Engels voetbal

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

West-side schreef:[..]


Meteen na de wedstrijd van Tottenham zag ik nog wat samenvattingen voorbij komen.
Dan was dat het dus. Zucht, voor niets het Sportgala snel verlaten.
'Not in the face, ok?'
West-side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:30

bonenplukker schreef:[..]


Zucht, voor niets het Sportgala snel verlaten.
Even off-topic, ik neem aan dat AZ sportploeg van het jaar is geworden?
Maar wat veel belangrijker is, hoe (geil) zag Dione de Graaf er uit?
Zwijmel, zwijmel.........
“Just when I thought I was out, they pull me back in!”
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

West-side schreef:[..]


Even off-topic, ik neem aan dat AZ sportploeg van het jaar is geworden?
Maar wat veel belangrijker is, hoe (geil) zag Dione de Graaf er uit?
Zwijmel, zwijmel.........
AZ is inderdaad sportploeg van het jaar geworden. De spelers waren erg in hun sas met de reischeque van Kras: een compleet weekend weg voor de hele ploeg naar de Ardennen :?.

Dione, tja, doet mij de broek niet bollen. Daarnaast had ze ontzettend last van een lachkick. Neen, ik denk niet dat die nog een keer worden uitgenodigd het gala te presenteren.
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

West-side schreef:[..]


Meteen na de wedstrijd van Tottenham zag ik nog wat samenvattingen voorbij komen.
Ja, om maar weer on topic te gaan, Samenvattingen van o.a. Burton Albion tegen Man. United en Fulham - Leyton Orient (ook uit Londen)

Schitterend om Rooney en Ronaldo, die in de rust in moesten vallen omdat het nog steeds 0-0 stond, te zien ploeteren op een nagenoeg kaal veld, in de regen, in een oud aftands stadionnetje. En dan die vreugde van die gasten van Burton, omdat ze het grote United op 0-0 hadden gehouden. Burton had zelfs vooraf een spandoek/vlag laten maken met de tekst We're going to Old Trafford, waarmee de spelers een ereronde liepen. Met een overwinning hadden ze al blijkbaar helemaal geen rekening gehouden, al hadden ze goeie kansen op de winst. (2x bal van de lijn en een terechte strafschop niet gegeven)

Bij Fulham-Leyton zaten 6.000 Leyton fans, bijna de helft van het totale aantal toeschouwers. Opvallend als je weet dat Leyton gemiddeld zo'n 3 à 4.000 toeschouwers trekt.
...-
Gebruikersavatar
Bonjorno
Seizoenkaarthouder
Berichten: 263
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:17
Locatie: Oosterhout gem. Nijmegen

Godver de Godver, kan ik een keer live Tottenham zien en da krijg je dit!! Wat speelden ze slecht zeg...gelukkig die Lennon mee, anders was het helemaal voor niks geweest. Er was trouwens wel een lekker sfeertje! Vroeg me af hoeveel Spurssupporters er mee waren. Iemand enig idee?
Hoe langer het duurt voordat men het met mij eens is, des te verder ben ik mijn tijd vooruit geweest.
Victory VAK X
Supporter
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 mar 2005, 18:09

4e ronde FA Cup:
Volledige loting vierde ronde FA Cup (28/29 januari):
Stoke City/Tamworth v Barnsley/Walsall
Cheltenham Town/Chester City v Newcastle United
Coventry v Nuneaton Borough/Middlesbrough
West Brom/Reading v Torquay/Birmingham
Portsmouth v Liverpool
Leicester v Southampton
Bolton v Arsenal
Aston Villa v Port Vale
Brentford v Sunderland
Manchester City v Wigan/Leeds
Millwall/Everton v Chelsea
Preston v Crystal Palace
West Ham v Blackburn
Colchester v Derby
Charlton v Leyton Orient
Wolves v Burton/Manchester United
Er moeten nog veel replay's gespeeld worden, Bolton-Arsenal, Portsmouth-Liverpool ga ik toch even voor zitten. Maar je weet het nooit in deze Cup.
Ook nog Leage Cup morgen, de halve Finale's!
Wigan Athletic - Arsenal
Blackburn Rovers - Manchester United
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

