Ten onder gaande voetbalbolwerken...

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Glory days, well they'll pass you by...

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Onderhond
Fanatic
Berichten: 648
Lid geworden op: 03 jun 2005, 07:16
Locatie: half uurtje rijden van het stadion
Contacteer:

Cruz Azul schreef:Glory days, well they'll pass you by...

Afbeelding
Lekker je lever kapot zuipen, net als vroeger, onbetaalbaar.
Een lekker ding opde kop tikken en vol stoppen met je zaad, net als vroeger, onbetaalbaar.

Lekker hoor, zo'n gele harses omdat je je hele leven in een delirium zit, onherstelbaar.
It's a joke, not a dick. Don't take it so hard.
joAZ
Glory-hunter
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 mar 2005, 13:27
Locatie: Amersfoort

Faillissement Cambuur heel dichtbij
LEEUWARDEN - Het al weken dreigende faillissement voor voetbalclub Cambuur Leeuwarden is heel dichtbij. De club uit de Friese hoofdstad meldde woensdag de salarissen over november niet te kunnen betalen. Ook andere rekeningen kunnen niet worden betaald.


„Als woensdag geen oplossing wordt gevonden, zal op 1 december uitstel van betaling worden aangevraagd of het faillissement worden aangegeven”, aldus de club uit de Gouden Gids Divisie.

Trainer Roy Wesseling van Cambuur had het nieuws woensdag nog niet officieel gehoord. „Ik werd net gebeld door de directeur dat er een spoedbijeenkomst op de club was, maar daar kon ik niet zo snel bij zijn. Ik ben niet verrast. De ene dag denk je 'de club wordt gered', de andere dag heb je andere gevoelens”, aldus Wesseling. Ook de trainer heeft geen salaris gehad deze maand. „Ik heb mezelf maar salaris gegeven.”

De trainer wil woensdag met aanvoerder Koen Brack contact opnemen om te overleggen. „Want we zijn vandaag vrij. Ik denk dat we donderdag gewoon gaan trainen”, aldus Wesseling. Hij vreest dat met een faillissement een einde aan betaald voetbal in Leeuwarden komt. „Als je failliet bent, verlies je je licentie”. Volgens de trainer hebben de spelers van Cambuur dinsdagavond al overleg met vakbond VVCS gehad. Wat daar uit is gekomen is hem nog niet bekend.

Interim-voorzitter Harjan van Dam die enkele weken geleden werd aangesteld om de club te redden, was nog niet bereikbaar voor commentaar.

Toch triest.....
Eens een AZ supporter, Altijd een AZ supporter!
alkmaarderhoutole
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:00
Contacteer:

Zeker triest, maar aan de andere kant moet je je ook goed beseffen dat een club echt niet zomaar failliet zal gaan. Vaak komt er als puntje bij paaltje komt toch een kredietverstrekker en een oplossing voor de club in nood. Kijk maar naar Fortuna Sittard, Vitesse en zo zijn er nog genoeg voorbeelden van Nederlandse clubs te noemen die op het randje van het failissement balanceerden, maar nog steeds lopen te ballen in de competitie. Ik zou me echt enorm verbazen als de club echt failliet zal gaan.
joAZ
Glory-hunter
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 mar 2005, 13:27
Locatie: Amersfoort

Ik kan me er maar één herinneren in de laatste 20 jaar: FC Wageningen
Eens een AZ supporter, Altijd een AZ supporter!
brett
Seizoenkaarthouder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 dec 2004, 20:07
Locatie: Rekerbuurt

Buurman heerenveen wil een benefietwedstrijd organiseren,en de opbrengst is voor cambuur.Een goed gebaar.Blij dat ik niet voor Cambuur ben. :lol:
Heb je ook een hekel aan die Stewards van AZ.


WEST-SIDE
Gebruikersavatar
dj_weerdo
Teletext-supporter
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2005, 13:56
Locatie: Alkmaar

Naast FC Wageningen kan ik ook nog FC Amsterdam en FC Zeeland herinneren.
joAZ
Glory-hunter
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 mar 2005, 13:27
Locatie: Amersfoort

Peter Andre schreef:Zeker triest, maar aan de andere kant moet je je ook goed beseffen dat een club echt niet zomaar failliet zal gaan. Vaak komt er als puntje bij paaltje komt toch een kredietverstrekker en een oplossing voor de club in nood. Kijk maar naar Fortuna Sittard, Vitesse en zo zijn er nog genoeg voorbeelden van Nederlandse clubs te noemen die op het randje van het failissement balanceerden, maar nog steeds lopen te ballen in de competitie. Ik zou me echt enorm verbazen als de club echt failliet zal gaan.
En dat blijkt de waarheid....

