Engels voetbal

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Victory VAK X schreef:http://www.fc-utd.co.uk/

FC United of Manchester, 4000 fans, 10e divisie.

http://en.wikipedia.org/wiki/FC_United_of_Manchester

Ik vind dit toch het mooiste voorbeeld, schitterend initiatief. Ook ben ik helemaal weg van AFC Wimbledon, dat op diezelfde manier is opgericht.
Ik liep vorig jaar nog de polonaise omdat AFC Wimbledon kampioen was geworden en de cup gewonnen had. Woonde toentertijd in Wimbledon, was erg lachen. Groot feest op straat daar, die gasten maakten een rondrit door het centrum.
'Not in the face, ok?'
Victory VAK X
Supporter
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 mar 2005, 18:09

AFC Wimbledon is gewoon een schitterende club. Binnekort gaan we (als ik me'n rijbewijs haal) naar FC United of Manchester toe. Geweldig en ik ben erg benieuwt. Dat doet me wat, in Engeland de wat kleinere clubs met erg fanatieke aanhang. Zoals Cardiff en Millwall ook echte clubs zijn.
Victory VAK X
Supporter
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 mar 2005, 18:09

Arsenal - Middlesbrough 7-0
Ik heb niks kunnen zien want zat in de bus, maar ben benieuwt hoe is dit toch mogelijk :?
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Victory VAK X schreef: Ik heb niks kunnen zien want zat in de bus, maar ben benieuwt hoe is dit toch mogelijk :?
Middlesbrough zit in een mega-dip. Oorzaken mij niet bekend.
...-
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Kees Vooijs schreef:[..]


Middlesbrough zit in een mega-dip. Oorzaken mij niet bekend.
Middlesbrough heeft een tiental blessures waardoor de gemiddelde leeftijd van het team dat gisteren op het veld stond onder de 25 was.

McClaren zei na de wedstrijd tegen de jeugdspelers die meededen dat zij de toekomst van Middlesbrough zijn en dat dit een goede les was. Le Saux, die in de studio zat zei: "Despite beeing a young side, losing 7-0 to Arsenal is not a great lesson."
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Manchester United speelt vanavond de replay tegen Burton Albion. Om half negen live op BBC 1. Helaas heb ik andere bezigheden.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Zondag speelt Manchester United de Noord-Engelse derby tegen Liverpool. Met een mannetje of 16 gaan weer een flink feestje bouwen.
Eerst op zaterdagavond lekker de stad in. Op zondag vervolgens lekker in de Trafford pub bij het stadion pils drinken bij de "bottle bar". Waarschijnlijk daarna de wedstrijd met een oog dicht bekijken omdat ik alles weer dubbel zie. :wink:
Op maandag weer fijn naar huis met een ernstig lege portemonnee.

Maar na de recente documentaires en krantenartikelen heb ik ondertussen een aardige zwak voor FC United of Manchester gekregen.
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Voor de West Ham United liefhebbers. Ik kreeg een anonieme tip van en niet nader te noemen forumgebruiker die goed kan zingen. Over een goede groep gesproken...

http://www.youtube.com/w/Millwall-v-Wes ... =Hooligans
'Not in the face, ok?'
West-side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:30

bonenplukker schreef:Voor de West Ham United liefhebbers. Ik kreeg een anonieme tip van en niet nader te noemen forumgebruiker die goed kan zingen. Over een goede groep gesproken...

http://www.youtube.com/w/Millwall-v-Wes ... =Hooligans
Een beetje nerveus heen en weer drentelen, meer was het niet.
“Just when I thought I was out, they pull me back in!”
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

bonenplukker schreef:Voor de West Ham United liefhebbers. Ik kreeg een anonieme tip van en niet nader te noemen forumgebruiker die goed kan zingen. Over een goede groep gesproken...

http://www.youtube.com/w/Millwall-v-Wes ... =Hooligans
Wat lul je nou met goeie groep!! :wink:

http://prometheus.med.utah.edu/~bwjones ... 0start.jpg
Vak S
Gebruikersavatar
High Low
Seizoenkaarthouder
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 sep 2004, 06:12
Locatie: Alkmaar

West-side schreef:[..]
Een beetje nerveus heen en weer drentelen, meer was het niet.
Vind ik deze leuker:

http://www.youtube.com/w/DFG-V-KGB?v=j8 ... =Hooligans

Wel leuk slotcommentaar bij dat West Ham stukje: "this is West Ham taking liberties at Millwall."
hondelulleeeeehhh!
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Everton-Arsenal 1-0. :D
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Npu, Jantje mag zowaar drie minuten meedoen (ManUtd-L'pool), laat bij de eerste de beste gelegenheid zijn man lopen waardoor achter hem een overtreding moet worden gemaakt, die vervolgens door Ferdinand binnen wordt gekopt.

