Eerste Divisie

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef:Matchfixen natuurlijk. Snap dat dan.
Uiteraard!! Lyca-mobile zit ook in het winstmodel!
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Wat een onzin. Fortuna is al jaren op sterven-na-dood. Wees blij met een externe financier die de boel (hopelijk) weer financieel op de rit krijgt. En voor wat betreft Turkse invloeden: MVV de laatste jaren toevallig in het zicht gehouden?

Het is verder wel te hopen dat de financiën op een eerlijke manier verkregen zijn. Als dat zo is, dan is het toch prima als een voetballiefhebber een club ondersteunt?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Serieus. Moeten wij blij zijn met een club als Fortuna? Kom op, er zijn veel te veel clubs in die regio. Kunnen er best 1 of 2 minder.
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Originele oplossing van De Nooijer!
https://nos.nl/artikel/2188496-dordrech ... rs-in.html
Omdat de een een wassenbeeldenversie van de ander lijkt valt het ook amper op. :D
we can come an end
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Bijleveld mocht spelen tegen NEC'BVeenstra, 07-04-2018 om 10:25, 10503 views, Voetbal International |
De KNVB heeft een onderzoek ingesteld naar de wedstrijd Jong ajax - NEC (2-0) van afgelopen vrijdagavond. De vraag is namelijk of Teun Bijleveld wel speelgerechtigd was, zo meldt de KNVB.

De talentvolle middenvelder ontving tijdens de voorgaande wedstrijd tegen FC Dordrecht zijn vijfde gele kaart van het seizoen, hetgeen een automatische schorsing oplevert. Desondanks verscheen Bijleveld vrijdagavond aan de aftrap van het duel met NEC.

De kwestie wordt door de KNVB aan de aanklager betaald voetbal voorgelegd. Opvallend is dat Bijleveld op de site van de bond niet als geschorst wordt weergegeven. Azor Matusiwa, die tegen FC Dordrecht eveneens geel kreeg, stond wel op de lijst van geschorste spelers. De middenvelder was er vrijdagavond dan ook niet bij.

Update - 10.27 uur (7 april 2018)
ajax ziet het onderzoek van de KNVB naar de speelgerechtigdheid van Teun Bijleveld tijdens het duel van Jong ajax met NEC met vertrouwen tegemoet. De club zegt dat het op 3 april een brief van de aanklager heeft ontvangen waarin te lezen valt dat Bijleveld mocht mee spelen, zo meldt Mike Verweij, journalist van De Telegraaf, via Twitter.

Op de site van het medium valt verder te lezen dat in de brief vermeld werd dat de gele kaart van Bijleveld tegen FC Dordrecht diens 'vierde registratie betrof' en er daarom 'geen schorsing' volgde.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De beroepscommissie van de KNVB zouden ze in zijn geheel moeten vervangen !! Zij zijn verantwoordelijk voor het feit dat FC Twente niet gestraft is voor het gesjoemel met transfergelden.

Daardoor behaalde FC Twente onterecht hoge klasseringen en benadeelde het andere clubs die immers lagere tv gelden incasseerden.

Nu degradeert FC Twente, gerechtigheid, en nu probeert ze $%#@$% onder haar eigen toezeggingen en verplichtingen uit te komen. Wat een HUFTERS. Dat is het eerste wat in mij opkomt.

FC Twente wil eredivisieclubs niet langer compenseren
Glory Hunter
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Oeps @ NEC.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Advocaat zet de joker (dj Dabs) na 70 minuten tegen Emmen in.

Volgens de commentator van Fox geen enkele geslaagde actie van Dabs. En een onwaarschijnlijk slechte aanname op een geweldige pass van een ploeggenoot.

