren deze amateurs kampioen van Nederland en zit Martin nog altijd op zijn post, 't kan verkeren.
En geld toevertrouwen aan bankiers is ook geen zekerheidje meer :mrgreen:
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Voltreffer Vick schreef:[..]
Helemaal mee eens. Dijkshoorn is een ultiem zielig figuur die ik weiger te adoreren nu hij voor het eerst een licht positief stukje over AZ heeft geschreven
Dus als iemand (terecht of onterecht) kritisch is ten opzichte van AZ is het maar meteen een ultiem zielig figuur? Ik vind z'n stukjes over het algemeen heerlijk om te lezen, of AZ er nou (positief of negatief) in genoemd wordt of niet. Verder moet je z'n stukjes natuurlijk vooral ook niet al te serieus nemen, omdat er veel overdrijving in voorkomt. Ik vind het wel een verfrissing bij VI, naast alle bloedserieuze stukjes over voetbal die echter ook allemaal opportunistisch zijn.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

NAKZ schreef:[..]


Dus als iemand (terecht of onterecht) kritisch is ten opzichte van AZ is het maar meteen een ultiem zielig figuur? Ik vind z'n stukjes over het algemeen heerlijk om te lezen, of AZ er nou (positief of negatief) in genoemd wordt of niet. Verder moet je z'n stukjes natuurlijk vooral ook niet al te serieus nemen, omdat er veel overdrijving in voorkomt. Ik vind het wel een verfrissing bij VI, naast alle bloedserieuze stukjes over voetbal die echter ook allemaal opportunistisch zijn.
Zijn stukje over Ruud Gullit was hilarisch! Voor de rest zijn
ze redelijk to the point en tja,soms is iemand de pineut bij hem.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

NAKZ schreef:[..]


Dus als iemand (terecht of onterecht) kritisch is ten opzichte van AZ is het maar meteen een ultiem zielig figuur? Ik vind z'n stukjes over het algemeen heerlijk om te lezen, of AZ er nou (positief of negatief) in genoemd wordt of niet. Verder moet je z'n stukjes natuurlijk vooral ook niet al te serieus nemen, omdat er veel overdrijving in voorkomt. Ik vind het wel een verfrissing bij VI, naast alle bloedserieuze stukjes over voetbal die echter ook allemaal opportunistisch zijn.

Het gaat mij niet alleen om zijn stukjes over AZ. Zijn column blinkt uit in cliché's over onderwerpen die bij iedereen altijd makkelijk scoren. Zijn column zegt meer over hemzelf dan over de personen waarover hij schrijft. Mooi dat jij het wel leuk vindt. Ik vind het een zielepoot.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Voltreffer Vick schreef:[..]
Wel lachen om in een nauwelijks gebruikt topic weer even een berichtje van ruim een jaar geleden lezen te lezen. Nauwelijks een jaar later waren deze amateurs kampioen van Nederland en zit Martin nog altijd op zijn post, 't kan verkeren.
Als je alle door mij toen genoemde fouten terugdraait en Mounir het plots op de heupen krijgt, dan kan het verkeren ja. Wel leuk om te lezen ja. Zowel mijn bericht als die van Nico.
Jossiek
Seizoenkaarthouder
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 mei 2006, 16:45
Locatie: Broek op Langedijk

Nu in de sport pagina van de telegraaf:

Haar blijft bij AZ, Arveladze twijfelt ALKMAAR - Martin Haar zet waarschijnlijk op korte termijn zijn handtekening onder een nieuw contract bij AZ. De trouwe assistent-trainer van de Alkmaarders is het met directeur voetbalzaken Marcel Brands nagenoeg eens over verlenging van zijn lange dienstverband. „Het ziet er goed uit”, zei Brands dinsdag. Haar (57) was dit seizoen bij een aantal wedstrijden van AZ eindverantwoordelijke, onder meer na het ontslag van Ronald Koeman.
Het is onduidelijk of Shota Arveladze, de andere assistent-trainer, volgend seizoen nog werkzaam is bij AZ. De Georgiër kan in Turkije als hoofdtrainer aan de slag. Arveladze wil eerst weten wie in Alkmaar voor de groep komt te staan. „Als dat duidelijk is, willen we van Shota snel weten wat hij gaat doen”, aldus Brands.