Netjes, Jan!
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Thomaz
Glory-hunter
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:09
Locatie: Red Village

kuifje schreef:Npu, Jantje mag zowaar drie minuten meedoen (ManUtd-L'pool), laat bij de eerste de beste gelegenheid zijn man lopen waardoor achter hem een overtreding moet worden gemaakt, die vervolgens door Ferdinand binnen wordt gekopt.

Netjes, Jan!
Als je als verdediger inval de laaste drie minuten kan je het alleen maar fout doen. Die wissel sloeg nergens op
Adonis met SV Koedijk, FC Marlène en 't ijzer on Tour 2008

't ijzer 8)!
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

High Low schreef:Vind ik deze leuker:

http://www.youtube.com/w/DFG-V-KGB?v=j8 ... =Hooligans

Wel leuk slotcommentaar bij dat West Ham stukje: "this is West Ham taking liberties at Millwall."
Dat is inderdaad het pittigere werk. Wie zijn DFG en KGB?
Aldus de papegaai van de media
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

kuifje schreef:Npu, Jantje mag zowaar drie minuten meedoen (ManUtd-L'pool), laat bij de eerste de beste gelegenheid zijn man lopen waardoor achter hem een overtreding moet worden gemaakt, die vervolgens door Ferdinand binnen wordt gekopt.

Netjes, Jan!
Vond het niet echt Jan z'n fout. Hyypia stond Ferdinand de gehele wedstrijd te dekken bij vrije trappen cq corners.
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
High Low
Seizoenkaarthouder
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 sep 2004, 06:12
Locatie: Alkmaar

Dropkick Murphy schreef:[..]

Dat is inderdaad het pittigere werk. Wie zijn DFG en KGB?
Klinkt als zaterdag-amateurs. :D Van google werd ik ook al niet veel wijzer...
DFG = waarschijnlijk zweeds
KGB = waarschijnlijk tsjechisch.

Wie het weet mag het zeggen...
hondelulleeeeehhh!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Thomaz schreef:[..]

Als je als verdediger inval de laaste drie minuten kan je het alleen maar fout doen. Die wissel sloeg nergens op
Dit was er eentje uit de categorie Co Adriaanse 05-05-05 Janga erin tegen Sporting.

Jan had aardig moeite om het allemaal bij te benen. Je komt erin, moet snel even je draai vinden terwijl United nog even op het eind de laatste restjes energie in de aanval knalt. Niet de makkelijkste opgave, het tempo in Engeland is een tikkie hoger.

't was voor de rest een draak van een wedstrijd, de eerste helft geen kans, geen corner, helemaal niks. Tweede helft ietsje beter maar nog steeds niet veel soeps.
Wel prachtig hoe het stadion bijna ontplofte na de niet meer verwachte treffer.

"Sign on, sign on, with hope in your heart, and you'll never get a job, you'll never get a job". Het clublied van Liverpool werd even aangepast refererend aan de enorme werkeloosheid daar. Ajakkes-Feyenoord is een vriendschappelijk potje vergeleken met deze Noordelijke derby.

Weer de nodige euri's armer en pondjes lichter. 't was wel erg gezellig in de Trafford pub en in de Ierse pub O Shea's.
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Metalingus schreef:[..]



"Sign on, sign on, with hope in your heart, and you'll never get a job, you'll never get a job". Het clublied van Liverpool werd even aangepast refererend aan de enorme werkeloosheid daar.
Daartegenover stond de volgende klassieker uit het Liverpool-vak:
"When I was just a little boy, I asked my father what will I be? Will I be Man. U. or Arsenal? Here's what he siad to me: Don't be stupid son! Get hold on your daddy's gun, and kill all the Man. U. scum. Cause it's LFC!"
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

bonenplukker schreef:[..]

Daartegenover stond de volgende klassieker uit het Liverpool-vak:
"When I was just a little boy, I asked my father what will I be? Will I be Man. U. or Arsenal? Here's what he siad to me: Don't be stupid son! Get hold on your daddy's gun, and kill all the Man. U. scum. Cause it's LFC!"
Is ook wel een fraaie inderdaad.

Gary Neville kreeg ook nog de nodige behoorlijk hatelijke liedjes naar zijn hoofd wat over z'n familie ging. Ik heb niet meegekregen wat het precies was, maar hij reageerde nogal heftig naar het LFC vak toen het doelpunt viel. Die gasten zijn zowiezo bijna niet te verstaan met dat platte Engels.
Plaats reactie