LEEUWARDEN - Voetbalclub Cambuur Leeuwarden is in de nacht van woensdag op donderdag op het nippertje behoed voor een bankroet. Een onbekende financier heeft beloofd donderdag 350.000 euro op tafel te leggen. Daarmee worden vrijdag de salarissen van de spelers en andere medewerkers uitbetaald. Dat maakte interim-voorzitter Harjan van Dam van de Friese club uit de eerste divisie donderdagmorgen bekend.




Foto: ANP

De noodlijdende club uit de Friese hoofdstad wilde donderdag om 10.00 uur het faillissement aanvragen. Door de interventie van de 'gulle gever' heeft de club nog twee maanden de tijd om een structurele oplossing te vinden voor de financiële problemen. Wie de 'Sinterklaas' is, wilde Van Dam op de speciaal belegde persconferentie in het Cambuur-stadion niet zeggen.

Het geld stond overigens donderdagochtend nog niet op de rekening van Cambuur. „Ik ga er vanuit dat het geld er vandaag komt. Maar als het er niet is voordat vandaag de bank sluit, dan wordt alsnog het faillissement aangevraagd”, aldus Van Dam. Cambuur speelt normaal gesproken vrijdagavond in het eigen stadion tegen de koploper in de Gouden Gids Divisie, VVV uit Venlo.

Of Cambuur nu ook voor de langere termijn is gered, is niet duidelijk. Er zijn forse bedragen nodig om het seizoen af te maken en totale financiering van Cambuur voor komende jaren rond te krijgen. „We hebben er niets aan als Cambuur dit seizoen kan afmaken, maar er daarna geen structurele oplossing is.”

De begroting van Cambuur bedraagt 3,5 miljoen euro. De club heeft een schuld van 8 miljoen euro. Die schuld zou kunnen worden weggewerkt door de verkoop van het stadion aan de Accolade Groep voor 9,5 miljoen euro. De verkoop is nog echter lang niet rond en tot die tijd moet er geld op tafel komen bij de club om te kunnen overleven.
Eens een AZ supporter, Altijd een AZ supporter!
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Elf schreef:Poolse clubs gaan fuseren.

De Poolse clubs Lech Poznan en Amica Wronki voegen zich samen onder één naam. Beide clubs zullen doorgaan onder de naam Lech, de shirtsponsor zal Amica worden.

Amica Wronki is in 1992 ontstaan, Lech Poznan bestaat sinds 1922. Eind vorig jaar was Amica Wronki nog tegenstander van AZ in de groepsfase van de UEFA Cup. De Alkmaarders wonnen in Polen met 1-3.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

dj_weerdo schreef:Naast FC Wageningen kan ik ook nog FC Amsterdam en FC Zeeland herinneren.
En dan hebben we SVV en SC Amersfoort nog.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

VoetbalPrimeur schreef:Einde lijkt nabij voor Puskas
Het lijkt er op dat de beste Hongaarse voetballer ooit, Ferenc Puskas, niet lang meer te leven heeft. De 78-jarige ex-Madrileen is in Hongarije opgenomen in het ziekenhuis en is er slecht aan toe. Hij kan bijna niet meer bewegen en praten.
De toestand van de aan Altzheimer lijdende Puskas is de afgelopen dagen flink verslechterd. Alleen zijn vrouw mag nog op bezoek komen bij de Voetballende Majoor. De kans dat Puskas er nog bovenop komt is klein, getuige de snelle achteruitgang die hij doormaakt.

Puskas maakte in het verleden furore met Real Madrid en het nationale elftal van Hongarije. Met zijn land won hij de Olympische titel in 1952 en greep hij twee jaar later net naast de wereldtitel. Bij Real Madrid maakte hij deel uit van het elftal dat vijf keer de Europacup 1 won. Een voormalig teamgenoot bij De Koninklijke, Alfredo di Stefano, lag onlangs op de Intensive Care na een hartaanval, maar hij is inmiddels herstellende.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Voetbalzone schreef:Verlichting waait RBC-stadion in

In het stadion van RBC Roosendaal is de noodverlichting na stormachtig weer op het dak gevallen, hierbij sneuvelden ook reclameborden en tribunestoeltjes. Er zijn geen slachtoffers gevallen toen de stellage in de ochtenduren naar beneden stortte.

RBC kan nog geen antwoord geven op de vraag of het consequenties voor de thuiswedstrijden heeft voor de nummer laatst uit de Eredivisie, meldt Sportweek.
Is dit de Roosendaalse manier van de handdoek in de ring gooien?
Gebruikersavatar
BACO
Dagjesmens
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:54
Locatie: Palm Beach, Aruba

Stormvogels Telstars voortbestaan ongewis

21/2/2006 19:40

Stormvogels Telstar is mogelijk bezig aan zijn laatste seizoen, nu de gemeente Velsen geen veiligheidsverklaring voor komend seizoen wil afgeven.