Gertjan Verbeek van Heracles Almelo is de voornaamste kandidaat om de vacature in Alkmaar op te vullen. Brands sprak tegen dat Danny Blind, de huidige assistent-coach van ajax, door Louis van Gaal naar voren zou zijn geschoven. „Ik heb Louis vorige week nog gesproken en hij heeft niets in die richting gezegd. Bovendien hebben we momenteel een ander op het oog”, aldus Brands.
Meer dan 35 jaar hondstrouwe bezoeker.
Vakkie Q
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

pfff iedereen wil nou wel eens weten wie de trainer wordt. Dagen gaan voorbij en er gebeurt maar niks.
Martin gewoon tot je pensioen hier blijven kerel! =D>
mAgNaVoX oDySsEy
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Martin Haar :bow:
Vak S
AZalkmaarforlife
Seizoenkaarthouder
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2007, 21:30
Locatie: Alkmaar

Bolmi schreef:Martin Haar :bow:
Doe nou niet of elke topclub hem wil hebben :P
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Er is voor mij maar 1 topclub en daar is en blijft hij. =D>
Vak S
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

in de papieren versie van het NHD vanochtend:

Haar twijfelt nog steeds of hij met Arveladze mee moet gaan. Het is toch weer een uitdaging in een heel andere omgeving.
Verbeek heeft aangegeven dat hij Martin Haar heel graag bij AZ wil blijven houden.

De deal tussen Arveladze en Kayseri is nog niet rond, het nieuws is nogal voorbarig naar buiten gebracht.
Ik verwacht zelf dat het gerust wel rond komt.
*Mootje*
Glory-hunter
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 nov 2004, 15:14
Locatie: Vakkie V

Metalingus schreef:in de papieren versie van het NHD vanochtend:

Haar twijfelt nog steeds of hij met Arveladze mee moet gaan. Het is toch weer een uitdaging in een heel andere omgeving.
Verbeek heeft aangegeven dat hij Martin Haar heel graag bij AZ wil blijven houden.

De deal tussen Arveladze en Kayseri is nog niet rond, het nieuws is nogal voorbarig naar buiten gebracht.
Ik verwacht zelf dat het gerust wel rond komt.
Shota vertelde net na de training dat er nog niets getekend is en Martin maakte grapjes over 'zijn turkse appartement'
Ik sta ermee op en ik ga ermee naar bed ......
Gebruikersavatar
NR10
Supporter
Berichten: 108
Lid geworden op: 16 jul 2007, 10:15
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Dit is goed nieuws!

Martin Haar blijft AZ trouw!
Kayserispor krijgt 'nee' van AZ-assistent Haar

Martin Haar verlaat AZ niet voor het Turkse Kayserispor, zo meldt het Algemeen Dagblad. De assistent-trainer is komend seizoen assistent van trainer Gertjan Verbeek nadat hij een aanbieding van de Turkse club heeft afgewezen.

Haar kon samen met Shota Arveladze, eveneens assistent bij AZ, naar Kayserispor. AZ liet de oud-prof echter weten dat het hem ook volgend seizoen graag in de technische staf zou zien. Uit Alkmaar kreeg Haar dan ook een contractaanbieding voor vier seizoenen.

Arveladze, die in het verleden als speler actief was in Turkije voor Trabzonspor, neemt binnen 48 uur een beslissing over een mogelijk vertrek naar Turkije. De voormalig aanvaller is op gesprek geweest bij Kayserispor, maar heeft nog zijn twijfels.

Kayserispor eindigde het afgelopen seizoen als achtste in de Süper Lig. De club eindigde de competitie afgelopen weekend met een 4-0 nederlaag en sloot de voetbaljaargang zodoende af met 24 punten achterstand op de verrassende kampioen Bursaspor.

http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuw ... _Haar.html
Plaats reactie