De druk op de Millwall spelers zal immens zijn. Weet iedereen zich de film Football factory nog te herinneren? Om welke wedstrijd draaide die hele film? Als Millwall van Everton wint, welke wedstrijd staat er dan op het programma?
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Victory VAK X schreef: Er moeten nog veel replay's gespeeld worden, Bolton-Arsenal, Portsmouth-Liverpool ga ik toch even voor zitten. Maar je weet het nooit in deze Cup.
De replay's worden volgende week dinsdag en woensdag gespeeld.
Azetter
Supporter
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 dec 2003, 13:56
Locatie: Heerhugowaard

bonenplukker schreef:De druk op de Millwall spelers zal immens zijn. Weet iedereen zich de film Football factory nog te herinneren? Om welke wedstrijd draaide die hele film? Als Millwall van Everton wint, welke wedstrijd staat er dan op het programma?
Ik denk niet dat de spelers van Millwall zich onder druk gezet zullen voelen vanwege een film. Maar het is natuurlijk wel een grappig gegeven, alhoewel het in the footballfactory volgens mij om de omgekeerde wedstrijd gaat.
Gebruikersavatar
Hugie
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:59

bonenplukker schreef:De druk op de Millwall spelers zal immens zijn. Weet iedereen zich de film Football factory nog te herinneren? Om welke wedstrijd draaide die hele film? Als Millwall van Everton wint, welke wedstrijd staat er dan op het programma?
Vroeger was de rivaliteit wel iets groter tussen deze clubs, maar door het succes van Chelsea en de veranderingen in de samenstelling van supportergroep valt dat nu wel mee. De Chelsea-fans van tegenwoordig komen uit het betere millieu; deels doordat de tickets rete duur zijn en door het veranderde image!! Ga maar eens voor de gein kijken hoeveel die kosten!!

En die Hollywood productie heeft er natuurlijk weinig mee te maken...
Victory VAK X schreef:
Ook nog Leage Cup morgen, de halve Finale's!
Wigan Athletic - Arsenal
Blackburn Rovers - Manchester United
Tsja, die cups stellen maar weinig voor in Engeland, maar wel geinig als je de reserve spelers of de jeugd wilt zien....
X-er
Victory VAK X
Supporter
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 mar 2005, 18:09

Nou zo min over de Leage Cup zou ik zeker niet doen. Het is toch de kans voor de mindere goden om in de UEFA Cup te komen. Want de Europese-tickets in de Premier-League verdienen is erg lastig. En voor de supporters van de kleinere clubs is het schitterend.
Gebruikersavatar
Hugie
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:59

Victory VAK X schreef:Nou zo min over de Leage Cup zou ik zeker niet doen. Het is toch de kans voor de mindere goden om in de UEFA Cup te komen. Want de Europese-tickets in de Premier-League verdienen is erg lastig. En voor de supporters van de kleinere clubs is het schitterend.
maar een echte hit is het niet, zeker onder de supporters niet... In de eerste rondes zijn de stadions lang niet gevult!!

(net zoals bij ons trouwens..)
X-er
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Azetter schreef:[..]


Ik denk niet dat de spelers van Millwall zich onder druk gezet zullen voelen vanwege een film. Maar het is natuurlijk wel een grappig gegeven, alhoewel het in the footballfactory volgens mij om de omgekeerde wedstrijd gaat.
Het was weldegelijk Millwall-Chelsea.

En ik bedoelde niet dat zij zich onder druk gezet hoeven te voelen door die film, maar wel door de waarheid. Die haat tussen die twee clubs is er echt nog wel. Tenminste, toen ik in London zat raakte ik aan de praat met wat Millwall-aanhangers en die vertelden dat de haat er nog steeds is.

Misschien dat Kees Vooijs kan aangeven, omdat hij er nog wel eens tussen zit ;), of het publiek erg veranderd is? Volgens mij komt hetzelfde volk dat vroeger op The Shed afkwam nu, ondanks de hoge prijzen, ook nog op het stadion af.
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Ja hoor das inderdaad het geval, maar het is over het algemeen bekend dat de grootste hooligans vaak hele goede banen hebben. (Advocaat, beurshandelaar enz.) Ook de meeste lui uit vak K lopen doordeweeks strak in het pak :wink:
Overigens is het in Engeland zo: salaris - voetbal - pub = wat er over blijft om van te leven.

@Boon: 8) die :wink:
...-
Gebruikersavatar
mAZzer
Steward
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 mei 2005, 09:06

Kees Vooijs schreef:[..]


Ja, om maar weer on topic te gaan, Samenvattingen van o.a. Burton Albion tegen Man. United en Fulham - Leyton Orient (ook uit Londen)

Schitterend om Rooney en Ronaldo, die in de rust in moesten vallen omdat het nog steeds 0-0 stond, te zien ploeteren op een nagenoeg kaal veld, in de regen, in een oud aftands stadionnetje. En dan die vreugde van die gasten van Burton, omdat ze het grote United op 0-0 hadden gehouden. Burton had zelfs vooraf een spandoek/vlag laten maken met de tekst We're going to Old Trafford, waarmee de spelers een ereronde liepen. Met een overwinning hadden ze al blijkbaar helemaal geen rekening gehouden, al hadden ze goeie kansen op de winst. (2x bal van de lijn en een terechte strafschop niet gegeven)

(...)
N.B. het stadion van Burton Albion is spiksplinternieuw, zie: http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/footbal ... 507618.stm
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

mAZzer schreef:[..]


N.B. het stadion van Burton Albion is spiksplinternieuw, zie: http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/footbal ... 507618.stm
:oops: Het kwam op mij wel zo over in ieder geval. Zal wel aan het weer en veld gelegen hebben, dan toont het al heel anders.
Maar een stadionnetje is het!
...-
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

Kees Vooijs schreef:[..]


:oops: Het kwam op mij wel zo over in ieder geval. Zal wel aan het weer en veld gelegen hebben, dan toont het al heel anders.
Maar een stadionnetje is het!
Nieuw stadion hoeft toch ook niet altijd groot te zijn.
Een matige 1e divisieclub bij ons zal ook niet in een nieuw stadion van 15.-/20.000 man gaan zitten.
Gebruikersavatar
Hugie
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:59

falcx schreef:[..]


Nieuw stadion hoeft toch ook niet altijd groot te zijn.
Een matige 1e divisieclub bij ons zal ook niet in een nieuw stadion van 15.-/20.000 man gaan zitten.
Dat zou ik niet te hard zeggen!!!

genoeg voorbeelden dat clubs die niet (altijd) in de hoogste divisie spelen ook grote stadions hebben (zowel nieuw als oud)!!!
-Swansea (League One): 2005 een nieuw stadion: capaciteit 20.000
-Norwich City FC (Championship): 25.000
-Leeds United (Championship): 40.000
-1FC Köln (regelmatig in 2de BL): capaciteit 50.000
-Duisburg (volgend jaar weer 2de BL): capaciteit 31.000

Tuurlijk weet ik dat deze clubs uit grote voetballanden komen, maar de grootte van het stadion hangt natuurlijk af van het aantal supporters dat de wedstrijden wil bezoeken; en dat is niet altijd gecorreleerd aan de positie op de ranglijst!!
X-er
Victory VAK X
Supporter
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 mar 2005, 18:09

http://www.fc-utd.co.uk/

FC United of Manchester, 4000 fans, 10e divisie.

http://en.wikipedia.org/wiki/FC_United_of_Manchester

Ik vind dit toch het mooiste voorbeeld, schitterend initiatief. Ook ben ik helemaal weg van AFC Wimbledon, dat op diezelfde manier is opgericht.
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

Hugie_AZ schreef:[..]


Dat zou ik niet te hard zeggen!!!

genoeg voorbeelden dat clubs die niet (altijd) in de hoogste divisie spelen ook grote stadions hebben (zowel nieuw als oud)!!!
-Swansea (League One): 2005 een nieuw stadion: capaciteit 20.000
-Norwich City FC (Championship): 25.000
-Leeds United (Championship): 40.000
-1FC Köln (regelmatig in 2de BL): capaciteit 50.000
-Duisburg (volgend jaar weer 2de BL): capaciteit 31.000

Tuurlijk weet ik dat deze clubs uit grote voetballanden komen, maar de grootte van het stadion hangt natuurlijk af van het aantal supporters dat de wedstrijden wil bezoeken; en dat is niet altijd gecorreleerd aan de positie op de ranglijst!!

Ik zei dan ook, een matige 1e divisie club bij ons
Ik weet best dat er wel degelijk clubs zijn die in enorme stadion's zitten.
Ging er meer om dat een nieuw stadio niet per defenitie groot hoeft te zijn.
Plaats reactie