PC/Console-spellen

Alles wat maar gaat over computers en Internet kan je hier vinden.
alkmaarderhoutole
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:00
Contacteer:

En dan?
Gebruikersavatar
sjoerd100
Supporter
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 nov 2005, 19:14
Locatie: noord-scharwoude
Contacteer:

ja ik speel counterstrike :) jeje!! jij ook?? berr@
AZ ALKMAAR
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Hoi,

Het is wat AZ betreft nu toch komkommertijd, dus is het een goed moment voor een topic zoals dit.

Ik zag toevallig net in een ander topic dat er een paar cod4 spelen op de ps3. Nu heb ik geen ps3, maar speel ik wel cod4, alleen dan op de pc.

Zijn er nog meer mensen hier die cod4 hebben en ook cod4 online spelen dan wel zouden willen spelen? Als er genoeg animo is, zouden we is met een groep AZ fans het online kunnen spelen :D

Indien interesse, geef me dan even je msn en/of xfire door.

Vermeld dan ook even hoe regelmatig je het al gespeeld hebt en of je al ervaring hebt met het spelen van wars.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ik zit er over te denken om mijn hobby 'gamen' weer op te pakken, maar ik ben de feeling met het wereldje een beetje kwijt geraakt. Twee afleveringen van 'Gamekings' doorploegen bood ook weinig soelaas. Kan iemand me vertellen welke console op dit moment de beste titels heeft (en waarom die titels zo goed zijn) en wat ik écht moet hebben?

Eigenlijk ben ik voornemens om mijn pc maar te pimpen, omdat (naar mijn idee) daar toch altijd de beste spellen op zijn en ik RTS-en (Dune, C & C, Rome Total War, +/- Championship Manager) en FPS (Battlefield 1942, +/- GTA Vice City) het liefst met een muis en toetsenbord speel. Dat gehannis met die gamepads werkt dan echt totaal niet. De grote vraag daarin is alleen: zijn er nog titels die de moeite waard zijn om te kopen en om mijn computer voor te pimpen?

Oh ja, de Wi valt af. Dat vind ik een onzuiver ruk ding.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Call of duty is natuurlijk van grote klasse voor de PC. Ik speel al jaren niet meer jammergenoeg. Vroegah wat jaren in een mohaa clan gezeten. Medal of Honor Allied Assault en dan de Spearhead add on. Fantastisch was dat. Trainingen en clan wars. Met zwetende handjes van de zenuwen en een pot pils achter de pc.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
ThaFlexible
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 26 feb 2005, 09:17
Locatie: Assendelft

Antti Opdam schreef:Ik zit er over te denken om mijn hobby 'gamen' weer op te pakken, maar ik ben de feeling met het wereldje een beetje kwijt geraakt. Twee afleveringen van 'Gamekings' doorploegen bood ook weinig soelaas. Kan iemand me vertellen welke console op dit moment de beste titels heeft (en waarom die titels zo goed zijn) en wat ik écht moet hebben?

Eigenlijk ben ik voornemens om mijn pc maar te pimpen, omdat (naar mijn idee) daar toch altijd de beste spellen op zijn en ik RTS-en (Dune, C & C, Rome Total War, +/- Championship Manager) en FPS (Battlefield 1942, +/- GTA Vice City) het liefst met een muis en toetsenbord speel. Dat gehannis met die gamepads werkt dan echt totaal niet. De grote vraag daarin is alleen: zijn er nog titels die de moeite waard zijn om te kopen en om mijn computer voor te pimpen?

Oh ja, de Wi valt af. Dat vind ik een onzuiver ruk ding.
Playstation 3 heeft de mooiste games simpel weg omdat het grafisch veel mooier is + het feit dat de xbox 360 een tering herrie maakt. Momenteel is het wel zo dat de 360 veel goedkoper is en veel meer titels te koop heeft.
Maar ja ga je voor kwaliteit moet je in mijn ogen gewoon de playstation kopen.
Zelf ben ik momenteel meer een pc gamer, onlangs een mega laptop gekocht waar maar weinig desktops tegen op kunnen. Dus kan heerlijk overal gamen. En er zijn zeker nog heel wat games te koop voor de pc die de moeite waard zijn. denk aan fm 2009, gta 4, WOW, red alert 3, far cry 2. Pb me maar als je de hele lijst games wil die mijn voorkeur hebben.