Kortom, niks bijgeleerd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Als je dat stadionnetje van Almere ziet, koddig hoor, moet je er toch eigenlijk niet aan denken dat zuks in de eredivisie komt spelen.
Excelsior met 4000 toeschouwers, Almere met 3000 (al gaan ze misschien bijbouwen): zo wordt het echt een Calimero-competitie....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

En Blom ziet ook echt niks, ook niet op Jupiler League niveau!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Hoe is de regel bij hands? Een speler van Almere krijgt de bal tegen de arm (dat was duidelijk) maar heeft de arm langs de romp naar beneden en houdt ‘m stil; de bal wordt er dus tegenaan geschoten, via de keeper.
In mijn ogen geen opzettelijk hands, maar zowel Blom (ja duh) als de videoscheids besluiten hands. Maar dan ook nog rood??
Ondanks dat malle stadionnetje gun ik het Almere sowieso meer dan de Graafschap.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Zeker geen opzettelijk hands, de luitjes met de fluit zaten weer eens fout.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AlkmaarForever schreef: 18 mei 2018, 07:49 Zeker geen opzettelijk hands, de luitjes met de fluit zaten weer eens fout.
....en bepalen daarmee of een club voor het eerst eredivisie mag spelen. Niet "zomaar" een beslissing.......eikels.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Dus... Wie gaat er volgend jaar direct promoveren dmv het kampioenschap?

RODA JC
Twente
Sparta
NEC
Almere

Ik zet m'n geld op NEC. Die zijn inmiddels alweer een jaartje gewend aan de Jupiter League en kennen de andere teams beter. Bovendien komt clubman De Gier terug, die zelfs met Almere (!) bijna wist te promoveren. En jullie?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DiepeMast schreef: 28 mei 2018, 09:40 Dus... Wie gaat er volgend jaar direct promoveren dmv het kampioenschap?

RODA JC
Twente
Sparta
NEC
Almere

Ik zet m'n geld op NEC. Die zijn inmiddels alweer een jaartje gewend aan de Jupiter League en kennen de andere teams beter. Bovendien komt clubman De Gier terug, die zelfs met Almere (!) bijna wist te promoveren. En jullie?
NEC of Roda inderdaad. Met als grote outsider Telstar.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 28 mei 2018, 09:40 Dus... Wie gaat er volgend jaar direct promoveren dmv het kampioenschap?

RODA JC
Twente
Sparta
NEC
Almere

Ik zet m'n geld op NEC. Die zijn inmiddels alweer een jaartje gewend aan de Jupiter League en kennen de andere teams beter. Bovendien komt clubman De Gier terug, die zelfs met Almere (!) bijna wist te promoveren. En jullie?
Volgens mij is er 15 man vertrokken (of gaan er vertrekken) bij NEC dus dat argument gaat niet op. Almere zie ik zonder De Gier wel terugvallen, Sparta zal ook niet direct promoveren. Ik zet mijn geld op Roda JC. Redelijk stabiele organisatie en hebben inmiddels ook de nodige ervaring opgedaan de laatste jaren. Twente zie ik ook meedoen voor de titel. Ik hoop het niet, maar ben bang van wel. Die hebben toch nog een aardig budget en de meeste uitstraling/aantrekkingskracht van die clubs.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 29 mei 2018, 07:41 Volgens mij is er 15 man vertrokken (of gaan er vertrekken) bij NEC dus dat argument gaat niet op. Almere zie ik zonder De Gier wel terugvallen, Sparta zal ook niet direct promoveren. Ik zet mijn geld op Roda JC. Redelijk stabiele organisatie en hebben inmiddels ook de nodige ervaring opgedaan de laatste jaren. Twente zie ik ook meedoen voor de titel. Ik hoop het niet, maar ben bang van wel. Die hebben toch nog een aardig budget en de meeste uitstraling/aantrekkingskracht van die clubs.
Zegt niet alles....zie ajax :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 29 mei 2018, 10:08 Zegt niet alles....zie ajax :wink:
Daar heb je een punt :wink: Ik kijk wel ontzettend uit naar de Jupiler League trouwens, belooft echt spannend te worden. Roda JC en Twente moeten eigenlijk echt binnen een jaar terugkeren, zeker FC Twente. Als die het niet halen dan krijgen ze echt een budgettair probleem.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het kampioenschap van jong ajax in de eerste divisie bevestigt vermoedelijk de voorkeur van Fox Sports voor wedstrijden van jong ajax en jong PSV. Het versterkt de voorkeur van de media voor de traditionele top. En dan te bedenken dat jong AZ het team van Jong ajax twee keer verslaat. De winner takes it all. The loser standing small.
Glory Hunter
Plaats reactie