Met het ontbreken van de veiligheidsverklaring voor Stadion Schoonenberg staat betaald voetbal in Velsen op de tocht. 'Hierdoor is onze KNVB-proflicentie in zeer groot gevaar', aldus Telstar-directeur Piet van der Pol tegen het ANP.

Stormvogels Telstar beraadt zich momenteel op welke stappen de club kan en moet nemen. 'We hebben direct bij de gemeente om een toelichting gevraagd, maar die nog niet gekregen. De tijd dringt echter, want de KNVB wil alle stukken voor het nieuwe seizoen voor 1 maart binnen hebben.'
Oh Louis, wat staat je neusje raar!
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

delirium schreef:Stormvogels Telstars voortbestaan ongewis

21/2/2006 19:40

Stormvogels Telstar is mogelijk bezig aan zijn laatste seizoen, nu de gemeente Velsen geen veiligheidsverklaring voor komend seizoen wil afgeven.

Met het ontbreken van de veiligheidsverklaring voor Stadion Schoonenberg staat betaald voetbal in Velsen op de tocht. 'Hierdoor is onze KNVB-proflicentie in zeer groot gevaar', aldus Telstar-directeur Piet van der Pol tegen het ANP.

Stormvogels Telstar beraadt zich momenteel op welke stappen de club kan en moet nemen. 'We hebben direct bij de gemeente om een toelichting gevraagd, maar die nog niet gekregen. De tijd dringt echter, want de KNVB wil alle stukken voor het nieuwe seizoen voor 1 maart binnen hebben.'
Voor de beroepsziekers onder ons :wink: : http://vvijmuiden.nl/tussenvak/index.php

Onder het kopje eredivisie hebben ze het nog even over een stukje van Ko Rood. Een bewijs dat het echte joden(sympathisanten) zijn!
...-
Gebruikersavatar
Ko Rood
Supporter
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 jul 2004, 17:41
Locatie: Vak S

Kees Vooijs schreef:Onder het kopje eredivisie hebben ze het nog even over een stukje van Ko Rood ...
Kan ik een schadeclaim indienen i.v.m. het schenden van mijn "auteursrechten"? Niemand heeft dat rotte visvolk toestemming gegeven om mijn forumposts te gebruiken.

(Fantasy-mode on) Stel dat die schadeclaim nou net het definitieve faillisement van die Stakkers zou betekenen? Geweldig toch. Ko Rood duwt Telstar over de rand van de afgrond. Ik zou het niet nalaten. (fantasy-mode off, back to reality)
Alive and kicking
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Heeft iemand gister toevallig nog Foppe de Haan gezien in De Wereld Draait Door? Hij barstte bijna in huilen uit toen hij vertelde dat hij doodongelukkig was met zijn kantoorbaantje in Zeist.
West-side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:30

Cruz Azul schreef:Heeft iemand gister toevallig nog Foppe de Haan gezien in De Wereld Draait Door? Hij barstte bijna in huilen uit toen hij vertelde dat hij doodongelukkig was met zijn kantoorbaantje in Zeist.
De eerste waterlanders verschenen reeds bij het aanschouwen van de beelden van zijn laatste wedstrijd (tegen AZ). Daarna is die brok inderdaad niet meer uit zijn keel verdwenen. Mooie televisie.
“Just when I thought I was out, they pull me back in!”
Gebruikersavatar
High Low
Seizoenkaarthouder
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 sep 2004, 06:12
Locatie: Alkmaar

Cruz Azul schreef:Heeft iemand gister toevallig nog Foppe de Haan gezien in De Wereld Draait Door? Hij barstte bijna in huilen uit toen hij vertelde dat hij doodongelukkig was met zijn kantoorbaantje in Zeist.
Gezien, hij liep ook gelijk weg nadat ze overgingen naar een nieuw onderwerp. Mooie vent. Ook erg eerlijk dat hij toegaf tijdens Nederland - Ecuador de krant te hebben gelezen, omdat het toch niets was.

De Wereld Draait Door mis ik sowieso zelden. Goed programma!
hondelulleeeeehhh!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

High Low schreef:[..]

De Wereld Draait Door mis ik sowieso zelden. Goed programma!
Inderdaad een geinig programma. Behalve als die gast met dat brilletje presenteert, die is gewoon niet grappig. Laatst was er een discussie met Andries Knevel (de paus) en Joost Zwagerman, best grappig. Komt bij dat er verder weinig op tv is rond half 8..
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

High Low schreef: Gezien, hij liep ook gelijk weg nadat ze overgingen naar een nieuw onderwerp.
En dat nieuwe onderwerp was Lottie Hellingman. Mij hadden ze weg moeten slepen. Maar nu weer on-topic.
Plaats reactie