Dus het hangt er een beetje vanaf wat je voorkeur is. Maar ik zeg pc pimpen en ps3 aanschaffen.

Nou blijft het spelen van spellen op de nes en snes ook altijd leuk! Dat was zo is zo en zal zo blijven!
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil.
AZHHW
Glory-hunter
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 okt 2008, 09:25
Locatie: Heerhugowaard

Pes 09 vs. Fifa 09
Ik stem voor Fifa 09.
Nou ja dit jaar dan vorig jaar was Fifa waardeloos.
Gebruikersavatar
ThaFlexible
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 26 feb 2005, 09:17
Locatie: Assendelft

AZHHW schreef:Pes 09 vs. Fifa 09
Ik stem voor Fifa 09.
Nou ja dit jaar dan vorig jaar was Fifa waardeloos.

Vorig jaar was er dan ook nog geen fifa 09!
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil.
reneazgek
Herry en/of Berry
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 aug 2008, 21:45

Flightsimulator 2004 met al zijn add-ons en updates, gewoonweg super en heel realistisch.
Iedere associatie met de werkelijkheid is onjuist of berust op louter toeval.
Gebruikersavatar
High-T
Seizoenkaarthouder
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:55

Zijn er nog PCI videokaarten op de markt waarmee je nog een beetje up-to-date kan gamen?
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

High-T schreef:Zijn er nog PCI videokaarten op de markt waarmee je nog een beetje up-to-date kan gamen?
Als je goed zoekt haha. Wordt lastig denk ik. Verwacht geen nieuwe. Ik zou gewoon ff googelen als ik jou was.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ThaFlexible schreef:Dus kan heerlijk overal gamen. En er zijn zeker nog heel wat games te koop voor de pc die de moeite waard zijn. denk aan fm 2009, gta 4, WOW, red alert 3, far cry 2. Pb me maar als je de hele lijst games wil die mijn voorkeur hebben.
Ik houd de posts nog even openbaar, omdat ik ook wel benieuwd naar de meningen van 'de rest'. Ik vond de oude spellenreeks op de pc op een gegeven moment wat vervelen met weinig vernieuwende spelelementen of juist uitbreidingen die niet nuttig waren.

De CM-reeks ging wat mij betreft ten onder door een overdaad aan trainingsopties (waarbij goed management wel nodig was voor de goede spelersontwikkeling) en gesleutel aan de grafische machine (alsof dat belangrijk is.) Het draait bij zo'n spel om gameplay. Hoe is die bij FM 2009?

GTA heeft bij volledig afgedaan bij die schijttitel 'San Andreas'. Waar ik 'Vice City' op handen heb gedragen (wat een coole sfeer) vond ik dit semi urban gedoe maar niets. Ik vraag me af of de sfeer bij GTA 4 wel weer goed is. Dat gehang met Bulgaren (ofzo) spreekt me niet direct aan.

WOW. Een multiplayer fantasy RPG. Ik denk niet dat ik dat trek. Al vond ik Fable (als soort RPG) dan weer best aardig... Ik zal er over nadenken.

Red Alert 2 vond ik alweer een flauwe herhaling van zetten. Hoe zit het met 3?

Far Cry vond ik een matig spel. Een tropisch eiland met geluidsboobytraps... Toen haakte ik al een beetje af. Die rare wapens luidden het einde in...

Is er inmiddels echt niets beters gekomen?
EUSS
Herry en/of Berry
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 apr 2007, 11:03

is er ook zo iets als een anti 020virus scan? naast de kogel dan.
Jim Beam
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:05
Locatie: Niedorp

[quote="Antti Opdam"][/quote]

Wolfenstein 3D.
We don't care.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:Far Cry vond ik een matig spel.
Far Cry 2 is volledig anders. Geen monsters/mutanten/rare wapens of zichtbaarheidsalarm. Alleen het idee van een gebied met enorme bewegingsvrijheid is aangehouden.

Wel:
- 50 km2 bijna ongelimiteerd rondhollen/rijden/varen/zweven met diverse voertuigen in een fictief Afrikaans land in burgeroorlog.
- Dag en nachtcyclus. Opdrachten van diverse opdrachtgevers zijn op elk tijdstip van de dag uit te voeren. De opdrachten zijn ook op verschillende manieren uit te voeren.
- Heel veel verschillende wapens.
- Spelen met vuur.

Helaas dat schade niet permanent blijft. Herstel aan een gebied is na een verblijf in een safehouse soms bijzonder snel, evenals de terugkeer van de bewakers.

Maar al met al een behoorlijk realistisch spel, voor zover je dat van een game kan verwachten uiteraard. Het ziet er in ieder geval wel prima uit. En je bent veel uurtjes verder voordat de single player is uitgespeeld. Je moet wel geduld hebben. Hersenloos knallen is er zeker op moeilijkere niveaus niet bij. Er worden ook uitgebreide statistieken bijgehouden. De mulitplayer heb ik me nog niet op gestort.

Al met al heel tevreden.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Kilkenny schreef:Helaas dat schade niet permanent blijft. Herstel aan een gebied is na een verblijf in een safehouse soms bijzonder snel, evenals de terugkeer van de bewakers.
Zoiets vind ik al superirritant. Ik las ook nog dit:

Is alles dan zo goed? Nee hoor, zo is de AI niet geweldig en weten de vijanden na 1 schot waar je bent hoe goed je je ook verstopt. Ook vijanden die stug op je af rennen zonder dekking te zoeken zitten erin

Hoe ervaar jij dit?

Domme vijanden vind ik altijd nog tot daar aan toe. Mensen doen domme dingen in een crisissituatie, maar ongeloofwaardige vijanden vind ik altijd schijt vervelend. Zo heb ik wel eens RTS-en gespeeld waarbij ik de resources afsneed en ze toch mannetjes bleven maken.

:?

Of, inderdaad, een FPS waarbij ze recht op je afliepen, al lag je keurig achter een bosje. Ghost Recon (als iemand die kent), vond ik dan wel weer een hele goede titel.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Fallout 3 is dat misschien iets?
Zelf geen ervaring mee.
Vak S
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Antti Opdam schreef:De CM-reeks ging wat mij betreft ten onder door een overdaad aan trainingsopties (waarbij goed management wel nodig was voor de goede spelersontwikkeling) en gesleutel aan de grafische machine (alsof dat belangrijk is.) Het draait bij zo'n spel om gameplay. Hoe is die bij FM 2009?
Goed. Ik heb het idee dat het spel weer wat sneller draait dan de vorige editie. De trainingsopties zijn niet verder uitgebreid. Ik heb wel de indruk dat de tactische ingrepen tijdens de wedstrijd wat meer effect hebben. Wat het grafische element betreft: dat kun je ook uitschakelen. Zo'n waardeloze toevoeging is het trouwens ook weer niet. Een deel van de informatie die je uit de cijfers en statistieken kunt halen wordt op deze manier beter zichtbaar. Bijvoorbeeld de snelheid van de spitsen en backs van de tegenstander, en de wedstrijdvorm van je middenvelders. (passing en mandekking.)
Antti Opdam schreef:GTA heeft bij volledig afgedaan bij die schijttitel 'San Andreas'. Waar ik 'Vice City' op handen heb gedragen (wat een coole sfeer) vond ik dit semi urban gedoe maar niets. Ik vraag me af of de sfeer bij GTA 4 wel weer goed is. Dat gehang met Bulgaren (ofzo) spreekt me niet direct aan.
De cartooneske vormgeving en spelervaring van San Andreas is verdwenen. Grafisch is het een wereldgame, maar vraagt dan ook erg veel van je hardware. Deze titel is mijns inziens veel beter dan de vorige. De sfeer is 'realistisch'. Ook reageren de voertuigen en objecten veel natuurgetrouwer dan in San Andreas. Wel vind ik het jammer dat er nauwelijks open landschap in deze editie zit, maar geheel onlogisch is dat natuurlijk niet.
Er wordt inderdaad veel Russisch gesproken, maar storend is dat niet.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Bolmi schreef:Fallout 3 is dat misschien iets?
Zelf geen ervaring mee.
Aanrader !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bolmi schreef:Fallout 3 is dat misschien iets?
Zelf geen ervaring mee.
Ik ben er net in ieder geval de tijd mee vergeten...
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie